globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 10:30 | Nahoru | #81451

Jirka4137 píše: skodovak> Méně je někdy více. Měl jsem 750ccm, 600ccm i devítku Fire Blade. U deviny stačilo dýl podržet plyn a člověk měl co dělat aby nebyl průšvih. Nejvíc mě vyhovovala 750. S šestikilem stíhám i silnějším motorkám a nemusím řešit krizovky. Vše čtyřválce ale i dvouvál je dobrá volba. U menšího objemu se zase člověk může víc kochat okolím.
Dneska mě rodinný elektrikář sdělil že baterka se skelným rounem se nemusí nabíjet vůbec stačí nalít a jezdit. Asi ano jestli člověk má dost peněz a může po roce kupovat na sezonu vždy novou.



Nevím, co jsem kupoval AGM baterie, tak byly vždy "nalité" a nabité... Výdrž baterií je dost proměnlivá věc... JInak naposledy jsem koupil Motobatt, jak doporučuje i Milan. Obecně myslím, že životnost kolem pěti let je uspokojivá a pak je otázka, jestli chce člověk u baterie 8 let staré čekat, jestli mu klekne někde na cestě... Na motobatt se mi líbí, že má dva + a dva - póly, dobré na příslušenství třeba. Ono baterky olovo-kyselina jsou snad dobré v tom, že v nouzi to můžeš navít čímkoli a většinou se to hned neposere a něco to dá. Vzhledem k věku už nerad experimentuju a chtěl kupovat benzin, už je díkybohu pryč.

Jawablázni

2.3.2020 v 11:52 | Nahoru | #81452
Já jsem tedy také AGM baterii nikdy nalévací neviděl.
Vesměs se jedná totiž stejně jako u gelovky o VRLA akumulátor (valve-regulated lead–acid battery),
tedy bez možnosti nalít, resp i dolít.
Klasika s doléváním při té velikosti co se vejde do kastlíku je v poho u Jáwy atd, kde to nekrmí startér.
Tyhle pracují na principu tzv. kyslíkové rekombinace, je tak minimalizován únik plynů z baterie,
jsou výkonnější při menší velikosti a váze a tak pro stroje se startérem a vyšším výkonem je to jasná volba.
Další možností by byla Lithiovka, ale to je na dlouhé povídání a tam si lze naběhnout natotata.
Viz B-i-b-a na předchozí stránce:
https://m.facebook.c...p;id=100000929245536
A obecně, než počítat s tím, že drahá baterka možná vydrží 6 let, je lepší co 4 roky koupit levnější (tím nemyslím hnůj),
ale Exide nebo Yuasa úplně v poho. Ten motobat neznám, tak nepochválím ani nezatratím.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.3.2020 v 11:56 | Nahoru | #81453
PetrL3: Určitě, on je problém ale trochu jinde. Když jedu po silnici 1. třídy, případně 2. třídy, a brzdí mě jeden sobec jedoucí 50 (třeba minulej tejden, a ještě jel důchodec se svojí ovečkou pěkně středem aby náhodou nespad do škarpy), je to velmi nepříjemné. Tam se snažím nebrzdit provoz ani veteránem, což u Trabanta není problém tu chvíli podržet 90-100, a na skůtru mi to i na tej 125 bez problému drželo 90-100 i víc.
Když se chci kochat, tak podle toho volím trasu. Z práce jezdím často i autem "přes prdelky", kde je provoz minimální, a nemá ani smysl předjíždět vozidla jednoucí kolem těch 60-70, neb o kus dál jede Zetor s vlečkou hnoje. Pak je jedno zda jedu na Pincku, Trabantem, na skůtru nebo Milan s Populárem. Když spěchám, těmto silnicím se zas pro změnu vyhejbám. Když už někde musím jet kousek trasy Trabantem nebo na pajdě skútru po silnici 1. třídy, tak se alespoň snažim držet tempo, u Trabanta i u Kejvačky není problem tu chvíli tam podržet nad 80-90 a pak zas sjet.
Krom výjimek jsme jeli loni celé Polsko jen prdelkózní silnice, a nebyl nejmenší problém. Cestovní tempo bylo kolem 80, na těch pár silnicích 1. třídy či obchvatu města kolega na vzduchove 125 zatnul zuby a těch 90-110 z toho tu chvilku vyždímal. Ale mimo tyhle frekventované silnice byl provoz naprosto minimální, a s klidem mohu říct, že i kdybychom jeli 50, nikomu bychom nepřekáželi

Btw dneska kouká sluníčko, tak poprvé letos v práci na "novém" stroji Cestou z práce vzhůru na evidenčku a pak domu a rozebrat Potřebuje nové zadní tlumiče a novej lak (černá mi k tomu prostě neladí)

(reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 12:34 | Nahoru | #81454
skodovak>

(reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 12:56 | Nahoru | #81455
skodovak> Copa to máme?
Tady sníh a super lyžařská stopa.

Jawablázni

2.3.2020 v 13:17 | Nahoru | #81456
Stroje jako Enfield jsou fajn právě na to "prázdninový ježdění" někde stranou v klídku.

Bohužel reálně se pak člověk musí potýkat s hustým provozem, kde se kamiony lepí na ledviny, když nejedeš dost rychle, najednou potřebuješ i dobrý brzdy, slušnej odpich, světla atd.
A jen se divíš, kdeže to zůstal plán jet si kochačku podle svýho

znám to z ježdění na 125cc, tam je výkonovej deficit jasnej a než se člověk proplete z města někam na okresky III třídy, kde je klid, je to kolikrát o nervy.

Jawablázni

2.3.2020 v 14:43 | Nahoru | #81457
Verdom: Ráno 4 stupně, teď 8 ve stínu, ale sluníčko svítí, a jak jsem někde zastavil, bylo mi až horko Akorát musím objednat větší plexi, jsem už zvyklej z Hexíka že si nemusím zavírat plégo na škopku, a tady mi fučelo do čumáku

Callowsick: Tak ono to je o té pevné vůli Cesta se dá najít vždy, a já si v takových "čmoudostezkách" čím dál víc libuji. Třeba jen cesta do práce a z práce. Když nespěchám, stačí jen vědět, že opravdu nespěchám, a zvolím jinou cestu. Je mi jedno, že přes centrum Plzně to umím i pod 18 minut, ale chci si to užít, a jedu tam, kde je víc kilometrů ale mnohem víc klidu. Bydlím dvě vesnice na východ od Plzně, a dělám dvě vesnice na západ od Plzně, což znamená, že musím přes město.. ráno to taky městem beru, jezdím v době kdy je celkem ještě klid. Ale cestou domu najedu klidně dvounásobek kilometrů, ale beru to severně přes Třemošnou, a město hezky obkroužím Když nespěchám tak prostě nespěchám Nemluvě o tom, že centrum Plzně je kolem tej 14.-15. hodiny často opravdu o kejhák.

(reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 15:28 | Nahoru | #81458
skodovak> Doufám že neházíš všechny důchodce do jednoho pytle. Troufnu si říct že mě předjížděj jenom střelci a cvoci. Když se nekochám tak se snažím jet s ostatním provozem. A podle mojí statistiky jsou největší brzdaři a couralové (aniž bych se chtěl někoho dotknout) Dacie, Renaulty a Citroeny ale jasně že to neplatí obecně. Milana s Popularem nepočítám . Když jsem před 50lety jel do Brna na noc tak jsem za 400 km potkal 30 aut. Holt dnes to chce udržovat si dobrou náladu a hlavně pevný nervy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 16:01 | Nahoru | #81459
laďa-prášil> Tak mi to nedalo a po téměř 5 měsících jsem do Adenia před chvílí dal baterku. Chvíle hrůzy....natočí, nenatočí ? Motorka chytla napoprvé. Baterce jsou 2 roky, takže jsem klidný. MotoBatt V jaké poloze ji v motorce mám, je vidět na fotce. To by s klasikou asi dlouhodobě nešlo.

K té rychlosti : už se opakuju, ale je to o kompromisu. Adenium jede stovkou, ale já jezdím 80, málokdy víc. Nejraději ale jezdím zrovna s tím, s čím by někteří dnes vůbec nevyjeli...pionýr, Popular, Škoda 120. Na dálnici jednou, dvakrát za rok se Š 120, předjíždějí mně i kamiony, ale nebojím se. Je to vyjímečně. To samé s pionýrem nebo Popularem po silnici 1. třídy. Štve mně ale, když jedu po cestě 3. třídy s Popularem, dojede mně polský kamion ( kde se tam vzal ?? ) a troubí a troubí. Snažím se nepřekážet, ale někdy to opravdu nejde.
Vzato ad absurdum- to by člověk nesměl vyjet ani s tím novým Royal Enfieldem...
Motobatt v Jawě 660

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.3.2020 v 16:18 | Nahoru | #81460
Kehaj: NEbooj, ono pro mě pojem důchodec představuje už člověka se značně sníéženou schopností. Třeba minulý týden takovejhle v Citroenu C3 nějak asi nedobrzdil, a rozmačkal si naleštěneé autíčko o Mazdu před sebou na křižovatce v Plzni. Zastavil jsem vedle něj na červené v druhém pruhu, a on se zrovna hrabal v autě a hledal papíry, slečna z Mazdy už sepisovala na kapotě svého auta, a já měl díky červené chvilku čas pozorovat. Pán se z auta soukal dobře minutu, jeho pohyby už nasvědčovaly, že má bejt na odpočinku někde v šachovém kroužku, jeho reakce se daly počítat na stránky kalendáře, a patřil na 100% do skupiny lidí, kteří nemaj co dostat zdravotní způsobilost. Kolega v práci mi vykládal jak byl u doktorky, a přišel pán, vyzved přes dveře papír, podal bankovku a odbelhal se s půllitrama na očích zas pryč.
Chlápek co nám dělá hlavy na motory je už po věkové stránce také důchodec, ale nikdy bych jej tak nenazval, protože zaprvé je celkem čipera, a za druhé když sedne za volant nebo řídítka, tak mu nestačíme Ten není v provozu ani nebezpečím ani brzdou.

(reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 16:35 | Nahoru | #81461
skodovak> My lidi už jsme takový, člověk se nerad vzdává pohodlí a auto = pohodlí.

(reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 16:40 | Nahoru | #81462
Milan1963> Tak on ten Bullet uhání 120 km/h

Naposledy editováno 02.03.2020 16:40:55

Jawablázni

2.3.2020 v 17:33 | Nahoru | #81463
k tématu o brzdách provozu-s vámi plně souhlasí,jawa125 pro mne na ježdění ve městě ok,ale jak to uvidí kopec a dohání mě pomalu autobus MHD je to fakt o život proto jsem pořídil 400 Scramblera(jak poznamenal pech od bratrstva kočičí pracky)abych neměl strach přidat a to jede i dokonce to umí i předjíždět jsem nadmíru spokojený.Protože 125 jede v kopci 57km a 400 na tom samém místě 110 Takže 125 půjde do světa.Toto byl můj záměr a hlavně spokojenost.Bude mi ji lito,fakt spolehlivý strojek,ale garáž není nafukovací.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 19:24 | Nahoru | #81464
Dneska jsem vytáhl motorku kvůli nabití. Brala si z digitální boschky C3 asi dvě hodiny. Taky se někdy kochám a jedu jen 90 ale ty rychlejší pouštím nebo uhnu.
Není důchodce jako důchodce. Když jedu s Mirkem na sraz občas zapomíná že mám jen šestikilo navíc problém s prackou a po 2h jízdy přidá ze 170 na 220 .
Nutno ale dodat že pod litr nemá v garáži nic. To moje odrážedlo by to stíhalo ale necítím půl ruky a to se blbě brzdí když není cit.
Nejlepší kochačka byla na CB 650 r.v. 1978 klobouk dolů před tím co už v tom roce v Hondě dělali.
Ještě zopakuju slova strýce mojí máti když jsme stáli před jeho Yamahou DOHC 750 v jeho 84 letech. ,,Ještě jezdíš? Jo dokud přehodím nohu přes sedlo tak jo. Co jí říkáš? (Yamaze) Supr. No stará se se mnou bojí jezdit......
Ještě měl dva indiány (za život 7) dnes jsou v muzeu u Samohýlů.

Naposledy editováno 02.03.2020 19:34:24

(reakce na) Jawablázni

2.3.2020 v 22:07 | Nahoru | #81465
Jirka4137> Mému otci bude za 2 měsíce 86 let. Už se těší, až oschnou silnice a on osedlá svoji Jawu. Já "mlad'och" půjdu pozítří na operaci a na motorku jen tak nesednu. Je to paradox, ale starší lidi mají asi lepší kořínek.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.3.2020 v 09:04 | Nahoru | #81466
Milane a na jaký motorce tatík drandí?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.3.2020 v 09:23 | Nahoru | #81467
Bimbam> Původně 250. S přibývajícími léty Jawa 20. A ted' většinou Betka, jezdí se mu na ní lépe než na klasické dvacítce , i když jako já - na původního pionýra nedá dopustit. Koupil si ji novou. Má startér, 12 V.... Faktem je, že ta čína jede i 70, což dvacítka neumí. A nepotřebuje ani servis. Vloni jsem zjistil, že moje 05 na tuto čínskou Jawu-Betku či jak to nazvat - co do rychlosti nemá. Dvacítka taky ne. Otec mi normálně ujel. A já navíc u 05 "utavil " svíčku...

Naposledy editováno 03.03.2020 09:27:14

(reakce na) Jawablázni

3.3.2020 v 09:45 | Nahoru | #81468
Milan1963> Fichtl, když se s ním pohraje, jede i přes kilo.
https://verdom.rajce...ntirov/#P1140210.jpg
Nechápal jsem, jak to fičelo.
Jinak pionýra beru jako z nouze ctnost tehdejší doby.
Poplatný technickým možnostem a určení.
Betka je už "moderní" stroj poplatný dnešku s rozumným poměrem cena/výkon .
U fíka se dá něco sehnat, až klekne.
U Betky toho moc nevymyslíš. Je to spotřebák, jako pračka a lednička.

(reakce na) Jawablázni

3.3.2020 v 16:35 | Nahoru | #81469
Milan1963> . Bratránkův otec-můj strýc jezdil taky ještě hodně po 80. narozkách. na pínovi ( asi 555 )prostě ten nejmenší s blatníkem -pařez.(do veteránů nedělám).
Skončil tak že mu sousedka zapálila stodolu plnou sena u které ráda pálila bordel. (Ona má vysokou tak je problém jí to vysvětlit aby pálila dál.)
Přišli o traktor ,čtyři motorky ,kombajn, čtyřkolku, stodolu, garáž chlívek pro prasata a málem o barák. Njn vzdělání a rozum nemusí jít vždycky ruku v ruce.

Jawablázni

4.3.2020 v 11:54 | Nahoru | #81470
Vypadá to že už se opravdu blíží jaro. Jezeďáci začali matlat blato po silnicích v nemalém množství. U Zdonína jsem včera netušil jestli jsem ještě na silnici anebo už v polu. V navigaci pomohla škarpa po obou stranách blátivého úseku

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.3.2020 v 11:55 | Nahoru | #81471
Verdom - už to u vás roztálo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.3.2020 v 12:22 | Nahoru | #81472
Bimbam> Jannov je na protejsim kopci.
http://www.janov-n-n...x.php?page=webkamera
Porad lyzujeme

(reakce na) Jawablázni

4.3.2020 v 15:16 | Nahoru | #81473
Verdom> Já byl v sobotu na Studnici a sjížděli jsme do Smržovky a takhle to tam vypadalo.Na hoře dokonce mrzlo, prostě zimní idylka.

(reakce na) Jawablázni

4.3.2020 v 19:10 | Nahoru | #81474

Verdom píše: Nějak na sobě pozoruju taky, že s věkem ubírám na kvaltu. Měl jsem dvanáctistovku bramboru, litrovýho Varana, teď šestpade Stroma a jelikož čím dál víc člověk utíká civilizaci a nechce se trápit s mastodontama, skoro bych řekl, že nějaká pětikule s váhou pod 180kg by mohla být tou správnou volbou. Nebo jak říkal Jarda na K.T.M po cestě ze středu Evropy do středu Asie. Teprve s motorkou pod stopadesát kilo seš hned tu a hned tam a užiješ si i bláto a marast.
https://verdom.rajce...P1150143.jpg [/quote]

K tomu jsem se právě dopracoval a obstaral si CB5... Je to velmi dobře ovladatelné, ale už to není malé (takže pohodlí) a díky 60k výkonu to i jede tak, že když to nehoníš, máš převahu nad okolním provozem a když to rozdráždíš udělá to 0-100 za 5s.... Jezdí se na tom fakt příjemně.... Cestovní litr by se nemusel popohánět nikdy, ale tam už mám trochu morální problém s jejich obvyklými +-230-240Kg.... Jestli budu někdy měnit, tak to bude CBF600 protože polokapota... Půllitr se v F verzi a polokapotě nedělal, motor byl stejný...

(reakce na) Jawablázni

4.3.2020 v 19:18 | Nahoru | #81475

PetrL3 píše: Já bych se teda bál jet motorkou po dálnici pomaleji, než auta v pravém pruhu. To je větší riziko, že tě někdo srazí. Osobně nechápu lidi, co se furt chtějí kochat a nevadí jim, že kolem nich lítaj auta rychlostí o 50-100 km vyšší a považujou to za bezpečnější jízdu, protože jedou pomalu.



Ona taky bezpečnější není... nejbezpečnější přístup je nevyčnívat z davu... Jet plynule a splynutě... Nikomu nepřekážet a pak ti vlastně ani nikdo nepřekáží.

Když se ti v provozu někdo mrdá poloviční rychlostí než je v daném místě a čase obvyklé, tak překáží sere lidi a ti pak dělají ze spěchu a vzteku chyby...1

Navíc je silná motorka nakonec bezpečnější než slabá... na slabých motorkách máš problém předjet kamion, přes který nic nevidíš, v určitých režiměch překážíš a důsledky jsou napsané výše. Co potřebuji udělám, potřebuji na to méně času i místa a teprve dokončený manévr je bezpečný. Nemusím ty serpentýny pod kopcem projet s kolenem na zemi a plnou rychlostí, abych nebyl v tom kopci v prdeli... Projedu je normálně a pak si přidám a stroj udělá co je zapotřebí....

Slabá motorka je větší problém než slabé auto (pokud vezmu ty dnes běžné) protože i ta nejlínější auta jsou schopna mimo obec udržovat rychlost běžnou a necourat se... Slabé motorky to nedovedou...

Ale Milanovi prostě nejde vysvětlit, že jet 50km/h po frekventované silnici je čin nebezpečný asi jako nechráněný sex v africkém slumu...

(reakce na) Jawablázni

4.3.2020 v 19:25 | Nahoru | #81476
Verdom> Přesně... Kdybych chtěl jet na Smolíku třeba do Prahy, tak je to peklo... Buď bych musel vymetat nějaké okresky a mrdat se po šoustkách někudy přes Blatnou a Beroun, protože trvale 100km/h je pro něj hranice možností a není to možné udržet za každých podmínek. Prostě bych ho uhnal i v pravém pruhu dálnice mezi kamiony, protože kamiony mají sice omezovač na 94km/h, ale jsou schopny tuto rychlost na dálnici udržet i v libovolném stoupání a s libovolným nákladem... Smolík ne... Ten v těch kopcích na R4 začne padat na 85 a jsi v prdeli, přestože Smolík patří mezi starými českými wergly mezi ty nejrychlejší... Tlačí se na tebe 40t. železa, jehož řidiče sereš smradem i couráním, nasere se do levého aby se tě zbavil a tím sere osobáky které letí 130-40 v levém a prostě děláš v tom provozu velký problém.... 50+k. motorka letí po dálnici bez obtíží a žádný problém neexistuje...

Takže já mám tyhle naše Strakonické wergly rád, ale v dnešním provozu i mimo dálnice to musíš hnát jak nadmutou kozu, abys nepřekážel a nebyl tím nebezpečný sám sobě....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.3.2020 v 23:03 | Nahoru | #81477

Milan1963 píše: laďa-prášil> K té rychlosti : už se opakuju, ale je to o kompromisu. Adenium jede stovkou, ale já jezdím 80, málokdy víc. Nejraději ale jezdím zrovna s tím, s čím by někteří dnes vůbec nevyjeli...pionýr, Popular, Škoda 120. Na dálnici jednou, dvakrát za rok se Š 120, předjíždějí mně i kamiony, ale nebojím se. Je to vyjímečně. To samé s pionýrem nebo Popularem po silnici 1. třídy. Štve mně ale, když jedu po cestě 3. třídy s Popularem, dojede mně polský kamion ( kde se tam vzal ?? ) a troubí a troubí. Snažím se nepřekážet, ale někdy to opravdu nejde.
Vzato ad absurdum- to by člověk nesměl vyjet ani s tím novým Royal Enfieldem...
Motobatt v Jawě 660



Milane... Buď jsi masochista, ignorant a nebo strašný sobec.... Co dělá kamion na cestě? Veze žrádlo nebo jiné věci aby sis je mohl koupit. I ta Š120 je s trochou snahy schopna jet natolik rychle, že v provozu nepřekáží. Měl jsem to auto... A sice to nebyl sprinter, ale rozdovádět na slušnou rychlost a udržet ji se dá. A to auto s tím nemá problém. Akorát ty ji máš sice naleštěnou, ale po technické stránce v bordelu, protože vibruje a pajtluje... Požíváš vědomě pneumatiky které jsou nahovno místo dnešních, které umožní i tomu starému autu pohybovat se v provozu normálním způsobem. Prostě je jiná doba, jiný provoz a wergl vlekoucí se poloviční rychlostí je zkrátka silniční veš a dělá problém... Příčetný řidič silniční vši se bude snažit těmto konfliktům vyhýbat, tudíž nebude jezdit tam, kde to ten problém dělá a jezdit takovým způsobem že to dělá ještě další problémy... A ještě hraješ blbého jak se tomu všemu divíš?

Milane, že jsi hlava umanutá, to víme, ale uvědom si konečně že nejsi na světě a na silnici sám a chovej se podle toho, že ti kolem se nejedou pokochat Popularem, ale jedou do práce, vezou děti do školy, nebo mají před sebou pracovní cestu.. Oni jsou ta náplň dopravy. Oni jsou to, proč celá ta infrastruktura a ty stroje vznikly... Aby se lidi a zboží dostalo kam je zapotřebí... Ne na to aby se někdo kochal a jel jak želva jen proto že se mu prostě chce i když to evidentně není ani bezpečné ani kolegiální... Divíš se kamionistovi že troubí? Já nikoliv... To je stejné, jako kdybys dělal v práci na kutru směs na párky a někdo ti ho chodil pořád dokola vypínat... Udělá to potřetí a přetáhneš ho potěhem po té palici aby nekazil dílo...

Chceš- li jezdit se š120, dej si jí konečně technicky do pořádku, obuj do slušných bačkor a ona nebude dělat špunt na dálnici alespoň v tom pruhu pro kamiony... Chceš-li jezdit Popularem, jezdi tudy a tehdy abys nedělal špunt v provozu zbytečně, kdy to lze udělat lépe.

Ty s tím nemusíš jezdit do práce. Máš doma normální auto... Jenže jsme zpět u té umanuté beranní hlavy, která se prostě nehne, protože nechce chápat, nechce brát ohledy, nechce nic a hnije si ve svém obláčku bludů.... To co děláš je obsesní a kompulzivní jednání a kdyby jsi s tím vlezl k doktorovi tak vyfasuješ diagnózu a nějaké veselé pilulky...

Přeji ti pevné zdraví a prozření mysli Milane....

(reakce na) Jawablázni

5.3.2020 v 07:08 | Nahoru | #81478
pech.> Ale je to marný.

Miraz250: Já už letos byl skoro až nahoře u věže. I s motorkou.
https://verdom.rajce..._20200201_110514.jpg
Ale posledních 100m byl jen led a štěrk, tak jsem nějak vyměknul.
Pokud tam jezdíš v zimě nějak pravidelně, můžeme dát spicha.
Pěšky to tam mám tak hoďku a půl od baráku.
S Jáwou je to z dolní křižovatky otázka pár minut.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2020 v 08:52 | Nahoru | #81479
pech.> Nebudu se už vyjadřovat, já už jiný ani nebudu. Jen lépe čti - polský kamion na cestě 3. třídy...upřesňuju, že tudy nejezdí ani autobus, je to původně lepší polní cesta, ted' asfaltka spojující dvě obce...bez ukazatelů. Dva náklad'áky se tam nevyhnou.
Dodám- omlouvám se za možná horší češtinu, jsem po operaci....ted' jsem denně jezdil do nemocnice , Astrou. Po silnici 1. třídy PE - JI. Dodržuju 90. Nejedu víc, ani méně. Dojede mně dodávka ... předjede...další, osobák ... atd. U nás se 90 nedodržuje, jezdí se 100 a víc. Všem "spěchalům" bych přál , aby jezdili ve Švýcarsku. Limity jako u nás, ale jezdí se 80 a po dálnici málo přes stovku. Jirka_S potvrdí. Podobně Rakousko , i v Dánsku se limity dodržují. Štve mně to, jedu Astrou, 90 a jsem brzdou...
Nekonečné opakující se téma.

Jawablázni

5.3.2020 v 09:30 | Nahoru | #81480
Milane a co to že Tě ve špitlu operovali? Já teda když vidím operatéra-chirurga, mizím se schovat za roh a to se na žádnej zákrok nechystám a ani chystat nechcu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Včera v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist