globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

15.4.2018 v 10:20 | Nahoru | #68731
U starých jaw jde o to, že se bavíme o dvoutaktech. Za levnější peníze bude japonskej čtyřtakt. Takže pokud někdo má to štěstí, že mu motor jawy vydrží bez půlení 50-80 tisíc, tak pro japonce je samozřejmost dvojnásobek-trojnásobek.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2018 v 10:37 | Nahoru | #68732
PetrL3, MartinED250: Taky záleží s jakým japoncem, či jakoukoli motorkou srovnáváš. Ano, Jawa má pořad nesporné výhody, především ve snadné opravitelnosti na cestě (což ostatně bylo ve videu z Rumunska co jsi dával krásně vidět a před dou motorkou smekám!), ovšem ci dnes lidi chtějí? Chtějí jezdit dobrodružně či pohodově? Když máš peníze (což dnes už musí pomalu platit i u té Jawy), koupíš nového BMW a vyrazíš do Rumunska taky. Máš podstatně vyšší pravděpodobnost, že dojedeš taky domu bez zásahu, než s jakoukoli Jawou. A kdyby jsi se trefil a něco se podělalo? Tuším zrovna BMW nabízí asistenční služby a ja nevim co všechno, prostě full servis na který dnes lidi slyší. Ale já osobně bych spíš byl pro dobrodružství, a sám přemýšlím už delší dobu nad Rumunskem, ovšem nejspíš autem, neb na motorku jsem pořád omezen řidičákem A1 i absencí vhodné motorky. Auto ovšem nebude novej Volswagen ale Maluch či Trabant.
Čemu by dál měla Jawa konkurovat? Pincky zabil zákon kdy spadaj do kategorie řidičáku od 16 let, a od 15 lze lítat na dynamičtějším prskoletu co nemusí papat olej. Od 16 je už výběr tak velký, že na pincka se podívá srandista co si chce zablbnout či v kokosáku kličkovat městem či po venkově a tlemit se od ucha k uchu. A větší kubatury? Čím oslní?

Jawa je prostě předurčena pro paměstníky či fandy, vynikající na expedice, a hlavně pro ty kdo berou život s humorem. Na to je dobrá, ale takových lidí moc není.

A Milane, proč by jezdili na sraz s Jawou, když tam mohou jet na motorce

Jawablázni

15.4.2018 v 11:14 | Nahoru | #68733
Vetsina lidi beztak jezdi na akce na Jawe ne kvuli jmenu, ale kvuli svemu egu. Aby si mohla rict jooo ty na japonci si bezny spotrebitel. Sednes, jedes a dojedes do cile. Kdezto ja sem svuj stary strep dokazal svym umem dokopat do takoveho stavu, ze dojel az sem. Cim delsi trasa akce tim vetsi sebevedomi Jawisty.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 11:31 | Nahoru | #68734
V Rumunsku se opravovala jen jedna Jawa a to díky majiteli, který před cestou dal sériový píst z panelky do závodního válce z Libeňáka a nevšiml si, že dva kroužky chodí přes kanály... To byl kámen úrazu. Já na Jawě jezdím proto, že mě to baví a vím, že mne doveze kamkoliv. I to OHC už má se mnou více jak 20 000Km a nikdy mne nikde nenechalo, nepřestalo dobíjet, atd... A to jsem mu nedělal ani GO, dostal jen výbrus.

Naposledy editováno 15.04.2018 11:35:51

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2018 v 11:37 | Nahoru | #68735
Jinou motorku prostě nepotřebuji, i když vím, že je konstrukčně úplně jinde.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 12:05 | Nahoru | #68736

MartinED250 píše: Problémy s Jawou? 559 jsem zgenerálkoval a k dnešku mám 40 000Km a potřebovala preventivně nějakou svíčku, sem tam lanko, baterku a gumy. Nic víc. Tohle by potřeboval i Japonec. Nemám s ní problémy.



Jo taková bahenní pumpa, ta ten indickej nebo maďarskej píst ještě snese... ale není to zdaleka pravidlem...

Škodovák: nevím proč se pořád zmiňuje ta opravitelnost na cestě, když konkurence byla už před 20-30 lety natolik dál, že na cestě tak akorát píchneš kolo, protože se na nich nerozjebe seřízení nečeho, nezalepí svíčka, neucpe tryska, neupadne šroub nebo drát.... Lze i Jawu dostat do stavu, kdy je schopna nějakou dobu fungovat bez zásahu, ale pořád je to omezené nekvalitou ND a četností zásahů, způsobem používání....Není to zdaleka samozřejmost jako jinde. Tzn. prázdný argument....

Pionýr je úplně nahovno, nebezpečně pomalý a tím nebezpečný wergl, který je tady v nasich kopcích skoro pomalejší než trénovaný cyklista...

Jawa je prostě jen pro zanícené, kteří nic jiného nechtějí, žádný reálný užitný parametr nebo ekonomická výhoda která by starou, resp. jakoukoli Jawu vyzdvihla nad úroveň konkurence neexistuje...

Jawablázni

15.4.2018 v 12:16 | Nahoru | #68737
A vidíš to. Co třeba takovej zakrytovaný řetěz. Suchoš říkal,že z toho na jeho cestě byl celek svět paf a hrozně se jim to líbilo. Díky tomu dal těch 50 000Km na jeden řetěz. Takovou fajšmekrovinu žádnej japončík nedělá.. )

Naposledy editováno 15.04.2018 12:17:34

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2018 v 12:18 | Nahoru | #68738
Mimochodem GO panelky jsem dělal v roce 2002 a mám tam Almet.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 12:18 | Nahoru | #68739
MartinED250>
Já taky ne. Jawa 660 stačí.
Vážně : když se zamyslím, tak mně by pérák taky stačil. Jenže jsem zpohodlněl a život je rychlejší. A ono jet trasu 100 km na 660 za 45 minut nebo na 250 za 70 minut ( příklad ) je rozdíl. Třeba včera to bylo jedno, vyjel jsem jen tak. Ve středu ale pojedu do obce nedaleko Prahy. To bude 200 km celkem. V sobotu mám jet do Šumperka. To už bude skoro 500 km. Autem nepojedu, motorka je jasná. Cítím, že pérák by byl ideální, jenže rozum mi říká, že těch 700 km by jel mnohem déle, než Adenium. A tak je skoro jisté, že vyhraje čtyřtakt. Koncem měsíce chci jet do Německa na Jawasraz. A zase jde o čas. To bude skoro 1000 km a jet to na pérákovi maximálkou 80, když 660 jede ( ano, překrročím povolenou rychlost ) 130...
Neberu v úvahu servis a finanční stránku. Zjednodušeně řečeno - i dnes k ježdění dvoutakt stačí, ale má to určitě specifické podmínky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 12:45 | Nahoru | #68740
MartinED250> tak příště budeš moooc rád když to ujede polovinu.... v roce 2k2 byl ještě almet ok.

Ad. Celokryt - ten skutečně nedělají, dělají kardan.

Naposledy editováno 15.04.2018 12:47:35

Jawablázni

15.4.2018 v 12:51 | Nahoru | #68741
Milan: to je právě ono. Ty koně navíc se hodí... s motorkou co má těch 50+ koní se jezdí plynule a příjemně, protože nemá problém s výkonem co do kopců, předjíždění, dálnicí - resp. celkově udržování slušného průměru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 13:06 | Nahoru | #68742

pech. píše: MartinED250> tak příště budeš moooc rád když to ujede polovinu.... v roce 2k2 byl ještě almet ok.

Ad. Celokryt - ten skutečně nedělají, dělají kardan.

Mám doma tolik ND, že na 559 budu kupovat už jen ložiska..

Jawablázni

15.4.2018 v 13:21 | Nahoru | #68743
A spravovat a spravovat a spravovat a spravovat.... Protože ty kartery to taky nebudou dávat věčně - bolesti panely známe, tak je potom budeš zachraňovat nejdřív locitem, potom futrováním na sipce..... A ti co jezdí na motorce budou měnit olej a pneumatiky, které ty budeš měnit taky....

(reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 14:22 | Nahoru | #68744

MartinED250 píše: Mám doma tolik ND, že na 559 budu kupovat už jen ložiska..



Myslím, že 559 je asi nejlepší jawa. Už to jede dobře a pořád je to jednoduché na GO oproti dvouvulci. Kdybych jawu neměl a z nějakého důvodu bych ji chtěl koupit a i na ní jezdit třeba dom práce, tak 559/592.

Jawablázni

15.4.2018 v 20:08 | Nahoru | #68745
Soused se rozhodl prodat tři 477 čezety v různém stavavu a koupit nějaký skůtr v automatu. Když jsem viděl jeho neochotu je v posledních letech zprovoznit tak jsem mu to schválil.

Jawablázni

15.4.2018 v 20:25 | Nahoru | #68746
Však 477 na ty písty trpí nejvíc... protože to točí jak turbína a pro projev mtorou se to musí točit pořád, byly originální písty pro tyto typy z jiné slitiny, která měla více horčíku, takež byly tepelně stabilnější a lehčí. Dnešní písty v tom nefungují, když to nabrousíš podle tabulek, ňafne se to, protože dochází k lokálnímu přehřívání pístu u výfukového kanálu,který je navíc velký jak kráva, takže se tam rychle vychodí brambor a nastřihá ti to kroužky do vejfuku co by dup, stačí to někde podržet... Ty originální písty poznáš snadno, jsou takové ohavně šedivé a matné, ty fungují, když takový archiv seženeš, ten motor najezdí minimálně 30kkm i při nejhorším zacházení, při slušném i dvojnásobek. Dneska to lijou všechno ze stejné, standardní slitiny, písty jsou lejskavé a nefungují... V nějaké kejchačkách to funguje, v 350, která má trochu navrch výkonem a spodovější charakter to při citlivějším zacházení taky něco najede, ale kdo to bude honit, ňafne to taky, protože měrný výkon je sice podstatně nižší než u 477, ale zase je tam problém s chlazením... On Sucháč moc dobře věděl, proč jel svoje cesty na staré písty... a Jak dopadl Kafi a další všichni dobře víme...

Takže pokud si soused koupil ždímačku, nic proti, službu mu to udělá a nebude se v tom muset věčně vrtat a řešit zda to bude fungovat, když díly jsou sice všechny k dostání, ale stojí za vyližprdel...

Jawablázni

15.4.2018 v 21:35 | Nahoru | #68747
Sucháč momentálně udělal GO Dingovi a zajíždí. Měl namále pravý píst, skoro propálen-nejspíš volné pouzdro pod guferem.S těmi písty je to pravda. Perfektní směs v odlitku měl trabant či originál MZ. Šedé tmavé písty... Zajímavé je, že Bertu jsem zvolil do svého závodního Stadiona. Sice pořád dvoukanál, ale má více jak jednou takový výkon, než série. Sání i výfuk jsou jako vrata Opravdu to jede. Berta dle mého OK. Odjeto pár sezón a je to hodný.

Jawablázni

15.4.2018 v 21:47 | Nahoru | #68748
Berta furt lepší než ind nebo poslední almety, které byly vyloženě nahovno, nicméně to co to má být to není.... na Bertu to ujede 10-15kkm a jde do prdele taky.... navíc nedodržujou rozměry, několikrát se mi stalo, že jsem koupil píst na rozměr, když byl válec OK a buď byla v prdeli kruhovitost, nebo to bylo těsné apod.... takřka všechny písty Berta jsem musel opravovat a dolícovat, byť to většinou byly na kozí dechy......

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2018 v 22:02 | Nahoru | #68749
Pech: Jistě, nové stroje vydrží podstatně víc. Ale opravitelnost je pořád někde jinde. A náhoda je vůl.
Dva roky dozadu jsme jeli kamarádovo trabantem 600 (ne 601, opravdu 600) na vyjížďku. Vystřelila nám svíčkami se závitem v hlavě. Odplechovat motor a vyměnit hlavu bylo na 20 minut.
Před měsícem jsme jeli na akci na moravu mým Daewoo Leganza. V půli cesty nám prdlo tesnění pod hlavou a z Pelhřimova do Valtic to sežralo 30 litrů vody s postupným dolejváním.
U kamaráda v dílně se zvedákem a potřebným vercajkem oprava na sobotní odpoledne a domu se jelo s opravenym. Podle všeho někdo kdysi málo dotahl těsnění neb jsme jej po sundání hlavy sundali v kuse a i povolit hlava šla snadno. Ale když už se to stane, jsi rád že máš po ruce dobrého kamaráda s dílnou. V Rumunsku bych to těžko řešil. To samé jako utržený kus kastle z Audiny, kdy Rumun ani Ukrajinec ti hliník nesvaří tak snadno jako kastli Malucha nebo prasklý rám kejvačky.
A jet Rumunsko na Jawě či nějakém novém BMW, i když jezdím poslední dobou mimo Malucha vozidly z roku výroby 1998-2000, asi bych radši pro tu prdel vzal starej vergl. Už jen pro tu srandu.

Jawablázni

15.4.2018 v 22:04 | Nahoru | #68750
Z poslední sady co se mi vrátily válce jsem taky nebyl natěšený. Mám dojem, že to všichni brousí ve válci do plusu, aby nemuseli řešit reklamace. Je to pochopitelný. Mám pro sebe zásobu starých dobrých pístů a na OHC už to dělá jen Maďar, je tam oproti originálu větší výška kroužků - berou se ze série do kompresorů. Do posledního kroužku před stíracím se dělá zápich, takže už trochu stírá a pod stírací se dává koněčně pružina, taky z kompresorů. Funguje to. Motor nebere skoro nic.

Jawablázni

15.4.2018 v 22:06 | Nahoru | #68751
Berta lepší jak Almet. Takřka na všem. S 559 mám za pět let taky skoro čtyticet tisíc. Předtím nálož dostávala 354, která nakroutila za těch třicet let co jí mám neskutečnou nálož kilometrů. Kliku asi pětkrát a výbrus nevim, ale myslím že sedmkrát. Evidenci jsem si nedělal. Navíc nebyl moc čas, lámat si hlavu. Jezdilo to furt. Do školy, do práce, za buchtama, na nákup, prostě všude. A to i v zimě. Pokud se neodbyla údržba, bylo to celkem spolehlivý. Sypala se hlavně elektrika. S vape jiný svět. Ale těmhle stařenkám odpouštím kdeco, nicméně hranatice, ty byly pro svět starý, už když vylezly jako nový. A tak to s Jawou je doted.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2018 v 22:07 | Nahoru | #68752
Já ale nejezdím denodenně do rumunska kdy je to jízda pro prdel a na času nezáleží... já jezdím do práce, z práce a za dalšími různými povinnostmi, kdy se chci přepravit pohodlně, rychle, spolehlivě.... ostatně i ten werk co ti žral vodu je 20 let starý a poněkud vyžilý, byť je to úrovní jinde než maluch, který je asi třetí nejhorší auto co znám i jiné větší a modernější zástupci z doby maluchů a trabantů....

Jawablázni

15.4.2018 v 22:10 | Nahoru | #68753
Martin: brousí to volné, protože už pochopili, že těsným výbrusem se nic nezíská a když, tak akorát problémy...... Je třeba to brousit na vůli předepsanou a když je to o nějaké to kilínko víc, je to lepší než když je to těsné...

(reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 22:13 | Nahoru | #68754

skodovak píše: Pech: Jistě, nové stroje vydrží podstatně víc. Ale opravitelnost je pořád někde jinde. A náhoda je vůl.
Dva roky dozadu jsme jeli kamarádovo trabantem 600 (ne 601, opravdu 600) na vyjížďku. Vystřelila nám svíčkami se závitem v hlavě. Odplechovat motor a vyměnit hlavu bylo na 20 minut.
Před měsícem jsme jeli na akci na moravu mým Daewoo Leganza. V půli cesty nám prdlo tesnění pod hlavou a z Pelhřimova do Valtic to sežralo 30 litrů vody s postupným dolejváním.
U kamaráda v dílně se zvedákem a potřebným vercajkem oprava na sobotní odpoledne a domu se jelo s opravenym. Podle všeho někdo kdysi málo dotahl těsnění neb jsme jej po sundání hlavy sundali v kuse a i povolit hlava šla snadno. Ale když už se to stane, jsi rád že máš po ruce dobrého kamaráda s dílnou. V Rumunsku bych to těžko řešil. To samé jako utržený kus kastle z Audiny, kdy Rumun ani Ukrajinec ti hliník nesvaří tak snadno jako kastli Malucha nebo prasklý rám kejvačky.
A jet Rumunsko na Jawě či nějakém novém BMW, i když jezdím poslední dobou mimo Malucha vozidly z roku výroby 1998-2000, asi bych radši pro tu prdel vzal starej vergl. Už jen pro tu srandu.



Jasně, když na motodovolenou, tak frč na východ. Mění se to a dlouho to trvat nebude. Už tam stojí EU vrtute a to před pěti lety nebylo. Když tam jedeš na sociálním prostředku, mají Tě rádi. Jiný přístup. Už poznají GS a jiné. Naše první výprava. To je let. http://ed250.rajce...._krasneho_Rumunska./

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2018 v 22:29 | Nahoru | #68755

pech. píše: Já ale nejezdím denodenně do rumunska kdy je to jízda pro prdel a na času nezáleží... já jezdím do práce, z práce a za dalšími různými povinnostmi, kdy se chci přepravit pohodlně, rychle, spolehlivě.... ostatně i ten werk co ti žral vodu je 20 let starý a poněkud vyžilý, byť je to úrovní jinde než maluch, který je asi třetí nejhorší auto co znám i jiné větší a modernější zástupci z doby maluchů a trabantů....

Na času nezáleží? Právě naopak. tam jsi v tahu. Je to daleko.. Z práce a do práce to je v pohodě, ale být stovky kiláků od baráku na jednoduché mašině co má 35 najeto.. Jsem bojácný typ a táhl jsem díky tomu sebou přípravky na půlení,ojnici, kroužky i píst. Ložisko do kola,apod. Bylo to pro více panelek v týmu. Vezl jsem 6 Kg navíc, ale měl jsem jistotu - lis je v každém větším městě a kliku udělám nouzově na dojetí i na posuvku. Podívej se na Šímu. Zadřel BMW - Revai si ustlal, zlomil klíč, podělal tím IMO a byl taky v tahu - ztrácel dny než přijelo zastoupení..Tomuhle se tam v dálkách s Jawou a pár díly co jsem stejně nepotřeboval mohu jen smát..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 06:48 | Nahoru | #68756
MartinED250> Tak Evropa je celkem v pohodě.
Pokud máš plný regál cajků doma a někoho, kdo ti to zabalí a pomocí DHL někam pošle.
Není potřeba si brát půl dílny, do dvou dnů máš i v Rumunsku cokoli.
A jednoznačně, repas panelky dám spíš než repas V-Stroma.
Otázkou je, kolik ta či ona motorka vydrží.
Pokud jedu ve dvou, Jawa nehrozí, tam výkon jednoznačně nahrává silnějšímu verglu.
Navíc plácat se ve dvou terénem, to nechceš, takže jedeš silnici, maximálně šotolinu za sucha.
Ale v sóle do divočiny má nějaká panelka či konopnice výhodu. Pokud si jí tedy připravím sám a vím co jsem kam a od koho dal.
Je jasný, že jinak vypadá motorka pro prodej na auru (naleštěná bída) a jinak dingo, kterého dáváš dohromady tak, aby to dal.
Jawám hrozně moc pomohla Berta s pístama, ojnice na jehlách a hlavně Vape.
Díky nim se spolehlivost posunula někam jinam.
Ovšem hlavně to pro ty, co mají doma dost origo dílů, jelikož těm co je nemají to zabíjí tragická nekvalita replik.
Takže pro běžného uživatele, co musí spoléhat na to, co mu tam kdo dá to je tak nějak šulnul.
My co jsme schopni Jawiště rozebrat do šroubku a zase sami složit, nejsme úplně běžní uživatelé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 09:19 | Nahoru | #68757

Verdom píše: MartinED250>
Takže pro běžného uživatele, co musí spoléhat na to, co mu tam kdo dá to je tak nějak šulnul.
My co jsme schopni Jawiště rozebrat do šroubku a zase sami složit, nejsme úplně běžní uživatelé.



Řečeno slovy klasika "A vo tom to je."
Za 4 roky jsem do Jawy nasypal 2x klika, 1x výbrus, + spousta dalších věcí který jsem byl schopen si udělat sám a tudíž ušetřit za práci. Ale na kliku u dvouválu bych si netroufl. Jelikož jezdím hodně 12-15t ročně tak jsem se rozhodl pro 4takt a zatím nelituju. V úvahu připadalo že si Jawu nechám dokonce i panička nmě k tomu nabádala ale nemám ji kam dát a nechat ji hnít u baráku by byla škoda. Jezdit mě na ní bavilo a co se týče jízdních průměrů tak o moc vyší teď nejsou, jen jízda na Hondě je o dost plynulejší díky výkonu protože hodně jezdíme ve dvou a narvaný 3 kufry. Mimochodem kdyby to byla 250 panelka nebo sportka tak určitě mám dnes motorky dvě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2018 v 11:56 | Nahoru | #68758
Na klice jsi řešil jen středová ložiska, ne? Ta odešla kvůli špatně vycentrované klikovce. Poslední dobou mi pod ruku přišlo pár klikovek co dělali v Kynšperku. Všechny totálně mimo tolerance...

Jawablázni

16.4.2018 v 12:00 | Nahoru | #68759
MartinED250: Jaké všechny klikovky zvládáš udělat? Zvládneš i dvouválec? Případně zvládnul bys i Trabanta?

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 12:13 | Nahoru | #68760
MartinED250> To, že je klika rozhozená poznám já, ty a asi i pár skalních montérů s vybavením, ale zbytek jí zaplatí a buď sám (v lepším případě, ale musí to umět) a nebo někdo jiný (opět to nesmí být kladivem za studena) prostě hodí do karteru a spoléhá se, že je OK.
Kliky jsem si dělal donedávna sám. Dokonce i čepy a futra, který mi cementovali u nás ve firmě, jelikož jsme měli kalírnu.
Dnes to raději koupím a případné házení si mezi hroty s "měděnou bácou" vycentruju sám.
Zbytek futer a čepů co zbyly jsem nechal kámošovi. Jeho přípravky sice nejsou "hightech" ale kliky od něj jsou taky v pohodě. ;) Nicméně stát se může kdeco a i tak humpolácká "mrkev" se někdy ukroutí. Takže nelze obecně říct, že jawa přežije vše. Ano u někoho možná víc než u jiného, ale záleží na dílech, údržbě a tom, kdo a jak té hromadě železa vdechl život.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist