bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 15:58 | Nahoru | #57631
elevator> Von tě štípně policajt obuškem, až tě s těma světlama zastaví :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:11 | Nahoru | #57632
elevator> Proč se hnedka ze všeho posrávat? Třeba ty páčky s kuličkou jsou až od 72.roku ( myslim teda).

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:24 | Nahoru | #57633
elevator> A to si ještě něviděl metodický pokyn pro měření emisí, kdy tě má v případě použití nehomologované hadice v motorovém prostoru, a nedejbože použití neoriginálního a k tomu ještě kónusového filtru vzduchu okamžitě vyhodit. Také je tam pěkná kapitola s fotodokumentací pro použití různáh power commanderů na mtootorkách pro doladění směsi.. i když se s motorkama v normální hmotnosti na emise zatím nejezdí..

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:25 | Nahoru | #57634
elevator> zas bych to tak černě nevyděl a zbytečně se to nafukuje

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:25 | Nahoru | #57635

Dan250 píše: elevator> Proč se hnedka ze všeho posrávat? Třeba ty páčky s kuličkou jsou až od 72.roku ( myslim teda).

Zákon je jedna věc, ale policista na silnici, který se bude řídit tímto Kladivem na motocyklisty, je věc druhá. Nejde o předposrání, ale nestojím o to prokazovat někde svoji nevinnu a pravdu a zrácet tím můj čas s policistou na STK nebo pak ve správním řízení.

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:28 | Nahoru | #57636

Dan250 píše: elevator> Proč se hnedka ze všeho posrávat? Třeba ty páčky s kuličkou jsou až od 72.roku ( myslim teda).

Kladivo to vidí jinak



(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:29 | Nahoru | #57637

MartinED250 píše: Dobrá práce? Jak to jezdí? Už to dobíjí? Poradil Milan?


No docela jsme podiskutovali leč stejně nedobíjí pouze s cizím buzením, tady byl převíjený rotor a jsou asi dvě možnosti buď závitový zkrat ve vinutí, a ten se u tak malého počtu závitů nedá prakticky změřit nebo špatný krok na komutátoru a to se posunou magnetické poly a samo se nenabudí / musí se převinout. Doporučil mi ať si od někoho půjčím funkční rotor a vyzkouším ho v dynamu prostě vylučovací metoda. Zatím ladím karburátor měním trysky tochu si střílí do karburace.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 12.05.2016 16:44:50

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:30 | Nahoru | #57638

Bimbam píše: Tonda Zloun - hezký teď si vás dva s Hansem Samozvaným budu plést protože ten má taky černej stroj


Hanz má bílé lemy ma pláštích a mě se víc leskne.

Naposledy editováno 12.05.2016 16:43:19

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:39 | Nahoru | #57639

milan1963 píše: marauder> Jen 4 měsíce práce ? Neuvěřitelné ! To jsi jen dělal, nejedl, nespal ? Výsledek
Pro mě jako prodavače potravin, tedy nestrojaře , který nesvařuje, neumí se soustruhem atd. by to byla práce na léta. Potvrzuje se, že co si sám neuděláš, to nemáš.

Já jsem si totiž dal udělat k jednomu svému autu nějakou karosařinu - klempířina, lakování. Už skoro rok čekám, urguju to - a nic. Proto se mi tolik líbí, když umíš všechno sám.


V důchodu máš trochu víc času, odrostlé děti hlavně tolerantní manželku, ale jsou věci s kterými se musím obrátit na kamarády např vaření elektronu Kučera, Go kliky není v mých podmínkách možné, zakalit nacementovat a přebrousit hřídele vahadel bývalá Praga Louny, ale jinak je to kompletně moje práce až na linky ty jsou dokonce z vyšetřené barvy z Jawy a malovala je stará paní, která malovala celý život v Jawě a dělá to už šedesát let tak to je opravu originál.
Tonda Zloun

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.5.2016 v 16:45 | Nahoru | #57640
Pozor, pokud byste si pořídili motokolo, které legislativně splňuje předepsané parametry a zafoukal vám při jízdě vítr do zad a překročili jste 25 Km/hod. Jedete hned na neschváleném motocyklu - mopedu. Dál to už radši nečtu ...





(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 16:47 | Nahoru | #57641
elevator> A co potom když použiješ na motokole forsáž v podobě čočkové polévky :)

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 17:01 | Nahoru | #57642

elevator píše: Pozor, pokud byste si pořídili motokolo, které legislativně splňuje předepsané parametry a zafoukal vám při jízdě vítr do zad a překročili jste 25 Km/hod. Jedete hned na neschváleném motocyklu - mopedu. Dál to už radši nečtu ...







Z právního hlediska je nutno prokázat "po rovině".....

Jawablázni

12.5.2016 v 17:11 | Nahoru | #57643
Rád bych viděl, jak někdo bude nutit minimálně tisíce motoristů, kteří mají na škodovkách, fáčkách, filckách a klidně i jiných vozidlech přídavná světla! Fungovalo to tak léta, jednalo se o úpravu, která nevyžadovala schválení výrobce, nejedná se o přestavbu se změnami důležitých částí vozidla a nejde o nic nepovoleného, pokud světla mají homologaci, jsou seřízená a svítí, jak mají (přídavné dálky pouze s dálkami apod.). Těžko mě někdo může nutit po X letech toto sundávat jen proto, že si nějaký pacoš něco usmyslí. To už by byla stejná absurdita, jako kdyby po mně zkoušeli chtít, ať z veterána vyndám karbec a překopu to na nějakou debilní stříkačku, jen aby to odpovídalo nějaké současné emisní normě. Tohle je horší, jak u blbejch na půdě. A pokud jde o světla, tak co ta spousta tahačů, co mají na střešní rampě 4, 6, nebo klidně i osm světel, některá i s "obrysovkou"? To je při takovém počtu celkem nereálné, aby všechny takové tahače chtěli rázem odstavit, že?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.5.2016 v 18:17 | Nahoru | #57644
Jedna věc je jasná: Děláme sami sobě pakárnu a takhle to asi daleko nedotáhneme. Stát se montuje do tolika věcí, že to není pomalu únosné, stanovuje tak složitá pravidla, že je není schopný už ani sám znát doržovat... Je to prostě pakárna Stát má vytvářet podmínky k žití, přitom nám ho pěkně otravuje nesmyslnýma normama a zákonama. Dětství v komunismu, ale takhle nikdo nikoho nebuzeroval....

Jawablázni

12.5.2016 v 18:29 | Nahoru | #57645
A bude hůř.

Jawablázni

12.5.2016 v 18:37 | Nahoru | #57646
jak říká kolega v práci..dobře už bylo

(reakce na) Jawablázni

12.5.2016 v 18:45 | Nahoru | #57647
laďa-prášil> Přesně tak . Já ted' ležím doma, mám čas číst a studovat různé zákony, ale čím je toho víc, tím je to horší. Proto se řídím tím, co znám třeba z autoškoly.
Včera jsem pro jednu pražskou firmu jezdil s Popularem. Aby to bylo dobové ( byla to 30. léta ) , samozřejmě bez svícení. Jezdím tak i běžně, Popular by s dynamem 90 W nikdy nedobil to, co vydá, takže zákon nezákon - hlavně jezdit.

Dnes jsem musel jet téměř 100 km. A protože v provozu mám momentálně jen Populara, s nímž jsem jet nechtěl, jela velká motorka. S hrdostí mohu oznámit, že jsem ji zvládnul, cestou zmokl, ale jsem spokojen. Ocenil jsem vyhřívání rukou. Špatné je, že od kol Adenia létá bláto úplně všude. Nelíbilo se to ani žabákovi na kufru...










Naposledy editováno 12.05.2016 18:47:49

Jawablázni

12.5.2016 v 19:03 | Nahoru | #57648






Takhle se začínalo 1990... a podívejte se dnes:
http://www.mesec.cz/...icni-zakon/f4378153/

Jawablázni

12.5.2016 v 23:04 | Nahoru | #57649
Elevator-píše se tam o současných motocyklech. Ne o krumplech typu kejvačka .

Jawablázni

13.5.2016 v 08:38 | Nahoru | #57650
Tak kluci podělím se s váma o zážitky a na konec poprosím o radu
Moje čtvera se projevovala pazvuky. Bylo to po zahřátí, šlo to z vršku motoru, hlavně když padaly otáčky.... Jakoby píst zakopával, nevím jak to popsat... Každopádně jsme včera shodil hlavy a válce a zjistil jsem, že to nějaký umělec složil bez jediného těsnění - ani pod hlavou, ani válcem
Když už jsem to měl dole, zkoušel jsem prohlídnout válce, písty atd. Vůle v čepech kliky a pístu jsem rukou necítil, když jsem se s ním pokoušel hýbat nahoru dolů. Válce nemají žádné velké rýhy, ale stopy po honování vidět nejsou (nevím jestli se honují i válce na jawku?) Válce nemají hmatem znatelné hrany na přechodu na koncích dráhy kroužků. Sundal jsem horní kroužek z každého pístu a vložil ho do válce cca 2 cm od horní hrany - na jednom byla vůle v zámcích 0,6 mm, na druhém 0,7mm.
To je asi tak všechno co jsem zjistil. Nejsem žádný zkušený mechanik, i když už jsem pár strojů rozebral a zase složil Potřebuju poradit, jak dál postupovat - výbrus/nevýbrus? Půlení je asi zbytečné co? Klika nepískala, ani nešlo slyšet, že by mlátila. MOtorka řadí, kvalty nevyskakujou... Dík za rady

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2016 v 09:54 | Nahoru | #57651
Wenca - Tož já si myslím, že výbrus není potřeba, pokud to normálně chytne i když je chladno a má to kompresi na obou válcích srovnatelnou. I když jistě někdo napíše že 0,6 a 0,7 mm na kroužku je už hodně, že by doporučoval třeba 0,3. Jen perlička - můj simson staré enduro šestivoltové jezdil a startoval a všechno možné i když měl píst ve válci vakl 2 milimetry.... Přišlo se na to úplně náhodně.... Hlavně dej pod válec papírové těsnění a ne silikon. Mezi válec a makovici hliníkové těsnění. No, když nad tím tak přemýšlím, lepší mírně větší vůle u zámku než žádná a kroužek se pak v teple roztáhne a hvízdne se to natotata.

Jawaneználek - ony ty gumové kolečka kohoutu nádrže s ďovírkama dokážou nabobtnat díky novým ekosračkám v benálu klidně i přes zimu, takže na podzim to mohlo být úplně OK a včil je to nabobtnalé a na vyhození.

(reakce na) Jawablázni

13.5.2016 v 10:07 | Nahoru | #57652
Bimbam>Díky Mám na ní najeto cca 700 km, po složení (motor byl v celku, zbytek po krabicích). Chytala relativně slušně, i když za studena jsem ji musel trochu přemlouvat. Jela pěkně a na to, že tam nebylo jediný těsnění, se až divím Těsnění mám koupený pod válec, hlavu i výfuky - stejně jsem to chtěl preventivně otevřít, chystám se v září do Rumunska Tuto informaci jsem mohl dát i do úvodního příspěvku, možná by to změnilo tvůj názor

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2016 v 10:25 | Nahoru | #57653
Wenca - no však počkej s výbrusem a rozhazováním motoru, je teprve květen, třeba sem ještě jukne Zdenál a napíše své vidění vhodné vůle, to je starý praktik . Mně se velká těsnost či spíš minimální vůle neosvědčila - hvízdl se mně předloni čerstvě zgenerálkovanej motor Smolíka po deseti kilometrech a to nebylo vedro.

Naposledy editováno 13.05.2016 10:26:36

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2016 v 10:26 | Nahoru | #57654
Wenca - máš možnost to nekde přeměřit šupitem (ovalita)?
Jedna věc je neviditelnost stop po obrábění, nepřítomnost "schodku" a druhá je bečka a ovalita.
Protože pak tam píst lítá jak žid v prázdném magacínu a lehce odejdou třebas kroužky.
Je-li to 634ka s datem výroby eště okolo roku 81, tak tam byla litina na válce eště echt materiál (byly zásoby ze starých mesršmídů ) a je docela možné, že je všecko v cajku.
Když to budeš dávat dohromady, tož se snaž udělat to tak, že budů antidetonační štěrbiny co nejstejnější (silů papíru úpod válcem a nebo těsněním pod hlavů, esli se teda prodává).
Kruhy - dávával sem na první kruh vůli v zámku o facku větší, páč tam je větší hic. Minimálně teho půl milimetru určitě.
Jawaneználek - když tady kolikrát píšu, že je jednodušší zkusit, kolik benzínu mě nateče jikováckým kohůtkem za minutu, tak si z teho nekeří nezodpovědní jedinci dělajů prdel .
Proč myslíš, že krosové Zetky měly na nádrži dva kohůtky? Taky proto, že to jedním nestačílo krmit karbec. Kór na půllitru.
Na soutěžní Jawě nekonečným problémom, jak jsem už dřív psal, "odzvonilo" (= chudá směs) montáží kohůtku z Emzety - v něm sů ďůry o 0,5mm větší, ale průtok téměř dvojnásobný!!!

(reakce na) Jawablázni

13.5.2016 v 10:29 | Nahoru | #57655
Bimbam> Mám na to podobnej názor, taky se mi do toho dvakrát nechce. Jak se říká "starý hovno nesmrdí, dokud se v něm nezačneš rýpat" Jj, počkám ještě na zdenála i další. Koncentrace odborníků na toto téma je v tomhle vlákně vysoká

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2016 v 10:32 | Nahoru | #57656
Však Zdenál už ti tady napsál Zdenalbenal = Zdenál

(reakce na) Jawablázni

13.5.2016 v 10:38 | Nahoru | #57657
Zdenalbenal> No vida, než jsem to dopsal, už je tu Ovalitu zatím nemám kde změřit ale zkusím na to někoho najít pro sichr. Myslím, že by to neměl být problém. Jawka je z roku 84 s motorem 632, poslední konopnice před 638, tak nevím, jestli na ní nějaký mesršmid ještě zbyl
Možná teď budu vypadat jako blbec, ale co jsou přesně antidetonační štěrbiny?
Má se nějak měřit i vůle válce s pístem bez kroužků? Pro případ, že by ten umělec před tím staré písty jenom překroužkoval, teď se to tváří relativně OK a za 1000 km se kroužky ojedou a já dojezdil?

Naposledy editováno 13.05.2016 10:39:34

(reakce na) Jawablázni

13.5.2016 v 10:40 | Nahoru | #57658
Bimbam> Já píšu hrozně pomalu, asi jako policajt

(reakce na) Jawablázni

13.5.2016 v 10:48 | Nahoru | #57659
jawaneználek> jesi máš velkou spojku, tak vyhodit o-kroužek a vložit pružnou lamelu (stačí normální naohejbaná kombinačkam - na ! jednu stranu ! )
pokud máš starou malou, tak bych to viděl na rozebrání a kontrolu spojky

a opravdu nemám v úmyslu rozjet pádesátou osmou debatu nad o-kroužkem, nedejbože malou a velkou spojkou

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2016 v 10:59 | Nahoru | #57660
Tož, Bimbame, kdyžs mě do teho uvrtal .
Bych změřal válec - hranice opotřebení třebas u Emzety je tak desetina - u Zetky 175ky 0,175 (se to dobře pamatuje).
No a kdyby tam byla bečka 0,05 - to se eště dá, ale stovka je už dost. Ale pojede to s únosným rizikem. Nicméně pokud by všecko ostatní bylo v cajku, tak bych to srovnal (výbrus eště né) a dal větší píst - pokud by seděly či stačily rozměry.
Místo pístu třeba "B" dat "C", téhož výbrusového rozměru.
S tů antidetonační štěrbinů to néni výplod chorého mozku, ale vzhledem k výrobním nepřesnostem (kompresní výška pístů) bych to nepodcenil.
Páč když je její hodnota výrazně pod 1mm, hrozí reálné nebezpečí přehřátí pístu a to néni dobré.
No a když se bude ta hodnota u obou válců výrazně lišit, pojede motor jak Anča po hrázi.
Když s tým strojem chceš jezdit po světě, tak při jeho technické přípravě raději nic nepodcenit.
Furt je lepší strávit o pár hodin víc na dílně, než nejaký ten den nekde v prčicích v horách v zimě a v dešti s dvoma metrákama nepotřebného železa.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist