globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 21:52 | Nahoru | #66781
Sema> Toto byly celkem vysoké čánky - asi jako 14AH baterka do motorky.. kovové a ještě separé v gumě, každý článek separé šroubovací odvzdušnění.. na nějaké příruční tahání to moc nebylo..

Jawablázni

31.1.2018 v 22:03 | Nahoru | #66782
Ty svítilny byly tak 20x20x7 cm (odhadem) a něco vážily, však musely horníkům vydržet celou šichtu. Ale jen mě to tak napadlo, ono věcí na akumulátory bylo na dráze mraky.

Jawablázni

31.1.2018 v 22:21 | Nahoru | #66783
Tak z nastartuješ už mám objednáno a jestli bude Varta dělat problémy i v létě budu u nich řešit i nějakou gelovku.
Jinak mám nabíječku s přepínáním 6-12V, auto-motorka. Nabíjel jsem to 12V- moto 15h. Tzn. je na konci životnosti.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 22:34 | Nahoru | #66784

Jirka4137 píše: pech.> Věřím. Na lyžích člověk taky vydrží tak proč ne.



Jen nesmím šetřit na hadrech....

Jawablázni

31.1.2018 v 23:19 | Nahoru | #66785
Louhový články velikosti asi jako popisuje Hrnous se používaly jako záloha elektřiny pro návěstidla, pro zabezpečovací systém ( i pro řadící stroj - takovej ten pult s namalovaným kolejištěm stanice a světýlkama a hlavně zámkama a klíčema ), pak se taky vyskytovaly v hytlákách který měly dynamo. Zatímco u normálních vagonů pro cestující byly ty jednotlivé články víc než dvakrát tak velké, protože osobní čtyřnápravový vůz má přece jen o hodně víc osvětlení hež hytlák (služební vůz u nákladních vlaků).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 00:35 | Nahoru | #66786

hrnous píše: XS 3600 je historický kousek, jako novinka roku 2001 - programově velice jednoduchý strojek. Sice v návodu píšou o AGM a bůhví čem všem, ale je to kec. Nicméně to bude tak, že při hvezdičce se s nižší teplotou zvyšuje nabíjecí napětí - obecně se přidává kolem 0,2-0,4V - podle teploty, případně se ještě někdy přidává puls pro míchání elektrolytu u klasického zalitého aku. Takže to bude fungovat motorka 14,4V 0,8A auto 14,4V 3,8A a * 14,7V 3,8A. To se používá jenom u automobilových akumulátorů s volným elektrolytem. Je to v podstatě parametricky "přebalená lídlovka" za trojnásobnou cenu.. :) Takže zjistíš že to baterku sice dobíjí, ale pro 14Ah AGM baterku je program motorka "málo" program auto má velký proud a program *, který už má správně napětí pro AGM má zase dost velký proud. Někteří výrobci motobaterek / Yuasa / u některých typů s extra deskama povolují rychlonabíjení - tam by si mohl použít tu hvědičku, ale konstrukce desek tím dostává zabrat. Ideální stav je, když to nabijdš klasicky na moto program řekněme na 80% a zbytek už si pořeší regulátor na moto. Nakonec třeba zjistíš, že tvoje motorka vůbec nemá regulátor pro AGM, ale pro klasiku a že i kdyby si ji nabil kulovým bleskem, tak pak stejně v motorce pojede na 14,4 / a to ještě v teoretickém případě bez jakýchkoli úbytků.



Dotaz pro Hrnouse.
Když tu čtu o nabíjení tak zjišťuji, že ani po 45 leté praxi v oboru elektro toho moc nevím konkrétně o litiových bateriích jejich provozu a hlavně nabíjení. Když jsem po poslední Jawa jízdě u Bimbama odstavil Hondu F6C tak mě vůbec nenapadlo, že USB zásuvka s Led kontrolkou mě baterku HJTX14H-PF-S od Motocellu vyždímá do mrtě 2,2 V. Na běžné nabíjení používám Optimate 4, ale vyguglil jsem, že není úplně vhodná pro tento druh baterií v motorkách jsem měl všechny možné baterky jen ne Litiové tu jsem koupil s motorkou nicméně jsem začal nabíjet přes 12 Voltů jsem se dostal asi po 5 hodinách a na 13,56 V asi po 9 hodinách přestože se udávájí asi 2 hodiny. Pro jistotu jsem na baterku připojil zátěž 340 mA a po 9 hodinách kleslo napětí na 10,98 V potom jsem znovu dobil až nabíječka ukázala plný stav.
A teď konkrétní dotaz ublížil jsem nenávratně baterce nechtěným vybitím, nepoškodila jí při nabíjení nevhodná nabíječka a má vůbec tahle motorka elektroniku pro nabíjení vhodnou pro Litiové baterie? Po týdnu bez zátěže má 13.3 V . Jinak mám pro Jawy jednu putovní Vartu 6V 11 Ah asi 7 let a stále drží a dalších 5 je už v háji.
Tonda Zloun

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 00:39 | Nahoru | #66787
[quote=marauder]Dotaz pro Hrnouse.
Když tu čtu o nabíjení tak zjišťuji, že ani po 45 leté praxi v oboru elektro toho moc nevím konkrétně o litiových bateriích jejich provozu a hlavně nabíjení. Když jsem po poslední Jawa jízdě u Bimbama odstavil Hondu F6C tak mě vůbec nenapadlo, že USB zásuvka s Led kontrolkou mě baterku HJTX14H-PF-S od Motocellu vyždímá do mrtě 2,2 V. Na běžné nabíjení používám Optimate 4, ale vyguglil jsem, že není úplně vhodná pro tento druh baterií v motorkách jsem měl všechny možné baterky jen ne Litiové tu jsem koupil s motorkou nicméně jsem začal nabíjet přes 12 Voltů jsem se dostal asi po 5 hodinách a na 13,56 V asi po 9 hodinách přestože se udávájí asi 2 hodiny. Pro kontrolu kapacity jsem na baterku připojil zátěž 340 mA a po 9 hodinách kleslo napětí na 10,98 V potom jsem znovu dobil až nabíječka ukázala plný stav.
A teď konkrétní dotaz ublížil jsem nenávratně baterce nechtěným vybitím, nepoškodila jí při nabíjení nevhodná nabíječka a má vůbec tahle motorka elektroniku pro nabíjení vhodnou pro Litiové baterie? Po týdnu bez zátěže má 13.3 V . Jinak mám pro Jawy jednu putovní Vartu 6V 11 Ah asi 7 let a stále drží a dalších 5 je už v háji. Doporučíš mi vhodnou nabíječku?
Tonda Zloun

Naposledy editováno 01.02.2018 00:40:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 00:41 | Nahoru | #66788

marauder píše: Dotaz pro Hrnouse.
Když tu čtu o nabíjení tak zjišťuji, že ani po 45 leté praxi v oboru elektro toho moc nevím konkrétně o litiových bateriích jejich provozu a hlavně nabíjení. Když jsem po poslední Jawa jízdě u Bimbama odstavil Hondu F6C tak mě vůbec nenapadlo, že USB zásuvka s Led kontrolkou mě baterku HJTX14H-PF-S od Motocellu vyždímá do mrtě 2,2 V. Na běžné nabíjení používám Optimate 4, ale vyguglil jsem, že není úplně vhodná pro tento druh baterií v motorkách jsem měl všechny možné baterky jen ne Litiové tu jsem koupil s motorkou nicméně jsem začal nabíjet přes 12 Voltů jsem se dostal asi po 5 hodinách a na 13,56 V asi po 9 hodinách přestože se udávájí asi 2 hodiny. Pro jistotu jsem na baterku připojil zátěž 340 mA a po 9 hodinách kleslo napětí na 10,98 V potom jsem znovu dobil až nabíječka ukázala plný stav.
A teď konkrétní dotaz ublížil jsem nenávratně baterce nechtěným vybitím, nepoškodila jí při nabíjení nevhodná nabíječka a má vůbec tahle motorka elektroniku pro nabíjení vhodnou pro Litiové baterie? Po týdnu bez zátěže má 13.3 V . Jinak mám pro Jawy jednu putovní Vartu 6V 11 Ah asi 7 let a stále drží a dalších 5 je už v háji. Doporučíš mi vhodnou nabíječku?
Tonda Zloun

Jawablázni

1.2.2018 v 00:42 | Nahoru | #66789
Tak jsem to vkládání příspěvku nějak zblbnul asi bych měl jít spát.
Tonda Zloun

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 06:51 | Nahoru | #66790
marauder> Líthiová baterka (LiOn, LiFePO, LiPol) je na podvybytí náchylná tak, že je většinou po ní.
LiPol používám v letadlech a dronech, mám na ně speciální nabíječku (Opitimate umí jen co vím olováky, AGM a gelovky) na lithiovky NiCd, NiMh atd. program nemá.
Mohu silně nedoporučit nabíjení lithiovek obecně něčím jiným. Na letišti si kolega spletl nabíjecí program a expolse mu zlikvidovala drona,
z kterého vyletěla asi metrová ohnivá koule, tak bacha. ;)

A co se týče napětí v soustavě, u suzuki nám v zapalovači tohle .
Umí to i nabíjet navigaci.
U Jawy s vape netřeba baterii řešit, je tam jako zátěž a na troubení, když neběží motor. ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 07:47 | Nahoru | #66791

PetrL3 píše: Verdom>
2) mám zájem o tvůj postup s ošetřením nádrže (pokud možno s odkazy na konkrétní prostředky a barvy). nějaké postupy znám, ale, rád se dozvím i další.



No přípravky jsou popsané, tak odkazy pohledej se strýčkem Gůůglem. No a popis tady:

Nejdřívě důrazné upozornění, práce s žíravinama chce velkou opatrnost
a při práci s louhem mít poblíž kýbl s vodou, případně ocet pro neutralizaci potřísnění
a při práci s kyselinou vodu a mýdlo.
Není to legrace. Jo a také staré víčko na nádrž a místo kohoutu šroub pro "ucpání" díry (dotěsnit teflon páskou).

Tak a jak na to:
1: Podle stavu kekelu uvnitř buď stačí odmastit technickým benzínem (perchlorethylénem)
nebo u starých a zgumovatělých zbytků oleje nechám vyžrat olejnaté věci den dva louhem (NaOH), pak výplach vodou.

2: "Vyžrání" rzi kyselinou.
Ideálně fosforečná (popř. odrezovač Pragokor SK2), ale blbě se schánějí.
Jde to i 10% roztokem citronové kyseliny, ale ta žere pomalu (pokud se ohřeje víc a nechá do rána či za dva dny taky něco provede.
Jde i použít kyselina chlorovodíková, ale u ní to chce dát velký pozor!!!
Výpary dráždí, žere na co kápne, pokud se ředí, chce to postupovat dle pravidel pro ředění kyselin a doporučuji to jen chemikům.
Ta citronka je sice násobně pomalejší, ale není tak nebezpečná, zase chce jí to hodně.
Rozpouštět jí v teplé vodě a nasycení na těch 10%. Tzn na plnou nádrž (podle objemu) kilo a výš,
aby roztok trochu rozumně "žral".
Pak výplach a neutralizaci vodou se sodou a nebo s mýdlem.
Zase výplach a vysušit. (fén, stlačený vzduch)

3: Pak nalít od perdixu bezoplach. odrezovač na pasivaci (pulitr stačí, pak zpátky do pixly, jde použít víckrát)
a vysušit (fén, stlačený vzduch). Pokud se nechá déle působit, vyreaguje a někdy to jakoby chytně lišku.
Jde se jí zbavit dalším vylitím.

4: odmastit technickým benzínem (perchlorethylénem) a nádrž je připravena.
Po vylití barvou či odmaštění to nezkoušejte vysoušet fénem či horkovzduškou, výpary mohou explodovat!!!

5:Takto lze nádrž používat dál bez barvy (nejspíš za čas zase porezne)
a nebo vylít barvou. Používám následující postup:

6: Vylít nádrž epoxidovým základem Epolex základ profi S2300
naředěným do požadované konzistence ředidlem pro epoxidové barvy S 6300 (ne více než 10% ředidla).
Ono malinko řidší lze, ale nepřehnat, jinak to "zkefíruje" prostě povrch jako na sklenici když vypijete kefír.
Vrchní bílou to vylejvám až tak za týden až 14 dní. Vyplatí se počkat až je základ opravdu vyzrálý.
Jinak se to nahrbí a utrhne.
Navažuji 100g barvy a 17g tvrdidla S7300, stačí na nádrž kývačky a panelky.
Nebo více (lépe se to vylívá), ale dělám většinou více nádrží najednou



7: Nechat vytvrdnout minimálně 2 dny (raději víc!!!) v teple.

8: Vylít vrchní epoxidovou barvou Epolex email profi S2321 bílá, ředěnou ředidlem S 6300 pro epoxidové barvy
do potřebné konzistence (ne více než 10% ředidla). Navažuji 90g barvy a 30g tvrdidla S 7300.

9: Opět cca 1 hodinu je třeba překlápět a měnit polohu, pokud je moc barvy, vylít ven a nechat stéct do jednoho místa
a odsát zbytek stříkačkou, na kterou přiděláme brčko.
Většinou končím tak, aby nádrž schla dnem vzhůru na topení.
Druhý den jí otočím dnem dolů a vyšroubuju ven šroub u výpusti a sundám víčko.

10: Nechat řádně vytvrdit 2 dny v teple, ale raději déle.

Nádrže co jsem dělal jsou bez problémů. Nejstarší je asi 12 let a pořád stejná.
Nic se neloupe.
Ale příprava pod barvu musí být 100procentní a bezchybná.
Kdo to chce ošulit, tak ať se na to vykašle. :)
Bo se žene do průse*u.

Tak hurá na to. ;)

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 10:02 | Nahoru | #66792

Verdom píše: No přípravky jsou popsané, tak odkazy pohledej se strýčkem Gůůglem. No a popis tady:

Nejdřívě důrazné upozornění, práce s žíravinama chce velkou opatrnost
a při práci s louhem mít poblíž kýbl s vodou, případně ocet pro neutralizaci potřísnění
a při práci s kyselinou vodu a mýdlo.
Není to legrace. Jo a také staré víčko na nádrž a místo kohoutu šroub pro "ucpání" díry (dotěsnit teflon páskou).

Tak a jak na to:
1: Podle stavu kekelu uvnitř buď stačí odmastit technickým benzínem (perchlorethylénem)
nebo u starých a zgumovatělých zbytků oleje nechám vyžrat olejnaté věci den dva louhem (NaOH), pak výplach vodou.

2: "Vyžrání" rzi kyselinou.
Ideálně fosforečná (popř. odrezovač Pragokor SK2), ale blbě se schánějí.
Jde to i 10% roztokem citronové kyseliny, ale ta žere pomalu (pokud se ohřeje víc a nechá do rána či za dva dny taky něco provede.
Jde i použít kyselina chlorovodíková, ale u ní to chce dát velký pozor!!!
Výpary dráždí, žere na co kápne, pokud se ředí, chce to postupovat dle pravidel pro ředění kyselin a doporučuji to jen chemikům.
Ta citronka je sice násobně pomalejší, ale není tak nebezpečná, zase chce jí to hodně.
Rozpouštět jí v teplé vodě a nasycení na těch 10%. Tzn na plnou nádrž (podle objemu) kilo a výš,
aby roztok trochu rozumně "žral".
Pak výplach a neutralizaci vodou se sodou a nebo s mýdlem.
Zase výplach a vysušit. (fén, stlačený vzduch)

3: Pak nalít od perdixu bezoplach. odrezovač na pasivaci (pulitr stačí, pak zpátky do pixly, jde použít víckrát)
a vysušit (fén, stlačený vzduch). Pokud se nechá déle působit, vyreaguje a někdy to jakoby chytně lišku.
Jde se jí zbavit dalším vylitím.

4: odmastit technickým benzínem (perchlorethylénem) a nádrž je připravena.
Po vylití barvou či odmaštění to nezkoušejte vysoušet fénem či horkovzduškou, výpary mohou explodovat!!!

5:Takto lze nádrž používat dál bez barvy (nejspíš za čas zase porezne)
a nebo vylít barvou. Používám následující postup:

6: Vylít nádrž epoxidovým základem Epolex základ profi S2300
naředěným do požadované konzistence ředidlem pro epoxidové barvy S 6300 (ne více než 10% ředidla).
Ono malinko řidší lze, ale nepřehnat, jinak to "zkefíruje" prostě povrch jako na sklenici když vypijete kefír.
Vrchní bílou to vylejvám až tak za týden až 14 dní. Vyplatí se počkat až je základ opravdu vyzrálý.
Jinak se to nahrbí a utrhne.
Navažuji 100g barvy a 17g tvrdidla S7300, stačí na nádrž kývačky a panelky.
Nebo více (lépe se to vylívá), ale dělám většinou více nádrží najednou



7: Nechat vytvrdnout minimálně 2 dny (raději víc!!!) v teple.

8: Vylít vrchní epoxidovou barvou Epolex email profi S2321 bílá, ředěnou ředidlem S 6300 pro epoxidové barvy
do potřebné konzistence (ne více než 10% ředidla). Navažuji 90g barvy a 30g tvrdidla S 7300.

9: Opět cca 1 hodinu je třeba překlápět a měnit polohu, pokud je moc barvy, vylít ven a nechat stéct do jednoho místa
a odsát zbytek stříkačkou, na kterou přiděláme brčko.
Většinou končím tak, aby nádrž schla dnem vzhůru na topení.
Druhý den jí otočím dnem dolů a vyšroubuju ven šroub u výpusti a sundám víčko.

10: Nechat řádně vytvrdit 2 dny v teple, ale raději déle.

Nádrže co jsem dělal jsou bez problémů. Nejstarší je asi 12 let a pořád stejná.
Nic se neloupe.
Ale příprava pod barvu musí být 100procentní a bezchybná.
Kdo to chce ošulit, tak ať se na to vykašle. :)
Bo se žene do průse*u.

Tak hurá na to. ;)



nebo použít toto.....http://www.vintage-replica.cz/400..htm

souprava 12 Litrů stačí na vylití 2 litrů...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.2.2018 v 10:03 | Nahoru | #66793
http://www.vintage-replica.cz/400..htm

Souprava na 12 litrů....stačí na dvě nádrže...

http://www.motokenny...i-kaucukovou-hmotou/

Naposledy editováno 01.02.2018 10:06:41

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 10:12 | Nahoru | #66794
Verdom> Tak tenhle postup používám taky

Bod 2 s kyselinou citronovou a balím do deky, aby byla teplá do rána.
JInak vše na chlup stejně až do bodu 5.

Naposledy editováno 01.02.2018 10:14:14

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 13:29 | Nahoru | #66795
bimbo750> Vím, znám a dokonce jsem to jednou i zkusil.

Výhoda: Nemusíš nic řešit, máš vše v jedný bedně.

Nevýhoda: Dělám (nebo resp dělal) jsem většinou více nádrží najednou než dvě, zde to je pak násobně dražší legrace při stejném efektu.
Navíc u té bílé je krásně vidět, kolik máš benzínu a ten povrch je takový tvrdý a působí solidněji. Ale to je spíš pocitová věc.

Jen bych doplnil, pokud nádrž sákne ve švu či u patek, možná jí vylití trochu zastaví, ale vyplatí se to řešit zavařením.
A další věc. Vylejvat pokud nebudu chtít chromovat nebo po chromu. Sundat to louhem či opískovat moc nejde.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.2.2018 v 14:39 | Nahoru | #66796
Prosím o radu. Chci dát na přední kolo zástěrku (plastový blatník) ale nechci vrtat. Mám na mysli nějaké klipsy nebo něco podobného. Od kola to cáká přímo na chladič a blátíčko ho ucpává, drží se tam vlhkost a je vidět že to oxiduje. A v neposlední řadě taky chránit nohy. Nejlepší nápad bude odměněn veřejnými díky.

Jawablázni

1.2.2018 v 14:53 | Nahoru | #66797
Kehaju, zkus použít oboustrannou lepicí pásku - je to takové jakoby textilní - když dáš dva proužky nad sebe a tu zástěrku víc naimplantuješ do blatníku, mělo by to udržet o dost líp než jen jeden proužek. Já to použil náhodně a nouzově na přilepení lišt na traverzu a když jsem po dvou měsících měnil provizorní osvětlení na stálé, byl problém to odtrhnout. Tož to snad bude držet. Anebo to přilepit nějakým lepidlem, co se jím lepěj podrážky na boty, teď si nevzpomenu jak se přesně jmenuje chemoprén nebo alkaprén ??

Jawablázni

1.2.2018 v 14:58 | Nahoru | #66798
Vem klasickou Jawí zástěrku, vyřízni do ní dvě tenké dírky a jima provleč takovou tu plechovou sponu, jaká se používá třeba na zástěrkách faválů fábií a spol na prichyceníé k blatníku.. jednoduché prosté..

Jawablázni

1.2.2018 v 15:17 | Nahoru | #66799
kvalitní suchej zip s lepící druhou stranou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.2.2018 v 15:17 | Nahoru | #66800
Kehaj--kup si lepidlo na obuv,je to něco jako klas.chemopren https://vruty-fisch...-chemopren-obuv.html a přilep,já tím teď doma podlepil odstávající lino k dřevěné podleze a drží jak sviňa,bude ale lepší sundat blatník,protože když ten spoj po nalepení ještě pěkně poklepeš gumovou paličkou tak ten spoj drží jak sviň.já loni lepil zadní sklo kufru na Renaultu,pomocí Mamuta a po přimáčknutí už s tím nikdo nehnul,ale na tu zástěrku stačí bohatě ten chemopren.

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 15:30 | Nahoru | #66801
Bimban - Vlasťák1973> Ten mám dokonce doma, loni mi na Slovensku ze šrlpálu málem upadla podrážka tak jsem to napatla před OBI tímhle chemoušem a odtý doby drží.

Naposledy editováno 01.02.2018 15:30:44

(reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 18:10 | Nahoru | #66802

kehaj píše: Prosím o radu. Chci dát na přední kolo zástěrku (plastový blatník) ale nechci vrtat. Mám na mysli nějaké klipsy nebo něco podobného. Od kola to cáká přímo na chladič a blátíčko ho ucpává, drží se tam vlhkost a je vidět že to oxiduje. A v neposlední řadě taky chránit nohy. Nejlepší nápad bude odměněn veřejnými díky.



Koupil jsem si prodloužení blatníků z originální sady doplňků a přední byl samolepicí, zadní sroubovaci do původních otvorů.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.2.2018 v 21:38 | Nahoru | #66803
Ten nápad od nemaka se mi líbí. Jako ruku na srdce, zástěrky jsou hnusný. Takhle jí kdykoli sundáš. ;)

Jawablázni

1.2.2018 v 22:10 | Nahoru | #66804
Mám opačný názor - mně se zástěrky líbí, mám ji vzadu i na svojí 660. U všech aut je mám já i manželka vzadu i vepředu.
Popravdě - u 660 má jen estetickou funkci, v dešti mám vodu na zádech. Možná lépe chrání ta Jawácká plastová, jíž mají Hrnous a Olísko. Uvažoval jsem o prodloužení předního blatníku, nebot' mám stejný problém jako Kehaj, ale sehnat prodloužení k Jawě ? Utopie.
Řešení ale bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2018 v 22:19 | Nahoru | #66805
Verdom>Jako nápad dobrý ale je fakt že u věcí jako auto, motorka, kotel atd. hledím spíše na užitkovost a užitečnost než na estetiku a krásu. U těch samolepek mám obavu že by to asi nedrželo tak asi použiju chemopren nebo mamuta což se dá taky případně odstranit.

(reakce na) Jawablázni

2.2.2018 v 05:15 | Nahoru | #66806
kehaj> No pokud nalepis tim mamutem ten suchac, tak by to drzet mohlo. Muzes si hrat s tvarem zasterky a kdyz to bude ono, muzes ji nalepit natvrdo.

Do terenu je prodlouzeni blatniku naho... Vorves to. ;) Mekka zasterka je lepsi.
U Jaw mam zasterku jen tam, kde neberu v tlupe Pava.
A to z kolegiality ke kamaradum za mnou.

Jawablázni

2.2.2018 v 05:27 | Nahoru | #66807
Kehaj: mno já jsem tu přední samolepící stejně radši posichroval třema m3 šroubkama se zápustnou hlavou aby to mělo nějakou tu estetiku Měl jsem bobky že to lepidlo povolí jednak dobou,m druhak že na to lítá bordel a za třetí proto že to umí jezdit hodně rychle..... Ale je to dobré. Mám prodloužení - originální, vepředu i vzadu a už nemám bordel ze zadního kola zarvanej v zámečku na kufrm už ni netříská štěrk do svodů a olejfiltru a dost tu ušetří i nohy....

Tady je i originál lepidlo od výrobce těch prodloužení... Mamut je sice dobrá věc, přidělávám s ním kde co, ale přilnavost k těmhle hladkým a měkkým plastům není moc dobrá, tím bych to nedělal, mamut je dobrý dávat něco na zeď ale plast s plastem na to to nefunguje, protože se to časem oddělí že na plastu nezůstane nic a pak by stačilo to tam, přilepit třeba sicometem, protože vzájemné tvarové odlišnosti ten mamut vyrovná dobře a zůstává pružný.....

(reakce na) Jawablázni

2.2.2018 v 06:31 | Nahoru | #66808

Verdom píše: Ten nápad od nemaka se mi líbí. Jako ruku na srdce, zástěrky jsou hnusný. Takhle jí kdykoli sundáš. ;)

u pumpy jde vysockovat sucháč,na kterej se dává mýtná krabička v kamionech. mám asi na dvaceti těch kouskách přicvaknutou markýzu na karavanu a roky to drží. výhoda je právě v tom snadným sundavání a nandavání

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.2.2018 v 08:54 | Nahoru | #66809
Já dával zástěrku taky kuli tomu, že jsem měl bordel na kufru. Měl jsem doma Jawáckou tak jsem nic nesháněl a vrazil jí tam, hlavně že splní účel.

Naposledy editováno 02.02.2018 08:58:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.2.2018 v 09:54 | Nahoru | #66810
Miraz250> výlet za Vlasťákem Kdo se letos přidá Honda je stejně pokračování Jawy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist