paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.8.2017 v 11:08 | Nahoru | #1
PetrL3 - no, já i když jsem jezdil v životě s lecčím od mopedů přes náklaďáky a návěsy po autobusy, tak mi řízení osobního vozidla co má na všechno vopičárničky, posilovač řízení, automatickou převodovku a navíc jakejsi počítač v sobě a mapy na výkon a spotřebu a když si to postaví čidlo nebo kontakt, tak to nespravíš a nejede to, tak mi to řízení nebo užívání toho vozu lautr nic neříká. Nemusím to mít a ani zadarmo nechci. Kolegyně z práce v pátek odpoledne volala že stojí na svinibrodský pumpě a autí jí nechce nastartovat - odjela z práce domů asi dvě hodiny předtím. No co, Lucka skočila do feldy, já do starý stopětky a jeli jsme na zmiňovanou pumpu pokusit se to nějak oživit. Raději dvěma autama, kdyby jedna baterka nestačila. Moderní novej krám, fordka nebo co, kde si člověk sedící za volantem připadá jak v eroplánu. Kontrolky, blikátka, displeje,vopičárny. Zapla klíček - na palubce blikalo, pípalo, kníkalo a psalo kódy nějakých chyb. Naštěstí měla v autě bichli vytištěnějch A4 papírů v češtině, kde jsme se dopídili co kterej ten hlásič hlásá. Hlásalo to úplně poškozenej motor, nedostatek chladicí kapaliny, rozbitá světla, vypálený katalyzátor, no prostě jak kdyby auto prošlo válečným útokem a najelo na minu. A samozřejmě že nějakej řídič všeho v autě odmítal startovat.Protože z výše uvedených důvodů bla bla bla..... Prostě samý blbosti, auto má pár tejdnů, najeto nula nula prd, v práci to normálně nastartovala a dojela ty tři kiláky na pumpu, tam nabrala benál, zastavila na parkovišti a šla do krámu nebo kam. Tož jsem se šel kouknout pod kapotu, našel jsem baterku šikovně zakrytovanou , našel i nádobku kam se dolívá destilka s fridexem - hladina na horní rysce, vše jak má být. Tak koukám na baterku a ono už to není že jsou tam jen dva kabely, plusovej a mínusovej, od každýho pólu prostě několik drátů. Kontakty volný, jeden kábl i vypadlej z fastonu. Naštěstí šlo najít kam patřil, dotáhli jsme koncovky kabelů, natáhli startovací kabely a chvíli oživovali novou baterku v novým autě. Pak se podařilo nastartovat a domů těch třicet kiláků dojela už bez problémů. Nevím co by jsme dělali, kdyby ten nějakej kablík byl rozpojenej kdesi ve svazku nebo v hlubinách motorovýho prostoru. Takhle to aspoň bylo patrný. Naštěstí. Jo, je to prkotina, volný tohle, volný tamhleto, na to se dá přijít, ale kurnik u novýho auta? Co v tý fabrice nebo u prodejce dělaj? Nebo tím dělají úmyslně zakázky odtahovkám ?? Sorry na jawapokecu za autostory, ale Petr mi nahrál.

(reakce na) Jawablázni

7.8.2017 v 12:07 | Nahoru | #2
Bimbam> no, ale moc sem ti ani nenahrál, protože já srovnával totožná auta. Stejně spolehlivá. Vyjma turba, se může rozbít na obou totéž. Takže tím výběrem bez turba bys odstranil jen jednu věc, která zrovna není slabým místem. Ani nemění geometrii lopatek. Samo rozbít se může vše. Něco se občas vyměnit musí na každém autu, traktoru....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.8.2017 v 21:03 | Nahoru | #3

Bimbam píše: PetrL3 - no, já i když jsem jezdil v životě s lecčím ................., vše jak má být. Tak koukám na baterku a ono už to není že jsou tam jen dva kabely, plusovej a mínusovej, od každýho pólu prostě několik drátů. Kontakty volný, jeden kábl i vypadlej z fastonu. Naštěstí šlo najít kam patřil, dotáhli jsme koncovky kabelů, natáhli startovací kabely a chvíli oživovali novou baterku v novým autě. Pak se podařilo nastartovat a domů těch třicet kiláků dojela už bez problémů. Nevím co by jsme dělali, kdyby ten nějakej kablík byl rozpojenej kdesi ve svazku nebo v hlubinách motorovýho prostoru. Takhle to aspoň bylo patrný. Naštěstí. Jo, je to prkotina, volný tohle, volný tamhleto, na to se dá přijít, ale kurnik u novýho auta? Co v tý fabrice nebo u prodejce dělaj? Nebo tím dělají úmyslně zakázky odtahovkám ?? Sorry na jawapokecu za autostory, ale Petr mi nahrál.



To se prostě stane, stejně jako my vyrobíme zmetek ve fabrice, jako vyrobí zmetek v pekárně, na jatkách.... tak se vyrobí zmetek v montovně..... Je to samozřejmě ostuda a velké riziko že podruhý už si tímto postižený uživatel stejné auto nekoupí, ale je to vesměs stejná situace všude, protože přísné restrikce na všechno co se automotive týká, společně s globalizací ohledně sdílení vývojových a výobních nákladů na montážcí celky jako je skelet, nápravy, včetně agregátů, v koncernech i napříč jimi způsobuje, že jsou auta čím dál stejnější.... Jak co do vlastností, tak i do spolehlivosti.

Za komanče jsi měl na výběr škodovku, která měla obyčejnější a výkonnější provedení, stejná sitoace u žigula, pak waran, obyč a kombi, trabant, obyč a kombi, volhu obyč a kombi, k tomu nějaké malé serie dovozů.... zdálo se to málo? možná ano...

Dnes máš na trhu když vezmeme například menší auta velikosti Fabie - na trhu cca 15 typů aut, kterých je vlastně jen několik, jen je každé 2x-3x převlečené do jiného designu pod jinou značkou, sdílející většinu zásadních komponent jaok je hnací agregát, nápravy, podvozková plošina, základní skelet....... a mezi nimi je rozdíl zjednodušeně vzato asi jako mezi škodou 1000 a 100, nebo jako mezi felicií a favoritem....

Jak tu někodo zmiňoval, trvalnlivost dnešních aut není úplně špatná, jen se zapomíná na to, jak se k tomu uživatel chová..... š120 nebyla špatné auto, fungovala dlouho a zcela spolehlivě, stejně jako její konkurenti, ale pod jednou podmínkou... občas si pod ní majitel lehnul, promazal čepy náprav, ošetřil počínající snahy kovomorky, tu potřebné očistil, tu něco zase zkontroloval, odvzdušnil... Prostě dal tomu autu péči, která dnes není zvykem..... Takto mu vydržela nějakých 20 let dokud neshnila a najezdila za celou tu dobu třeba 150-200 000km, což byla konečná i pro její motor....

Dnešní auta jsou uživatelsky natolik přívětivá, že nechtějí nic, výměnou za to, ale chtějí občas drahou výměnu toho a onoho, co odejde proto, že to nemělo údržbu, aby nebyl majitel obtěžován, nebo zásah na něčem, co se ve starých werglech nenacházelo (komfortní funkce, bezpečnostní systémy, regulační systémy...), když navíc není vůbec nic mimořádného, že ten nájezd, který jsem zmiňoval výše to auto nahrká za tři roky, a za další tři už je na hranici půl milionu kilometrů, což je meta, kdy se přestává vyplácet to držet ať je to co je to.... To je potom skutečně snadno předvídatelné, že v takto intenzivním provozu může být destileté auto zcela bezcenný a nespolehlivý krám, ovšem proto, že za těch pár let už nadělal tolik služby, že má právo zemřít...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist