bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 10:57 | Nahoru | #84031

kuba350 píše: A už maj i první reklamace na indiána U 3 ks nestříká stříkačka po pár stovkách km



Dovezli jich myslím 200 do ČR a 50 na Slovensko.
Tady v Liberci lítají co vím 4 kousky a jeden v Tanvaldě.
Někdo říkal, že ta "předprodukční" co se tu testovala byla mizerná a zbytek bude zpracováním už OK.
Kulový. Kvalita provedení je stejná. Ta cena v Indii je kolem 70 tis. a tomu to kvalitativně i odpovídá.
Už jsem to tu psal. Pokud jsi Ind a jedeš do práce s kolegy na střeše autobusu,
nějaké ISO normy a kvalita ti vrásky dělat nebude.
Už jsem na tom i jel, asi bych tomu ujel s panelkou jak nic.
Díky tomu zadušení katem a tou váhou a slabým motorem to je prostě mrtvý.
Jako jede to, ale nějak míň než by člověk čekal.
A hezký to je, čím dál tím líp a čím blíž tím hůř.

Jawablázni

12.10.2020 v 11:01 | Nahoru | #84032
U mě na tom byl chlapík v pátek, tak sem to okouknul. Dílenský zpracování je fakt tragédie Prostě to dělaj vopice a podle toho to vypadá

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.10.2020 v 12:17 | Nahoru | #84033
Takže další nefunkční mrdka...... Klasický kolorit Jawy posledních 30 let...

(reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 13:21 | Nahoru | #84034

pech. píše: další nefunkční mrdka



Říká se "další JAWA".

Jawablázni

12.10.2020 v 15:22 | Nahoru | #84035
Bimbame, o víčkách karbeců by mohl neco vědět Tonda Zloun.
Ony totiž majů v sobě nalisovaný nebo zalítý kus zřejmě oceli - ono sedýlko.
A já nejsu zas takový znalec, abych tutově věděl, co se s tým dá dělat.
Co vím, tak když je to už kapken oťukané a hladina je moc vysoko, dá se ten kus želézka nejakým vhodným příchystkem poťuknůt důle.
Esli by se to dalo vyklepnůt úplně, na soustruhu sedéko opravit (nebo prachsprostě otočit) a následně zaklepnůt s eventuelní podložkou nahoře zpátky, to nevím.
To by právě mohl osvětlit Tonda, jsa machr přes tady tyto peklostroje.

(reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 18:37 | Nahoru | #84036
pech.> 660 je pěkná motorka. Půjčte mě to do ruk a uvidíš co se s tou motorkou dá dělat. Vím co dokážu s XTéčkem od Yamahy nebo Vigorem. Nicméně dávat 120 tisíc za ojetou 660 se mě nechce když bezprob. 4 válec koupím pod polovinu peněz.
Beru to jako sportovní nářadí. V žádném případě bych s takovou motorkou nejednal tak že by přišla k úhoně.
Téměř každá motorka která mě prošla garáží šla dál v lepším stavu než jsem koupil.

Naposledy editováno 12.10.2020 18:41:17

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.10.2020 v 18:48 | Nahoru | #84037
Jirka: jo na fotce vypadá zajímavě, to ne že ne... Ale ani nová nefunguje, bez rozsáhlého zásahu zručného elekronika to prostě startuje na heslo v podobě náhodného čísla, co chvíli z toho něco upadne a když se přijde blíž.... Tak už to ani nevypadá tak jak by mělo.....

S XT jistě dokážeš hodně, ale to je vyvážená konstrukce na základě desítek let zkušeností, se kterou má J660 shodnou jedinou věc a to je motor... Zbytek je ve stylu co kde zbylo a co se kde našlo, oblečený do vzhledu předchůdce Dakara, který byl první věcí, která alespoň z dálky nevypadala jako dílo nedostatečně zručného kutila (Classic a Style), ale byl alespoň "svůj". Vigor má také svojí kvalitu, jen je to konkurence...

(reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 19:04 | Nahoru | #84038
pech.> Njn. Jawa. Pořádnou motorku z toho musíš doma udělat. Nicméně do třindy alesponˇ ne do té co má kyvku z rozplácnutých trubek už bych opravdu šel nerad.
Měl jsem jich několik a tu poslední jsem dal pryč když mě kamarád zepsnul že s tím najíždím do zatáček jak s Japoncem, kroutí se to jak prádlo ve ždímačce a nemá už na to žaludek se dívat.
Jenom lehce podotýkám sám jezdí s XT tak že od stupaček mu jdou jiskry. Já jen využívám dynamiku stroje.
https://www.motorkar...0-dakar-1545352.html

Naposledy editováno 12.10.2020 19:13:59

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.10.2020 v 19:19 | Nahoru | #84039
O tom jak blbě je postavená J350 od 634 dál jsem se tu vyjadřoval.... Ráma jak pro čtyřválcovou 750, ale vidlice dobré tak pro lehkou 125.... Výsledek je ten, že je to težké jak ten čtyřválec a plave to jak čínský moped... Prostě blbý krám... Smolík byl lepší řešení využití toho motoru...

Ona se z toho pořádná motorka udělat nedá... Dá se tam leccos pochytat aby to bylo tak nějak funkční, ale pod pojmem pořádná motorka se skrývá něco úplně jiného...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 19:33 | Nahoru | #84040
pech.> Na číze když člověk najel do zatáčky v jedné stopě a měl čerstvé pláště vždycky tu zatáčku ve stejné stopě projel a měl z toho podvozku radost. I když motor byl
jen líná 175 ccm. S třindou jsem se vždycky musel nějak zatáčkou prožvejkat.
Problém tam ale zase byl že u 487 se kolikrát nachystal oblekl zpotil tlačil ale nevyjel.
Asi už zůstanu u té Yamahy a ještě to tady zaplevelím MZetama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 19:36 | Nahoru | #84041
[quote=Jirka4137]pech.> Na číze když člověk najel do zatáčky v jedné stopě a měl čerstvé pláště vždycky tu zatáčku ve stejné stopě projel a měl z toho podvozku radost. I když motor byl
jen líná 175 ccm. S třindou jsem se vždycky musel nějak zatáčkou prožvejkat.
Problém tam ale zase byl že u 487 se kolikrát nachystal oblekl zpotil tlačil ale nevyjel.
Asi už zůstanu u té Yamahy a ještě to tady zaplevelím MZetama.


Nol líná 175 - když to vezmeš tak první 477 měla 15 koní ze 175ccm, 634 měla 21koní z dvojnásobného objemu... Při své váze jela reálně o hovno líp, jedinou výhodou bylo to, že tolik necítila spolujezdce a mohl na tom jezdit i lempl který neuměl řadit, což 477 vyžadovala, aby se držela ve správné tónině a tím i plném výkonu......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.10.2020 v 23:51 | Nahoru | #84042
elevator>
Poptám se kluků na bližší (SWM) = sám jsem také zvědav na tyto jejich nové stroječky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 07:42 | Nahoru | #84043
Franky> to by mě taky zajímalo, jak moc se liší jejich vzduchem chlazený modely od Shineraye a jak moc úměrný to je docela podstatnýmu rozdílu v ceně oproti Romet/Jawa.

Podobně se v inzerci objevilo čtyřkilo pod dalším novým názvem za taky velice sebevědomou cenovku (eh, je dražší, než třeba Duke390, který je technologicky na dost jiný úrovni a podobně drahá, jako Romet 400 i se sajdkou ). Somoto

(reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 08:29 | Nahoru | #84044
callowsick> Somoto zajímaví hybrid, rám a nádrž Speciál, podvozek Scrambler.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.10.2020 v 09:11 | Nahoru | #84045
Všimli jste si, jak všechny ty MZ měli dlouhé sací potrubí mezi karburátorem a válcem. Oproti Jawám a ČZ měli karburátor odstrčený od válce co nejdál. Asi jinej konstruktér než u nás.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 09:15 | Nahoru | #84046

pech. píše: Nol líná 175 - když to vezmeš tak první 477 měla 15 koní ze 175ccm, 634 měla 21koní z dvojnásobného objemu... Při své váze jela reálně o hovno líp, jedinou výhodou bylo to, že tolik necítila spolujezdce a mohl na tom jezdit i lempl který neuměl řadit, což 477 vyžadovala, aby se držela ve správné tónině a tím i plném výkonu......


Jo ve zrychlení jsem jim tenkrát stačil, ale na maximálku mně ujeli. A spotřeba byla taky poloviční, -jako obsah.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.10.2020 v 11:08 | Nahoru | #84047
Mito - no, to o tom emzetím "šnorchlu" je známo, mockrát to třeba velmi chválil Zdenál - že díky tomu emzety jezdily jak čert, karbec dál od motoru je prostě ideální pro dvoutakty. Prostě to líp dělá směs.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 12:34 | Nahoru | #84048

mito7 píše: Asi jinej konstruktér než u nás.

Jenom škoda, že si nějakého konstruktéra nenašli i na rámy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 13:44 | Nahoru | #84049

Sema píše: Jenom škoda, že si nějakého konstruktéra nenašli i na rámy.


ono designér taky asi trochu pokuřoval

(reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 15:00 | Nahoru | #84050
kuba350> To by mě zajímalo co hulil za matroš .

Jawablázni

13.10.2020 v 16:14 | Nahoru | #84051
To dlouhé sání zlepšuje udvoutaktu průběh výkonu na spodním prahu otáček. Nic víc.

Jawablázni

13.10.2020 v 16:14 | Nahoru | #84052
Délkou sání u 2T bez klapek se dá vhodně ovlivnit průběh krouťáku - to sů taková kouzla, spoustě ladičů unikající. A nejenom jim. Páč při jízdě je důležitá nejenom špica, ale aj "elasticita" motoru.
Než to pochopili třebas u KTM, tak jim to trvali asi čtyři roky.
V Jawě ani v ČZ to nepochopili nikdy...
Rámy MZ byly takové proto, že ta páteř byla deformační zóna.
Fungovalo to.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.10.2020 v 16:21 | Nahoru | #84053
Martine, právě to "...nic víc" je třebas o toho Zetoru a nebo třindy potřeba jak koze drbání.
A o tem to je...jak se sbírá MZ z vinglu? A jak ony dva čs. stroje?
Ze srandy říkám - šéfkonstruktér MZty byl ing. Kaaden. U nás v Jawě třebas Křivka. Kaaden dělal v Penemuende s von Braunem rachejtle.
A takový rozdíl je mezi MZ a Jawou... .
Nejen v sériových, ale i ve sportovních speciálech, tam byl rozdíl přímo nepochopitelný.

Jawablázni

13.10.2020 v 18:20 | Nahoru | #84054
Docela nepochopitelné u Jawky je i to že v 21 století dokážou udělat svár který nedrží. Možná kdyby kluci při cestě na svačinu přihodili do košíku svářečku v Lidlu ........
Ale třeba je to jen rukama.
Emzeta měla taky podčtvercový motor a proto letěla jak z praku. Číza to směřovala ke čtyřtaktu-správný směr ale to bylo na soudruhy moc složité. Tzn kdyby se držela mírného pokroku v mezích zákona mohli jsme mít o kousek lepší strojovny.


Naposledy editováno 13.10.2020 18:35:45

(reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 18:44 | Nahoru | #84055

mito7 píše: Jo ve zrychlení jsem jim tenkrát stačil, ale na maximálku mně ujeli. A spotřeba byla taky poloviční, -jako obsah.



Běžná svižná jízda na 477 je kolem 5l, Smolík 250 zhruba totéž... 350 byla schopná vzít hodně, ale v běžné jízdě taky kolem 5l...

Jenže kolem 5l mi jezdí i půllitr co je dynamikou a celkově vlastnostmi o tři galaxie jinde, Jediný parametr je s J350 zhruba shodný a to je
hmotnost stroje...

(reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 18:47 | Nahoru | #84056

Bimbam píše: Mito - no, to o tom emzetím "šnorchlu" je známo, mockrát to třeba velmi chválil Zdenál - že díky tomu emzety jezdily jak čert, karbec dál od motoru je prostě ideální pro dvoutakty. Prostě to líp dělá směs.



Nojak čer jezdily z jiných důvodů, byly jinak časované (podobně jako 477, do toček)... Ale protože byly jinak časované tak to bez toho šnorchlu dole nechodilo hladce, ale tvrdě... Tak se dal šnorchl, čímž se sice trochu zpomalily reakce na změnu otevření karbce, ale zlepšil se spodek, rozptýlily ty divočejší přechody a jezdilo to najednou tak hezky....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 19:50 | Nahoru | #84057

Zdenalbenal píše: Martine, právě to "...nic víc" je třebas o toho Zetoru a nebo třindy potřeba jak koze drbání.
A o tem to je...jak se sbírá MZ z vinglu? A jak ony dva čs. stroje?
Ze srandy říkám - šéfkonstruktér MZty byl ing. Kaaden. U nás v Jawě třebas Křivka. Kaaden dělal v Penemuende s von Braunem rachejtle.
A takový rozdíl je mezi MZ a Jawou... .
Nejen v sériových, ale i ve sportovních speciálech, tam byl rozdíl přímo nepochopitelný.



No oni v čz uměli udělat ty vzteklé motory.. Výkon to mělo, ale nebylo to pro každého... Protože když chtěli výkon, tak to prostě načasovali,
nakrmili kanálama, tím se to rozdovádělo do otáček a výkon byl na světě...

Němci to ale naladili líp.... Měli ten stejný výkon, ale ten motor bežel jenak pružněji ale především kulturně... Bez zbytečného kraválu, vyřešené uchycení motoru aby motorka nevibvrovala (největší bolest 477, 455 a jejich příbuzných...) Prostě to bylo lepší. ČZ pak vylepšilo podvozek, že byl opravdu slušný, ale ten motor už od dob následníků prvních hranatic, jen víc a víc kurvili... Takže aby alespoň na hraně plnil normy, tak o ten výkon zase přišel... Ale o tu nekulturu nikoliv...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 20:08 | Nahoru | #84058
pech.> Řešit co chtěli nebo jak měli udělat před padesáti lety je zbytečná ztráta času. Byly to stroje konstruované od oka, výsledek "přijatelný" byl brán jako dobrý a splnění cíle, pokud to bylo zároveň levné, levně vyrobitelné a nemusely se kupovat nový mašiny. Prostě - časy se změnily a zůstaly nám starý motorky. Někdo je potřebuje, někdo ne. Zkušení vědí, že obvyklá jawa pojede i ozářená jaderným výbuchem a i s "dubovým" pístem a bramborovým kondenzátorem. Pro někoho to může být modla dokonalosti právě proto. Ona Věstonická Venuše se taky každému nelíbí, ale jiným jo.

(reakce na) Jawablázni

13.10.2020 v 21:09 | Nahoru | #84059
laďa-prášil>

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.10.2020 v 23:48 | Nahoru | #84060
Má pravdu předseda , mně například se Vendula z Věstonic líbí .



Je pravda , že je trochu voplácaná , ale druhou takovou na světě nenajdeš .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Včera v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist