bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2019 v 16:09 | Nahoru | #75661
Hlásím že Jesenice je ještě zamrzlá Dneska to šlo 100 kiláčků

Jawablázni

16.2.2019 v 16:33 | Nahoru | #75662
Já dneska taky vyjel, zima už by se ukazovat nemusela :)

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 16:36 | Nahoru | #75663

kehaj píše: Hlásím že Jesenice je ještě zamrzlá Dneska to šlo 100 kiláčků



keha....

jo dnes to šlo...projel jsem ze seržantem 60 km až na Klínovec.
Cestou pěkný sněhový bariéry po stranách...muselo to být tak deset dní ,zpátky ,pěkný peklo.
Pro Pecha a Milana....průměrná rychlost 30mil za hodinu,užíval jsem si to ,že jsem brzda provozu...
Bez automatu............dvakrát vyšlapávání spojky + meziplyn ,při přezařování.
Jsem blažen a spokojen... hubu od ucha k uchu.

Naposledy editováno 16.02.2019 16:58:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 17:10 | Nahoru | #75664

Frantas píše: kehaj> Zrovna dneska tady vyšel článek, o úpravách Hondy Cub. To je jedna z variant, resp. Nepřeberné množství kopií a napodobenin, jako je třeba moje Betka (ta ale ma manualní spojku). Honda Innova se občas u nás vidí (Cub vůbec) a zase její deriváty typu Yuki Smile atd.
Jinak v této otázce je často zmiňovaná Gilera DNAčko..



Tak 50ka betka je slabá, ale 125 innova je v ojetině skoro nesehnatelná motorka, protože kdo ji má, ten se jí obvykle nezbavuje, protože něco co jezdí skoro bez údržby a skoro zadarmo, to se dycky hodí a škoda se toho zbavovat. Známý je bývalý soutěžák a napřed všude jezdil na pincku 'MIlan no. II¨) a ted na Inově. To snad ten benzin rekuperuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 17:30 | Nahoru | #75665
Milan1963> ten mercedes není žádnej trhač asfaltu,je to takovej obývák na kolech,jako zatáhnout to umělo,ale tak nějak v klidu. ono to bylo tuším z roku 91,560 sec. sice kupé,ale mělo to dvě tuny,tak žádnej sporťák.nemělo to ani 300 koní,taková klidná silná věc,asi by se ti to líbilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 17:34 | Nahoru | #75666

Jirka4137 píše: Kamarád než šel náměstkovat dělal šéfa autoparku na městě. O automaty se mu šoféři pomalu prali. Když někdo jezdí po městě a spočítá si kolikrát musí řadit není se co divit.

na kamion s manuálem dneska neseženeš řidiče už vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 18:11 | Nahoru | #75667
laďa-prášil> Jojo, proto jsem psal, že to děla nejen Yuki, ta se da snad zaplatit i jako nová. Ale Honda je honda no. Ovšem když se objeví, bude stát starši jak ta nová yukina. U nás je tenhle trh bídnej.
Betka jede pěkně, když se otevře na 125 Je to velkej polotovar, ale málo stojí..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 18:16 | Nahoru | #75668

nemako píše: Milan1963> ten mercedes není žádnej trhač asfaltu,je to takovej obývák na kolech,jako zatáhnout to umělo,ale tak nějak v klidu. ono to bylo tuším z roku 91,560 sec. sice kupé,ale mělo to dvě tuny,tak žádnej sporťák.nemělo to ani 300 koní,taková klidná silná věc,asi by se ti to líbilo


Jo, to by se mi opravdu líbilo. Jsem pro klidnou jízdu, žádné velké zrychlování, žádné předjíždění, jen kochání...to by ten Mercedes splňoval.
Bimbo : právě jsem se vrátil ze školení testačních komisařů. Wildu ti závidím, resp. to, že jsi vyjel. Školení vlilo do žil chut' vyjet s Popularem, šlapat dvakrát spojku, dávat meziplyn..... jen ne ted', na slané mokré silnice... sníh taje, po cestách tečou potoky slané vody smíchané se štěrkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 19:07 | Nahoru | #75669
Milan1963> Co si se pěkného dozvěděl na tom školení Milane ?

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 19:27 | Nahoru | #75670
Milan1963> tak zase uplně mrtvola to nebyla,nejspíš to jelo líp,než všechno v čem jsi kdy jel,jen ten pocit z rychlosti je v tom jinej,ve dvou stech bys vystoupil,protože se ti zdá,že nejedeš a přes ty dvě kila to jelo hoooodně,nevím kolik,jsem srab

Jawablázni

16.2.2019 v 19:37 | Nahoru | #75671
Milan: Na automata to špatnou spotřebu nemáš. Já s automatem jezdím za 9,5 průměr Renault Safrane 2.5 benzín pětiválec z roku 1997. Motor od Volva, automat Aisin 4-rychlostní.
Akorát teda jezdím dynamicky a ne pomalu. Motory aut ježděných kochací jízdou jsou noční můrou automechanika, kde je průvan, tam je zdraví.
Můžu jen doporučit, zvláště na štreky 200km+ to člověk ocení, že je díky tomu tichu uvnitř a pohodlí unaven méně než po cestě Trabantem do krámu pro rohlíky

Jinak bohužel rozloučení s Čmoudem mi nevyšlo, byl jsem napaden zánětem dutin. Až poslední 3 dny jakš-takš funguji.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2019 v 19:53 | Nahoru | #75672
Dejte pokoj s automatem,párkrát jsem v tom jel a když jsem při rozjezdu automaticky šlápl na spojku tak jsem si málem vyrazil falešné zuby z huby o volant.dá se na to zvyknout asi mne to v budoucnu čeká,protože tímto směrem jdou všechny automobilky a už nám chtěli automaty narvat do Mercedesů,po hádání s říďou ustoupil a koupily se s manuálem,ale nový Kraftry co budou nahrazovat Mercedesy už asi budou v automatu,protože VW to cpe všude,pro kluky co s tím jezdí po městě to přinese úlevu,ale tady v kotárech to nechci dokud nebudu muset,když někde zapadnu tak se potřebuju vycukat nebo vyhoupat a ne spálit spojky za 50tis. a domů už vůbec ne,až budu kupovat další auto tak atmosferu 1,6 s manuálem a pak hýčkat až do rozpadu auta.Ještě když jsem jezdil s kamionem tak koupily Manna s automatem a nikdo s tím nechtěl jezdit,zkrátka jak píše Bimbo meziplyn dvouma prstama lupnout další kvalt a jedem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 20:24 | Nahoru | #75673
Vlasťák1973> počkej,až to vyfasuješ a budeš s tím jezdit,tak doma ten manuál vykopeš z garáže. automaty jsou dneska trošku jinde,

Jawablázni

16.2.2019 v 20:47 | Nahoru | #75674
Kehaji, ty jsi provokatér.. Tady to sice povolilo, takže vanty sněhu pouští vodu a jak vjedeš do lesa nebo dos tínu, je tam náledí... štěrk, s tím se dá popasovat taky, ale ještě to nevidím... Slunce sice nabírá sílu, ale je to ještě dost zrádný....

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 20:52 | Nahoru | #75675
nemako> no, ja mam DSG ve sluzebni okte, najeto s tim mam asi 30 tis. a z fleku bych to za manual vymenil mam ten fofrklacek proste radsi...je ale fakt ze jsem s timhle nazorem dost osamocen, kdyz na to dojde nekde rec, takze vetsine lidi to asi vyhovuje...

Jawablázni

16.2.2019 v 20:58 | Nahoru | #75676
Bimbo: baví tě jezdit starým werglem právě proto že je to nenormální atak torchu nahovno, ale máš to rád... Stejně jako my ostatní, co doma sušíme nějaký ten výtvor dávné minulosti... Ale kdyby jsi s tím seržantem měl dávat denně Praha-Plzeň a z5, nebo Ostrava-Brno a z5, tak by ti to že je to líný, pomalý a na obsluhu náročný válečný postrk, jehož základní požadavky na konstrukci byly ve jménu schopnosti přežít shození padákem a projet nějaký terén bez jakéhokoli ohledu na komfort obsluhy, začalo hodně rychle a hodně moc vadit....

Mám smolíka, mám ho rád, ale pro denní ježdění jsem moooc rád že mám Hondu, která má 4x tolik výkonu, 3x tolik komfortu, neotřesitelnou spolehlivost a spotřebu spíše menší...

Ségra nadávala švagrovi, že koupil automata, dneska říká že by si radši nafackovala než kdyby ho neměli... jednak ten automat řadí krásně a druhak ji mezitím dohnaly následky sportování za mlada, zkurvilo se jí koleno a je moooc ráda že nemusí při pošustech po městě po každém semaforu 5x zmáčknout spojku, což ji vyřadí z provozu dřív než za půl hodiny jízdy... A Švagr se tetelí blahem, že nemusí každej den kvedlat po Praze v kolonách...

Dnešní automaty řadí mnohem líp, než 85% řidičů... Protože řidiči jsou dementi taky, jde na předjíždění a nepodřadí, zbytečně podtáčí motor, v kopci řadí pozdě....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 21:01 | Nahoru | #75677
hrnous> Stále platí věk veterána 30 let, i když v úvaze bylo 40 let. Osobně bych dal 50 let, stejně jako mnozí další kolegové, protože taková 350 / 634 nebo škodovka 100 veteránem....to mi nejde do hlavy. Toto patří do běžného provozu. Ale co naděláme...
Lidi podvádějí, s V-doklady jezdí s auty z roku 2000 dovezenými z ciziny, nebo ČZ 175 /477 sice z roku 1971, ale s motorem Jawy panelky 250 vydávají za tovární unikát a diví se, že jim to nikdo nechce otestovat atd. Staví se tady už i hot-rody jako v USA a ty by taky chtěli zájemci testovat jako veterány.
Důležité je, že už je možná likvidace vozidla , resp. jeho odhlášení z běžného registru a převedení do registru HV bez ekolikvidace. Vše se převádí a musí přepisovat elektronicky...to se tedy mně osobně vůbec nelíbí, preferuju papír , proto pomalu ustupuju z funkce. Je toho víc, stačí se podívat na stránky FKHV.

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 21:01 | Nahoru | #75678

nemako píše: na kamion s manuálem dneska neseženeš řidiče už vůbec.



Manuální dožívající werky se dávají ve firmách jako náhradní stroje za to když něco na autě zkurvíš, nebo za drzost a prostořekost...

Ono odkvedlat si třeba trasu Barcelona-Warszawa a nebo jet automatem, kterýmu dáš jednou za 150km korekci čudlíkem, protože
oči ta převodovka pořád ještě nemá... to je jiná písnička

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 21:15 | Nahoru | #75679

Milan1963 píše: hrnous> Stále platí věk veterána 30 let, i když v úvaze bylo 40 let. Osobně bych dal 50 let, stejně jako mnozí další kolegové, protože taková 350 / 634 nebo škodovka 100 veteránem....to mi nejde do hlavy. Toto patří do běžného provozu. Ale co naděláme...
Lidi podvádějí, s V-doklady jezdí s auty z roku 2000 dovezenými z ciziny, nebo ČZ 175 /477 sice z roku 1971, ale s motorem Jawy panelky 250 vydávají za tovární unikát a diví se, že jim to nikdo nechce otestovat atd. Staví se tady už i hot-rody jako v USA a ty by taky chtěli zájemci testovat jako veterány.
Důležité je, že už je možná likvidace vozidla , resp. jeho odhlášení z běžného registru a převedení do registru HV bez ekolikvidace. Vše se převádí a musí přepisovat elektronicky...to se tedy mně osobně vůbec nelíbí, preferuju papír , proto pomalu ustupuju z funkce. Je toho víc, stačí se podívat na stránky FKHV.



Milane - já chápu že kilovka, hroch na kozích nožičkách (634), číza 477 nebo jejich doboví spouputníci nejsou praví veteráni, já s tím i souhlasím. Jsou to totiž Youngtimeři,
svoje vlastní kategorie k těm co byly dřív (V,Pre-V, post-V) ale tyhle werky do běžného provozu už skutečně moc nepatří. Jediné co je v dnešním provozu skutečně
bez nějakých omezení a s přivřenýma očima schopno obstát jsou wergly o zhruba dvě generace novější, které jsou výkonnější, stabilnější, bezpečnější, snadno ovladatelné... Tebou zmíněné wrgly sice tak nějak obstojí, ale pod podmínkou že je vede osoba zkušená, znalá a se zakrnělým instinktem strachu a potlačeným pudem sebezáchovy, protože udržet se v dnešním reálném provozu bez zdržování je až na hranici možností zmíněných werglů a jen málo těch co mají tyhle wergly rádi jsou schopni je vodit tak aby provozu stačily... I ty patříš při vší úctě mezi ty, kteří to nedovedou... I proto uvažuju o výměmě Roudstra a Smolíka ze jednu věc, která sice bude mít drátěná kola, žebra na motoru a chromované cetky, ale bude mít slušný výkon... Na Smolíku se začínám v dnešním provozu oprávněně cítit nebezpečně, když na mně doráží kamiony a autobusy které v kopcích zdržuju, pokud se oni na druhou stranu někde trochu courají (členitá trať) nebo potřebuju vidět před sebe, nejsem vždy schopen je předjet a pak je to o licitování jestli riskovat život a nebo se na to vysrat a jet za ním, nevidět nic a nechat se fackovat vzduchovými turbulencemi... A to mne přestává bavit... Obě ty motorky byly splněným snem, obě jsem je mooooc chtěl a nakonec jsem si je mohl i dovolit, ale diskomfort a malý výkon Smolíka začíná být trochu problém, Roadster je sice skutečně komfortní, i výkonnější, ale i u něj je ten výkon hraniční než dostatečný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 21:18 | Nahoru | #75680
Milan1963> Milane, takže stejný model, který se vyrábí několik let a já mám tu smůlu, že mám ten poslední na véčka nedostanu bez podvodu bo je tam rozdíl tří let???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 21:22 | Nahoru | #75681
rancher> Záleží na roku výroby. Rok 1989 se otestovat dá. Rok výroby 1990 stejného stroje ne.

Jawablázni

16.2.2019 v 21:23 | Nahoru | #75682
JJ dnešní automaty jsou o něčem jiným než před 30 lety. Teď se občas svezu s X6 s X5 a s Fordem ale přikláním se k Vlasťákovu názoru. S tou X6 jsem byl i na letišti ale stejně se víc vyřádím s Yardisem. Uznávám že jsou to pohodlný auta, na dálnici nastavíš tempomat na 140, když usneš a najede to na čáru nebo krajnici tak tě to probudí a různý ty ABS, SPS, ABC tě nepustí do smyku, když chceš zesílit rádio tak jen zavrtíš rukou atd. Takže všechno má svý pro a proti. Poslední dobou si ale nejvíc užívám na moto a vo tom to je . Jako dnes.

Ten automat 125ccm samozřejmě nesháním pro sebe.

Naposledy editováno 16.02.2019 21:26:28

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 21:53 | Nahoru | #75683

Frantas píše: laďa-prášil> Jojo, proto jsem psal, že to děla nejen Yuki, ta se da snad zaplatit i jako nová. Ale Honda je honda no. Ovšem když se objeví, bude stát starši jak ta nová yukina. U nás je tenhle trh bídnej.
Betka jede pěkně, když se otevře na 125 Je to velkej polotovar, ale málo stojí..



Já na posledních dovolených na řeckých ostrovech koukal ne co je v půjčovnách, ale na čem jezdí domorodci. Tak z 50 procent deriváty Cub, pak skutry a velké motorky jen 10-20 procent. A to ty skutry jsou nejvic z pujcoven s turistama...
Ty malý čtyřtakty tam jezdí často bez servisu, z našeho pohledu úplně zbědované, ale furt to jede. 70 tisic na tachu jsem viděl, urcitě jsem i mnohem větší najezdy..
Nový brka mají 135 i 150 kubíků a jedou moc... 120 neni problem v serii a myslím, že taková 638 by se hoodně
červenala :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 22:27 | Nahoru | #75684

nemako píše: Vlasťák1973> počkej,až to vyfasuješ a budeš s tím jezdit,tak doma ten manuál vykopeš z garáže. automaty jsou dneska trošku jinde,



Jo vykopu,ale jen proto,že mne bude srát skákat mezi manuálem a automatem.Jednou jsem celej den nakládal vys. vozíkem kamiony paletama po celým dni jsem sed do 120tky dal stěrače a plnej plyn a divil proč to nejede auto řvalo a já čuměl proč mi běží stěrače,takže ne proto,že bych si automat zamiloval,ale abych neměl problémy jak s jedním tak druhým,ono je to pak o průser,když jsi celej dne zvyklej na automat a pak máš mačkat spojku a řadit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 23:00 | Nahoru | #75685

Milan1963 píše:
Důležité je, že už je možná likvidace vozidla , resp. jeho odhlášení z běžného registru a převedení do registru HV bez ekolikvidace. Vše se převádí a musí přepisovat elektronicky...to se tedy mně osobně vůbec nelíbí, preferuju papír , proto pomalu ustupuju z funkce.


Už minimálně rok jde vozidlo přeřadit z Registru vozidel do Registru historických vozidel a zase zpátky.

(reakce na) Jawablázni

16.2.2019 v 23:05 | Nahoru | #75686
Milan1963> Mám 92, takže jestli to chci stihnout než někdo vymyslí další volovinu...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 04:52 | Nahoru | #75687
Poslušně hlásím, že hranatou jsem včera zprovoznil. Vyčistil jsem nádrž,karbenátek,udělal hladinu a vrčí to a jede to.Nevrací se mi řadička do jako mezipolohy.Když chci řadit třeba ze čtyřky dolu,tak musím řadičku přizvednout a pak teprve podřadím.Pružina pod spojkovým košem?

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 06:54 | Nahoru | #75688

Vlasťák1973 píše: Jo vykopu,ale jen proto,že mne bude srát skákat mezi manuálem a automatem.Jednou jsem celej den nakládal vys. vozíkem kamiony paletama po celým dni jsem sed do 120tky dal stěrače a plnej plyn a divil proč to nejede auto řvalo a já čuměl proč mi běží stěrače,takže ne proto,že bych si automat zamiloval,ale abych neměl problémy jak s jedním tak druhým,ono je to pak o průser,když jsi celej dne zvyklej na automat a pak máš mačkat spojku a řadit.

tak s tím já nemám problém,sednu do čeho sednu a jedu. můj problém je obrácený řazení na starej anglickejch motorkách. moc jsem chtěl nortona a kvůli tomu jsem ho nekoupil,protože brzdit řadičkou se nedá

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 07:59 | Nahoru | #75689
Frantacz> Chceš říct, že dáš do kupy veterána, uděláš testaci a pak ho převedeš na bílá čísla? To jsem zatím neslyšel, že by bylo možné. Obráceně to lze. To vím.

Jinak tady je krásně leda tak na lyžovačku. A kam v okolí za kulturou? O víkendu Zásadě závody psích spřežení, minulou sobotu v Plavech lety na saních, prostě zima se vším všudy. Garáž s motorkama jsem včera odházel, aby se dalo vyjet, ale cesta je jeden led, jet po tom se prostě nedá. Netaje to. V noci je hodně pod nulou, než se to ohřeje, začíná to po obědě zase přituhovat a ve čtyři zase mrzne. Hnus velebnosti. Dokud do toho nebude pršet teplá voda a bude v noci mrznout, ani se to nehne. Svinstvo bílý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 08:26 | Nahoru | #75690
Verdom> Máš naprostou pravdu. Veterána lze otestovat a potom dostat zelená V - čísla. Dostat bílé SPZ nelze.
... a já, protože mám dnes volno, což se mi v neděli nestává, jdu lyžovat. Běžky už jsem dlouho nezkoušel.

Naposledy editováno 17.02.2019 08:27:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist