globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

19.7.2019 v 09:09 | Nahoru | #78361
A kolega přemýšlí už delší dobu o nevé toyotě proace verso. Jeden ten motor je prej hodně spolehlivej, ale detaily nevím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 09:28 | Nahoru | #78362
pech.> Dostali jsme picaso Citroena-zadarmo od tchána. Jet v tom 3km nakupovat je za trest. O poruchovosti motorů VW jsem zatím neslyšel. Jezdím s VW Craftrem od novoty. Dnes 131342 km žádný problem. S jedničkovýma Octávkama jsem taky neměl trable. Jo to auto je postaveno na podvozku A3 proto velký kufr a málo místa vzadu. U kombíku už je to o fous lepší a pak ještě udělali vybrání v předních sedadlech-opěradle. Karoserie tedˇ začali dělat ze slabšího plechu to je naprd-zlate Fačko. Ale jinak nevim. U mojí Dieselove Feldy kde je motor VW taky no-problem. Jestli to tak je pak to byl záměr a to se jim vrátí. Osobně ale o autu z posledních deseti let neuvažuju.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 09:33 | Nahoru | #78363

Jirka4137 píše: pech.> Dostali jsme picaso Citroena-zadarmo od tchána. Jet v tom 3km nakupovat je za trest. O poruchovosti motorů VW jsem zatím neslyšel.



Neslyšel si o piezovstřikovačích siemens? dvouhmotách? vyvažovacích kazetách a jejich pohonu? 1.4 polo, rapid, co se zadíraly? PD vs DPF, co se nestíhaly regenerovat?

Kdes byl posledních 10 let?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 10:11 | Nahoru | #78364
PetrL3> Nejlepší auto na světě je služební. Ten týpek má dobre postřehy. Já ovšem taky. Škodovka když začala s Octavií měla filosofii být kvalitní jako Volvo. Pak začali brečet prodejci že na autě má malou provizi a ty auta najedou milion km. Muselo se jít dolů s kvalitou. Pak tady byla Dacie a začala dělat levně auta ktere musí vydržet na Rumonských cestách. Jak dlouho to vydrží nevím ale cesty u nich jsou pořád lepší.
Mě felicie ještě rok a půl do STK vydrží a v zásobě mám Formana jen se musí udělat. Ale dát do něj 15 tisíc je lepší než si koupit za čtyřicet auto do ktereho nasypeš šedesát a máš auto za sto. Kamoš mě ukecává místo motorky na jeho BMW Z3. Je to krásne auto po šefovi kliniky ve švajcu. Nevím ale jak bych holkám vysvětlil že pojede se mnou vždycky jen jedna. Osobně bych dal přednost raději nějakemu Volvu. Saabu nebo opět Audi ale už s větším výkonem.

(reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 10:13 | Nahoru | #78365
PetrL3> Jezdil jsem na Yamaze XJ z 86 r. a v A4 z roku 96. S tím se do servisu moc nedostaneš.
Michal Hamšík (MotoRoute) mě nabízel testovat nove motorky pro časopis. Říkám mu Michale když jsem přivezl domů Fazera r. dva tisíce myslel jsem že je to sci-fi jak já můžu testovat novou Afriku dytˇ by ze mě měli všichni srandu.

Naposledy editováno 19.07.2019 23:13:22

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.7.2019 v 10:47 | Nahoru | #78366
Videa od Martina Vaculíka jsou zajímavý.

Jawablázni

19.7.2019 v 11:52 | Nahoru | #78367
Kehaju, tož jak jsi to vymyslel s tím cestováním?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 11:58 | Nahoru | #78368
K motorkám : dnes začíná hlavní sraz VSJ . Do 22 hodin budu v práci, proto se ukážu až zítra. Ve čtyři ráno už chci sedět na motorce, abych do osmi dorazil na místo. Mám to lehce přes 300 km. Verdom nepojede. A někdo další z nás ?

(reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 12:27 | Nahoru | #78369
Milan1963> Vážně jsem o účasti uvažoval, i by byl čas, ale ta nemožnost postavit si stan a muset sdílet pokoj s neznámými lidmi mě odradila.

(reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 13:40 | Nahoru | #78370
PetrL3> prasklou kliku jsem opravil instalací jinýho motoru . jako u kývačky, přehodí se motor a může se pokračovat. Akorát tady je to trošku zdlouhavější

(reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 20:08 | Nahoru | #78371

Dan250 píše: Milan1963> oktávkou 2 ,1.9 dýzlem. Vychází to necelejch 140km/den. Jen se bojim, co budu shánět až doslouží.



Asi si koupíš nějaké auto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 20:59 | Nahoru | #78372

PetrL3 píše: Dost začínám věřit názoru, že se vyplatí auto udržovat dokud neshnije (pokud seš s ním jinak spokojenej), protože i ta nejdražší repase je pořád nic oproti nákupu nového a ekonomicky dává smysl pořád udržovat to staré auto.

Konkrétně i ta praskající klika u tvého auta se dnes opravuje (profesionálně, s korekcí karterům která se pokroutily provozem prasklé kliky) za 25.000.

Kdybych ale o auto přišel a musel si vybrat nový, tak bych měl asi velkej problém se rozhodnout. Nejspíš bych sahl po nějaké toyotě avensis nebo něčem takovém, u čeho bych si zjistil, kterej motor má nejmíň problémů.

Jinak jeden názor redaktora z youtobe kanálu, co furt kecá o autech říká, že fiat má jeden nesračkovej motor, co netrpí na průsery. Ale to není normální osobák, je to fiat doblo???

Tady:



Je to doblo, ale te motor si můžeš koupit i v Tipu, pokud chceš normální auto...
On celkem velebí i Dácie, protože technika je osvědčená, konstrukce jednoduchá, ale robustní díky tomu že to nesmí stát moc to neobsahuje žádné přechytralé otravující píčoviny, které ti třeba nedovolí otevřít víko kufru bez otevření dveří řidiče a vypnutí motoru. Prostě auto, nic víc, ale nic míń, výbava jen taková která je skutečně zapotřebí, takže si tam můžeš připlatit za klimu, mlhovky a nějaké ty elektrické stahovačky, ale není tam Canbus, není tam nic zbytečného... Ten motor co doporučeuje má dve zásadní výhody... Stále celkem rozbustní spodek a NEMÁ přímý vstřik, ale nepřímý jako obyčejné atmosféráky. Proto netrpína karbonizaci, nevadí mu krátké pomrdy po městě atd. (turbo je s dnešními lehkoběžnými oleji namazané dobře už za studena) a tzn. nebude strašit nějakými nepředvídatelnými stavy... Když se vrátím k Dachně, tak ty tříválce co tam montují aktuálně (litr bez turba 75k a s ním 90k) jsou podobného ražení a technické koncepce... Daní za to je trochu vyšší spotřeba a trochu nižší účinnost proti přímovstřikovým konkurentům...

Pokud někdo dneska shání obyčejné auto, a chce něco trochu většího než základní verze malých aut, tak klidně Dachnu. Pokud chce něco trochu víc repre a se silnějším motorem, tak je zrovna to Tipo tajný tip na dobré a dobře vypadající auto bez zbytečných komplikací... Dělají i naftu, ale tam je to stejná prdel ať je to co je to, ¨technologie je stejná pro všechny...

(reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 21:02 | Nahoru | #78373

Jirka4137 píše: pech.> Dostali jsme picaso Citroena-zadarmo od tchána. Jet v tom 3km nakupovat je za trest. O poruchovosti motorů VW jsem zatím neslyšel. Jezdím s VW Craftrem od novoty. Dnes 131342 km žádný problem. S jedničkovýma Octávkama jsem taky neměl trable. Jo to auto je postaveno na podvozku A3 proto velký kufr a málo místa vzadu. U kombíku už je to o fous lepší a pak ještě udělali vybrání v předních sedadlech-opěradle. Karoserie tedˇ začali dělat ze slabšího plechu to je naprd-zlate Fačko. Ale jinak nevim. U mojí Dieselove Feldy kde je motor VW taky no-problem. Jestli to tak je pak to byl záměr a to se jim vrátí. Osobně ale o autu z posledních deseti let neuvažuju.



O1 není na podvozku A3, ale G3 - A3 se podvozkově dosti liší, především ohledně zadní nápravy celkově a taky kinematiky té přední...
Já mluvil o desetiletém období které provázelo motory PD-16V a první generaci TSi - to jsou sráče že je to k neuvěření... POsledních pár let už je to zase v celkem v pořádku, resp. na běžné úrovni mezi konkurenty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 21:06 | Nahoru | #78374

PetrL3 píše: Neslyšel si o piezovstřikovačích siemens? dvouhmotách? vyvažovacích kazetách a jejich pohonu? 1.4 polo, rapid, co se zadíraly? PD vs DPF, co se nestíhaly regenerovat?

Kdes byl posledních 10 let?



Jezdil poměrně spolehlivým autem které je dneska 20 leté a dožívá mu kastle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 21:06 | Nahoru | #78375
pech.> A kolik má ten motor od fiatu koní? Aby daň za nespolehlivost nebyla tam že to nejede. Přiznám se, já už bych si auto, ktetý má 100 koní nevybral. Jedině na chvilku, než si vyberu silnější.

(reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 21:25 | Nahoru | #78376

Jirka4137 píše: PetrL3> Nejlepší auto na světě je služební. Ten týpek má dobre postřehy. Já ovšem taky. Škodovka když začala s Octavií měla filosofii být kvalitní jako Volvo. Pak začali brečet prodejci že na autě má malou provizi a ty auta najedou milion km. Muselo se jít dolů s kvalitou. Pak tady byla Dacie a začala dělat levně auta ktere musí vydržet na Rumonských cestách. Jak dlouho to vydrží nevím ale cesty u nich jsou pořád lepší.
Mě felicie ještě rok a půl do STK vydrží a v zásobě mám Formana jen se musí udělat. Ale dát do něj 15 tisíc je lepší než si koupit za čtyřicet auto do ktereho nasypeš šedesát a máš auto za sto. Kamoš mě ukecává místo motorky na jeho BMW Z3. Je to krásne auto po šefovi kliniky ve švajcu. Nevím ale jak bych holkám vysvětlil že pojede se mnou vždycky jen jedna. Osobně bych dal přednost raději nějakemu Volvu. Saabu nebo opět Audi ale už s větším výkonem.



Dacie drží a vydrží, levná je kvůli levné práci a taky proto že tam prostě nedávají nic zbytečného... Proto taky Dacia dává největší smysl v těch základních a středních specifikacích, tzn. holé auto nebo auto s klimatizací a pár píčovinkama... Dacie je populární hodně a jezdí jich mraky... Lidi už pochopili že kdo potřebuje obyčejné auto , bude spokojen. LAe nakonfigurovat si Dacii v plné palbě nemá smysl, protože potom se cena přibližuje autům které tu výbavu už mají a jsou v některých ohledech vyspělejší (výkon, spotřeba, design.....).

Favorita jsem velebil a velebím pořád, bylo to velmi dobré auto, sloužilo mi hodně let, ale prostě už dosluhuje a na to nemám trpělivost.... Opravil jsem kastli (kdysi) kastle je dodnes solidní, ale motor už je na konci sil... Nějaké zkoušení jiných motorů které budou mít podobně vyhnilé plochy pod vložkami to nemá cenu, to bych zrepasoval svůj motor, ale dělat takhle náročnou opravu, to je odstávka minimálně na tejden a výsledek kdo ví... Radši jsem ho ve funkčním stavu prodal člověšku co nepotřebuje podnikat dálniční přelety napříč republikou.. Já ano, favorit v režimu Highway Flyer 11 let dobře, ale poslední půlrok sem se pod ním příliš moc válel než abych mu zachoval důvěru. Takže Favorit byl dobré auto, ale už je zcela opotřebovaný.... Holt 26 let a 7x kolem zěměkoule naskákaných malými pošusty a dálničními přelety je holt na auto dost, s výkonem nebyl problém ale stále častěji se vysíralo chlazení i když vložky utopené nebyly... Problém těch motorů je to, že ač motor málo jetý, může mít vyhnilý nebo natažený blok taky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 21:28 | Nahoru | #78377

PetrL3 píše: pech.> A kolik má ten motor od fiatu koní? Aby daň za nespolehlivost nebyla tam že to nejede. Přiznám se, já už bych si auto, který má 100 koní nevybral. Jedině na chvilku, než si vyberu silnější.



cca 100 koní má základní atmosférák, Turbo verze má 120k... S tím už to bude dobré...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 21:41 | Nahoru | #78378
pech.> Jo, 120 je cajk na každodení lítání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.7.2019 v 23:32 | Nahoru | #78379

PetrL3 píše: pech.> Jo, 120 je cajk na každodení lítání.

Tak to jsem v prdeli...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 07:47 | Nahoru | #78380
Sema> Já po praze jezdím nejvíc octou cca 80-87 kW , takže taky nemá ani 120k, jen píšu, že už bych tak slabý nekoupil, ne, že bych s ním nejezdil, když už ho mám.

Párkrát sem jel moravu toyotou auris, co měla snad 90 koní a takový peklo už nechci zažít. Furt to točit k červenýmu jak blázen, abys předjel avii... hnus.

Btw čím jezdíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 07:49 | Nahoru | #78381
PetrL3> Jojo, je fajn mít nějakýho toho koníka navíc k dispozici. Octavia 1 2.0 benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 07:56 | Nahoru | #78382
Sema> takže 85kW? To sem míval v passatu B4. Nesmrtelnej motor. Sice 8-9l/100, ale žádný zbytečný náklady na opravy.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.7.2019 v 08:27 | Nahoru | #78383
Pech: člověče, máme stejný auto já mám teda 1.2, což je dost lenochod, ale jinak příjemné normální auto, co je trochu za každodenního otloukánka, tahám s tím vozejk, díky vysokýmu podvozku se to dostane na nečekaný mista... Byli jsme s tím v Alpách, Rakousku, Svajcu, projeli půl Německa...
Jak jsem na začátku moc nevěděl, do čeho jdu, tak mě ten krám překvapuje výhradně příjemně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 08:34 | Nahoru | #78384
pech.> Na fáčku kastle potřebuje vyvařit za předníma tlumičema. U Feldy to bude za chvilku podobně. Jezdil jsem ale Audi A4. Tu má ode mě kamoš a zatím nikde stopa koroze. Prodal jsem ji když jsem chtěl podlahovku do našeho skromneho 5 plus jedna. Osobně auto skoro nepotřebuju denně najedu Craftrem v průměru cca 28O km tak se stavím kde chci. (do 3,5 T).
V poslední době ale uvažuju že prodám motorku a koupím tank. Nebo asponˇ Volvo. Když vidím jak dopadl kamoš který od 9. do 66. let jezdil na moto. Nikdy neměl nehodu a pak ho sestřelí Ukrajinec když se točí mez zatáčkama přes plnou čáru do protisměru. Motorku má na odpis a leto stráví v nemocnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 09:17 | Nahoru | #78385

PetrL3 píše: pech.> Jo, 120 je cajk na každodení lítání.



Vidiš, já mám v jednom werku 70 a druhém 75 a přijde mi že to jezdí hezky.

Jawablázni

20.7.2019 v 09:37 | Nahoru | #78386
Je to o zvyku... Mival jsem swifta z 39 kW a zdalo se mi to OK, Mitsubishi space star s 63 kW a zdalo se mi to OK...i kdyz jsem si v nekterych situacich u obou rikal ze by to mohlo jet vic..ted mam ve sluzebnim 135 kW a zda se mi to OK, i kdyz si v nekterych situacich rikam, ze by to mohlo jet lip

(reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 09:43 | Nahoru | #78387

callowsick píše: Pech: člověče, máme stejný auto já mám teda 1.2, což je dost lenochod, ale jinak příjemné normální auto, co je trochu za každodenního otloukánka, tahám s tím vozejk, díky vysokýmu podvozku se to dostane na nečekaný mista... Byli jsme s tím v Alpách, Rakousku, Svajcu, projeli půl Německa...
Jak jsem na začátku moc nevěděl, do čeho jdu, tak mě ten krám překvapuje výhradně příjemně



Já jsem právě 1,2 nechtěl, tak jsem slevil z "hezkého" Sandera 2 které se dělá dodnes, na to první (byť technicky až na motor shodné) právě kvůli motoru 1,4. Jede to příjemněm všechna stoupání na R4 jež jsou značná (dnes značené jako D4) to tahá na 5 plnou rychlostí. Favorit se musel včas (když padl na 130) podřadit na 4 adrtit plnej plyn na 5000ot a z těch 130 v některých stoupáních stejně padal na rychlosti) 1,4 zkrátka jede líp ačkoliv to na papíře vypadá stejně. V cliu je prejlepší, protože tam má kratší převody. 1,6 už prej zase zbytečně žere oproti tomu o kolik málo líp jede... Jsem z toho auta nadšen... Očekával jsem že to pojede jak Favorit, že těch 15 koníků navíc sežere to že je to auto vyšší a širší a o něco málo i těžší... A ono to jede líp, přitom ten dálniční provoz kdy jedu 140-150 jede za nějakých 6,6 litru..čeka jsem že to bude brát tak 8 po dálnici a 7 mimo... jede to pod 7 na dálnici a něco málo přes 6 mimo.. Tzn. o litr míň, než jsem očekával.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 11:44 | Nahoru | #78388

pech. píše: Vidiš, já mám v jednom werku 70 a druhém 75 a přijde mi že to jezdí hezky.



Taky ti do nedávná stačily motorky do 15 koní a dnes dojíždíš pětikilem.

Si představ, vrátit se teď ke každodennímu ježdění na slabé motorce.

(reakce na) Jawablázni

20.7.2019 v 11:44 | Nahoru | #78389

Jirka4137 píše: pech.> Na fáčku kastle potřebuje vyvařit za předníma tlumičema. U Feldy to bude za chvilku podobně. Jezdil jsem ale Audi A4. Tu má ode mě kamoš a zatím nikde stopa koroze. Prodal jsem ji když jsem chtěl podlahovku do našeho skromneho 5 plus jedna. Osobně auto skoro nepotřebuju denně najedu Craftrem v průměru cca 28O km tak se stavím kde chci. (do 3,5 T).
V poslední době ale uvažuju že prodám motorku a koupím tank. Nebo asponˇ Volvo. Když vidím jak dopadl kamoš který od 9. do 66. let jezdil na moto. Nikdy neměl nehodu a pak ho sestřelí Ukrajinec když se točí mez zatáčkama přes plnou čáru do protisměru. Motorku má na odpis a leto stráví v nemocnici.



Máš Favorita nebo Formana... Já jsem opravil už dost kastlí a ekonomický efekt tam nefunguje pokud si to neuděláš sám... Když jsem dělal auto pro sebe nebo pro rodiče, udělal jsem ho za 12000 celé, pokud jsem nepočítal práci a postačovalo domácí lakování... Když jsem dělal opravy karoserií na zakázku, tak to naposled byla výměna zadního lemu s podběhem a oprava přední části levého prahu na felicii, účtoval jsem za to 7000,- a chlapík byl štastný že to má opravené, že ho vyhodí z stk a nemusí si další minimálně dva roky kupovat jiné auto... On to toiž nikdo dělat nechce... na opravu zdravé nabourané auto servis seženeš, ale shnilotiny dneska nikdo dělat nechce, když se dá slušné auto na pár let koupit za 1-2 vejplaty...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.7.2019 v 12:32 | Nahoru | #78390
Já nedávno dostal služebního Rapida 1.2 TSI a čumím, jak to jezdí... Umí to i 200 a když s tím jezdím kolem stovky, tak mám bez problému průměr 4.5L na sto... Dvouměsíční průměr se ustálil při každodenním courání do školky, pak 6 Km do práce a zase domů, o víkendu výlet do 100Km a sem tam obchoďáky na krásných 5.2l. To člověk fakt nepotřebuje naftu.. Felicia dostala čestné místo v garáži a bude v létě na výlety.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Včera v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist