globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

30.1.2018 v 11:15 | Nahoru | #66721
Ten kondenzátor je dělán přímo v AEV Kroměříž a je určen právě k tomuto účelu. On tam ve výrobě funguje kamarád co má rád motorky. Je to vlastně otec regulátorů AEV, který prvořadě vznikl pro 500 OHC (protože ten známý jí vlastní desítky let) a postupem času se udělaly verze i pro ostatní motorizace v Jawách. Během dohledné doby přijde nová vylepšená generace regulátorů. Minulý rok jsem jeden ze zkušebních vzorků v motorce testoval a osvědčil se.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2018 v 11:40 | Nahoru | #66722
To, že je finálně zalitý v Kroměříži a určený do motocyklů je celkem logické, nicméně pochybuju, že mají vlastní chemickou linku na výrobu kondenzátorů - takže patrně jenom nakupují hotové malé kondenzátory pro odpalování pyropatron v airgbazích aut a u nich to pouze spojí do výsledné kapacity/napětí a zalijí - v každém případě to ale nic nemění na tom, že je to výborný nápad, má to excelentní parametry a stojí to prd!

Jawablázni

30.1.2018 v 12:01 | Nahoru | #66723
Někdo někam na káfu fufu ?

(reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 12:07 | Nahoru | #66724
hrnous> Je pravda, nikdy se mi nestalo, že by někomu enhle kondík od AEV lehnul. Asi je to skutečně kvalitou kondíku, jeho odolností vibracím a i zalitím.
Jen, jak jsem psal, dávám buď tento kondenzátor nebo baterii. Nezkoušel jsem ho připojit u moto s baterkou. Sice jsem měl v plánu zapojit kvůli dobíjení elektroniky nějaký RC článek pro odfiltrování špiček, ale připojit tenhle kondik by asi pomohlo taky. Protože s VAPE za jízdy dobíjet lze, ale bezpečné to určitě není. Je lepší, když nabíječka je značková a na vyšší proudy, ale ani to nemusí pomoct. Jen nevím, pokud by kondík prošlehnul, co by se dělo. Pokud baterce upadne cokoli, tak to regler ustojí a pokud nic nenabíjíš, tak se nic neděje. Ale při průrazu by asi byl mazec. Připojuješ ho přes spínačku? Máš k němu pro sichr ještě pojistku?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2018 v 12:15 | Nahoru | #66725
Obecně se baterie v dnešní době připojuje k regulátoru napřímo, tj bez jakýchkoli pojistek a přechodových odporů. Bavíme se o zkratovém regulátoru. Pak je ještě varianta šestidrátového regulátoru u některých zejména Anglických motorek, kdy se provádí snímání regulované hodnoty zeleným drátem až za spínačkou, případně tam, kde je to nejvíc potřeba. Variant zapojení je X - podle toho, jestli máš jednoduchou soustavu jako u velkého vape, kdy je celá kapacitní část integrovaná v cívce a nepotřebuje k sobě zdrojovou soustavu - tam je nejlepší napojit přímo. Tam kde máš zařízení s jednotkou, a kde by vadil minimální svodový proud kondenzátoru při trvalém připojení na baterku ho prostě připojíš až za spínačku - všechno je to ale pro sichr - správná baterka svým vnitřním odporem naprosto bez problémů filtruje palubní síť, lépe, než nějaký kondík.. ale jenom do doby, než jí uhnije článek a nastane peklo :) Ale to jsou všechno celkem extrémní případy, které většinu populace v životě nezasáhnou.

(reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 12:37 | Nahoru | #66726
hrnous> Právě proto dávám buď kondík těm co nic nedobíjejí a nebo baterku těm, co z ní něco nabíjejí. A nekombinuju to, protože se mi uhnití článku ještě nestalo. A co se týče napojení reglu napřímo, tak to velmi doporučuju taky. Obejít ampérmetry a podobné koniny, které nejsou potřeba a jsou dalším možným zdrojem trablí. ;) Zapojení Vape jsem kdysi kreslil na mánii , jelikož se to probíralo celkem často. O zapojení čehosi (RC člen apod) pro ochránění elektroniky při dobíjení za jízdy jsem zvažoval, ale nebyl nějak čas. Navíc jsem hodil do tankvaku Powerbanku a vlastně nebylo ani třeba. ;)

Edit: link kdo není na mánii

Naposledy editováno 30.01.2018 12:44:24

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2018 v 12:52 | Nahoru | #66727
Já taky dávám tuto kombinaci pouze do strojů na cesty kolem světa a polární expedice, jak se říká. A tam se dělá celá elektroinstalace kolikrát i natřikrát zálohovaná z různých stran. Motorky pak kolikrát vezou kamer a elektronického příslušenství za desítky tisíc, i když jsou to někdy expediční vraky :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 13:08 | Nahoru | #66728
hrnous> Tomu rozumím. ;)

Čmoud: Muhehe já dnes kafu jo. S běžkama plánuju menší okruh a kávičku na Jizerce . Sněhu tu je habakuk.

(reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 13:20 | Nahoru | #66729
Verdom> já vím píšu si s kámošem co jel na Tanvaldský Špičák a řikal, že to ještě jde,ale je to mokrý a sem tam prší

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2018 v 15:33 | Nahoru | #66730
O víkendu se má ochladit. Od nás parta ve čtvrtek vyráží na Elefanty.. Já na to moc nejsem. Navíc tam určitě budou tuny bláta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 15:50 | Nahoru | #66731
MartinED250> Já budu v pátek a sobotu ve Zloníně na veteranburze. Tam tuny bláta nehrozí. Těším se na spaní pod širákem, případně celtou. Když ze srazů MotoRoute vím, že někteří motorkáři-cestovatelé spí sice ve stanu, ale v mínus deseti, tak tady je to tuto zimu pohoda. My mladí kluci jsme z dvouleté vojny ( plus měsíc navíc ) zvyklí...

Jawablázni

30.1.2018 v 16:00 | Nahoru | #66732
Tak jsem si říkal že tento víkend znovu zajedem na lyže. Dnes jsem projel Vsetín,Rožnov,Frenštát p.R a po sněhu ani památky. No nic zítra jedu pro vatu na zateplení střechy tak bude pokračování na stavbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 16:20 | Nahoru | #66733
milan1963> Uzoun solidní retro ale třeba takový Favorit nebo Forman taky není k zahození .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 17:52 | Nahoru | #66734
MartinED250> na těch Elefantech je lepší když mrzne a je sníh.Jinak máš bahno až za předkožkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 06:01 | Nahoru | #66735
Čmoud> Elefanti mě netáhnou. Jezdím abych si ježdění užil a ne abych se mučil. Stačilo mě Pondělíkovo video.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 08:00 | Nahoru | #66736
Verdom> přesto účast je vždy obrovská a ročník již 62.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 08:26 | Nahoru | #66737
Čmoud> Jo, vím, že to má velkou účast i tradici.
Prazákladem byl sraz Zundappistů
Pár lidí v mém okruhu se i účastnilo.
Nějaká patinová Jawa je na to super stroj no a leštěnka se účastí stane patinovkou záhy taky. ;)
Přesto raději jezdím v teplotách 15 plus.

Jawablázni

31.1.2018 v 08:27 | Nahoru | #66738
Přesně tak, chodíval jsem hodně na zimní vandry. Spát ve stanu se dá, ale dát 20E za vstup, 5E za 5 špalíků dřeva a pak se tam 3 dny nudit... No nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 08:36 | Nahoru | #66739

Jirka4137 píše: milan1963> Uzoun solidní retro ale třeba takový Favorit nebo Forman taky není k zahození .

Fanouš pěkně vzrůstá v oblibu a je po nich hlad. Minulý rok vyšel ve Světě motorů několikastránkové pojednání. Zde jen ukázka.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 08:49 | Nahoru | #66740
MartinED250> to je ale zákonitý, když dojde jedno dříví, tak musíš dojít pro jiný.Dělaji to chytře a dobře se na tom zase napakujou,vůbec bych se nedivil,kdyby toho měli zase plné stodoly.To schéma už maji prověřený a funguje

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2018 v 09:14 | Nahoru | #66741
Už se těším, až budu mít hodnotného veterána i já. Poslední O1 před faceliftem v plné výbavě
Ještě 12 let

Pak uděláme srovnávací test s pechovo fáčkem, i když je jasný, že O1 nemá šanci

Jawablázni

31.1.2018 v 09:16 | Nahoru | #66742
Jéé. Fáčko. A moje barva. ;) Měl jsem ho rád a najel jsem s ním přes sto tisíc. Koupil ho kamarád na stavbu Kaipana .
Když ještě fáčka šla na to použít.

MartinED250: Zimní vandry chodím doted. Ale spaní se přesunulo do skal nebo srubů. Stany netaháme. Nejlepší jsou ty sruby. Sice tam po příchodu mrzne jak venku, ale dá se tam zatopit. ;) Za 14 dní razíme na první letošní, počítám, že na FB jako každý rok něco ta banda zase hodí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 09:58 | Nahoru | #66743

PetrL3 píše: Už se těším, až budu mít hodnotného veterána i já. Poslední O1 před faceliftem v plné výbavě
Ještě 12 let

Pak uděláme srovnávací test s pechovo fáčkem, i když je jasný, že O1 nemá šanci



Nikdy to nebude tak hodnotné jako Favorit. Dokonce ani Felicia. Fáčko bylo první a bez něho by nás VW nechtělo. Navíc je hranaté a poplatné tehdá modernímu pojetí tvarů a to přímo od Bertoneho. Má prosttě přednosti, které jiné Škodovky nemají..

(reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 10:09 | Nahoru | #66744

MartinED250 píše: Nikdy to nebude tak hodnotné jako Favorit. Dokonce ani Felicia. Fáčko bylo první a bez něho by nás VW nechtělo. Navíc je hranaté a poplatné tehdá modernímu pojetí tvarů a to přímo od Bertoneho. Má prosttě přednosti, které jiné Škodovky nemají..



To já samozřejmě vím
Ale pamatuju doby (a je to chvilka), kdy se říkalo, že jawa nebude nikdy... favorit nebude nikdy.....

A dnes má kývačka větší hodnotu než kozí dech. Ale u oktávky to tak nepředpokládám. Záleží, jak moc se to bude šrotovat kvůli různým nařízením EU a pod.

Jawablázni

31.1.2018 v 10:16 | Nahoru | #66745
Všecky plečky, které nejsou a nebudou lezou do ceny.. Už i ty naše oblíbené 650tky co se prodávaly před dvěma třema, čtyřma rokama za 60 vergly a za 80 pěkné dneska stojí 120 vytažené z kovošrotu a přejeté vlakem a 140 a více pěkné..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2018 v 10:43 | Nahoru | #66746
Pravda, i ta obyčejná třinda ať už osmička, devítka nebo čtyřicítka kterejch je docela dost si drží tak nějak cenu kolem 12 až 15 tisícovek i přesto že se furt vyrábí a dají se koupit fungl nové. Nemluvě o čtyřkách, co jich je taky docela hodně. Ty už jsou ale o nějaký pátek starší. Kejchačku J-ČZ malou mám jednu, panelku žádnou i když ty jsou prej motoricky nejlepší. Hmmm kulatou třipade taky nemám - ty už jsou a byly i dřív cenově úplně mimo moje možnosti No co, můžu bejt rád za to co mám i tak je s těma pár šerblama někdy práce dost. A furt na to nějak není od podzima čas. 477 čeká opět odrezení nádrže už jsem to dělal snad třikrát a furt to není dobře.

Jawablázni

31.1.2018 v 10:45 | Nahoru | #66747
No o 638 a spol ani nemluvím.. Když si vzpomenu, že sem jednu relativně pěknou, akorát bez motoru nechal zalít do základů zdejší školy, když se rekonstruovala a zalévaly se dva metry hlubové odpady v suterénu.. Nikdo to prostě nechtěl ani zadarmo. A to měla i papíry - ty sem pracně rušil na úřadě... dneska by to bylo barbarství nejvyššího kalibru.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2018 v 11:11 | Nahoru | #66748
Vidíš a dneska kdybys to chtěl dát nekemu zadarmo, tak máš frontu před barákem snad až k ceduli "konec obce". Jsem se před chvilou po dlouhé době koukl na bazar tady na motorkářích a zjistil jsem že ceny i za ty třindy od osmičky vejš teda pěkně stouply. Jsem po inzercích na motorky už snad nejmíň rok nekoukal a ty ceny teda šly dost do kopca. Kousek odbočím do ZOO k pávům - HALOOO PÁVISTI musí mít páv takový ty tykadla po stranách co jsou na nich červený a bílý odrazky? Já je teda u páva ( pav 40) nemám ani nikde v hromádce dílů k němu a vůbec si nepamatuju jestli tam byly nebo ne když jsem ho před lety přitáhl od Kladna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 12:07 | Nahoru | #66749
Bimbam> Tak popořadě. Nádrže odrezuju. Chemicky. Většinou kyselinou. Před tím vyžírám kekel louhem. Následuje neutralizace, pasivace perdixem a pak většinou vylití spešl barvama. Pokud by byl zájem, proces popíšu.

PAv: No samo, že by tykadla mít měl. Ale vím to já, Tonda a pár Jawařů, ale z policajtů asi minimum. Takže lze lítat i bez nich, ale raději bych je dal. Je to alespoň za co držet, když to věším v garáži na zeď. ;)

Edit: A obecně k Jawám. Došly mi sysláty pro sebe, natož pro okolí a repliky jsou na tom hůř jak (i tehdy nic moc) origo díly. Tím se Jawení neubrání spousta nových majitelů a po zaplacení nemalé částky za motorku a GO (pokud to neumějí sami) mi jich je celkem líto a čekám, kdy ta bublina splaskne.
Zbavil jsem se dost verglů, který jsem ani neplánoval dávat nějak extra do kupy
a na aukru vylezly tak vysoko, že mi bylo stydno a tak jsem ke každýmu většinou přidal krabici nějakých dílů. ;)
No a valnou většinu kilometrů asi přesunu na Suzuki a Hondu.
Obě dohromady stály to co pérák.
To mi někdo říct před 20 lety, tak se roztrhám smíchy.

Naposledy editováno 31.01.2018 12:08:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2018 v 12:20 | Nahoru | #66750
Verdom>
1) žádná bublina nesplaskne. Když je něco hůře dostupný, cena roste, zrovna tak kvalitní díly a celý motorky. Taky se mi nelíbí, že chce někdo za panelku 50-130 litrů, ale prostě to tak je a 20 už to stát nebude. Jsem o tom přesvědčen (samozřejmě může se povézt příležitostná koupě, vím o klukovi, co koupil 640 style ve stavu jako nová za 13, svezl se sezonu a prodával za 50. A prodal.)
2) mám zájem o tvůj postup s ošetřením nádrže (pokud možno s odkazy na konkrétní prostředky a barvy). nějaké postupy znám, ale, rád se dozvím i další.

Bimbam> Pava sem donedavna měl, ale byl mi k ničemu a zabíral moc místa, roky sem ho sušil bez účelu, tak sem ho prodal, když jsou lidi ochotni za to platit takový dardy. Ostatně si ho můžu kdykoliv koupit novej v replice za cenu originálu, kdybych se někdy zbláznil. Ale ty tykadla to určitě chce pro tvoje pohodlí. Opravdu to chrání ten vozík při manipulaci, pádu a pod. Já bych je na tvém místě přivařil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist