globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2017 v 10:23 | Nahoru | #63631
Tak s nadlitrem sem to samo nesrovnával, to sem uvedl jakože i silná motorka nemůže vždy (hlavně o víkendu v těch zajímavích zatáčkovitých úsecích alp) předjíždět neomezeně a zároveň bezpečně.

Ale když vezmu, že sem jel v žovotě na cca 5 jawách s objemem 350, tak 3 z nich měli rozjezd opravdu svižnej. Bratrancova 250 taky moc hezky tahala za ruce. No a pak sem sedl vloni na TA 600 a nechápal sem, proč to mít, když to zrychluje jako ty javy (a hůř než jawa 350/640, která na jedničku přidzvedává přední kolo po vytočení - ne spojkou). Možná to byl dojebanej kus, ale všichni obecně tvrdí, že TA je extra línej. Tak sem to bral, že to tak je normální. Něco jako kdysi XT600, které jelo oprotí konkurenci taky o dost hůř.

Naposledy editováno 06.08.2017 10:25:10

(reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 10:48 | Nahoru | #63632
PetrL3> Nechci soutěžit, co jede lépe, ale nejel jsem na J 350, aby byla živější, než TA 600V.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2017 v 11:21 | Nahoru | #63633
Nevim s čím jiným to srovnat. Mám trialku 320ccm ve čtyřtaktu a ta si ve zrychlení TA namažena chleba. Ale to je nefér srovnávat.

Budu se muset někdy svézt ještě na jiném TA.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2017 v 13:10 | Nahoru | #63634
Milan 1963: Neřeš to, sedni na to, co zrovna jede. Zážitky z cesty ti nikdo nikdy nesebere, i kdybys šel pěšky. Ty noční směny, hroznej počet hodin v práci, to člověka taky může pěkně sejmout. Léta života jsou každému vyměřený, tak ať má každá sekunda svůj smysl. Šťastnou cestu!

Jawablázni

6.8.2017 v 13:41 | Nahoru | #63635
Moto GP to bude mazec

(reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 14:43 | Nahoru | #63636
PetrL3> To víš, že TA není představitelem výkonem oplývající motorky . Já říkám, že je to nejpohodlnější chopper (motor jede jako u choppera, ale je to pohodlné) . Ale na cestování je pro mě ideální.

(reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 21:18 | Nahoru | #63637

Sema píše: Mimochodem mi ve velkejch kopcích přišlo, že je větší oříšek jízda z kopce než do kopce..



Mno právě... u dvoutaktu musíš ideálně vykvaltovat abys to nezaňafnul tím že se motor točí bez paliva a tudíž bez oleje... a ty brzdy toho pak mají za vandr.... radši bych ej alpy s velkým čtyřtaktem, kde si podkopneš a brzdy požiješ jen chvilkově, než na jakémkoli dvoutaktu... A to mám ty dvoutakty docela rád....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 21:31 | Nahoru | #63638

PetrL3 píše: Ne, v poho. Nemá smysl zabředávat do diskuzí typu "mně jede fichtl 80". Jen sem napsal svůj postřeh zrychlení obou motoroek. Přišlo mi to na první 3 kvalty stejný. Ale chápu, že dvěma lidem může jet stejná stará vrána úplně jinak, podle stavu a tak...



Jako transalp je línej jako veš, protože je poměrně težkej, motor je měkkej a převody jsou dlouhý, ale že by mu přes těch 50k stačila panelka, kteoru znám, to ne.... první odšťuch z fleku OK, beru, ty roztočený servačníky tomu pomůžou a není moc těžká, ale jakmile odřadíš tak je to jinak, protože ta váha už se utrhla z místa a motor pochopil co se po něm žádá.....

ALPA uznávám jako asi nejuniverzálnější motorku za rozumné peníze, to je ten důvod, proč ho mít..... Jako společník pro dlouhé cesty kde se musí i mimo asfalt seženeš těžko něco lepšího za těch pár korun, výhoda je dvouválec, takže kulturní jízda.... Nicméně sprinter z něj nebude.... Je to taková Africa-twin pro chudé.... Velké jednoválce už nechci, jinde než na krosové dráze nebo endurové soutěžní etapě je to nesmysl a diskomfort....

Když srovnám dynamiku Alpa s CB, tak CB je proti tomu řádově živější a bezprostřednější, ale ačkoli je to příjemná a vzhledem k objemové třídě svižná motorka, všestrannost je na straně Alpa, protože v blátě je CB v prdeli, ALP nikoli

Nemám Alpa, nechci Alpa, ale uznávám jej, je to dobrá motorka, jen pro jiné lidi než jsem já a někteří z nás.

(reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 21:42 | Nahoru | #63639
milan1963>
Náhodou jsem tento týden vyrazil v podvečer na kolečko a neměl moc času dojet někam daleko.
Vybral jsem si za cíl podkovu toku řeky Mže (dále Berounky) --- tzn. takový malý konec světa = silnice zde končí a tak se sem obvykle nezajíždí. Silnice končí na pravém břehu v obci Třímany (rodiště praotce prezidenta Beneše).
Už příjezd je díky nutnosti překonat široko daleko nejvyšší hřeben parádní na rozhledy. A pak blíže řece se projíždí lesem s prudkým spádem po pravé straně - a vlastní koryto řeky obtéká ostroh v hloubce o cca 50 metrů níže.
Na druhém levém břehu se proti Třímanům tyčí hrad Krašov (místo nepoměrně živější).
Tohle okolí řeky Mže / Berounky je parádní (řeka točící se skalnatým kaňonem, lesy..hrady....). Začíná už od Kaceřova (zámek), pokračuje přes Liblín, zmiňované Třímany (kemp U mloka) / Krašov, Zvíkovec, Skryjská jezírka, hrad Týřov....hospoda U rozvědčíka a krajina Otty Pavla....Křivoklát....Nižbor...

Na tohle prostředí je myšlenka courání / kochání / prostě čundr na péráku skoro ideální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 21:47 | Nahoru | #63640
Pech.> Já právě o něm uvžval jako o jedné z motorek za málo peněz, které můžou i do pole, bláta, ale to zrychlení na první a druhej kvalt mě definitivně odradilo. Tohle já prostě nemůžu. Sám mám 100 kg, to je taky znát. I když ano, raději alpa, než jawu. Jawu bych si opravdu nekoupil jinak, než jako "veterána".

Naposledy editováno 06.08.2017 21:48:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2017 v 22:29 | Nahoru | #63641

maraton píše: Milan 1963: Neřeš to, sedni na to, co zrovna jede. Zážitky z cesty ti nikdo nikdy nesebere, i kdybys šel pěšky. Ty noční směny, hroznej počet hodin v práci, to člověka taky může pěkně sejmout. Léta života jsou každému vyměřený, tak ať má každá sekunda svůj smysl. Šťastnou cestu!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 01:13 | Nahoru | #63642
Ráno v 5,30 jsem odjel do práce, ted', po skoro 20 hodinách , jsem doma. Sema a maraton - ano, souhlasím. na čemkoli kamkoli. Bez telefonu, aby mi nikdo nevolal - co nejrychleji se vrat', v práci zase něco "hoří".... to se mi už stalo. A bylo po dovolené.
Tak čtu o TA. Čekal bych jen a jen chválu. Ode všech, bez výjimky. Z Hond mi TA přijde nejlepší. Sedmistovku jsem vyzkoušel a ač velice nerad, musím přiznat, že Jawa 650 ani 660 na něj nemá. Motor nemá vibrace a tím je jiné pohodlí. Lépe brzdí. Škoda, že na nádrži není znak Jawy. Přesto vidím, že i TA má odpůrce. Ale jo, nemůžeme být všichni stejní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 09:28 | Nahoru | #63643
milan1963> To je jako s autama. Nejdůležitější je spolehlivost. Když smáš octavii 1.9. SDI s 50kW, tak seš rád za superspolehlivý auto s dobrou spotřebou. Ale pak se svezeš v úplně totožném autu s totožným motorem, jen vybaveným turbem a mapou na víc jak 80 kW a stejnou nebo ještě nižší spotřebou nafty. Ta 50kW verze ti přestane dávat smysl a nebudeš ji už chtít, pokud bys měl znovu kupovat, sáhneš po té lepší. I když ten motor by ti sloužil celej život a možná ještě dětem. Přesto to skoro nikdo nechce a je jasný proč.

Naposledy editováno 07.08.2017 09:28:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 10:08 | Nahoru | #63644
PetrL3> já bych si raději nechal bez toho turba

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 10:59 | Nahoru | #63645
milan1963> Pro spoustu lidí je TA nudná a líná motorka. Záleží, co od ní chceš. Já na ní nedám dopustit, jezdíme na ní s manželkou ve dvou, plně naložení (stan, spacáky, karimatky, vařič,...) a výkon mi nikdy nescházel. Ale lidi, kteří mají jízdu jako adrenalin a jedou kudlu, tak pro ně je to fakt o ničem. Nicméně je to spolehlivý parťák na cestování, kdy cesta je cíl. Je to motorka, která není v ničem nejlepší, ale všechno umí obstojně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 11:03 | Nahoru | #63646

Čmoud píše: PetrL3> já bych si raději nechal bez toho turba



Důvod?
Ten motor s turbem (býval už ve starejch passatech z 90 let ve verzi 66kW) vydrží běžně milion km. Žere míň, jede jk sviňa když je naladěnej na těch 85kW. Na dálnici tlačí cca do 170 km/h. Pak mu dojde dech. SDI je neskutečnej louda, nelze to vůbec srovnávat. Oba motory znám z vlastní zkušenosti.

To je důvod, proč sem si nechal 1.9TDI jako rezervní auto, přestože mám jinak 2.0 PD, což je zase úplně jinde, ale už to není ta kvalita.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2017 v 11:08 | Nahoru | #63647
PetrL3 - no, já i když jsem jezdil v životě s lecčím od mopedů přes náklaďáky a návěsy po autobusy, tak mi řízení osobního vozidla co má na všechno vopičárničky, posilovač řízení, automatickou převodovku a navíc jakejsi počítač v sobě a mapy na výkon a spotřebu a když si to postaví čidlo nebo kontakt, tak to nespravíš a nejede to, tak mi to řízení nebo užívání toho vozu lautr nic neříká. Nemusím to mít a ani zadarmo nechci. Kolegyně z práce v pátek odpoledne volala že stojí na svinibrodský pumpě a autí jí nechce nastartovat - odjela z práce domů asi dvě hodiny předtím. No co, Lucka skočila do feldy, já do starý stopětky a jeli jsme na zmiňovanou pumpu pokusit se to nějak oživit. Raději dvěma autama, kdyby jedna baterka nestačila. Moderní novej krám, fordka nebo co, kde si člověk sedící za volantem připadá jak v eroplánu. Kontrolky, blikátka, displeje,vopičárny. Zapla klíček - na palubce blikalo, pípalo, kníkalo a psalo kódy nějakých chyb. Naštěstí měla v autě bichli vytištěnějch A4 papírů v češtině, kde jsme se dopídili co kterej ten hlásič hlásá. Hlásalo to úplně poškozenej motor, nedostatek chladicí kapaliny, rozbitá světla, vypálený katalyzátor, no prostě jak kdyby auto prošlo válečným útokem a najelo na minu. A samozřejmě že nějakej řídič všeho v autě odmítal startovat.Protože z výše uvedených důvodů bla bla bla..... Prostě samý blbosti, auto má pár tejdnů, najeto nula nula prd, v práci to normálně nastartovala a dojela ty tři kiláky na pumpu, tam nabrala benál, zastavila na parkovišti a šla do krámu nebo kam. Tož jsem se šel kouknout pod kapotu, našel jsem baterku šikovně zakrytovanou , našel i nádobku kam se dolívá destilka s fridexem - hladina na horní rysce, vše jak má být. Tak koukám na baterku a ono už to není že jsou tam jen dva kabely, plusovej a mínusovej, od každýho pólu prostě několik drátů. Kontakty volný, jeden kábl i vypadlej z fastonu. Naštěstí šlo najít kam patřil, dotáhli jsme koncovky kabelů, natáhli startovací kabely a chvíli oživovali novou baterku v novým autě. Pak se podařilo nastartovat a domů těch třicet kiláků dojela už bez problémů. Nevím co by jsme dělali, kdyby ten nějakej kablík byl rozpojenej kdesi ve svazku nebo v hlubinách motorovýho prostoru. Takhle to aspoň bylo patrný. Naštěstí. Jo, je to prkotina, volný tohle, volný tamhleto, na to se dá přijít, ale kurnik u novýho auta? Co v tý fabrice nebo u prodejce dělaj? Nebo tím dělají úmyslně zakázky odtahovkám ?? Sorry na jawapokecu za autostory, ale Petr mi nahrál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 11:50 | Nahoru | #63648
PetrL3> furt se mi líbí, jak se všude rozhlašuje,že VŠECHNA dnešní technika je nanic. Jo, některý kusy jsou fakt krámy, ale ne všechno. Kolik třeba před 50-60 ti lety najely auta průměrně za rok? To samý kamiony, autobusy, traktory... a chválit, jak je škochtle 120 výborný auto, že to nemá computer, turbo... Já bych s tim jel max tak do sousední vsi. Jednak proto, že chci pohodlnou cestu, ale hlavně chci bezpečí a taky nebejt nebezpečnej pro jiný. Takovýhle kecy, kdy se odsuzuje úplně všechno, jsou nejlepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 12:06 | Nahoru | #63649

PetrL3 píše: Důvod?
Ten motor s turbem (býval už ve starejch passatech z 90 let ve verzi 66kW) vydrží běžně milion km. Žere míň, jede jk sviňa když je naladěnej na těch 85kW. Na dálnici tlačí cca do 170 km/h. Pak mu dojde dech. SDI je neskutečnej louda, nelze to vůbec srovnávat. Oba motory znám z vlastní zkušenosti.

To je důvod, proč sem si nechal 1.9TDI jako rezervní auto, přestože mám jinak 2.0 PD, což je zase úplně jinde, ale už to není ta kvalita.



bezne milion? mozna samotnej blok/valce ... cerpadlo a dalsi periferie to urcite nedaj.

a neni to zas takovej zazrak... znam dost modernich motoru co najedou to same a "kulturneji"

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 12:07 | Nahoru | #63650
Bimbam> no, ale moc sem ti ani nenahrál, protože já srovnával totožná auta. Stejně spolehlivá. Vyjma turba, se může rozbít na obou totéž. Takže tím výběrem bez turba bys odstranil jen jednu věc, která zrovna není slabým místem. Ani nemění geometrii lopatek. Samo rozbít se může vše. Něco se občas vyměnit musí na každém autu, traktoru....

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 12:17 | Nahoru | #63651

assassin píše: bezne milion? mozna samotnej blok/valce ... cerpadlo a dalsi periferie to urcite nedaj.

a neni to zas takovej zazrak... znam dost modernich motoru co najedou to same a "kulturneji"



Něco odejít může, to je jasný. Ale napíšu to takhle. Když budeš chtít udržet v chodu milion km jedničkovou oktávku, zaplatíš za celou dobu provozu výrazně míň než u dvojkové. Samozřejmě záleží na motorizaci. Ale třeba i ložiska kol. za kolik to je u jedničkový, za kolik u dvojkový? Je to zkrátka jinde.

Naposledy editováno 07.08.2017 12:23:20

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 12:21 | Nahoru | #63652
Dan250> taky kdo (kromě Milana ) by chtěl jet do alp škodovkou? Já ne. I dojet Praha-Brno s passatem nebo ictavií 1 je rozdíl. Je to o tom, jestli budu v pohodě nebo mě bude bolet hlava a záda. Taky 8-12 airbagů vs 2...

Naposledy editováno 07.08.2017 12:23:53

Jawablázni

7.8.2017 v 13:04 | Nahoru | #63653
Dan - netvrdím že je stará škodovka skvělý auto, je dávno zastaralá nejen co se týká motoru, tlumičů, brzd a podobně, ale prostě mám rád jednoduchý věci, který si člověk dokáže víceméně opravit bez nutnosti toho, že by se muselo ve specializovaným servisu auto propojovat s nějakým zařízením který vyčte z řídící jednotky co tomu vlastně je. Na to moje popojíždění mezi dědinou a stavebninama nebo truhlárnou to auto postačuje a nikam dál se s tím většinou nepouštím.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2017 v 13:08 | Nahoru | #63654
Auta, to je stejně jako motorky dnes především elektronika, která pokud se začne sypat, je problém.
Mechanicky to většinou vydrží o dost dýl jak ty škůdky kdysi.
Tedy pokud to není litrový motorek s megaturbopřeplňováním a táhnoucí dvoutunový kolos.
Je to dáno lepší a přesnější výrobou a lepším materiálem na dílech.
Samozřejmě, že i stupeň bezpečnosti je jinde. Auto s motorem vepředu a pěti pytlema (myšleno airbagy) je násobně bezpečnější při čelním střetu jak hundrtka či stodváca. Velorex je při sráže s SUV pro majitele takřka jistým hrobem.
Ale kdo nenajezdí ročně víc jak 10tis a nesedí v tom dýl jak hodinu,
chápu, že mu lehký diskomfort nevadí. Já když co chvíli sedím v pixle na germánský dálnici bez limitu,
kolem mě lítaj auta ke dvoum kilům za hodinu a já sedím víc jak osm hodin v kuse, abych přejel celý Německo na naši centrálu.
Tak po mě nikdo nemůže chtít, abych to jel se žigulem.
A ty drahé servisy a trable s autama, tak to je daň za to, že čím více věcí je, tím více se může rozbít a taky rozbije.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2017 v 13:12 | Nahoru | #63655
Alpy Škodovkou? Proč ne.. Milane klidně frč, uděláš radost sobě i mnoha ostatním na cestě. Nám mávalo spousty lidí.

Zde zbytek obrázků z cesty

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 13:16 | Nahoru | #63656

Verdom píše:
A ty drahé servisy a trable s autama, tak to je daň za to, že čím více věcí je, tím více se může rozbít a taky rozbije.



To bych akceptoval, jenže oni to schválně dělají tak, aby to odcházelo musel si na výměnu. A jelikož to umí opravit každej lojza v garáži a přicházejí o kšeft, tak zavádějí elektronické servisní knížky, už dříve tvrdili, že olej v převodovce a chladicí kapalina jsou doživotní, aby to ve výběrkách vycházeli náklady na provoz levnější...
A pak se po pár letech sypou věci, který by jinak sloužili třeba trojnásobek km..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2017 v 13:57 | Nahoru | #63657
Já aktuálně sedlám na test KTM Duke, nejdřív 125 a následuje 390 a jsem z té motorky tolik nadšený, že až uvažuju o výměně XJ za toho Duke 390, jen nevím zda do toho jít.
Cítím se na tom bezpečněji, jízda je taková ladnější, lehčí, dovolím si na tom v zatáčkách to co na XJ ne...ale pořád nevím, zda není lepší těch několik desítek tisíc investovat do XJ, které pak bude sloužít X let zase bez problému...ale prostě ten rozdíl v technice je sakra znát...stejně tak váha...150kg oproti 200kg+

Jawablázni

7.8.2017 v 14:04 | Nahoru | #63658
Martin - no vida a to mně dneska ráno cestou do práce mával někdo na červený třindě se sajdou. Nestihnul jsem ani otevřít okýnko a zamávat tý třindě taky. Třeba to byl někdo známej ale já do toho škopku co měl na hlavě moc neviděl - hlavně jsme se minuli protisměrně - já jel do Nymburka a třinda se sajdou z Nymburka na Boleslav, takže jsme se součtem rychlostí minuli zhruba stovkou

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 14:30 | Nahoru | #63659
Kafi> o 390 jsem taky uvažoval a ve výběru se dostala do finále, ale na netu je nějak moc zmínek o praskajících rámech, kolech a jinejch bolestech.... Minimálně bych dobře vybíral případnýho dealera, se kterým by se dalo bavit o reklamacích.
Slovenský zastoupení, pod který spadá i ČR je děs běs - konečně i tady na m.cz je detailně popsaná kauza tahanic o reklamace a není to nic pěknýho

Jawablázni

7.8.2017 v 14:42 | Nahoru | #63660
Taky mi bylo řečeno, že reklamace KTM hroznej problém. Vyplnit jejich formulář prý trvá hodinu, a telefony neberou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist