AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
skodovak píše: Pech: Asi PetrL3 neviděl moji Leganzu z roku 99 co má jeden puchejřek u okna, jinak naprosto bez koroze, nebo docela dost nereznou někteří francouzi. Kupodivu i ta Škoda 120 které majitel po zimě veme vapkou spodek vydržela podstatně déle než Octavie či Passaty
Tvojí sem neviděl, ale já přeci netvrdím, že všechna jiná auta reznou.
škodu 120 sme museli odrezivat po 10 letech každý léto, jen díky tomu neshnila, ale po každé zimě se objevilo nové místo.
Passat B4 byl docela v pohodě, akorát prohnil držák aku a puchýře byly na zadních lemech. '
Na O1 (jen o rok mladší než tvoje leganza) ani ani O2 nemám puchýř ani jeden, ale tvoje daewoo je samozřejmě lepší, o tom žádná , já ti to brát nechci
Naposledy editováno 19.04.2018 06:35:27
Edit: O1 měl i brácha (před tourku -2004 edit: 2002 byla ta bráchava) a ta na kasli taky netrpěla, ale ty z 90 let hnily, to je pravda.
Naposledy editováno 19.04.2018 08:43:21
Pokud Octavia má někde problém s korozí tak je to v 99% důsledek nějakého poškození z provozu. Specielně O1 a Fabia I jsou z hlediska koroze silně nadprůměrné dobré. Pokud by se měly objektivně srovnávat různé typy aut, potom by musely být provozovány za zcela stejných podmínek a údržby.
Moje Felda kombi po 15 letech a 150tis km když jsem ji prodával byla zcela bez koroze - 5 dveře kde byla konstrukční vada a většina Feld je má schnilé byly jak nové, měla pouze malý puchýřek ve spoji LP blatníku s podběhem, kde bylo další typické místo koroze, protože to bylo sešroubované k sobě a do spoje šla voda, u dalších typů už byla mezera mezi blatníkem a podběhem. Byly u ní asi jednou během doby co jsem ji měl stříkány dutiny a ošetřen spodek. Kluk co ji kupoval nevěřícně kroutil hlavou, hladil lak (vždycky před zimou a po zimě tvrdý vosk) a říkal - to není možné, to není možné ......... . Takže asi tak.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Celkově koncern (vyjma teda hliníkových audin a některé další "smetánky") šel kdysi hodně dolu s kvalitou. Jak je vidět, mohl si to dovolit. Nevim z hlavy kolik je to let co začali antikorozní ochranu flákat, a dnes spočívá jen ve svaření kastle z pozinkovaného plechu (poškození zinkové vrstvy při stříhání, tažení, lisování atd. se už dál v procesu neřeší) a nastříkání "bodýčkem", ovšem zákazníci volící koncernová auta čerpaj pořád ze starého renomé. Kdo měl škodovky, koupí si přeci zase škodovku, takže firma nemá velkou motivaci bojovat kvalitou o zákazníka, když jej má přede dveřma prodejny jako za časů Tuzexu. Volkswagen taky čerpá ze staré pověsti o lidovém autě, však taky držáky jako třeba Golf 3. generace se jen těžko hledají. Takže taky nebojuje o zákazníky. Audi ani netřeba mluvit, snad jen že vyšší modely jsou určené pro trochu náročnější, a ti korozi řešit nebudou, neb hliníková kastle přežije deset motorů a dvanáct převodovek.
Celkově však je produkce koncernu určená na to, aby jsi ji někdo za drahé prachy koupil, a ideálně do třech-pěti let poslal dál. Pak se začne nevyplácet. A když si vemu že po stránce kvality funkčních částí (nebudu řešit tvrdost plastů interiéru) poslouží stejně dobře Dacia Dokker a v ní velmi povedený ATMOSFERICKÝ!! motor 1.6... Proč na 5 let kupovat auto za půl mega když 5 let v poho vydrží Dokker. Reznou začne pomalu stejně, a dá se tomu zamezit. U auta za ty peníze by mě nesralo jej po koupi zespod nastříkat pořádně a vystříkat dutiny. A s tímto přežije koncernové auto.
MartinED250: Jo péče udělá nejvíc. Felicie se taky dá udržet nezrezlá, když se člověk snaží, a v LPG je to ideální auto na ježdění do práce i za zábavou. Držím palce, ať ji udržíš lesk i nadále, a jak píšeš, díly je na čase nabrat do zásoby, kamarádi s Feldama začínaj brečet, že sehnat origo díly začíná být horší a horší.
Milan: Jestli wapkou mebo hadicí, meješ škodovku i zespod? To je totiž základ, umejt to po zimě tak aby nebyl nikde zbytek soli. Pak to přejeď před zimou nástřikem na spodek a vystříkej dutiny, a taky vydrží plechařina déle. Pokud ji totiž ocákáš hadicí jen zezhora, budeš sice frajer na parkovišti ale zespod bude sůl hlodat až do skro letních dešťů a projížďky mnoha loužema. A za tu dobu napáchá škodu. Nedavno jsem měl na opravu kolegovo Oplíka. Auto z roku 2002 a teda žádná sláva. A ležet pod tím a řešit zrezlou trubku serva, přičemž ti do očí a všude padá doslova slaný bláto... Prej ja to umyl přeci. Zespoda? Ne, naco, tam to nikdo nevidí.... polovinu šroubů nepovolíš, brzo bude řešit konce prahů a zadní lem. Přitom to stačí vzít na vapku, vhodit dvacet korun, projet spodek pořádně a pak klidně doma šudlat houbičkou haubnu.
Kamarádovo Škoda 105 užovka, negarážovaná a ježděná. Koroze prahů a lemů poprve řešena před dvěma lety (víc než 30 let).
Nikdy negarážovaný Trabant 601 z roku 1971 jednoho kamaráda, ježděný v zimě i v létě, pravidelně ošetřované dutiny a nástřik spodku - před rokem vystříkávané původní dutiny s autem na zdviži zvednutým za prahy (sen mnoha majitelů i novějších aut).
Člověče prošlo mi docela dost aut rukama, a s čistým svědomím ti řeknu že i koroze trabanta je způsobena z 99% "důsledkem nějakého poškození z provozu". Ono kdyby byla pravda to, že škodovky zreznou samy od sebe, tak proč garážované kousky nejsou zrezlé?
Ad ceny součástek na cizokrajný hebla - jsem pokukoval po stopkách blinkrů na Virgla ( takovej gumovej špalíček se závitovou trubkou co je mezi blatníkem a blinkrem samotným) a vono to nicmoc velký potvorstvo stojí skoro tři stovky kus. Za tu cenu mám dva kompletní blinkry na třindu ( kus á 140 káčé) pak že je jawa na díly drahá No co, stejně jsem to objednal protože je to polámaný a Kachna to zas někde ukopla takže jí zadní blinkr visí jak voběšenec. Slepit se to nedá, vyztužit trubičkou narvanou dovnitř taky nee - to by tam už neprošly dráty k žárovce.
To auto garáž neznalo, bylo proto zcela vybledlé z vínové přípaltkové barvy vybledlo že bylo růžové, matné, bez chromů, ale furt to bylo dobré.. Na poslední technické technik, který je veteránistou říkal: "zatím to jde, ale příště už to nedá" a měl pravdu, když do další technické to poměrně rychle zchřadlo a nápravnice byla v prdeli, ramena byly v prdeli uchycení nápav do kastle bylo v prdeli, kapsy za kolama byly taky v prdeli, čelo, atd... nicméně to už bylo to auto staré 34 let a krom těch předních blatníků, že kterých jsem ve svých začátcích nadělal pytlík od svačiny byly všechny plechy původní.... i v den prodeje, kdy jsem u toho auta sundaval hliníková kola Apollo, jsem jí za ten práh zvedal, ostatek už byl ale nahovno..... nicméně po víc než 30 letech bez garáže si nemůžu stěžovat, že by to auto na kastli nedrželo, vydrželo dost.... Nicméně o kastli jsempečoval, sral jsem na matný lak, ale co pár let jsem si prostě udělal den, vystříkal poctivě dutiny, ošetřil co kde začínala kovomorka hlodat a polil podvozek dvěma pixlami tlumexu... Takto pajcováno bylo i u majitele předešlého - co 5 let dutiny a nátěr...
Otec měl eMko 120LS 86, shnilo o pár let dřív než ta užovka, bylo ale původně služební, takže se o kastli moc nestaralo a navíc minimálně 2x nabourané.. bylo mu 25 let, když se vyhazovalo.. bylo shnilé podobně blbě jako užovka, vypadalo na pohled pořád slušně, ale nosný části byly v prdeli, což může bejt způsobený i tím, že byl povrch opravován po nehodách..
Favorit ve 20 letech věku už to ohnilé bylo, nijak tragicky ale ač nosné části byly OK, tak povrchové už hnily... jelikož to paní na jaře protáhla strouhou a já pak v létě naboural švagra... udělal jsem to jedním vrzem i s korozí... autu je dneska 25let, po opravě je 5 let a je sice taky matné a růžové, protože paní tvrdí že do garáže se zajet nedá a nastříkal jsem ho jen syntetikou, nicméně co do hniloby jsou opravovaná místa netčená a ta ostatní v pohodě, třeba prahy nebyl důvod měnit, protože byly OK. Žádná hrůza.
Felicie - tu mám teď tad yna opravu - 97, zesílená kastle ( safe line - ABS, 2x Airbag ), ohnilé jsou lemy blatníků vzadu, torpéda vpředu (ve žlábku spojení s blatníkem) a víko kufru klasicky. žádná tragédie, ale je třeba to povařit, než by to přelezlo na nosné, to auto je ještě pěkné a byla by škoda ho nechat shnít... takhle ho ještě udržíme v provozu dlouho... Takže taky žádná hrůza
Podotýkám že to všechno jsou auta ve skutečně každodenním provozu, které se běžně a poměrně intenzivně využívaly najely statisíce kilometrů, žádné uloženky.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Je to ještě jawaforum nebo už škodaforum
Přehlídka nereznoucích třicetiletých autZpět k jawám-čím dostat z chromovaného výfuku napečenou vrstvičku oleje? Co třeba silichrom, fungoval by?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Přehlídka nereznoucích třicetiletých aut
Zpět k jawám-čím dostat z chromovaného výfuku napečenou vrstvičku oleje? Co třeba silichrom, fungoval by?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit. - Automekánici by ti nejspíš poradili čistič brzd ve spreji.
Naposledy editováno 19.04.2018 13:39:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Byl jsem se podívat na nádraží na Legio vlak....moc zajímavé a poučné.....doporučuji...
omlouvám se ,že to není jawa nebo škoda neb trabi.....
foto kradeno u známé...doufám ,že mě nenakope...
http://joona.rajce.i...ovlak_18.4.18_Kanan/
Naposledy editováno 19.04.2018 18:20:36
Naposledy editováno 19.04.2018 20:57:51
Mám dvojkovou oktávku, předchozí otrokáři byli fakt prasata, já si jí dal trošku dohromady a splňuje moje požadavky výsostně. Akorát jí mám poškrábanou a omlácenou celkem solidně od kamínků, tak sem tam je nějakej odloupanej lak, ale nemá cenu to řešit. Když je tomu 12 let...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Srovnání ze včera kdy jsme měli krátce k dispozici nové Suzuki Swift 1,0 Boosterjet + SHVs/82kW. Měřili jsme na tom něco kolem hlučnosti omezovačů dveří a potom jsme se dostali ke krátké cca 50km jízdě. Obsazení auta bylo 3 lidé. Ad motor - charakter podobný jako škodovácký 3válec 1,0TSi se svými plusy a mínusy (zátah odspodu a wartburťácký zvuk), hlukově výraznější než Škodovka - Fábie, v oblasti cca 1200-1500 1/min mohutné vibrace, na volnoběh silné klepání (rezonance) z agregátu - nebyl čas zkoumat co to způsobuje a je-li to vrozená vlastnost nebo jen výskyt u toho konkrétního auta. Aerohluky docela dobré - asi o trošku lepší než u Fabie. Největší slabina tohohle auta - tragický podvozek, s Fabií absolutně nesrovnatelný. Provedení - lícování apod - horší než Fabie. Prostor uvnitř oproti současné Fabii lepší, ale další generace bude taky větší - viz nové Polo, které je ta samá platforma. Cena tohoto provedení, které je v nejvyšší výbavě v ceníku Suzuki je cca 410tis, základní provedení s 1,2 čtyřválcem atmosf. je 265tis. Tvarově se mi to auto líbí - styl Mini Cooper, ale za stejné peníze (já za menší - zaměstnanecká cena) bych vůbec neváhal a šel do Fabie, která je objektivně určitě lepší auto. Píšu to nezaujatě i když jsem Škodovák, líbí se mi designově spousta jiných aut (Alfa Romeo, některé Mazdy, Jaguar, Mini, Megane .......), ale když se potom člověk s nimi sveze chvíli je používá, tak teprve potom zjistí kde jsou jejich slabiny. Obecně co máme zkušenosti s konkurencí, tak pokud chce člověk vyladěné auto bude volit z německé produkce a tím myslím i Škodovku (mimo Opel a Ford - ten má dost dobře vyladěné podvozky, ale ostatní je navoněná bída). Otázka je potom co za to dá (Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Mini). A na závěr ať už moc neotravuju s auty - oni jsou ti lidi všude v Evropě asi blbý a mají spoustu zbytečných peněz, když kupují slovy jedné reklamy horší a dražší auta než ty z té reklamy ....... čekací doba na některé typy je přes půl roku, linky jedou v taktu, který by pracovníci v zemi krále Miroslava tolerovali asi tak jednu minutu a přitom mají dle tvrzení našich soudruhů ekonomů vyšší produktivitu, některé typy se budou montovat aby naplnily kapacitu i v té zemi krále Miroslava. Ty lidi jsou fakt blbý, že kupují ty předražený šmejdy s kterými mají potom jen spoustu problémů ........
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zkus objektivně srovnat třeba Škodovku a Hyundai. Nedavno jsem měl zkušenost s Tucsonem novým, a musím říct, že ať už po dizajnové tak funkční stránce se konkurence od Škodovky nechytá.
Motory nic moc. Ten tříválec v Upovi (1.0 MPI 55kW) není špatnej, nad 4000ot/min se to dokonce chová jako motor a ne křeček v bubnu na hřídeli převodovky.
Nejspíš motor vydrží dost, zvládnul Alpy, zvládnul dálkové cesty, 5 hodin vkuse tempomat na 150 taky nebyl problém. Ale prostě je to líný. Dal jsem si několik krát sprint, kdy kamarád řídil Upa na hranici sil, a já mu do 90km/h ujížděl s Daewoo Matiz se skoro polovičním výkonem a dvounásobným nájezdem. O tom že Up/Citigo/Mii je širší než Fábka a přesto je pouze čtyřmístné, což není praktické když potřebuji odvézt víc lidí ani nemluvim. Převodovka, to komentovat nebudu, o tom bylo psáno dost.
Z principu bych si radši koupil Dokkra s atmosferickou 1.6 která nejede špatně a má příjemný projev, než auto o velikosti fábie či octávie s litrovým (a je jedno zda turbo či ne) motorem. Jízda se služební fábkou s 55kW 1.0 MPI mi připomínala jízdu na čínském skútru s maximálkou 45. Prostě ten motor je fajn do motokáry ale ne do rodinného auta. V octávce komentovat nebudu.
Rapida beru jako urážku, kdysi sportovní kupé, dnes imitace octávky.
Zkušenosti a otevřené oči mi říkaj jedno. Když němce, tak starší BMW (do roku 2005), když nové tak Hyundai nebo tu dáčku s 1.6 atmosférou, ale koncern prostě neumí vyrobit auto co by oslovilo. Pojízdné multimediální zařízení s motorkovým motorem a chromovaným znáčkem slepice na volantu.
Tak jen pro dana250: Pokud je to auto pro tebe a nebude ti vše platit zaměstnavatel, kup si Dustra 1,6 benzín . Pokud ti jde vyloženě o užitnost a náklady, tak není o čem. Záleží, jestli ti nevadí, že to opravdu moc nejede (nevím s jakou motorizací ses projel). On ten motor je hrozně důležitej pro pocit pohodlný jízdy, což sem si ověřil přímým srovnání totožných oktávek s rozdílnými motory a převodovkama (O2 77kw 5kv vs 103kw 6kv). Stejné, ale vlastně úplně jiné auto.
Takže jestli ses projel v předváděčce se silnějším nafťákem, může tě pak zklamat slabší motor a pak to co sem psal ztrácí význam.
Naposledy editováno 20.04.2018 07:04:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |