globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

2.4.2018 v 17:37 | Nahoru | #68401
Vylezlo sluníčko a konečně u nás teplo.
Nastal tedy den Dé.......leštící den po zimě....

Jawablázni

2.4.2018 v 17:57 | Nahoru | #68402
Pech: Pro nenáročné lidi stačí mp3 a sériové audio. Pro náročnější jako jsem já už je základem rádio podporující FLAC formát a flešku s adekvátní kapacitou. K tomu adekvátně vytlumené auto a adekvátní reproduktory v adekvátním počtu
Já si po mnoha pokusech oblíbil do auta rádia Pioneer, mají vynikající ovládání a dobré možnosti nastavení. Dají se pořídit už za rozumnou cenu a do auta co není vyloženě veteránem neváhám. Doma mám na poslech gramec Tesla NC440 a zbytek soustavy je starej Hitachi.

V Kyšicích dnes také sluníčko, tak se pracuje venku. V sobotu jsme vybetonovali základ pro zvedák na autíčka a dnes děláme elektroinstalaci ve stodole a já si ještě hraju se sdělovacím rozvodem po pozemku

Jawablázni

2.4.2018 v 19:23 | Nahoru | #68403
skodovak: v autě to tak neprožívám, protože auto je pro poslech hudby prostora silně nevhodná, radši nastrkám peníze do sestavy domácí, kde je to zhodnocení víc slyšet...

Ohledně mp3 - ty z dřevních dob byly skutečně značně omezené, ale to ani tak ne z pohledu možností formátu, jako z pohledu toho, aby to byla schopna tehdejší průměrná výpočetní technika vůbec přehrávat, protože pro běžnou 486 bylo přehrání MP3 ve stereu v základní bitrate 128kbps značný problém, první Pentia to dovedly už při bitratu dvojnásobném, ale moc prostředků na další práci už taky nezbývalo.... i MP3 může být slušným záznamem / nahrávkou, ovšem ten komprimační efekt se zmenší.... Ono celkově víc škody napáchá ten kdo záznam vytváří.. protože nezřídka narazíš na FLAC nahrávku, která je mizerná, protože když mizernou nahrávku nahraješ libovolným formátem, zůstane stále mizerná.....

Gramec mám taky, mírně upravený NAD5120/ což je modifkovaná NC470, jejíž konstrukční provedení mi vyhovovalo nejvíce - jednak odbourává některé nectnosti předchůdců a druhak má plovoucí šasí, to že nemá frekvenční řízení rychlosti je v dnešní době stálé frekvence v síti věc, která nevýhodou být přestala.. Nad má navíc raménko, které má menší přeslechy, na druhou stranu neumožňuje použití těžkých přenosek, ale to ani originální NC470 ani předchůdci, protože to nedovážíš...
K tomu Actidampa 4, zrychlené DPA223/550, jeden z nejlepších tunerů Kenwood, CD mám relativně obyčejného Technicse a v počítači Xonara, aby se neřeklo .

Jawablázni

2.4.2018 v 20:39 | Nahoru | #68404
Dnešek byl celkově spíš pracovní, ale kolem šesté jsem neodolal a vytáhnul Čízu a dal 30km k mámě do Brodu a zpět, jela jak z praku .

Skodovak, Pech - mám taky gramec, resp. dva - svoji původní NC420 a potom NC450 na kterou hraju, k tomu zesík Arcam, CD Arcam, tuner Sony SA3ES a bedýnky BC Acoustique Niger. V podstatě vše je kupované z druhé ruky, ale v perfektním stavu a podstatně jiné ceny než stálo nové. Kluk má u sebe v pokoji ještě dvoupásma Shan, které hrajou velmi pěkně - ono vůbec když byl Shan funkční tak jeho bedny patřily k tomu nejlepšímu.

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 20:52 | Nahoru | #68405

Sema píše: pech.> Řetěz je jak kšandy, ale v tomhle místě imho nemůže s víkem přijít do kontaktu. Většinou šířky dosedá v průvěsu na karter.


Volný koš na hřídeli (vymačkané futro, nebo vložka), nebo špatné ložisko.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2018 v 21:52 | Nahoru | #68406
Pech: Domácí audio máme vyladěné dávno a jelikož v autě trávím celkem dost času, pracuji na audiu v něm
Jinak pro představu to domácí audio

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2018 v 21:56 | Nahoru | #68407
GUMY - jelikož musím přezout a služebně jsem velmi mladý a nezkušený motocyklista tážu se tedy zkušenějších. Na webu je tolik značek že už v tom začínám mít guláš prosím tedy o radu, jakou značku doporučíte? Jezdím převážně asfalt, offroad vyjímečně jen když si du do lesa ulevit a nebo přespat a nebo když kolonu vede Čmoud
Jen pro info = 110/80-17, 150/70-17

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 21:59 | Nahoru | #68408
skodovak> Pěknej panel AŽD 71?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2018 v 22:01 | Nahoru | #68409
Sema: Spíš AŽD 65 individuální volba Zapnuto v roce 1970 a ovládalo to Pražské zhlaví Plzně hl.n. Druhou stranu Plzně mám ve stodole.

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 22:03 | Nahoru | #68410
skodovak> Krása

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2018 v 22:05 | Nahoru | #68411
Sema: Se někdy stav, máme i elektromechaniku Barák poznáš snadno, lepší fotku nemám ale předzahrádka vystihuje vše

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 22:15 | Nahoru | #68412

kehaj píše: GUMY - jelikož musím přezout a služebně jsem velmi mladý a nezkušený motocyklista tážu se tedy zkušenějších. Na webu je tolik značek že už v tom začínám mít guláš prosím tedy o radu, jakou značku doporučíte? Jezdím převážně asfalt, offroad vyjímečně jen když si du do lesa ulevit a nebo přespat a nebo když kolonu vede Čmoud
Jen pro info = 110/80-17, 150/70-17



Cestovní gumy se slušnou výdrží a aby fungovaly i na mokru atd. :

Nejlepší zkušenost mám Dunlop Arrowmax Streetsmart

Velmi dobré jsou i Bridgesgtone BT45

V obou rozměrech jsou i Metzeler Lasertec, ale ty jsem nezkoušel, ale jezdí na nich dost lidí....

Jawablázni

2.4.2018 v 22:23 | Nahoru | #68413
Kehaj--šel bych do něčeho takového,zkrátka na to normální ježdění

https://www.e-pneum...rtovni-cestovni.html https://www.e-pneum...rtovni-cestovni.html

Naposledy editováno 02.04.2018 22:26:58

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2018 v 22:28 | Nahoru | #68414
Jen k těm lankům - plynové se dají udělat ze silné silonové struny do průměru max. 1,5mm...
U rukojeti dva suky, do šoupátka jeden (ze silnější struny už ten suk nejde procpat dírou v šoupěti).
Je to vyzkoušené a je to navěky.

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 22:37 | Nahoru | #68415

skodovak píše: Sema: Se někdy stav, máme i elektromechaniku Barák poznáš snadno, lepší fotku nemám ale předzahrádka vystihuje vše



Vidim že máš zrovna na návštěvě Milana a pokoušíte se dostat jeho vůz do stavu, aby mohl i odjet

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 22:39 | Nahoru | #68416

Zdenalbenal píše: Jen k těm lankům - plynové se dají udělat ze silné silonové struny do průměru max. 1,5mm...
U rukojeti dva suky, do šoupátka jeden (ze silnější struny už ten suk nejde procpat dírou v šoupěti).
Je to vyzkoušené a je to navěky.



To zní dobře. Zkusím to na brzdy.

Jawablázni

2.4.2018 v 22:41 | Nahoru | #68417
PetrL3: Kdepak Milana, to je kolega z Brna co přijel na noc, přivezl slivovici s medem a druhý den jsme ho nenechali odjet když se zmínil, že mu nechoděj ostřikovače a svítí mu "nějaká" kontrolka na palubce Takže vyčistit trysky a projet auto diagnostikou

(reakce na) Jawablázni

2.4.2018 v 23:25 | Nahoru | #68418
skodovak> Pěkná předzahrádka

Jawablázni

3.4.2018 v 08:51 | Nahoru | #68419
Hmm, slivovici s medem vozíval Lukáš Koudelík, to by mě zajímalo, co dělá ta jeho třinda jak mu zlobila od novoty, už se tady dlouho neukázal.

Filip - no a funkční hejbací se normální šraňky na kliku nebo mechanický návěstidlo jedno nebo dvouramenný tam nemáte? Ty elektrický pulty mi nic neříkaj. Když jsem byl kluk tak jsem chodil na hradlo ve Vyškově točit klikou a stahovat nebo vytahovat závory. Hradlo tam sice ještě je ale přejezd dávno zrušili To byly na obou vjezdech do stanice ještě mechanický dvouramenný návěstidla Když jsem pak po letech topil na páře, tak už tam nebyly, vodní jeřáby už taky nebyly funkční i když vodárna stála a stojí dodnes. Dneska je na té trati už dokonce elektirfikace ale svršek stojí za stejné houby jako tenkrát, ba možná je ještě v horším stavu. Protože dokud jezdila pára tak drobné provozní úniky maziv konzervovaly pražce v místě vrtulí a šíny se negiglaly

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2018 v 09:00 | Nahoru | #68420
Táto, samozřejmě že mechanické šraňky máme a hned dvoje Jen ještě nejsou sestavené a čekají až vykopem základy a vybetonujem. Mechanické návěstidlo by mělo být v létě, páky i materiál na drátovody jsou připravené. Ještě toho na postavení a sestavení je hromada, víc času ovšem dnes věnujem získávání materiálu než opravě a zprovoznění, neb dokud je co, je potřeba to zachránit před šrotem.
Aktuálně z muzejních aktivit nejvíc pracuji na sdělovačce, jednotný čas už je skoro v celém baráku, tahám kabely do každé místnosti i stodoly. Včera jsem osadil telefonní ústřednu, takže dnes vymýšlím kam ve které místnosti dát jaký telefón To je tak když se člověk zařekne, že veškeré exponáty budou funkční a v provozu


Naposledy editováno 03.04.2018 09:06:36

(reakce na) Jawablázni

3.4.2018 v 11:09 | Nahoru | #68421
skodovak> Ty by sis asi rozumněl s mým bráchou. Měl pár auto/moto veteránů, ty po rozvodu musel z velké části prodat, ale baví ho železnice a je v nějakém klubu přátel železnic. Doma má modelové kolejiště H0 ( za neuvěřitelné peníze , ale je to prostě koníček ) . Já mám z dětství kovový vlak Merkur, dvě lokomotivy, asi 20 metrů kolejí, 20 vagonů, transformátor. Už 30 let se na to práší na půdě. Jezdit s tím už asi nebudu. Ale - mám to, neskončilo to ve šrotu.
Mám jiné priority - výměna oleje ve Š 120, v Popularu, v 660, ted' končí TK u 120 a zase špatně brzdí, takže zjistit proč, když brzdy jsou nové ( 2 roky, ujeto tak 5000 km ) , rozebrání tlumičů u Populara, jeden se ulomil -a potom taky STK, do toho chalupa, a ještě chodit do práce. Za březen jsem měl asi 240 hodin...bohužel to není jako ve škodovce, že si za to člověk vezme volno, ale vše se zaplatí - a jede se dál...chci proto měnit po skoro 20 letech zaměstnání, ale nechci do strojírenství - a tady nic jiného není...
Na vláčky tak není čas.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2018 v 11:30 | Nahoru | #68422
Milan: Jo já toho mám taky víc. Tohle minimuzeum jsme vytvořili s kamarádem a kolegou. Začalo to tím, když jsem viděl na složišti rozmlácené a rozházené zařízení z 50. let. Tak hold jsme začali zachraňovat to co se vyřazuje a hrozí tomu šrot. Je to taková pracovni deformace, neb s podobným zařízením pracuji v práci. A není o moc mladší.
Kolem aut lítám také, v současnosti nám jich stojí na dvoře 8 kousků. Malucha musím připravit na STK, Trabant čeká na dokončení dílny a dlouhé zimní večery. Do toho skáču kolem svého oře Daewoo Leganza, už má taky své roky ale slouží denně a není dne, kdy nejede. Dokonce i když jsem jel na výlet na Moravu a cestou mi odešlo těsnění pod hlavou, druhý den bylo u kamaráda na Moravě opraveno a jezdí se dál. Mám ji v plynu, takže jezdí za málo a vyplatí se jí držet. Už je člověk na silnici jen tak nevidí. Renault Safrane už je taky ne moc vídané komfortní vozítko.
Abych se o tohle všechno postaral a nemusel přitom stydnout od země, dělám si ve stodole zázemí, dvousloupový zvedák má již vybetonovaný základ a zbývá dodělat finální podlaha v celé stodole. Vybaven jsem už na valnou většinu prací na autech, a to jak novějších tak starších.
Do toho také zvažuji výměnu zaměstnání, co byly volby a změnilo se obsazení vlády a ministerstev, nastaly státním podnikům a především dráze horší časy. Zvýšili nám sice o kousek plat, ale se snížením a změnou některých příplatků je výsledný efekt mizerný. Dráha lidi nemá a shání kde to jde ale nemá vlastně co nabídnout. Zrovna se chystám posílat životopisy. Za jistotu si člověk ani rohlík nekoupí.

Jawablázni

3.4.2018 v 11:30 | Nahoru | #68423
Chlapi, nevíte komu by se hodil tatrováckej benzinovej čtyřválec boxer? Je to motor Tatra 14/52. Původem do železničních drezín, k pohonu nástaveb jeřábů a jiných samohybů. Některé díly pasují i do automobilového motoru T52. Ve firmě nám tu leží celá jeřábová nástavba z T111 a v ní je k pohonu ten motor. Je kompletní, jen jedna ojnice podala ruku. Kdyby jste o někom věděli, kdo by ho bral třeba na díly, dejte vědět. Šéf mne poprosil. Překáží to a do šrotu škoda. Mám to poptat na několika místech a nejvyšší nabídce to dát. PS: nepředstavuji si nějaké horentní částky. Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2018 v 11:35 | Nahoru | #68424
http://www.iveteran.cz/detailtematu/1048 zde je k tomu nějaká omáčka.

(reakce na) Jawablázni

3.4.2018 v 12:03 | Nahoru | #68425

MartinED250 píše: http://www.iveteran.cz/detailtematu/1048 zde je k tomu nějaká omáčka.



poptám se kamaráda....muzeum Smečno...

http://vojensky-skanzen-smecno.cz

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2018 v 12:15 | Nahoru | #68426
OK, třeba to někomu udělá radost.

(reakce na) Jawablázni

3.4.2018 v 12:36 | Nahoru | #68427

MartinED250> udělej si tříkolku,tahle je s T613

Jawablázni

3.4.2018 v 12:39 | Nahoru | #68428
Śkodovak: tady poblíž byly dva přejezdy, blízko sebe, pár set metrů, bouda byla uprostřed a v ní chlap... byly to tyhle mechanické závory na řetěz, ale od boudy k závoře vedly na malinkejch rolnách, který byly na tyčkách do země zatlučenejch do země podél kolejí nějaké dráty nebo lanka, celou tu dálku, na obě strany... to ten drát honilo cosi v boudě a až na konci byl tětízek s nějakou převodovkou na řetěz? dneska už jsou tam závory elektrický a bouda zbouraná.....

(reakce na) Jawablázni

3.4.2018 v 12:46 | Nahoru | #68429
skodovak> Je to mazec. Vám nepřidají a šéf českých drah má půlmego měsíčně.

Čmoud: Hezký, dokonce na cedulích. Dělali je tady . Třeba by to brali.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2018 v 12:59 | Nahoru | #68430
Když se tu mluví o vlacích a modelech. O víkendu jsem zavítal do Domažlic k Šimáčkovi. To fakt stojí za to. Určitě se zajeďte podívat. Ty lokomotivy kouří i z válců, nejenom z komína a přímo z nich vycházejí zvuky vlaku.

http://www.kudyznudy...ich---raj-pro-v.aspx
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist