globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

19.4.2018 v 06:26 | Nahoru | #68821
Jinak na své roky má slušnou výbavu. Palubní PC, centrál s dálkou, klimatizace, apod. Pechu jestli máte doma Feldu, kup do zásoby ty ramena. Už je to výprodej, nebudou, pak jen Čína, nebo si přelisovat a přešroubovat čepy na stará ramena. Velký silentblok s objímkou origo Škoda stojí 500Kč. Tohle je za 700Kč komplet. https://www.obautod...nal-prave-8520cz376/

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 06:31 | Nahoru | #68822

skodovak píše: Pech: Asi PetrL3 neviděl moji Leganzu z roku 99 co má jeden puchejřek u okna, jinak naprosto bez koroze, nebo docela dost nereznou někteří francouzi. Kupodivu i ta Škoda 120 které majitel po zimě veme vapkou spodek vydržela podstatně déle než Octavie či Passaty



Tvojí sem neviděl, ale já přeci netvrdím, že všechna jiná auta reznou.

škodu 120 sme museli odrezivat po 10 letech každý léto, jen díky tomu neshnila, ale po každé zimě se objevilo nové místo.

Passat B4 byl docela v pohodě, akorát prohnil držák aku a puchýře byly na zadních lemech. '

Na O1 (jen o rok mladší než tvoje leganza) ani ani O2 nemám puchýř ani jeden, ale tvoje daewoo je samozřejmě lepší, o tom žádná , já ti to brát nechci

Naposledy editováno 19.04.2018 06:35:27

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 06:33 | Nahoru | #68823
pech.> š120 viz předchozí příspěvek, multivan 2001 nám rezne před očime, v létě to budu zase řešit, passat B6 nemá ani ťupku.

Edit: O1 měl i brácha (před tourku -2004 edit: 2002 byla ta bráchava) a ta na kasli taky netrpěla, ale ty z 90 let hnily, to je pravda.

Naposledy editováno 19.04.2018 08:43:21

Jawablázni

19.4.2018 v 07:14 | Nahoru | #68824
Pokud někdo napíše, že Š120 vydržela na korozi podstatně více než Octavia nebo Passat, tak je to opravdu "odborník"
Pokud Octavia má někde problém s korozí tak je to v 99% důsledek nějakého poškození z provozu. Specielně O1 a Fabia I jsou z hlediska koroze silně nadprůměrné dobré. Pokud by se měly objektivně srovnávat různé typy aut, potom by musely být provozovány za zcela stejných podmínek a údržby.
Moje Felda kombi po 15 letech a 150tis km když jsem ji prodával byla zcela bez koroze - 5 dveře kde byla konstrukční vada a většina Feld je má schnilé byly jak nové, měla pouze malý puchýřek ve spoji LP blatníku s podběhem, kde bylo další typické místo koroze, protože to bylo sešroubované k sobě a do spoje šla voda, u dalších typů už byla mezera mezi blatníkem a podběhem. Byly u ní asi jednou během doby co jsem ji měl stříkány dutiny a ošetřen spodek. Kluk co ji kupoval nevěřícně kroutil hlavou, hladil lak (vždycky před zimou a po zimě tvrdý vosk) a říkal - to není možné, to není možné ......... . Takže asi tak.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2018 v 07:19 | Nahoru | #68825
PetrL3: Tak ono Daewoo rezne docela dost, Matiz už má vařené oba prahy a jeden zadní lem. Leganza však na rozdíl od svých bratří a sester nemá ani zinkovanou kastli, ale nějakou chemickou ochranu, která teda vůbec neni špatná, jak se přesvědčuji při pohledu na značnou část aut ze stejných let a se stejným nájezdem.
Celkově koncern (vyjma teda hliníkových audin a některé další "smetánky") šel kdysi hodně dolu s kvalitou. Jak je vidět, mohl si to dovolit. Nevim z hlavy kolik je to let co začali antikorozní ochranu flákat, a dnes spočívá jen ve svaření kastle z pozinkovaného plechu (poškození zinkové vrstvy při stříhání, tažení, lisování atd. se už dál v procesu neřeší) a nastříkání "bodýčkem", ovšem zákazníci volící koncernová auta čerpaj pořád ze starého renomé. Kdo měl škodovky, koupí si přeci zase škodovku, takže firma nemá velkou motivaci bojovat kvalitou o zákazníka, když jej má přede dveřma prodejny jako za časů Tuzexu. Volkswagen taky čerpá ze staré pověsti o lidovém autě, však taky držáky jako třeba Golf 3. generace se jen těžko hledají. Takže taky nebojuje o zákazníky. Audi ani netřeba mluvit, snad jen že vyšší modely jsou určené pro trochu náročnější, a ti korozi řešit nebudou, neb hliníková kastle přežije deset motorů a dvanáct převodovek.
Celkově však je produkce koncernu určená na to, aby jsi ji někdo za drahé prachy koupil, a ideálně do třech-pěti let poslal dál. Pak se začne nevyplácet. A když si vemu že po stránce kvality funkčních částí (nebudu řešit tvrdost plastů interiéru) poslouží stejně dobře Dacia Dokker a v ní velmi povedený ATMOSFERICKÝ!! motor 1.6... Proč na 5 let kupovat auto za půl mega když 5 let v poho vydrží Dokker. Reznou začne pomalu stejně, a dá se tomu zamezit. U auta za ty peníze by mě nesralo jej po koupi zespod nastříkat pořádně a vystříkat dutiny. A s tímto přežije koncernové auto.

MartinED250: Jo péče udělá nejvíc. Felicie se taky dá udržet nezrezlá, když se člověk snaží, a v LPG je to ideální auto na ježdění do práce i za zábavou. Držím palce, ať ji udržíš lesk i nadále, a jak píšeš, díly je na čase nabrat do zásoby, kamarádi s Feldama začínaj brečet, že sehnat origo díly začíná být horší a horší.

Milan: Jestli wapkou mebo hadicí, meješ škodovku i zespod? To je totiž základ, umejt to po zimě tak aby nebyl nikde zbytek soli. Pak to přejeď před zimou nástřikem na spodek a vystříkej dutiny, a taky vydrží plechařina déle. Pokud ji totiž ocákáš hadicí jen zezhora, budeš sice frajer na parkovišti ale zespod bude sůl hlodat až do skro letních dešťů a projížďky mnoha loužema. A za tu dobu napáchá škodu. Nedavno jsem měl na opravu kolegovo Oplíka. Auto z roku 2002 a teda žádná sláva. A ležet pod tím a řešit zrezlou trubku serva, přičemž ti do očí a všude padá doslova slaný bláto... Prej ja to umyl přeci. Zespoda? Ne, naco, tam to nikdo nevidí.... polovinu šroubů nepovolíš, brzo bude řešit konce prahů a zadní lem. Přitom to stačí vzít na vapku, vhodit dvacet korun, projet spodek pořádně a pak klidně doma šudlat houbičkou haubnu.

Jawablázni

19.4.2018 v 07:27 | Nahoru | #68826
JirkaS: Nikdy negarážovaný Fiat 126 ježděný i v zimě, rok výroby 1988, koroze prahů poprve řešena před rokem (tzn 29 let).
Kamarádovo Škoda 105 užovka, negarážovaná a ježděná. Koroze prahů a lemů poprve řešena před dvěma lety (víc než 30 let).
Nikdy negarážovaný Trabant 601 z roku 1971 jednoho kamaráda, ježděný v zimě i v létě, pravidelně ošetřované dutiny a nástřik spodku - před rokem vystříkávané původní dutiny s autem na zdviži zvednutým za prahy (sen mnoha majitelů i novějších aut).

Člověče prošlo mi docela dost aut rukama, a s čistým svědomím ti řeknu že i koroze trabanta je způsobena z 99% "důsledkem nějakého poškození z provozu". Ono kdyby byla pravda to, že škodovky zreznou samy od sebe, tak proč garážované kousky nejsou zrezlé?

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 07:43 | Nahoru | #68827
kehaj> ty objímáš defcto slona s kozama,takže vlastně slonici ty bejku

Naposledy editováno 19.04.2018 09:13:12

Jawablázni

19.4.2018 v 07:56 | Nahoru | #68828
Čmoud - jsi mi to vzal z huby, teda z klávesnice

Ad ceny součástek na cizokrajný hebla - jsem pokukoval po stopkách blinkrů na Virgla ( takovej gumovej špalíček se závitovou trubkou co je mezi blatníkem a blinkrem samotným) a vono to nicmoc velký potvorstvo stojí skoro tři stovky kus. Za tu cenu mám dva kompletní blinkry na třindu ( kus á 140 káčé) pak že je jawa na díly drahá No co, stejně jsem to objednal protože je to polámaný a Kachna to zas někde ukopla takže jí zadní blinkr visí jak voběšenec. Slepit se to nedá, vyztužit trubičkou narvanou dovnitř taky nee - to by tam už neprošly dráty k žárovce.

Jawablázni

19.4.2018 v 08:05 | Nahoru | #68829
Milane já měl š105 z roku 1978. tj. hladkou žehličku užovku, jako máš ty, dožila se na původních plechách roku 2012, tj. 34 let věku to už byla shnilá skutečně úplně. Já jí měl od roku 2000, do kastle nebylo sahnuto, to auto jsem koupil z příbuzenstva tak jsem historii znal. to auto vypadalo do poslední chvíle vlastně velmi slušně z vnějšku, ale shnilé byly nosné části kolem náprav. Prahy byly do poslední chvíle původní, a zvedal jsem při výměně kol výhradně za tu trubičku originálním heverem, právě proto, aby se neomačkával nátěr na podvozku, blatníky byly měněné přední, protože levý jsem naboural doma mezi vraty a pravý jsem naboural o rok dýl v Táboře.
To auto garáž neznalo, bylo proto zcela vybledlé z vínové přípaltkové barvy vybledlo že bylo růžové, matné, bez chromů, ale furt to bylo dobré.. Na poslední technické technik, který je veteránistou říkal: "zatím to jde, ale příště už to nedá" a měl pravdu, když do další technické to poměrně rychle zchřadlo a nápravnice byla v prdeli, ramena byly v prdeli uchycení nápav do kastle bylo v prdeli, kapsy za kolama byly taky v prdeli, čelo, atd... nicméně to už bylo to auto staré 34 let a krom těch předních blatníků, že kterých jsem ve svých začátcích nadělal pytlík od svačiny byly všechny plechy původní.... i v den prodeje, kdy jsem u toho auta sundaval hliníková kola Apollo, jsem jí za ten práh zvedal, ostatek už byl ale nahovno..... nicméně po víc než 30 letech bez garáže si nemůžu stěžovat, že by to auto na kastli nedrželo, vydrželo dost.... Nicméně o kastli jsempečoval, sral jsem na matný lak, ale co pár let jsem si prostě udělal den, vystříkal poctivě dutiny, ošetřil co kde začínala kovomorka hlodat a polil podvozek dvěma pixlami tlumexu... Takto pajcováno bylo i u majitele předešlého - co 5 let dutiny a nátěr...

Otec měl eMko 120LS 86, shnilo o pár let dřív než ta užovka, bylo ale původně služební, takže se o kastli moc nestaralo a navíc minimálně 2x nabourané.. bylo mu 25 let, když se vyhazovalo.. bylo shnilé podobně blbě jako užovka, vypadalo na pohled pořád slušně, ale nosný části byly v prdeli, což může bejt způsobený i tím, že byl povrch opravován po nehodách..

Favorit ve 20 letech věku už to ohnilé bylo, nijak tragicky ale ač nosné části byly OK, tak povrchové už hnily... jelikož to paní na jaře protáhla strouhou a já pak v létě naboural švagra... udělal jsem to jedním vrzem i s korozí... autu je dneska 25let, po opravě je 5 let a je sice taky matné a růžové, protože paní tvrdí že do garáže se zajet nedá a nastříkal jsem ho jen syntetikou, nicméně co do hniloby jsou opravovaná místa netčená a ta ostatní v pohodě, třeba prahy nebyl důvod měnit, protože byly OK. Žádná hrůza.

Felicie - tu mám teď tad yna opravu - 97, zesílená kastle ( safe line - ABS, 2x Airbag ), ohnilé jsou lemy blatníků vzadu, torpéda vpředu (ve žlábku spojení s blatníkem) a víko kufru klasicky. žádná tragédie, ale je třeba to povařit, než by to přelezlo na nosné, to auto je ještě pěkné a byla by škoda ho nechat shnít... takhle ho ještě udržíme v provozu dlouho... Takže taky žádná hrůza

Podotýkám že to všechno jsou auta ve skutečně každodenním provozu, které se běžně a poměrně intenzivně využívaly najely statisíce kilometrů, žádné uloženky.....

Jawablázni

19.4.2018 v 08:31 | Nahoru | #68830
Pech já hned po koupi 6 let staré Felicie, co jezdila v přímořské oblasti v Itálii (/tenkrát mne stála skoro kilo) namontoval polské plastové podběhy nad přední i zadní kola. Nad nimi je sucho a pavučiny. Do dnes původní blatníky a lemy bez koroze. 22 let stáří. Ty plasty doporučuji. Poláci je dělají i na Š120

Jawablázni

19.4.2018 v 09:53 | Nahoru | #68831
Myslím, že safe-line měla dokonce airbagy 4x.

Naposledy editováno 19.04.2018 09:54:15

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2018 v 11:36 | Nahoru | #68832
Je to ještě jawaforum nebo už škodaforum

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 11:43 | Nahoru | #68833

elevator píše: Je to ještě jawaforum nebo už škodaforum

Přehlídka nereznoucích třicetiletých aut

Zpět k jawám-čím dostat z chromovaného výfuku napečenou vrstvičku oleje? Co třeba silichrom, fungoval by?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 11:52 | Nahoru | #68834

Sema píše: Přehlídka nereznoucích třicetiletých aut

Zpět k jawám-čím dostat z chromovaného výfuku napečenou vrstvičku oleje? Co třeba silichrom, fungoval by?

Pokud je to nový chrom, tak silichrom nepoužívat. Je abrazivní a chrom poškrábe. Já napečený textil na výfuku s novým chromem čistil Tempem.

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 11:55 | Nahoru | #68835
elevator> Chrom nový není. Zkusím to tempo. Nechci na to brát nic hrubýho, když je ten chrom slušnej.

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 13:15 | Nahoru | #68836
Sema> cola ještě jsem to nezkoušel ale údajně to funguje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2018 v 13:31 | Nahoru | #68837
Sema - trochu petroleje nebo nafty, napatlat štětcem na tu napečeninu, nechat chvilku působit a trochu na hadřík a vypucovat. Ono to pomocí "lidského sádla" povolí. Možná by na to zabralo i postříkání védéčkem, nebo benzínovej čistič, čikuli, trochu benálu z nádrže, xylen a podobný smradidla.

Edit. - Automekánici by ti nejspíš poradili čistič brzd ve spreji.

Naposledy editováno 19.04.2018 13:39:11

Jawablázni

19.4.2018 v 13:34 | Nahoru | #68838
Elevátor - no, když jawušky jezdí a nezlobí tak o čem plkat, tož o škodárnách který prostě jsou těm jawušám letitostí podobný. Já dneska (aby to teda bylo o jawě že ) vrčel do práce na třindě. Na zejtra je v rozpisu strojů Smolík

Jawablázni

19.4.2018 v 17:21 | Nahoru | #68839
Spolehlivě mi pomáhá uvolňovač rzi, který se stříká na šrouby kvůli povolení. Po čase to rozpustí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2018 v 17:52 | Nahoru | #68840
Díky za tipy, postupně vyzkouším

Jawablázni

19.4.2018 v 18:18 | Nahoru | #68841
hlásím, počítač vyléčen...díky synovcovi. dnes na kočkoletu, výlet do kadaně.
Byl jsem se podívat na nádraží na Legio vlak....moc zajímavé a poučné.....doporučuji...

omlouvám se ,že to není jawa nebo škoda neb trabi.....

foto kradeno u známé...doufám ,že mě nenakope...

http://joona.rajce.i...ovlak_18.4.18_Kanan/

Naposledy editováno 19.04.2018 18:20:36

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 20:48 | Nahoru | #68842
Sema> Já jsem z výfuku dostal bordel přípravkem na krbový skla a to sklo se dá taky dobře vyčistit tak, že namočíš vlhký hadr nebo noviny do popela v krbu a to sklo to vyčistí ještě lepší jak ten přípravek a zadarmo ale na výfuk jsem zatím popel nepoužil tak je třeba to vyzkoušet. Na sklo to funguje výborně, samozřejmě jemný prach z dřevěného popela.

Naposledy editováno 19.04.2018 20:57:51

Jawablázni

19.4.2018 v 20:57 | Nahoru | #68843
Bimbo nejvíc mi imponoval vagón s červeným křížem. Ty zubní kleště a protézy, jsem vidět nechtěl...

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 21:18 | Nahoru | #68844
skodovak> Přemejšlim nad autem: buď Yetiho, nebo Dustera od Dácie. Yeti bude stát nejmíň 2 kila a stejně to bude starý, Duster se nechá sehnat za 300 plus. Jak s jednym, tak s druhym autem jsem jel a paráda. U toho Yetiho je jen takovej pocit, že je to škochtle s tradicí a Duster je Rumun, nebo odkud .

Mám dvojkovou oktávku, předchozí otrokáři byli fakt prasata, já si jí dal trošku dohromady a splňuje moje požadavky výsostně. Akorát jí mám poškrábanou a omlácenou celkem solidně od kamínků, tak sem tam je nějakej odloupanej lak, ale nemá cenu to řešit. Když je tomu 12 let...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 21:51 | Nahoru | #68845
skodovak> Ke kvalitě koncernu resp. Škodovek - šetří se všude a některé věci mě dost vadí. Třeba i když to nemá na funkci "živočicháře" vliv - měkčená vrchní část výplní dveří vpředu a na zadních dveřích je to již jen tvrdý plast stejného vzhledu atd. Ale tohle dělají všichni a některé automobilky se k těm měkčeným plastům ani nedopracují.
Srovnání ze včera kdy jsme měli krátce k dispozici nové Suzuki Swift 1,0 Boosterjet + SHVs/82kW. Měřili jsme na tom něco kolem hlučnosti omezovačů dveří a potom jsme se dostali ke krátké cca 50km jízdě. Obsazení auta bylo 3 lidé. Ad motor - charakter podobný jako škodovácký 3válec 1,0TSi se svými plusy a mínusy (zátah odspodu a wartburťácký zvuk), hlukově výraznější než Škodovka - Fábie, v oblasti cca 1200-1500 1/min mohutné vibrace, na volnoběh silné klepání (rezonance) z agregátu - nebyl čas zkoumat co to způsobuje a je-li to vrozená vlastnost nebo jen výskyt u toho konkrétního auta. Aerohluky docela dobré - asi o trošku lepší než u Fabie. Největší slabina tohohle auta - tragický podvozek, s Fabií absolutně nesrovnatelný. Provedení - lícování apod - horší než Fabie. Prostor uvnitř oproti současné Fabii lepší, ale další generace bude taky větší - viz nové Polo, které je ta samá platforma. Cena tohoto provedení, které je v nejvyšší výbavě v ceníku Suzuki je cca 410tis, základní provedení s 1,2 čtyřválcem atmosf. je 265tis. Tvarově se mi to auto líbí - styl Mini Cooper, ale za stejné peníze (já za menší - zaměstnanecká cena) bych vůbec neváhal a šel do Fabie, která je objektivně určitě lepší auto. Píšu to nezaujatě i když jsem Škodovák, líbí se mi designově spousta jiných aut (Alfa Romeo, některé Mazdy, Jaguar, Mini, Megane .......), ale když se potom člověk s nimi sveze chvíli je používá, tak teprve potom zjistí kde jsou jejich slabiny. Obecně co máme zkušenosti s konkurencí, tak pokud chce člověk vyladěné auto bude volit z německé produkce a tím myslím i Škodovku (mimo Opel a Ford - ten má dost dobře vyladěné podvozky, ale ostatní je navoněná bída). Otázka je potom co za to dá (Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Mini). A na závěr ať už moc neotravuju s auty - oni jsou ti lidi všude v Evropě asi blbý a mají spoustu zbytečných peněz, když kupují slovy jedné reklamy horší a dražší auta než ty z té reklamy ....... čekací doba na některé typy je přes půl roku, linky jedou v taktu, který by pracovníci v zemi krále Miroslava tolerovali asi tak jednu minutu a přitom mají dle tvrzení našich soudruhů ekonomů vyšší produktivitu, některé typy se budou montovat aby naplnily kapacitu i v té zemi krále Miroslava. Ty lidi jsou fakt blbý, že kupují ty předražený šmejdy s kterými mají potom jen spoustu problémů ........

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 22:14 | Nahoru | #68846
Jirka_S> Já chci do dvou let koupit nové auto, tak jak jsem pochopil, doporučuješ Škodovku. Jaký máš názor na Rapida nebo dvojče Seata Toledo. Co se týče ceny a velikosti tak mě vyhovují tyhle auta. Akorát mě štvou ty tříválce a automat nechci.

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 22:34 | Nahoru | #68847
Bimbam> Petrolej a šmrdlání hadříkem docela funguje Akorát jsem při čištění zjistil, že jsem po nedávné rozborce blbě nasadil startpáku a odřel si levý výfuk.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2018 v 22:52 | Nahoru | #68848
JirkaS: Fábie všech generací, roomstra (snad to nejnepraktičtější auto s nejhorším výhledem na světě) máme v práci. Volkswagna Up! Cross mám 4 roky od novoty dnes se 60 000km na tacho.
Zkus objektivně srovnat třeba Škodovku a Hyundai. Nedavno jsem měl zkušenost s Tucsonem novým, a musím říct, že ať už po dizajnové tak funkční stránce se konkurence od Škodovky nechytá.
Motory nic moc. Ten tříválec v Upovi (1.0 MPI 55kW) není špatnej, nad 4000ot/min se to dokonce chová jako motor a ne křeček v bubnu na hřídeli převodovky.
Nejspíš motor vydrží dost, zvládnul Alpy, zvládnul dálkové cesty, 5 hodin vkuse tempomat na 150 taky nebyl problém. Ale prostě je to líný. Dal jsem si několik krát sprint, kdy kamarád řídil Upa na hranici sil, a já mu do 90km/h ujížděl s Daewoo Matiz se skoro polovičním výkonem a dvounásobným nájezdem. O tom že Up/Citigo/Mii je širší než Fábka a přesto je pouze čtyřmístné, což není praktické když potřebuji odvézt víc lidí ani nemluvim. Převodovka, to komentovat nebudu, o tom bylo psáno dost.
Z principu bych si radši koupil Dokkra s atmosferickou 1.6 která nejede špatně a má příjemný projev, než auto o velikosti fábie či octávie s litrovým (a je jedno zda turbo či ne) motorem. Jízda se služební fábkou s 55kW 1.0 MPI mi připomínala jízdu na čínském skútru s maximálkou 45. Prostě ten motor je fajn do motokáry ale ne do rodinného auta. V octávce komentovat nebudu.
Rapida beru jako urážku, kdysi sportovní kupé, dnes imitace octávky.
Zkušenosti a otevřené oči mi říkaj jedno. Když němce, tak starší BMW (do roku 2005), když nové tak Hyundai nebo tu dáčku s 1.6 atmosférou, ale koncern prostě neumí vyrobit auto co by oslovilo. Pojízdné multimediální zařízení s motorkovým motorem a chromovaným znáčkem slepice na volantu.

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 23:59 | Nahoru | #68849
skodovak> Ať si každý vybere auto jaké se mu líbí a vyhovuje. Já protože se zkoušením aut živím a mám možnost porovnávat říkám - kdo chce odvézt z místa A do B, ten si koupí Dacii nebo Hyundai. Kdo je fajnšmekr a chce Auto a jízdu si užívat ten si koupí dle financí koncern či BMW, Mercedes, Porsche ...........

Jawablázni

20.4.2018 v 06:58 | Nahoru | #68850
Já bych k tomu něco napsal, protože všechny nové škodovky máme doma na zahradě každý den, ale nemá to smysl.

Tak jen pro dana250: Pokud je to auto pro tebe a nebude ti vše platit zaměstnavatel, kup si Dustra 1,6 benzín . Pokud ti jde vyloženě o užitnost a náklady, tak není o čem. Záleží, jestli ti nevadí, že to opravdu moc nejede (nevím s jakou motorizací ses projel). On ten motor je hrozně důležitej pro pocit pohodlný jízdy, což sem si ověřil přímým srovnání totožných oktávek s rozdílnými motory a převodovkama (O2 77kw 5kv vs 103kw 6kv). Stejné, ale vlastně úplně jiné auto.

Takže jestli ses projel v předváděčce se silnějším nafťákem, může tě pak zklamat slabší motor a pak to co sem psal ztrácí význam.

Naposledy editováno 20.04.2018 07:04:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist