globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.10.2014 v 21:25 | Nahoru | #43021
Čmoud - budeš mít nějaqký obrázky z podzimní jawajízdy jak jsme se domlouvali (pro farářku židovny)?

(reakce na) Jawablázni

26.10.2014 v 21:36 | Nahoru | #43022
marauder>
No, koupil jsem to v domeni, ze diky trojlozisku se to vyplati. A navic jsem neprozretelne placnul, ze to do jara zavrci. Ten co mi to prodal to mel doma roky a koupil to na burze v Tuhani. Evidentne motor po povodni. Kartery, valec a par dilu snad pujde zachranit. Zbytek bych stejne dal novy. Snad se povede to dat do jara do kupy a posehnat co nemam doma, aby to opravdu zavrcelo Ale dal jsem to sem jako priklad toho co muze navenek byt huj a uvnitr totalne fuj.

Edit:Slibil jsem ze na rajce budu doplnovat fotky, tak kdo chce muze sledovat jak se vytrhava motor ze sparu kovosrotu

Naposledy editováno 26.10.2014 21:41:37

(reakce na) Jawablázni

26.10.2014 v 21:37 | Nahoru | #43023

marauder píše: Verdom> Koupil jsi pěkný kartery zbytek je pěknej šrot, kde byla povodeň?.
Tonda



NOVÝ MODEL JAWA TITANIK
VERDOM JE ŠIKOVNEJ KLUK......TEN SI STÍM PŘES ZIMU PORADÍ...

(reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 07:14 | Nahoru | #43024
Bimbam> hned co jsem dojel,tak jsem to dal na fórum.Kdyby to bylo málo,tak v archivu akcí je odkaz na rajče.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 10:47 | Nahoru | #43025

Verdom píše: No já konečně dopůlil výhodnou koupi motoru z minulého týdne. :)
Vidět dovnitř, asi bych si to rozmyslel.
Je trochu zkorodovaný :)
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100562.jpg
Majitel evidentně "špatně" mazal vodou.
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100569.jpg
Ale tak nějak se něco povedlo vzkřísit a něco povyměnilo a klika s válcem už jede k Padalíkovi na repas. :)
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100642.jpg
A se zbytkem se přes zimu nějak poperu a na jaře tradá. :)



Nezoufej mě se občas dostane na opravu podobná hrůza, ale všechno se dá při troše práce dostat do slušného stavu. To co bylo uvnitř smrdělo jako žumpa.
Tonda
CZ 125T

Naposledy editováno 27.10.2014 10:48:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 11:04 | Nahoru | #43026
marauder> pěkná práce,kyselina citronová si přišla asi na své Docela by mně zajímalo,jestli bylo lepší to staré uchycení hlavy a válce a nebo to jednodušší na dlouhý štefty.Z hlediska práce to je jasný,ale z hlediska provozních,vibrace atp.

(reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 11:18 | Nahoru | #43027

Čmoud píše: marauder> pěkná práce,kyselina citronová si přišla asi na své Docela by mně zajímalo,jestli bylo lepší to staré uchycení hlavy a válce a nebo to jednodušší na dlouhý štefty.Z hlediska práce to je jasný,ale z hlediska provozních,vibrace atp.



žádná kyselina pracné mechanické čištění a jemná balotina takhle odemně odchází každý motor jen když má někdo patinový stroj tak se povrch jen lehce očistí, aby ve starém stroji moc nezářil. Tohle je taky jedna z mých prací jen jsem nezachytil původní stav.

[url=http://polakelektro.rajce.idnes.cz/Jawa_perak_250/]

nějak mi to tam nejde dát nový pokus
http://polakelektro.rajce.idnes.cz/

Naposledy editováno 27.10.2014 11:20:47

Jawablázni

27.10.2014 v 11:39 | Nahoru | #43028

Správnýho chlapa předbíhá jeho pověst,ale tomto případě to bude správná vana

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 16:45 | Nahoru | #43029
marauder>
Tondo, koukám, taky si občas zahraješ na archeologa. :)
Palec nahoru, hezká práce.

U mě snad něco z převodovky půjde použít (minimálně vidličky), spojkový koš a část automatu asi také použiju. Startsegment a hřídel nakopávačky už je také jak nová, lamely a svorníky, válec, to všechno půjde. No a zbytek mám nebo juknu možná o víkendu do Chotusic na burzu.

Edit: Jinak ten můj motor už ani nesmrděl,
neboť rez už nemá čím smrdět. :)

//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/44/255445_P1100560.JPG

Naposledy editováno 27.10.2014 16:51:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 17:20 | Nahoru | #43030

Verdom píše: marauder>

Edit: Jinak ten můj motor už ani nesmrděl,
neboť rez už nemá čím smrdět. :)


btw.. co znamená výhodná koupě?
já dal za 638 motor 1.000 Kč a vypadal teda líp ale holt to neni veterán no...
a vůbec tohle je jakej motor? 559?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 17:39 | Nahoru | #43031
maabo>
No jak tak přemýšlím, tak až tak výhodná koupě to za ten litr nebyla,
ale navenek to nevypadalo tak bídně.
A holt trojložiskový kartery na panelu se holt blbě sháněj.

A optej se na srazu stadionů, jestli to splašený zábradlí je vůbec motorka
a uvidíš. :)

Kejvačky, panelky jsou u mě spíše diagnoza. :)
Třeba to přejde, ale s ohledem na to, že mě nebavily cajky od Dominatora
přes Varadero v litru až po Dragstara650 a Virgla 535
myslím, že to chvíli ještě potrvá.

Nekdo vdolky někdo holky, každý má rád něco jiného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 18:36 | Nahoru | #43032
maabo> Tuším, že tři ložiska se znovu dělaly v 592 s hranatou nádrží s blinkrama a moc jich nebylo.
Tonda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 19:20 | Nahoru | #43033

marauder píše: maabo> Tuším, že tři ložiska se znovu dělaly v 592 s hranatou nádrží s blinkrama a moc jich nebylo
Tonda

mám sportku 250 dvojložisko, 250/559 tří a 250_592 taky.

(reakce na) Jawablázni

27.10.2014 v 19:35 | Nahoru | #43034
Dan250> Do roku 1964 se ještě první panelky s velkýmy bubny dělaly taky se 3 ložisky pak začali šetřit a obnovili to až u 592.
Tonda

Jawablázni

27.10.2014 v 20:00 | Nahoru | #43035
Ale moje 559, r.v. 1969, má 3.

Jawablázni

27.10.2014 v 20:50 | Nahoru | #43036
S dvojložisky panelky v roce 1962 začaly. (a se svíčkou šikmo v oblé hlavě)
Byl to omyl a po pár letech se vrátili k 3 ložiskům a svíčce kolmo na vršek pístu.
Ale kdo tříložiskové kartery má, tak je dost nerad dá. :)
Dvouložisko sice najede v běžných podmínkách slušnou porci kilometrů.
Ale pokud už mám najeto na motoru tolik, že je zralý na repas,
tak se určitě vyplatí repas na tříložiskové kartery.

Edit: No ale zatím to renovovat jde
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100687.jpg

Sice pomalu, ale do jara času dost.
A jelikož ta nepoučitená banda co s ní jezdím má v plánu i výjezd na zprofanovaný a nenáviděný a přesto hojně navštěvovaný Grossglockner,
snad se mi to povede dát do kupy tak, aby to tam dojelo.

Naposledy editováno 27.10.2014 21:01:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.10.2014 v 08:18 | Nahoru | #43037
Tohle je nádherná ukázka citlivého přistupu k renovaci.Teda spíš k restaurování a ponechání identity motocyklu

(reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 09:25 | Nahoru | #43038

Verdom píše:
No jak tak přemýšlím, tak až tak výhodná koupě to za ten litr nebyla,
ale navenek to nevypadalo tak bídně.
A holt trojložiskový kartery na panelu se holt blbě sháněj.



tak za litr to jde. stejně bys ho půlil a měnil všechny ložiska. Akorát ti to takhle bude trvat o maličko déle - ale zase budeš mít všechno jak si sám uděláš, když musíš každou součástku důkladně očistit a zkontrolovat.

e: to já jsem zas koupil motor relativně v pohodě a vymstilo se mi to. Předpokládal jsem, že kolečka a vidličky na kterých není okem nic vidět jsou OK. A nejsou. Měl jsem to všechno důkladně změřit nebo rovnou vyměnit. Takhle to budu muset znovu půlit...

Ale nechtěl jsem rozpoutávat ložiskové vášnivé debaty, já su v temto lajk, tudíž fakt nevím, jestli jsou tři ložiska vzácnost nebo ne

Naposledy editováno 28.10.2014 09:30:01

(reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 09:44 | Nahoru | #43039
Čmoud> Tak to je parádní odkaz . Přesně tak bych renovoval já. Můj pérák je mnou "renovován" v podstatě stejně a Popular OHV taky - původní lak, co nejvíc chromů v původním stavu, motor jen přetěsnit atd. a ted' už jen jezdím a občas vyleštím. Na kapotě motoru je vidět původní, už probroušený lak. Blatníky jsem naštěstí rozleštil, i když na fotce jsou lepší, než ve skutečnosti.




s mým pérákem je to podobné, jen takové fotky jako s autem nemám.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.10.2014 v 10:15 | Nahoru | #43040
milan 1963>

Milane, asi Ti začnem říkat....PAN TAU

NO JO RENOVACE A RENOVACE a jak by jste chtěli citlivě... renovovat???(Čmoud) když to přinesete domů ve 4 bednách, vyloženě šrot a půlka věcí chybí..........
Je to jenom dotaz. nic víc....

(reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 11:18 | Nahoru | #43041
bimbo750> vůbec jsem nečekal,že se ozveš zrovna ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 11:57 | Nahoru | #43042
bimbo750> Je jasné, že renovovat totální šrot se musí jinak, než relativně zachovalou motorku. Navíc když polovina věcí chybí. Když jsem v roce 1982 renovoval své první vozidlo - Wanderera z roku 1938, tak jdsem to vzal zgruntu - lak, chromy, lanka, prostě vše. Je tedy třeba rozlišit, kdy má a kdy nemá cenu zachraňovat autentičnost.
Tady je fotka toho mého Wanderera - to bylo ještě nedokončené. Postupně jsem ještě namontoval schránky na nosič, původní filtr, tacho atd., takže když jsem ho potom prodával, byl na 99 % originál a kompletní.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 12:06 | Nahoru | #43043
milan1963> byl jsem svědkem jak dva starší pánové odvezli péráka v takové původním stavu co máš ty a udělali z něj leštěnku .Je jasný,že když je to šrot posbíraný tuhle a támhle,tak to je jiná,ale ta renovace vždy dopadne,tak jak si to renovátor představuje,tudíž když chytnu něco s patinou a chci aby to bylo co nejvíc autentický,tak z toho nevyleze leštěnka a naopak.Pokud to nemá známky původního laku atp. tak se z toho patinovka dělá dost špatně.Tady je spíš řeč o citlivým přístupu k renovaci a né hlava nehlava písek,lak a nový chromy za každou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 13:24 | Nahoru | #43044

Čmoud píše: milan1963> byl jsem svědkem jak dva starší pánové odvezli péráka v takové původním stavu co máš ty a udělali z něj leštěnku .Je jasný,že když je to šrot posbíraný tuhle a támhle,tak to je jiná,ale ta renovace vždy dopadne,tak jak si to renovátor představuje,tudíž když chytnu něco s patinou a chci aby to bylo co nejvíc autentický,tak z toho nevyleze leštěnka a naopak.Pokud to nemá známky původního laku atp. tak se z toho patinovka dělá dost špatně.Tady je spíš řeč o citlivým přístupu k renovaci a né hlava nehlava písek,lak a nový chromy za každou cenu.

taky mám nejradši původní stavy. Jenže moje renovace- 250/592- hnusná celá zrezlá a na tom napatlaná štětkou bílá, 250/590- přeštětkovaná modrou-béžovou, pérák 250- orezlej a nekompletní, pérák 350- půlka auta všech možnejch dílů. Nějaký původní motocykly s patinkou mám taky a mám je nejradši...

(reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 15:01 | Nahoru | #43045
Čmoud i Dan : správné názory, rozumíme si a těší mně, že patinový stav se nelíbí jenom mně.
Mimochodem - už asi 10 let mně přesvědčuje jeden veteránista - motorkář, abych mu prodal péráka, že si ho zrenovuje a motorka bude jak z fabriky. Nabízí i dost peněz, ale má co ?? Smůlu !

Jawablázni

28.10.2014 v 15:43 | Nahoru | #43046


stroje sme vyrobili proto, aby sme je používali a ne leštili ve vitríně a nejhezčí sou proto když je na nich vidět že se používají. Víc se mi líbí i s neorigo doplňkama používanej stroj, než nablejskaná uloženka

Jawablázni

28.10.2014 v 16:53 | Nahoru | #43047
Ano i Já sem hned říkal ,když sem viděl na Jawajízdě v Týnci toho péráka(s tím přídavným spalováním), že by mě musela ruka upadnout, kdyby sem ho měl a chtěl ho renovovat...
Kdy,je to ale šrot....TAK SE MUSÍ RENOVOVAT FURT PRYČ.... LEŠTIT , LAKOVAT A CHROMOVAT JAK O ŽIVOT......ABYCH NA...L KAFIHO ...ATD...

jINAK DNES SEM UDĚLAL NĚCO PRO RODINU....
u NÁS MLHA A HNUSOTA, TAK SEM VYVEZL RODINU NA KLÍNOVEC, FICHTENBERG A MARIENBERK, TAM SLUNÍČKO, JAK NAJAŘE.....

Naposledy editováno 28.10.2014 16:54:36

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.10.2014 v 18:43 | Nahoru | #43048
Mám takový dotaz. Neválí se někomu doma motor na ČZ 175/450 ??? Jde mi pouze o kartery, válec a hlavu. Střeva neřeším.

(reakce na) Jawablázni

28.10.2014 v 19:01 | Nahoru | #43049

tony_rs píše: Mám takový dotaz. Neválí se někomu doma motor na ČZ 175/450 ??? Jde mi pouze o kartery, válec a hlavu. Střeva neřeším.

celý jeden motocykl

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.10.2014 v 20:07 | Nahoru | #43050
já motocykl mam, ale potřebuju neolámaný kartery
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist