globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2019 v 14:22 | Nahoru | #78181
V pondělí sem u Štokravy (Dolní Rakousy) potkal předválečný Rolls. Ročník odhadem tak 34-37.
Šupajdil s tým pěkně, měl švýcarsků značku...
Jasně, je to asi opravdu dobré auto a jak sama továrna říká "...s dostatečným výkonem", nicméně tohle jsou opravdoví motoristé.
To, že takové auto nemůže mět běžný člověk je sice fakt, na druhé straně ho šlechtí to, že s ním normálně jezdí...že ho nemá jako pomník někde na špalkách v klimatizované garáži...
Ale i s běžným autem se dá poznávat svět - mladého kamarád se škodovkou ho objel skoro celý...

K tomu úkazu že nekeré auto jede dobře a totéž jede hůř - původcem oného jsou tolerance ve výrobě.
Pouhým výběrem přesnějších dílů, pečlivější montáží atd. bylo možné u embéček dosáhnout rozdílu ve výkonu na brzdě kolem 10-15 koní...a to už opravdu poznat jde.
Takto se v dílnách, blízkých továrně, kdysi stavěli auta pro třídu sériových soutěžních strojů...

(reakce na) Jawablázni

3.7.2019 v 15:44 | Nahoru | #78182

kehaj píše: laďa-prášil> To vypadá dobře ale je jich jak šafránu, hlavně 17 kola.



Je ještě model 125 snake s vodníkem motorem a otáčkoměrem a dvěma kotoučovkama. Tak je trochu dražší ale řekl bych cena odpovídá zábavě.
Já mám lifana do města a jak říkám zábava za 1,6 litru eko a 2 fullgas. El startér, chytá na drb, olej 1 litr na rok, odstředivý filfr+sítko... prostě jednoduchost. Zvuk jak jednovál mnohem většího objemu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.7.2019 v 15:45 | Nahoru | #78183
Zdenalbenal> Tolerance ve výrobě ...to opravdu EXISTUJE ?? Tím bych měl odpověd' na jednu otázku.
Moji známí měli dlouhá léta Škodu 105. Kupovali ji novou. Nikdy jim ale nešlo dobře řadit. Všechny rychlosti šly velmi ztuha. Všechny značkové servisy zpívaly stejnou písničku : to je u modelů 105 / 120 normální. Když ji měli 20 let, rozhodli se ji prodat. Zrovna jsem k nim přijel, tak jsem se svezl. Udivilo mně to opravdu tuhé řazení. A Karla udivilo, že moje 120 řadí lehce...vážně si myslel, že všechny Š 742 řadí tak špatně jako jeho. Rozumné vysvětlení jsem nezjistil. Předpokládám, že v 80. letech jeli ve škodovce v MB na setiny milimetru. Když to vidím , tak ty desetiny a setiny řeší asi všechny strojírenské firmy.
Nebo mají v M. Boleslavi tak velké tolerance, že každé auto řadí jinak ?
A s motorkami to bude asi podobné. Moje Jawa 175 / 356 nikdy nejela víc než 80...jiné prý jezdily i 105.

Jawablázni

3.7.2019 v 17:09 | Nahoru | #78184
Tolerance jsou dneska přesné... Dříve se vybíraly toleranční třídy ABC, protože na tehdenšjích automatech nebyli schopni vyrábět dostatečně přesně na to aby se bez nich obešli, byli to ale schopni přesně změřit, tak ty díly k sobě vybírali. Dneska jsou super obráběcí stroje které jsou schopny dělat v přesnosti 0,01-0,02mm při kontrole měřením třeba jednou za hodinu a korekci průměrně 0,005mm. Pak se to měří na stanici a na rozměr se vyhazuje prakticky jenom když se nástroj zlomí (ale na to se většinou přijde pohledem, protože se zhorší drsnost) nebo když někdo poplete tu korekci... Tím pádem dneska, když jsme schopni udržet výrobu pístu v toleranci průměru 0,02 stabilně v procesu a vyhonovat válec ve stejné přestosti s tolerancí 0,003 na kužel a do setiny ve válcovitosti, tak žádná rozšížená toleranční pole jako kdysi nejsou....
A čas obrábění obyčejné pístu je cca 90 vteřin.. Za stejnou dobu vyrábíme například i skříň převodky řízení, ocž je šneková převodovka pro elektromechanický posilovač, kde tolerance na osovku šnekového kola a šneku je +-0,015 ve sdružené odchylce (kruhové toleranční pole), průměry se dělají vývrtem, je jeden jako druhý, závity se frézují interpolací... Dmychadlovka na VW-TSi má cyklovej čas dvě minuty - poměrně složitej obrobek. No a protože by se to nestíhalo, tak tojedou tři mašiny s robotem a vypadne co půl minuty dmychadlovka hotová.

U těch nejedoucích a zároveň překvapivě jedoucích werglů je to způsobeno mnoha faktory jež těžko předvídat... U dvoutaktu obzvlášť, jak se povedloudělat výfuk,jak se povedlo odlejt kanály, jak se povedlo v omílačce sundat pleby v klikovém prostoru, jak se povedl karbec, a nakonec jak a kdo to zajel a jak s tím jezdí... Šetřilové, dusilové a zdržovači mají obvykle motory sice tišší, ale líné jak veš... Ti co se s tím neserou, těm to jezdí překvapivě dobře a žy by pak ten agregát měl kratší životnost se nepotvrdilo do té míry aby to stálo za řeč.

Tuhé řazení u š105/120 není pravda, lhali mu. Řadila normálně, spíš i líp než některá jiná auta, protože pětikvaltová kulisa chodila pěkně přesně, pokud nebyly třeba rozsypané ty silentbloky v kloubku nebo prasklá plastová kulička v kulise.. Je to o stavu werglu, mně všechny řadily dobře a když ne (na favorit byl jednou kloubek volný, jindy zase zatuhlý) tak jsem závadu našel a opravil...

Nejčastější důvod tuhého řazení u š120 je chyba při montáži, kdy se táhlo řazení namontuje nebo nedemontuje ve správný čas a při pohybech agregátem během montáže se poškodí a drhne potom ve víku.... U kutilů se to většinou stalo, když si zapoměli vypodložit převodovku při demontáži motoru, třeba za účelem výměny spojky...

(reakce na) Jawablázni

3.7.2019 v 19:25 | Nahoru | #78185
Milan1963> U každeho dílce je udaná tolerance přímo ve výkresove dokumentaci. U dílců kter jsem brousil to bylo např.11.OO až 11.O5 tzn. mohl jsem jít na delce 6m na střed asi 11.O25 a plus minus dvě setiny nahoru nebo dolů.

Jawablázni

3.7.2019 v 22:28 | Nahoru | #78186
Zdravím z Itálie. Tohle je hezký lákadlo ve výloze, jen ten japonskej chladič nič moč. A já teda raději deset dovolených u móře, než deset kulatic v garáži.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2019 v 22:58 | Nahoru | #78187
PetrL3: V tom musím souhlasit. Akorát když spočítám benzín, jídlo, vstupné na prohlídky bunkrů i nákup zajímavého motoristického zboží, tak těch výletů na skůtru na sever Polska a k Baltu bych měl 10 za jednu kulatici, za deset bych si to dal 5x do Albánie a 5x k Baltu
Po nekolika letech hromadění vozidel jsem už otupěl. Čím dál častěji se přistihuji při myšlenkách, které vozidlo poslat do světa a radši si ty peníze užít dokud žiju, než je v něčem syslit.

(reakce na) Jawablázni

3.7.2019 v 23:34 | Nahoru | #78188
skodovak> Ono s rodinou jsou ty náklady jinde. Jak se ten krátkej život vyvíjí, tak člověk uvažuje jinak. K tomu si každej musí dospět sám.

Jawablázni

3.7.2019 v 23:43 | Nahoru | #78189
Ale kdo chce, ať si samozřejmě zhebne s plnou garáží nadbytečnejch vozidel

Jawablázni

4.7.2019 v 06:23 | Nahoru | #78190
Opovažte se prodávat ty veterány.
By cena přebytkem šla dolů a ta bublina by mohla splasknout
Co pak chudáci překupníci a ti co v tom mají uložené jmění.

To byla nadsázka, popravdě jsem rád, že se historie zachraňuje a nad šerblama,
ktré by skončily v kovošrotu, je možné obdivovat pokrok techniky našich předků.
Pokud tedy je někdo vyveze a ukáže.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.7.2019 v 09:34 | Nahoru | #78191
Já těch pár starejch jednostopejch kulatejch i hranatejch krámů mám, baví mě se v tom hrabat ( teda v tom co zvládnu ) a rád na tom jezdím. Používám to jako běžný dopravní prostředek - do práce, na nákup, tak jako se to používalo kdysi. Mně to vyhovuje. Nepotřebuju jezdit ani rychle ani daleko ( to daleko jsem si užil když jsem jezdil s náklaďákem po republice a autobusem do přímořskejch států ). Já mít moderní motorku , tak by jenom stála a prášilo by se na ni, protože bych na to nesedl. Nelákalo by mě to prostě k svezení tak, jako ty starý krámy.

Jawablázni

4.7.2019 v 11:47 | Nahoru | #78192
Ahoj všem, jen nadhodím otázečku, jak to vypadá s putovním kolíkem, schránkou? Pokud už cestuje, tak ho/ ji rád uvítám tady na severu nejsevernějším Šluknovsko, snad se mi podaří opět vyrážet po krásách naší malinké zemičky, tak bych ho/ ji popotáhl o kus dal
Díky za info

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.7.2019 v 12:54 | Nahoru | #78193
Putovní kolíkoschránka je už i naplněna cancem na papíru, je furt u mně, protože su vostuda a nikam netrajdám - chtěl jsem ji poslat jižním směrem jenže jižani nedorazili na smluvené místo kde jsem marně čumákoval. Stavili se u mně seveřani a to jsem zase na tu schránku zapomněl jak na smrt i když jsem ji chtěl poslat už konečně na cesty. Chtěl jsem teda jet v sobotu na Pávy do Lhotky k Mělníku, že ji tam předám Tondovi nebo Oldovi nebo někomu koho potkám no a prdlajs z toho bude, protože musím v sobotu ráno na opravu vážné závady na páře Zejtra se nedostanu nikam, protože budeme díky volnému dni zpracovávat úrodu rybízů, angreštů a malin - lisovat šťávu a ze šťávy pak vařit marmelády aby bylo v zimě co do buchet a na mřížkovej koláč.

(reakce na) Jawablázni

4.7.2019 v 14:59 | Nahoru | #78194
Bimbam> tak hlavně že je připravená, pokud tedy u tebe vydrží do příštího pátku, možná pojedu do Nymburka zkontrolovat děti tak bych hodil k vám očko, no nic neslibuju, však víš jak to chodí
Zatím se u vás doma mějte a ať se daří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.7.2019 v 15:24 | Nahoru | #78195

Bimbam píše: Já těch pár starejch jednostopejch kulatejch i hranatejch krámů mám, baví mě se v tom hrabat ( teda v tom co zvládnu ) a rád na tom jezdím. Používám to jako běžný dopravní prostředek - do práce, na nákup, tak jako se to používalo kdysi. Mně to vyhovuje. Nepotřebuju jezdit ani rychle ani daleko ( to daleko jsem si užil když jsem jezdil s náklaďákem po republice a autobusem do přímořskejch států ). Já mít moderní motorku , tak by jenom stála a prášilo by se na ni, protože bych na to nesedl. Nelákalo by mě to prostě k svezení tak, jako ty starý krámy.


Mám to stejně, až na tu motorku. Ještě v roce 2000 jsem si nemyslel, že Jawa vyrobí čtyřtakt. Vyrobila. A tak ho mám. U mně je to ale " přítulností " ke značce. Kdyby Jawa vyrobila bagr, koupím ho, protože to bude Jawa. Cestuju i trošku dál, mám projeto asi 17 evropských zemí, všechny na Jawě 250 / 350 / 650 / 660.
Koupil jsem moderní auto. A jak píšeš, práší se na něj. Naposledy jsem s Astrou byl Čmoudovi na pohřbu. Tak letos jsem s ní najezdil asi 300 km. Stodvacítka letos najezdila už přes dva tisíce. Popular asi 800 km.
Jen motorky to " zachraňují " - nejvíc je v provozu Adenium.
Každému podle jeho gusta.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.7.2019 v 16:51 | Nahoru | #78196
Sharp - jasan, stav se, po půl čtvrté už bývám doma. No a od sedmi chodím hrávat s takovou náhodnou sešlostí, většinou do sklepní hospody Konec konců, je to kousek od náměstí tuším na Palackého ulici, mezi hračkářstvím a nějakým hotelem. Tak to s sebou můžu vzít i tam

(reakce na) Jawablázni

4.7.2019 v 18:54 | Nahoru | #78197
Bimbam> ok tak uvidím, jak mi to vyjde, dám vědět

(reakce na) Jawablázni

4.7.2019 v 22:57 | Nahoru | #78198
Milan1963> Milane prosím piš klidně tučně. Tvoje příspěvky jsou přinosem, k motorkám a rád je čtu. Dík.

(reakce na) Jawablázni

4.7.2019 v 23:09 | Nahoru | #78199

Bimbam píše: Putovní kolíkoschránka je už i naplněna cancem na papíru, je furt u mně, protože su vostuda a nikam netrajdám - chtěl jsem ji poslat jižním směrem jenže jižani nedorazili na smluvené místo kde jsem marně čumákoval. Stavili se u mně seveřani a to jsem zase na tu schránku zapomněl jak na smrt i když jsem ji chtěl poslat už konečně na cesty. Chtěl jsem teda jet v sobotu na Pávy do Lhotky k Mělníku, že ji tam předám Tondovi nebo Oldovi nebo někomu koho potkám no a prdlajs z toho bude, protože musím v sobotu ráno na opravu vážné závady na páře Zejtra se nedostanu nikam, protože budeme díky volnému dni zpracovávat úrodu rybízů, angreštů a malin - lisovat šťávu a ze šťávy pak vařit marmelády aby bylo v zimě co do buchet a na mřížkovej koláč.

Tak z jihu tu registruju jen sebe a Vlasťáka...

(reakce na) Jawablázni

4.7.2019 v 23:14 | Nahoru | #78200

Milan1963 píše: Mám to stejně, až na tu motorku. Ještě v roce 2000 jsem si nemyslel, že Jawa vyrobí čtyřtakt. Vyrobila. A tak ho mám. U mně je to ale " přítulností " ke značce. Kdyby Jawa vyrobila bagr, koupím ho, protože to bude Jawa. Cestuju i trošku dál, mám projeto asi 17 evropských zemí, všechny na Jawě 250 / 350 / 650 / 660.
Koupil jsem moderní auto. A jak píšeš, práší se na něj. Naposledy jsem s Astrou byl Čmoudovi na pohřbu. Tak letos jsem s ní najezdil asi 300 km. Stodvacítka letos najezdila už přes dva tisíce. Popular asi 800 km.
Jen motorky to " zachraňují " - nejvíc je v provozu Adenium.
Každému podle jeho gusta.....



Milana astra už není moderní auto, ale dvacetiletý werk, byť je dnešním vozidlům uživatelsky poměrně blízká.

(reakce na) Jawablázni

5.7.2019 v 08:59 | Nahoru | #78201
V porovnání s Populárem je to hi-tech. Včera se na radiu F1 bavili o sečení kosou tak jsem si vzpoměl na tu fotku u křížku . Řeč byla o tom že pomalu nevěděli jak to může bez motoru fungovat . Něco plácali taky o tom že to snad fungovalo jen ráno kvůli rose. Docela jsem se bavil. V devadesátkách jsem sekačku neměl a jinak ani nesekal. Jiná věc je že už málo kdo dneska kosu nakuje.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.7.2019 v 09:17 | Nahoru | #78202
My tradicionalisti používáme kosu celoročně.

Jawablázni

5.7.2019 v 09:51 | Nahoru | #78203
JIrka: já seču kosou kolem baráku, protože je to relativně malej kus a kvůli němu tu sekačku skladovat nebudu. Na zahradě mám elektrickou košovku. Síct jde i bez rosy, to není problém, ale ráno při rose to jde líp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.7.2019 v 10:25 | Nahoru | #78204
kehaj> To asi podsekáváte závěje.

(reakce na) Jawablázni

5.7.2019 v 10:27 | Nahoru | #78205

Jirka4137 píše: kehaj> To asi podsekáváte závěje.

Asi taky pěkná kosa ?

(reakce na) Jawablázni

5.7.2019 v 12:09 | Nahoru | #78206

kehaj píše: My tradicionalisti používáme kosu celoročně.



1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.7.2019 v 12:24 | Nahoru | #78207
Mám sice louku, tu seče známý se Zetorem 5011 a rotačkou, ale na krmení a menší sečení do 100 metrů čtverečních používám kosu. Ruční, motorovou nemám. Naklepává mi ji zdejší kovář, říká, že nejhůř se naklepává německá webrovka, tu mám po dědovi, je z války, je tvrdá, ale vydrží o to déle ostrá. Mám i ruskou, ta je podobná. Naše, ještě československá, je měkčí a tolik nevydrží.
Ráno s rosou je pro sečení ideální, nicméně nechá se síct i suchá tráva. Jde to ale hůř.
Když jsem v roce 1992 začal s chovem koz, byl tady boj o trávu. Dnes ji nikdo nechce, v okolí jsem už jediný, kdo má zvířata, seče a suší... tak seču co chci a to co nejblíž chalupě. Docela mně mrzí, že lidi jsou líní chovat třeba jen slepice a vejce si radši kupují. Ta kupovaná se ale s domácími nedají srovnat. Barvou, chutí.
Jirka : OFF, není to k motorkám. a máš pravdu, všechna auta porovnávám s Popularem, proto Škoda 120 je moderní a třeba ta Astra je supermoderní .

Naposledy editováno 05.07.2019 12:26:30

(reakce na) Jawablázni

5.7.2019 v 13:06 | Nahoru | #78208
Milan1963> Když mě bylo deset otec měl pozemek s barákem v Chodově. Bylo to jak dvě fotbalove hřiště a trávu si tam chodil sekat soused co měl hospodářství. Za to nám pak ještě občas donesl med a smetanu.
Mohl jsem skončit i tam ale máti se ze Zlína nechtělo. Nevím jakou by to dnes mělo cenu. Otec to prodal v r.83 za 45 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.7.2019 v 13:09 | Nahoru | #78209
Zajímavý témata. Když slyším motorovou kosu, dostávám kopřivku. Před třiceti lety mi řekl vnuk po sedlákovi, který kosil velkou zahradu se švastkama, že kosu nenaklepává, málokdo to dovede tak, aby se kosa nezvlnila, ale pouze ji stahuje hranou radeko nože pod nízkým úhlem místo brousku. Kosa takto ošetřená jede jak žiletka, možná se obrousí za 30 let ne za 60, ale to je celkem jedno. Zvlášť pokud máte pěknou trávu ke kosení, budete si i práce i zpívat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.7.2019 v 18:30 | Nahoru | #78210
Kosou jsem sekal ještě nedávno, před třema rokama na starým baráku. Naklepávám si ju sám, naučil mě to kdysi dávno děda, syn statkáře. No a ruskou kosu mě naučil naklepávat pan Minx z Vitic - ještě v devadesáti sekal louky a sušil pro kravičku a kozu. Mně se ta ruská kosa klepala blbě a řekl jsem si že ji nebudu ohřívat v ohni, že by to mělo jít i jinak, za studena jako všecky kosy co jsem předtím klepal. No a nějak jsem se jednou potkal s panem Minxem, přišla řeč na sečení a tož jsem k němu s tou kosou zajel a on mi ukázal fígl na ruskou kosu - stejnej jako je na tu německou -prostě na tvrdý kosy. Takže já kosu naklepal jednou za rok před prvním sečením a pak jen sem tam zlehka obtáhl karborundem - ale jemným. A sekal jsem i špendlíkový a šeříkový výmladky co v tý trávě rostly.

Pech - no tak dobře, východojižani , Žirovnice a Otrokovice
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist