globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 11:09 | Nahoru | #66691

milan1963 píše: Jirka4137> Přeju Ti, aby se to povedlo.
Já dal u svojí 120 před 2 roky vyměnit celé kompletní prahy. Navíc jsem je poté vylil olejem. No a před měsícem, v prosinci , mi bouchla pneu . Auto jsem zvedal, práh v místě pro hever povolil, byl po 2 zimách shnilý a hever skončil i s podlahou uvnitř auta. Když jsem byl člověka, který mi to dělal, tak řekl, že to je normální, dnes nic nevydrží. No, budu mu to muset dát udělat znovu. Prahů i výztuh mám dost.
Snad se to u Favorita povede lépe.



Milane zase s tebou vyjebali.. Není to normální!! Já měl š105 a za tu trubku v prahu jsem jí originálním heverem zvedal i v den kdy jsem z ní sundaval originální anglická hliníková kola a obouval zimní plechy, pár měsíců před tím než se odebrala na věčnost... a že byla shniilá dost... Prostě to udělali blbě...

Na favoritu jsem dělal opravu karoserie před 5 lety a to auto je úplně v pohodě, za nic jiného než za prahy se ani zvedat nedá - holt modernější řešení karoserie...

Čeká mne po jaru jedna felicie z rodiny, auto je bezproblémové i slušně vybavené a ještě se ho vyplatí zachránit....

Otec dělal kompletní opravu karoserie na Fiatu a jezdil s ním potom ještě 7 let než ho prodal z důvodzu toho že se to sralo mechanicky, kastle byla OK, pak dělal cplt opravu karoserie na š120M a jezdil s ní potom ještě 13 let, než dojezdila na celkové opotřebení, měla najeto skoro půl mega, pravda na dva motory....

Jiný známý dělal cplt opravu karoserie na Fiatu 850 a to auto jezdilo skoro 15 let, než ten pán, dejž mu pánbůh věčnou slávu zemřel a auto se prodalo....

Vylít olejem je málo olej se nedostane všude a pak stejně vyteče... to bys to musel opakovat co půl roku. Na ošetření dutin jsou originální a spolehlivé přípravky a také funkční technologie jejich aplikace... Kdybys tam nastříkal rezistin pistolí na dutiny. u starého auta se jej vypaltí malinko přiředit aby byl vzlínavější, tak máš vystaráno na hodně dlouho, minimálně několik let....

Práci je třeba dělat pořádně... Pak to funguje... Ty jsi se sebou nechal vyjebat způsobem, přede kterým jsem varoval jirku... oni tam sice nalepí nový díl, i celkem spasují aby to vypadalo, udělají povrchovku, ale na pajcování proti kovomorce se v 99% vyserou a pak to vypadá jako tvoje borovice, kdy se zbortí práh....

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 12:06 | Nahoru | #66692
. (2x)

Naposledy editováno 29.01.2018 12:07:59

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2018 v 12:13 | Nahoru | #66693
Na dutiny používám směs řepkového oleje a vosku do dutin. Mám s tím dobré zkušenosti.

Jawablázni

29.1.2018 v 12:28 | Nahoru | #66694
pech.> Prosím tě, jak rozdělím v té rozvodnici jednu fázi mezi 2 jističe, aby to bylo správně? Mám přikoupit nějakou svorku a umístit ji na tu lištu ke svorkám PE a N?

(Hádám, že z jističe do jističe drátem to asi nebude správně, což?)

Edit: No, kdyžtak koupim lištu s propojkama, v nejhorším zaplatím celej metr.

Naposledy editováno 30.01.2018 10:25:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 12:59 | Nahoru | #66695
PetrL3> Prahy by vydržely, ale ta trubka na hever prostě vjela do auta. I když - před asi 5 lety jsem na burze koupil nové prahy, tři páry, kus za 120 korun. Prý polské. Když za ten práh vezmu jenom rukou, je cítit, jak je měkký, dá se skoro ohnout. Plech je snad 0,5 mm. Naše prahy, ty byly na autě asi 10 let, byly tužší, pevnější, silnější.
Žeby soudruzi v Polsku někde udělali chybu ? A ještě - pravda je, že na auto přesně nesedly, 2 cm chyběly a u těch nových chybějí...jsou prostě v zadního blatníku kratší. Klempíř mi ale řekl, že o nic nejde, lehce se to dovaří. Tak mu věřím , sám jsem svářečku nikdy v ruce nedržel.

Naposledy editováno 29.01.2018 13:00:30

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 13:05 | Nahoru | #66696
milan1963> Tak to sem to asi špatně pochopil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 13:43 | Nahoru | #66697
MartinED250> Řepkáč je dobrej. V létě nesmrdí tak jedovatě jako jiné oleje (jako vím o lidech co prolejou auto vyjeťákem, v tom bych teda nechtěl jet v létě ani pro rohlíky) a když se spojí s voskem, celkem drží. Není drahej a tvoří po čase takovou nesundavatelnou gumoprahmotu.
Navíc na rozdíl od tlumexu nebo CAR rezistinu či jejich moderních klonů, pod sebe nepustí vodu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 14:04 | Nahoru | #66698
Verdom> To koukám...Resistin pod sebe pustí vodu ? Já s ním celá léta natírám spodek, stříkám dutiny a auto stále koroduje a koroduje. Je fakt, že pod vrstvou resistinu je koroze , i když před jeho aplikací vše vybrousím, odrezím...a na jaře nevěřícně koukám. To co píšeš, by mi po dlouhých letech vysvětlovalo záhadu, proč auto přes veškerou péči stále hnije...

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 15:29 | Nahoru | #66699
milan1963> Dík ale ještě to má čas do jara. Základ je připomínat se a otravovat Zbynˇka . Je to borec byl snad nejšikovnější už na škole. Když mě na Vsetíně štrejchli rapida v devadesátkách dal ho do kondice jak nikdo jiný. Možná se podaří koupit na formana dobovou ohrádku na střechu a bude z něj dokonalé expediční vozidlo .
Hrnce jsou chycené jen trochu ale chci to udělat poctivě.
Myslím že tvoji škodárnu trošku odflákli. Asi bych se podíval po jiném mechošovi.

Naposledy editováno 29.01.2018 15:43:15

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2018 v 16:40 | Nahoru | #66700
Milane v prahu jsou výztuhy - děrovaný kolmý plech a ten se musí taky měnit..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2018 v 18:59 | Nahoru | #66701
Dneska to šlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 19:04 | Nahoru | #66702
Sema> Když jsem včera večer koukal na předpověď,tak jsem si říkal,že dnes vyrazím,ale tady celý den foukalo jako blázen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 19:06 | Nahoru | #66703
Béďa17> Foukalo i tady, ale bylo to ještě pro jízdu v jedné stopě snesitelné. A na sluníčku bylo super.

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 20:06 | Nahoru | #66704
Ve Zlíně pohodička jak na jaro 12 C. Chtěl jsem vyjet ale baterka to nedala. Celou zimu jsem ji nevytáhl na nabití. Už je ale napíchnutá a dolitá tak jestli se ještě ukáže Oskar a bude čas tak jdu drandit. Za Prostějovem jsem potkal někoho na 639.
Mám klasickou Vartu pro Fazera r. 2000 kupovanou hned po dovozu motorky před dvěma lety. Bohužel často stávkuje. Pochybuji že mě vydrží tolik jak některé bat. z prvovýroby tzn. i deset let. Loni jsem ji měl napíchnutou přes zimu 3X a na jaro nic.

Naposledy editováno 29.01.2018 20:10:51

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2018 v 20:22 | Nahoru | #66705
V BMW mám Vartu Funstart Gel, starou bez dvou měsíců 7 let. Krom jedné všechny zimy zůstala v motorce a nabíjel jsem jen občasnou zimní jízdou.Teď jí mám doma, nabíjel jsem zatím jednou. Uvidím, jak dlouho ještě bude funkční, ale už teď jsem s výdrží spokojenej.

Naposledy editováno 29.01.2018 20:23:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 20:48 | Nahoru | #66706
Sema> Gelovku jsem měl i v Jawce a na pohodu i když by měla mít spejšl režim. Jak mě ta rýžoidní varta nas. ještě jednou jde do sběru. Momentálně ale za to asi nemůže. Kamoš má CBF 600 r. 2004 a baterka mu dala kožu teprve předloni. Nabíjel ji jen asi třikrát před sezonou. Jinak natočil motorku a nechal dobýt.
Nevím ale jestli byla obyč nebo gelovka. Každopádně s takovou údržbou .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 20:55 | Nahoru | #66707
Sema> včera to taky šlo, dolaďoval jsem novou řetězovku na XLku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 20:58 | Nahoru | #66708
Jirka4137> baterka exide bike 3,4 roku a kaput

Jawablázni

29.1.2018 v 21:17 | Nahoru | #66709
zatím motobatt se osvědčuje. je asi jako tenkját když kupuju batrku,jinou už nechci

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 21:21 | Nahoru | #66710

ghrohe píše: Jirka4137> baterka exide bike 3,4 roku a kaput



kondenzátor + Vape......jezdí to bez baterky......svatej klid........

https://etovar.eu/cs...apalovani-vape.html?

Naposledy editováno 29.01.2018 21:23:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 21:48 | Nahoru | #66711

MartinED250 píše: Milane v prahu jsou výztuhy - děrovaný kolmý plech a ten se musí taky měnit..


Martine to vím, ty se měnily taky. Nevydržely...
Jirka z Otrokovic : Dělá mi to důchodce, vyžívá se v starších autech, maximálně Felicie. Dělá všechno, je to automechanik, vyučen na Octaviích, tudorech. Bohužel jediný opravdu dobrý klempíř tady v okolí nemá čas, dělá hlavně bouračky, totálky a to z dovozu. Vyvařovat 120 by pro něj nebyl výdělek.
V diubnu mně čeká TK, pokud projdu, dobře. Pokud ne, podívám se po jiné úzké 120. Ovšem za lidové peníze, protože podle mně ty auta, vyrobené v milionech, nemají tu cenu, ale když čtu inzerci, tak chtít za pěknou úzkou 120 40 tisíc - nesmysl. ¨
No - uvidíme...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 21:49 | Nahoru | #66712

bimbo750 píše: kondenzátor + Vape......jezdí to bez baterky......svatej klid........

https://etovar.eu/cs...i-vape.html? [/quote]
asi ano,ale 650 se mi fakt nechce roztlačit a malorážka má startovací páku a ta startuje na drc a to za každého počasí,ale určitě je to pomocník

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 21:50 | Nahoru | #66713
bimbo750> Super. Na číze ale nemám problém . Na Yamahu koupím tu nejlepší baterku co bude na trhu spolu s nabíječkou která bude mít vývody k baterce aby se nemusela pořád vyndavat. Ano jsou to další peníze pryč s kapsy ale když se chci někam dostat nemůžu čekat jestli je zrovna motorka O.k. V létě na motorce kolikrát
řeším prac. věci kvůli zácpám. Na dovolené taky nechci zůstat někde na pospas vlčí smečce .

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 22:11 | Nahoru | #66714
milan1963> Rezistiny jsou dva. Car a ML. ML je vosk. Je na dutiny a pokud jej obnovujes a das ho na cisty a nezkorodovany plech, je v pohode. S olejem vytvori vodoodpudivou hmotu i na spíně. Rezistin Car je jine konzistence. Neni tak lehce omyvatelny jako ML, takze v blatniku vydrzi dyl. Ale pokud je nastrikany na rzi, prachu atd. Neni tak mastny a vodu pusti pod sebe a nedovoli ji vyschnout, stejně jako natěry na bazi tlumexplastu. Takze auto je krasne cerny ale puchyruje a hnije durch. Proto je mnohdy lepsi casteji osetrit necim na bazi vosku. Nez jednou necim na bazi asfaltu ci barvy.

(reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 22:15 | Nahoru | #66715
Čmoud> Tady to nejde a neslo. Je sice nad nulou, ale 30cm snehu.
Takze klasika. Po praci hura do garaze montit. ;) Nebo blbnout po dilne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2018 v 22:19 | Nahoru | #66716
ghrohe> Před roztláčením jakékoli motorky, která má chytřejší řídící jednotku / zapalování bych si dovolil varovat. Jo pokud se baterka vybije z nějakého reálného důvodu - rozsvícené světlo, zima a tak podobně... to potom ano - nebo použít kabely. Nicméně dost často v baterce uhnije lisované spojení mezi jedním pólem desek a vývodem, případně spojem mezi články a i když se to povede nějak nahodit, tak uhnitý článek, respektive baterka, nefunguje stabilizací napětí a svým vnitřním odporem jakožti přirozenou zátěží. Tím pádem elektroinstalací probíhají neskutečné špičky a běsy - 80% veškerých motorek za posledních dvacet let má klasický zkratový regulátor a alternátor s permanentními magnety. O to víc klasické vapecí sady, které mají alternátor jednofázový - činitel stabilizace při použití zkratového regulátoru a celkově "čistoty" výstupního napětí je trošku šílený. Takže zlatý kondík. U motorek s vapecí sadou, které po elektronické stránce chystám na "cestu kolem světa" používám jak akumulátor tak i kondenzátor najednou - v případě průseru s baterkou nehrozí tak jednoduše zničení drahých navigací, mobilů a další elektroniky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 06:43 | Nahoru | #66717
hrnous> Když si zmínil Vape a kondík. Mám na něčem kondík (viz odkaz od Bimba) a na něčem baterii. Ale oboje najednou ne. Jaký typ kondenzátoru používáš a jak to máš zapojené?

(reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 09:04 | Nahoru | #66718

milan1963 píše: Martine to vím, ty se měnily taky. Nevydržely...
Jirka z Otrokovic : Dělá mi to důchodce, vyžívá se v starších autech, maximálně Felicie. Dělá všechno, je to automechanik, vyučen na Octaviích, tudorech. Bohužel jediný opravdu dobrý klempíř tady v okolí nemá čas, dělá hlavně bouračky, totálky a to z dovozu. Vyvařovat 120 by pro něj nebyl výdělek.
V diubnu mně čeká TK, pokud projdu, dobře. Pokud ne, podívám se po jiné úzké 120. Ovšem za lidové peníze, protože podle mně ty auta, vyrobené v milionech, nemají tu cenu, ale když čtu inzerci, tak chtít za pěknou úzkou 120 40 tisíc - nesmysl. ¨
No - uvidíme...



Dělá ti to důchodce a dělá to blbě, ze sračkového materiálu a technologickly špatně. Práh jsou u každého auta minimálně tři plechy, ten vnější není ten který to drží, to už je jen kulisa... a on ti na shnilý pajšl nalepil kulisu z alobalu.... to nasrat. Je třeba koupit slušný materiál a to je krom prahu vnějšího který je vidět i práh střední který vidět není a vnitřní... tam už je jednodudchý tvar, to jde udělat z pásku plechu na ohýbačce.... Kvalitní plechařina na š120 se ještě koupit dá, česká, co pasuje a je z odpovídajícícho materiálu, která při dobré technologii opravy a pečlivosti provedení udrží to auto dalších cca 10 let běžného provozu, pokud už není v píči skelet a to auto je možná kulisa celé.... pokud to ten mantlák chromý, kterému jsi to auto dal nedojebal tu kastli natolik že její záchrana bude nerentabilní... Máš dvě možnosti co s tím autem udělat... Pokud pro tebe nemá významnou hodnotu, prodej ho hned, využij toho boomu, že to lidi shání jak blbí a prodet to za nějaké peníze, které se dají použít dál, dokud je ta mánie ještě nepřešla..... Jezdi astrou, která je víceméně neprodejná, a až dojezdí, tak si z výtěžku za š120 něco zase kup.... A nech si poradit, když to necháme na tobě, tak vybereš zase nějakou ptákovinu ani ne tak co do typu, ale co do konkrétního kusu.... Kdyby sis poradit nenechal a chtěl to mít dál, mám někde po chalupě jednu nebo dvě sady zadních užovkových lemů, jsou jiné než eMkové..... Když s tím budeš dál jezdit, shnije to na tabák a pak už to prodáš leda tak pod magnet.... Ty peníze co jsi napsal se skutečně dávají,alke za kusy zachovalé a původní.... ty už máš bohužel napůl bastla s karoserií čekající nanutnou opravu...

(reakce na) Jawablázni

30.1.2018 v 09:07 | Nahoru | #66719
Verdom> Existuje patrně jedinký kondenzátor, který se pro toto použití hodi, a to je právě ten od AEV z minulých odkazů - tuším, že jej vyrábějí z kondenzátorových kapslí pro odpalování airbagů v autech - takže "levně" přijdou k obsahu, akorát to pak zalijí do krabičky.

Jawablázni

30.1.2018 v 09:11 | Nahoru | #66720
O baterky se starám a nepamatuji si že by kterákoli z nich vydržela méně než 5 let... teď už odumírá 6n6B ze smolíka, jenže ta je tak stará že už si ani nepamatuju jak..... V Roadsteru je baterka stará asi 3 roky, v Hondě je gelovka asi dva roky, původní byla v prdeli, ale ta je vyrobená v roce 2009 jestli se nepletu....

Verdom: jo, Rezsitin ML je na dutiny a Car na podvozek... ML se trochu přiředí a pošle do dutin speciální pistolí, vydrží tam tak 5 let minimálně, pokud už je to auto děravé, je pozdě....

Rezistin CAR je sice na podvozek, ale není to použitelné jako hlavní antikorozní a antiabrazivní vrstva... to je takový nátěr spíš jako penetrace starých vrstev která to oživí a spojí, po zaschnutí se přes to pošle antiabrazivní vrstva (Tlumex, body 930 atd...) Samotný resistin car se poměrně rychle otluče, protože vrstva je malá a měkká.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist