bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

18.5.2018 v 07:36 | Nahoru | #69331
Maabo: Jo ty jsi montoval tohle, tu náhradu! Tak to jo, beru zpět To jsem tuším onehdá někomu montoval, dokonce tušim Bimbamovi, ale už je to dávno.
Tak to pak joo

Jawablázni

18.5.2018 v 08:05 | Nahoru | #69332
Milane to je nějaká blbost ne? Populár má dynamo 90W a všechny spotřebiče 110W? To se vždy navrhuje s rezervou. Jinak LEDky mám na motorce v zadním světle a v kontrolkách na mazání. Mám mínus na kostru a jezdím vždy se světly. Nikdy nebyl problém. Na léto nepotřebuji nabíječku. Něco tam máš špatně.

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 08:23 | Nahoru | #69333
maabo> no vidíš jak jsi šikovný

Ke světlům> pokud máš poruchu na osvětlení vozidla při jízdě a zastaví tě, tak to obyčejně přejdou tím, že to na místě opravíš a jede se dál.Jinak zákon o svícení u nás neuznávám a myslím si,že to je loby.Oko se přizpůsobí a vycvičí na objekty, které má v určité situaci sledovat a auto je těžko přehlédnutelné (až na pár situací) takže je to taková berlička.Taky se tím zvýšil počet motorek na silnici (jednooké auta) .Motorky budiž.

Naposledy editováno 18.05.2018 08:41:53

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 08:24 | Nahoru | #69334

skodovak píše: PetrL3: Dokud se vozidla sunula rychlostí Milana1963 ať už ve Škodovce či Popularu, mohl jsi při čekání na vedlejší filosofovat o tom zda to co jede po hlavní od tmavého lesejka je strom, kráva, stín či auto, a než to dojelo tak blízko aby tě to v dané rychlosti zajímalo pro odbočení, stihnuls cigáro. Je doba kdy si lidi volí často auta barvy oblohy či asfaltu. Dneska ty auta nejezdí 60, a dokonce ani 90. Nejčastější výmluva ženských bývá "já ho vůbec neviděla". Nedivim se motorkářům jezdícím za slunečného dne na dálková světla. Nedivím se ženské co přehlédla motorkáře který se ztratil v koloritu krajiny díky tomu že nesvítil a měl tmavě šedý oděv.
Neříkám že máš mít žluté auto a žlutou motorku. Ale něco už jsem autem najezdil, a to nejen po silnicích tohoto státu. V Rakousku se svítit nemusí, ale taky se tam úplně jinak jezdí. Když budou tady všichni jezdit tak (často až zbytečně) opatrně jako v Rakousku, klidně nesviť. Až ti někdo to krásné autíčko rozbije na sr*čky protože tě neviděl (a zrovna to třeba bude mít na palubní kameře pro dokonalost situace) když jsi nesvítil, můžeš se kroutit kolik chceš. Osobně si ale svého života i svých vozidel (ať už je to Trabant, Maluch, Fichtl...) vážim až natolik, že ve státě, kde jsou řidiči zvyklí na to, že auta i motorky svítí, radši hoedám způsob jak svítit také, než dělat vysírkářství a riskovat. Riskovat jo, ale ne zbytečně.
Kamarád před nějakým časem srazil na přechodu dvě děti. Jel předpisově, nejel rychle, prostě mu vlezly před auto na přechodu s vyplou světelnou signalizací. Možná bys mu mohl poradit co má říct u soudu, každopádně podle soudu to vypadá na doživotní splácení odškodnění...
Neříkám že má každý dodržovat předpisy do písmene, ale radit někomu veřejně jak porušovat předpisy a jak to okecávat, nevim nevim. Kamarád taky dostal radu jak okecat jízdu s propadlou technickou, dneska má zákaz řízení.
Dřív se taky na motorce nemuselo jezdit v přilbě. Později jen na mopedech. Nakonec i na nich musíš mít přilbu. A to že jedeš na Stadionu neznamená že můžeš jezdit podle předpisů z té doby. Přitom si stačí vzít starého kokosáka na hlavu a máš po problémech. Přesto jsou někteří neponaučitelní. Jako lidi co jezdí v autě s airbagem a nepoutají se. Ok, u auta bez airbagu ještě řeknu fajn, tady je tříbodový pás často kontraproduktivní. Ale zažít srážku s airbagem bez použití pásu je velmi nepříjemná často jednorázová zkušenost. Hlavní je ale poslouchat "já jsem frajer, umím porušovat předpisy, ten pás si nevemu, jedu jen tady za roh".
Šťastnou cestu přeji.



Trošku to stáčíš zbytečně někam do extrému a pokud to mám napsat otevřeně, chováš se trošku jako blbec.
Nevím, proč já bych měl radit tvýmu kamarádovi, kterej přejel děti, co má říkat u soudu.
Já jen psal o tom, že si dělám hovno z policajta, co se mě bude snažit popotahovat za případné nesvícení autem (v návaznosti na milanovo populár, co jezdí 60km/h). Nikde sem nepsal, že nesvítím. (Nicméně kvůli svítícím autům nevyniknou svítící motorky). A ty tu píšeš, jak kdyby někdo snad ze sportu porušoval předpisy a ještě snad z důvodu nějakého machrování.

Taky ti přeji šťastnou cestu

Naposledy editováno 18.05.2018 08:27:25

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 09:10 | Nahoru | #69335
PetrL3: Že mě nazýváš blbcem či cucákem jsem si už zvyk, takže v pohodě.
Souhlasím i s Čmoudem. Ovšem předpokladem bezpečnosti na silnicích je jaksi souhra účastníků. Doporučuji zajezdit si v Itálii. Tam některé předpisy neřeší nikdo, tj chovaj se všichni stejně, jsou zvyklí na nějaký systém a dle něj se jede. Dokud tedy do zdánlivého chaosu nevjede cizinec či nezvyklý člověk.
Stejně tak nesvícení ve dne, když nebude svítit nikdo (či to nebude povinné), bude každý řidič koukat po tmavým autě a nikoli po svítících světlech. Ono mezi hromadou zhaslých aut a jedním nesvítícím autem v hromadě svítících aut je velký rozdíl i pro člověka s ostřížím zrakem. No a jelikož nejspíš nikdo z nás zde nebude měnit zákony či je ovlivňovat jinak než porušováním, v zájmu bezpečnosti já za sebe doporučuji ve státě s povinnym denním svícením toto jako jedno z mála pravidel opravdu dodržovat. Možná jsem blbec, možná rovnou de*il, prosím, jsem zvyklý. Nikdy se nelze zavděčit všem a své názory neprodukuji z toho abych se někomu zavděčoval.
Ono problémem vzniku mnoha zákonů jsou blbci za volantem. Když jsme u toho svícení, také vlastním na autě ledková denní světla. Ale často mi přijde že jsem jeden z mála, kdo ráno jede na dálnici a přemýšlí "jsem vidět? Zezadu i zepředu? Zezadu letí rychleji než já superb, tamhle přejedem horizont a sluníčko bude proti nám, uvidí mě? Zapnu radši potkávačky, ať jsem vidět". A to dneska není už ráno tma. A pak potkám v noci řidiče jedoucího na denní svícení, ve městě spousta řidičů zapomene rozsvítit vůbec, a to pak příjemné není.

No a k motorkam - když jedu na pincku, vyjma srazů volím křiklavé barvy oblečení. Nechci riskovat že přijdu o život něčí vinou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 09:26 | Nahoru | #69336
Skodovak + PetrL: jestli je celodenní svícení blbost nebo ne nevyřžešíme, je to předepsané a kdokoli nesvítí je vidět méně... výrazně méně, což je riziko, které moc neřeší ani ta šnečí rychlost kteoru provozuje Milan... k jeho cti je nutno uznat, že se snaží svítit alespoň pokud mu to stará technika umožní....

Nicméně mít já podobný werk a chtít ho používat v běžném propvozu, situiaci bych řešil.... Buď instalací malých světel pro denní svícení (musely by se upravit na 6V ale to je práce na půl dne a homologační znaky to neztratí) nebo přestavbou na 12V instalací dynama třeba ze spartaku, které má pokud vím shodné rozměry i vzhled a ač to pořád není žádná sláva, je to lepší, že se dají používat běžné 12V komponenty a i výkon je o něco lepší.....

Ohledně dimenzace dynama... je běžné, že se dimenzovaly, nedostatečně, protože se právě počítalo s tím, že se nesvítí pořád a ta baterie to nějakou dobu pokreje, podobně blbě bylo dimenzovýáno i 45W zapálko do motorek a napříkal u poslední 6V verze smolíkia mají všechny spotřebiče příkon cca 90W a výkon zapálka je 75W...

Z hlediska historické původnosti by bylo nejlepší udělat jak už tu někdo radil tajný vypínač, který rozsvítí pouze přední potkávačky a nic dalšího, protože předpis pro denní svícení nevyžaduje aby krom nich svítlilo cokoli dalšího a u originálních SPDS ani nesvítí... tj. nebude svítit podsvícení budíků, zadní ani přední obrysovky a to máme nějakých 50-70w dle žárovek bez dalších +-25w na zmíněné a na tu baterii pak i něco zbyde...

Podobný problém jsem řešil u traktoru z roku 60, dynamo nebylo schopno dobíjet baterii při svícení... Sice je tam dimano o něco silnější, ale táhne traktor i vlek, na kterém je žárovek jak na vánočním stromečku.... vyřešeno přechodem na alternátor z Favorita, který je schopen dávat 5x větší proud a dobíjí i při volnoběhu... původnost je v prdeli, ale na tu seru, protože potřebuju aby to především fungovalo.

To dynamo jsem ochoten poskytnout - mělo by mít 150W ale je třeba ověřit jestli po těch letech odstávky běží....

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 09:33 | Nahoru | #69337
skodovak> Neber to doslova s tím blbcem, ale tvůj styl komunikace není fér, navíc to s tím cucákem sem tenkrát napsal obecně, i když v reakci na tvůj příspěvek. Nedělej ublíženýho, ty seš ten, kdo tu napadá a předjímá. Neberu tě jako cucáka, ale machruješ zdatně. Píšeš, kde si všude jezdil, vysvětluješ jak to kde chodí, jako by ti nedocházelo, že jiní tam třeba jezdí i dýl než ty a tak asi vědí, možná i lépe.

Stejně tak nesvícení ve dne, když nebude svítit nikdo (či to nebude povinné), bude každý řidič koukat po tmavým autě a nikoli po svítících světlech. Ono mezi hromadou zhaslých aut a jedním nesvítícím autem v hromadě svítících aut je velký rozdíl i pro člověka s ostřížím zrakem


Máš pravdu a proto je blbost, že jsou lidi nucený v podstatě nepřemýšlet. Pak když zhasnou světla, je průser na světě. Furt se to jen posouvá. napřed světla, vesty, pak přijdou ty výrazný prvky na autech - dnes to zní jako scifi, ale uvidíme za 15 let.

No a jelikož nejspíš nikdo z nás zde nebude měnit zákony či je ovlivňovat jinak než porušováním, v zájmu bezpečnosti já za sebe doporučuji ve státě s povinnym denním svícením toto jako jedno z mála pravidel opravdu dodržovat.



To nikdo nerozporuje. Ale když se bude mezi autama plazit gazík šedesátkou, je úplně jedno, jestli svítí, protože když ho dojedeš zezadu dvojnásobnou rychlostí, tak už na viditelnost ve dne ty koncový světla vliv prostě nemají. Z předu to to ve dne podle mě u takto pomalého protijedoucího auta nebude mít taky žádnej vliv v provozu, jestli mu ty mžourátka svítí nebo ne. Na viditelnost to opravdu vliv nemá.

No a k motorkam - když jedu na pincku, vyjma srazů volím křiklavé barvy oblečení. Nechci riskovat že přijdu o život něčí vinou.



Já nosím takový docela dobrý reflexní kšandy, ty se mi na motorku osvědčily. Neomezuje mi to výběr oblečenía když se koupí správnej typ, tak svítí krásně na dálku a nevyblednou.

Naposledy editováno 18.05.2018 11:14:42

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 09:38 | Nahoru | #69338

pech. píše: Skodovak + PetrL: jestli je celodenní svícení blbost nebo ne nevyřžešíme, je to předepsané a kdokoli nesvítí je vidět méně... výrazně méně, což je riziko, které moc neřeší ani ta šnečí rychlost kteoru provozuje Milan... k jeho cti je nutno uznat, že se snaží svítit alespoň pokud mu to stará technika umožní....



Různý lidi mají rúzný oči, ale já když ve dne potkám rozsvícený embéčko, tak si těch světel všimnu až ve chvíli, kdy už dávno vidím to auto samotný. pokud bychom se měli bavit o denním svícení kvůli viditelnosti v protijedoucích vozidel, pak by se tam muselo opravdu něco domontovat (nějaký dobře svítící LED jnejlépe. Ty originální potkávačky to podle mě opravdu neřeší.

Nejde o to, že bych to svícení bagatelizoval kvůli nízké rychlosti, ale kvůli špatné svítivosti původních světel, který už na tu viditelnost ve dne namají vliv.

Naposledy editováno 18.05.2018 09:40:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 09:49 | Nahoru | #69339
Když to MBéčko má nově napařený paraboly světel, nebo dokonce nová světla (pasovaly z autobusů Karosa) tak svítí podobně jako Favorit či Felicia. V MB máme žárovky 12V 35W H4. Není to tak špatné. Na 6V motorce jezdím ve dne na dálková světla.

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 10:00 | Nahoru | #69340

MartinED250 píše: Když to MBéčko má nově napařený paraboly světel, nebo dokonce nová světla (pasovaly z autobusů Karosa) tak svítí podobně jako Favorit či Felicia. V MB máme žárovky 12V 35W H4. Není to tak špatné. Na 6V motorce jezdím ve dne na dálková světla.



Možná sem uvedl špatnej model auta, to není podstatný, ale když se kouknu z okna a vidím šňůru aut jedoucích padesátkou, tak světla, která svítí tak, aby byla vidět za denního světla má tak 2/3 aut. I některý tovární led denní světla nejsou skoro viditelné. Z dálky vidím přijíždět auto, od slunce se mu leskne roh kasle, ale malý světýlka rozsvícený jsou vidět až tak 50 metrů před. U spousty aut to tu funkci denního svícení prostě stejně neplní.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 10:00 | Nahoru | #69341
Itálii je jedna z mála zemí kde mi jejich způsob jízdy vyhovuje, protože je plynulá.Je hodně velký rozdíl (pro mně) z tohoto vjet do Rakouska protože tam dají víc na předpisy a kde jaké přikázání, než na intuici a plynulost provozu jakou mají vyladěnou v Itálii.To je jenom mé pozorování.Předpisy určitě ano, ale neměly by se nikdy obrátit proti samotné dopravě, jenom pro jejich plnění.

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 10:24 | Nahoru | #69342
Čmoud> S tou neplnynulostí provozu v Rakousku sem se smířil, ale vadí mi to úzkostlivé dodržování předpisů, zejména rychlosti, právě třeba kvůli kamionům. Tam hodně lidí klidně jede třeba kilák vedle kamionu, aby nepřekročili rychlost o jeden km/h asi, jenže tam zavřou i ostatní, kteří by raději ten kamion měli jinde, než u zrcátka. Zbytečný riziko neštěstí kvůli lidský blbosti a připosranosti. Ne, že by se to nedělo v ČR, ale tam mi to přijde takový běžný, jako by se toho víc lidí ani nobávalo.

Naposledy editováno 18.05.2018 10:26:00

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 10:26 | Nahoru | #69343
Koukám, že ten krám jde už do světa.....a za docela solidní peníz...

https://www.sbazar.c...1339802-jawa-350-ohc

Jawablázni

18.5.2018 v 10:32 | Nahoru | #69344
U těch světel hraje velikou roli jejich sklon. Mnohdy to mají šoféři zbytečně nízko. Pak klopené světlo opravdu ve dne zanikne..

Jawablázni

18.5.2018 v 10:41 | Nahoru | #69345
Kdyby měl někdo zájem...podívat se na veterány...

Cítoliby 26.5.
http://www.veteranicit.estranky.cz

Jawablázni

18.5.2018 v 10:44 | Nahoru | #69346
Čmoud: Vnímám to naprosto stejně. Rakousko jezdím nerad po stránce provozu, rakušáci nikam nespěchaj, před táhlým kopcem kde je 100km/h limit si klidně zpomalí na 80 i míň, bere to jako normální, já když jezdil pravidelně Matizem jsem dával za 4, no a když byla možnost předjet, rakušáka napadlo že si zase opře nohu o plyn v půlce kopce a jede stovkou. Přijde mi to až skoro neohleduplné (neekonomické, neekologické).
Proti tomu Itálie, to je pro mě řidičský ráj. Nemusím čumět na tachometr, nemusím hlídat nesmysly, hlavní je plynulost a ohleduplnost. Když jsem jel Itálii prvně, musel jsem ve velkém provozu odbočit doleva na malou cestičku. Inu v protisměru celkem rychle jedoucí kolona aut, říkám si to bude něco. Za mnou taky kolona (jel jsem stejně rychle jako ostatní - něco nad limit. Tak jsem včas hodil blinkr, a hele, tamhle mi bliklo v protisméru auto dálkama a sundalo nohu z plynu, tak šup, nebrzdit a točit volantem. Nikdo zamnou nemusel zastavovat, a v protisměru jen torchu zpomalilo pár aut.
Především řidič mi tam přišli podstatně méně egiostičtí než u nás. I menší blbnutí na dálnici s jednou Alfou brali sportovně a místo prostředníčku jsme si ukazovali palec nahoru

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 11:10 | Nahoru | #69347
Milane, co si přidat jeden vypínač tak, aby ti při denní jízdě svítilo jen levý světlo - viditelnej budeš, policajt ti nemůže nic a ušetříš Watty

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 11:28 | Nahoru | #69348

bimbo750 píše: Koukám, že ten krám jde už do světa.....a za docela solidní peníz...

https://www.sbazar.c...jawa-350-ohc [/quote]

To je podezřele nízká cena. Asi inzerát z pomsty.

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 11:38 | Nahoru | #69349
callowsick> Nevím, u auta jedno světlo...
Vidím, že diskuse na téma svítit ve dne je docela velká, aniž jsem to chtěl. Mám názor, že motorky at' ve dne svítí, ale auta ne. Jen tak se totiž ( většinou ) zvýší bezpečnost nás motorkářů. Plně souhlasím se Čmoudem, denní svícení je způsobeno lobby. Trochu dělám do politiky, i když jen na krajské úrovni a o tomto něco málo vím. Stejné je to s povinným zimním obutím aut.
Martine, vysvětlení k Popularu je toto : Dynamo má 90 W. Ve 30. letech auto mělo dvě světla vpředu ( 50 W ) jedno vzadu a jednu žárovku v palubní desce ( celkem 10 W ) . Něco ( 10 W ) si vzal motor sám. Sečteno - 70 W. Pokud auto občas zabrzdilo, rozsvítilo se jedno brzdové světlo o síle žárovky 15 W, pokud zablikalo, tak - protože ukazatele směru původně byly DVA - rozsvítily se dvě 10 W žárovky. To už je 95 Wattů, ale jak často auto brzdí a bliká ? Ne pořád, takže elektrosoustavu má Popular vypočítanou správně. V původním stavu má dokonce ještě reservu ...
Bohužel ted' má auto dvě světla vzadu, čtyři ukazatele směru a kdybych chtěl v noci pořádně vidět, musel bych dopředu namontovat žárovky 35 W, což jsem nikdy neudělal. Jezdím s 25 W žárovkami. I tak je to na hraně.
Jinak k Rakousku : jezdím tam docela často - a velmi rád. Jejich jízdní styl mi vyhovuje. Mám Škodu 120 a nestává se mi, že by mně někdo - na rozdíl od ČR - s novou Octavií či Mercedesem předjížděl za každé situace. Rakušan klidně jede šedesátkou třeba 5 km za mnou, než je rovina, přehledno a on může bezpečně předjet. A hlavně mně nevyblikává a nevybržd'uje, jak se mi občas stává tady u nás...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 11:42 | Nahoru | #69350
Spousta lidí je z Jawy 350OHC zklamaná, že to nejede, ale staří "Jawaři" to chválí, že to upaluje. Je to o pohledu na tu motorku. Oproti staré paštice pujde cena jen dolů a s ohledem na původ u rýžojedů je takový rozdíl asi normální. I jejich skůtry po roce jdou za třičtvrtě ceny.

Ke svícení, pokud přejedu bábu na přechodu jen proto, že mi tam vleze a já nebudu svítit a tři lidi to dosvědčí,
asi to taky nebude polehčující okolnost. Osobně bych u takovýho auta předělal elektriku tak,
aby to utáhla, klidně za cenu dynama z něčeho jinýho. A omlouvat to originalitou, no nevim.
Když něco nefunguje jak má a je potřeba, je správný to řešit. Kdyby bylo argumentů kolik chtělo.

Na Stelviu asi problém . Pro ty, co se tam chystají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 12:22 | Nahoru | #69351

Verdom píše:
Ke svícení, pokud přejedu bábu na přechodu jen proto, že mi tam vleze a já nebudu svítit a tři lidi to dosvědčí,
asi to taky nebude polehčující okolnost. .



Nezmění to pravděpodobně vůbec nic. Tak jako tak za to nepůjdeš sedět, dostaneš zákaz řízení, v nejhorším podmínku a to je asi tak vše. Pokud to tedy bylo ve dne a bylo hezky, tak ty stejně budeš vědět, že to nehodu nemělo vliv a budeš s tím muset žít stejně, jako bys ji srazil a při tom svítil.

Kdybys byl nalitej nebo zfetovanej, to by byla polehčující okolnost. (ale pro tvoje svědomí asi ne)

Naposledy editováno 18.05.2018 12:23:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 12:44 | Nahoru | #69352
Verdom> Jawa 350 OHC - proti 660 je samozřejmě slabší, ale proti dvoutaktní 350 je to "dělo". Pod kopcem , nebo v kopci nemusíš řadit, nezpomaluje, jede pořád stejně těch svých 70 km / h. S běžnou 2T Jawou 350 jsem se dost najezdil a po usednutí na 350 OHC jsem byl mile překvapen. Faktem a plusem je, že 350 OHC nemá oproti 660 žádné fatální chyby a startuje i jezdí spolehlivě.
....a já za chvíli vyjíždím na 14. sraz Jaw 650 / 660. Jsem zvědavý, kolik motorek nedojede a kolik nenastartuje. Vloni byla úmrtnost při startu 80 % Jaw 660. Nastartovaly jen dvě z deseti. No a u 650 zase hoří elektroinstalace...ale těším se, aspoň bude zase co řešit a popovídáme si, kdo kdy odkud kam nedojel nebo kdo vůbec nevyjel protože nenastartoval.
Hrnous se ale činí a procento vadných motorek z továrny se díky jemu postupně zmenšuje. Moje Adenium už je v pořádku, jen nebliká. Nevadí, jde o nepodstatnou závadu. Ukazuju rukou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 12:57 | Nahoru | #69353

PetrL3 píše: Nezmění to pravděpodobně vůbec nic. Tak jako tak za to nepůjdeš sedět, dostaneš zákaz řízení, v nejhorším podmínku a to je asi tak vše. Pokud to tedy bylo ve dne a bylo hezky, tak ty stejně budeš vědět, že to nehodu nemělo vliv a budeš s tím muset žít stejně, jako bys ji srazil a při tom svítil.

Kdybys byl nalitej nebo zfetovanej, to by byla polehčující okolnost. (ale pro tvoje svědomí asi ne)



Ta podmínka už zdaleka není pravidlem... za sraženého chodce se naprosto běžně posílá na rok do basy, kdyby ses odsud třeba pokusil ujet nebo byl nalitej tak i 2-3, zákaz řízení na několik let je samozřejmostí.

Naposledy editováno 18.05.2018 12:58:46

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 13:00 | Nahoru | #69354
pech.> Je to přesně naopak.

(Jakubisková namátkou)

Naposledy editováno 18.05.2018 13:17:38

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.5.2018 v 13:05 | Nahoru | #69355
350 OHC: že je to líné jak veš je znát už s parametrů... kdo si myslel že to pojede jako soudobá konkurence, bude zklamán, kdo to vymění za původní 350, tom u to možná bude stačit.... že to dovede jet do kopce 70km/h bez podřazení? to je velká bída.. těhg Milanových 50-70km/h dneska není na volné silnici použitelná trvalá rychlost, je to rychlost nestandardní a proto problémová... A aby to do toho kopce jelo kilo jako zbytek davu, mno tak dva kvalty dolů a plnej... jako tenkrát... nicméně
dnes už objemová kategorie 400ccm nabízí dvojnásobný výkon a výkon Shineraye nabízela donedávna kategorie 250ccm, která se zde pro nezájem už pár let neprodává, když je dost jen o málo dražších motorek pro kategorii A2 o výkonu od 20 koní vyšším.

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 13:20 | Nahoru | #69356
pech.> Souhlas. Do dnešního provozu (to, co očekávám od motorky, aby jela na okresce jako většina aut) je to málo.

Jawablázni

18.5.2018 v 13:53 | Nahoru | #69357
Měl bych takovej dotaz, jestli někoho nenapadne nějaká rada.
Koupil sem si z číny sledovací zařízení do aut a moterek. U auta co jezdí denně s tím není problém, permanentních 50mA odběru se síhá s přehledem dobíjet.
Ale u motorky, která stojí třeba několik týdnů a pak několik dnů jezdí to za týden vybije aku tím, jak si to furt dobíjí záložní baterku. U záložního auta to sice vydrží dýl, ale stejně...

Otázka je: Dá se koupit nějaká jednoduchá součástka, relé, které můžu "ručně" vypnout, ono zůstané vypnuté a sepne se při 12V (sepnutí zaplování)?
Tedy abych mohl zařízení ručně odpojit, ale automaticky se zaplo zapalováním, ale aby se už samo nevypnulo a i po vypnutí zapalování zůstalo sepnuté, dokud ho já ručně vědomě neodpojím?

Snad sem to napsal srozumitelně. Aktivuju to zapalováním při odjezdu, ono to bude neustále sepnuté několik dní a po návratu domů a po uklizení do garáže to ručně vypnu a při příštím výjezdu se to zapalováním samo zapne, takže nehrozí, že to zapomenu aktivovat.

Naposledy editováno 18.05.2018 13:57:02

(reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 14:25 | Nahoru | #69358
milan1963> nová motorka a po pár letech už je tak v pořádku,že jenom nebliká

Jawablázni

18.5.2018 v 14:26 | Nahoru | #69359
Verom Stelvio je Krutý.. Pěkně jim to ujelo. Už mi to nevadí. Ta pouť nahoře už mne tam na podruhé netáhne. Je libo balónek...? Zlatý RO. Jinak ten inzerát na Čínu 350 už je neaktivní. Asi pomsta splnila účel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.5.2018 v 14:34 | Nahoru | #69360
pech.> Já to říkám furt, že cokoliv pod litr stojí za ho..o
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist