globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

19.10.2016 v 07:55 | Nahoru | #59581
Píšu to nad tebou ZVL Slovakia. Žádný skf padělky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2016 v 07:59 | Nahoru | #59582

Verdom píše: Čmoud> Ty SKF padělky jsem měl v ruce u nás u firmy, která nám dodává ložiska.
Pán si je sehnal, aby viděl, co to je zač. Krabička byla shodná barvou, ale papír byl jiný a ložiska měla jiný popis.

Nicméně já kupuju od Stadiona po velkou motorku jen NSK a nebo Timken.
V práci na rychloběžkách vydrží zhruba třikrát tolik co stávající ZKL či Kinex.



Motorů jsem nadělal hodně a nikdy, opravdu nikdy mi nepodalo České ložisko ruku. ZKL jsem dával i do své motokrosové RM250, která měla skoro 50 koní a 10 000 otáček. Dříve odešla ojnice, než ložiska. Pragu jsem jezdil 10 let na ZKL ložiscích a nic. To jen ta přiblblá 638 a její střed. Evidentně slabé místo tohoto pseudomotoru.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2016 v 08:27 | Nahoru | #59583
Tak mě napadlo, nepokoušel se už někdo nahradit je kluznejma ložiskama. Asi by byl problém s mazáním. Nekamenujte mě, prostě nápad.

Jawablázni

19.10.2016 v 09:13 | Nahoru | #59584
Kluzná ložiska potřebují o dost více oleje. To by nebylo dobrý.

(reakce na) Jawablázni

19.10.2016 v 09:40 | Nahoru | #59585

kehaj píše: Tak mě napadlo, nepokoušel se už někdo nahradit je kluznejma ložiskama. Asi by byl problém s mazáním. Nekamenujte mě, prostě nápad.



Proč kluzné, když jsou tu ještě válečky a soudky
Na jawamanii několik příspěvků...
Kdysi mi chlap, co mi dělal kliky, říkal, že je to blbost. Bral to z pozice motokrosu. tedy spíš závodní motor ."Když se vysype kuličkové ložisko, motor to nějak překouše." Válečky nevím. Je fakt, že s totálně zdemolovaným ložiskem jsem jel 100 km stylem nebudu stát v poli, buď vydrží nebo ne. Na jawamanii doporučují jedno válečkové, otázka, jestli pak není více namáhané to zústávající kuličkové...
Ložiska tohoto dvoutaktu trpí i když motorka nejezdí. Zbytky spalin, vzdušná vlhkost... někdo radí dát výpustný šroub a na zimu zalít kluku olejem. Z hlediska turistického to možná není špatný nápad. Já to většinou zhuntoval tak nějak mechanicky, ne časem...

(reakce na) Jawablázni

19.10.2016 v 10:15 | Nahoru | #59586

MartinED250 píše: Motorů jsem nadělal hodně a nikdy, opravdu nikdy mi nepodalo České ložisko ruku. ZKL jsem dával i do své motokrosové RM250, která měla skoro 50 koní a 10 000 otáček. Dříve odešla ojnice, než ložiska. Pragu jsem jezdil 10 let na ZKL ložiscích a nic. To jen ta přiblblá 638 a její střed. Evidentně slabé místo tohoto pseudomotoru.



Taky mám za sebou pár motorů a do roku 2005 jsem jiná, než ZKL nedával.
Bohužel po tomto roce začala významnější spolupráce ZVL s Chinou a následně,
s příchodem krize stáli před rozhodnutím to zavřít a nebo "ojebat".
Zvítězilo to druhé a ložiska jak materiálově tak rozměrově šly do háje.
Když dnes koupíš ZKL a v benzínu ho omyješ a roztočíš, tak šustí a chrastí jak kdyby najelo sto tisíc.
Vzal jsem ho do krámu a ptal se co s tím.
Prý vyměnit za nový. A když jsem řekl, že nové je, tak jen klopili zrak.

A toto potvrdili i kluci na karuselech (jednoúčelák na výrobu kovových dílů),
kde ložiska vydržely cca 14 měsíců a po roce 2005 to skočilo na půl roku.
Po přechodu na NSK je to zase rok až rok a půl jako to bylo s ZVL kdysi.
SKF jsou tuším švédi, NSK jsou Japončíci, ale všichni dělají v Polsku, Malaysii atd.
Ale pokud kvalitu kontrolují a nešidí materiál, je to jedno.

Edit: Ale na ty ZVL si myslím, že Kehaj zase těch dvacet bez problémů najede.
Ta koncepce je u tohodle motoru dost naknop to souhlas. Jsem zvědav co s ním najede Sucháč v Dingovi.

Naposledy editováno 19.10.2016 11:18:45

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2016 v 21:44 | Nahoru | #59588
K současným ložiskám ZKL a nedejbože Kinex nemám důvěru. ZVL pouze na podřadné věci.
Radši si připlatím na lepší děvčicu, ale vždy od oficiálního prodejce značky.
S tou kvalitou je to všady stejné, protože obchodníka zajímá jeho zisk a tučnou marži si může dát jen k levně koupeným věcem.
A mezi bloky jen a pouze papír.
Když si tam někdo napatle silikon, dobře mu tak.
Ten papír má ještě jeden důvod, kromě spolehlivosti, čistě strojařský - součinitel tření mezi holými kartry je, dejme tomu, 0,02, ale s papírem zaručeně 0,2, takže desetkrát vyšší.
To znamená, že spoj musí být tužší...než slepený silikonem, u kterého se výrobci trumfují, jakýže má zázračný modul pružnosti .
Tento fígl se hodně používá při spojování kardanů nebo poloos aut...
Když mám pochyby o spolehlivosti utěsnění, v kritických místech potřu papír těsnicím tmelem. Ale opravdu málo, jen postraším, udělám sichry.
Podobně to praktikuju u těsnění pod hlavu u aut kolem vody a oleje...
To, že někteří výrobci používají tmel je taky tím, že je to kapken jiný matroš, než červený silikon...a taky konstrukce těsněných dílů je kapku jiná.
A vůbec - dyť mě to može byt jedno...ať si každý používá co chce, já i můj dvorní mechanik nejsme znilí nůžtičkama střihat těsnění...teda temu kamošovi to vyrábí jeho drahá polovička .
No a taky by mě zajímalo, zda-li Kehaj použije ložiska s masivní (u 2T stačí plast) klecí, která podstatně omezí vibrace v ložisku (a tím i hluk) a nebo klec nýtovanou...
Bez takových masivních klecí ložisek třebas MZta dlůho nefunguje...

Naposledy editováno 19.10.2016 21:52:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2016 v 23:03 | Nahoru | #59589
Zdenalbenal> nedovolím si odporovat a už vůbec né Vám, ale co jsem zatím dělal motory, tak jsem dával červenej od Wurtha a spokojenost. Papír jsem dával jednou, když jsem jednomu klučíkovi dělal mustanga a tmel nechtěl za žádnou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2016 v 23:05 | Nahoru | #59590
Zpráva (nejen) pro Tondu Zloun - šrouby ČSN 02 1131 mám nejdelší M6x55 a 60, obé se závitem k hlavě, v zinku, v dostatečném množství.
Šrouby M7, nejdelší jsou 60mm, závit ne až k 6HR hlavě, mech. vlastnosti 8.8, bez povrchovky, těch je taky dost.
Mám eště délky 40 (závit k hlavě, zinek), 45 a 50.
Až pojedu do zinkovny, nechal bych jich pár pozinkovat.
Stejně asi tak matičky, páč ty, co tady sů, tak majů zinek žlutý.

(reakce na) Jawablázni

19.10.2016 v 23:19 | Nahoru | #59591
Dan250> ...no proto .
No mě je to uhlák kovový (=putna), co kdo použije...
Nicméně třebas u Hondy CRF 450, u těch modelů, co znám, je exponovaných míst, co se týče těsnění, dost.
Páč tam je stěna šupka a namáhání jaxsviňa.
U toho papíru je eště jeden fígl - udělat těsnění širší, než je šířka doléhajících dílů. Kde to, samozřejmě, jde a u kartrů zpravidla jo.
Podstatně se tím zvýší spolehlivost spoje...a to žádným tmelem neuděláš...
Kdo by chtěl skládat třeba Sachse a nebo Pucha na tmel, tak to jednoduše nejde. Protože spolehlivě nedodržíš potřebnou axiální vůli na ložiscích kliky. O neřazení řazení nemluvě.
No ono to teda de, český kovotepec zvládne všechno, ale podle toho to taky dopadá...

Jawablázni

20.10.2016 v 06:59 | Nahoru | #59592
Jenže mezi půlky motorů se papír už dávno nedává - spoj je počítán na tmel. Už moped Stadion od prvopočátku výroby nikdy papír mezi půlkami neměl. Když do takového motoru dáš papír, tak nabouráš axiální vůle na převodovce, apod... Papír dávám jen na místa, kde je to nutné kvůli rozměru. Pod válec, příruby karburátoru (kvůli agresivitě benzinu), apod. Třeba OHC bez různě silných těsnících papírů dobře nesložíš. Jinak všude silikon a pohoda. Nikdy mi to nezazlobilo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 10:10 | Nahoru | #59593

Zdenalbenal píše: Zpráva (nejen) pro Tondu Zloun - šrouby ČSN 02 1131 mám nejdelší M6x55 a 60, obé se závitem k hlavě, v zinku, v dostatečném množství.
Šrouby M7, nejdelší jsou 60mm, závit ne až k 6HR hlavě, mech. vlastnosti 8.8, bez povrchovky, těch je taky dost.
Mám eště délky 40 (závit k hlavě, zinek), 45 a 50.
Až pojedu do zinkovny, nechal bych jich pár pozinkovat.
Stejně asi tak matičky, páč ty, co tady sů, tak majů zinek žlutý.



Díky za dobrou zprávu. Našly by se i nějaké M5 a M 8 na víka spojek a na pionýry?
Tonda Zloun

Naposledy editováno 20.10.2016 10:13:02

(reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 11:34 | Nahoru | #59594
Mám taky dotaz. Dal jsem vyčistit karburátor Jikov ultrazvukem. Po namontování zpět jde motor stejně špatně jako předtím. Vše ostatní přetěsněno, prohlédnuto. Vada v karburátoru byla na 99,9 %. Dnes mi kolega řekl, že ultrazvuk je nanic, že sice vyčistí větší kanály, ale ty malé může naopak "utrženým" bordelem z těch větších ucpat. A že takový složitější karburátor třeba z Favorita mechanicky těžko vyčistím. Už s tím bojuju třetí týden a nevím, co dál. Je ten ultrazvuk opravdu tak neúčinný ?? Dokonce škodlivý ??

Jawablázni

20.10.2016 v 11:57 | Nahoru | #59595
Tak předně. Ultrazvuk není "zázračný" a zabetonovaný kanálky s malým průměrem nedá ani on a musí se mu pomoci.
Nicméně pokud se v ultrazvuku čistí, tak se musí v lázni naněkolikrát
a otáčet to co čistím, protože změnou pozice se má šanci uvolněný bordel vyplavit.
Předpokládám, že karb byl kompletně odstrojen.
No a před zpětnou kompletací je nutný ty kanály, co mají být průchozí zkontrolovat zda průchozí jsou.
Ideálně prostříknout benzínem či petrolejem.
O škodlivosti ultrazvuku nic nevím.

Jawablázni

20.10.2016 v 12:11 | Nahoru | #59596
Jinak to, že je karburátor zdrojem problémů ještě neznamená, že to vyčištění v ultrazvuku zachrání.
Máš v něm trysky a správné trysky?
Jak vypadá šoupě?
Co poloha jehly?
Tvar jehly? (replikové jehly s tupějším úhlem zahodit hned)
Není ucpaný filtr sání, díky kterému je bohatší směs?
Jak je na tom bohatost volnoběhu?
Nepřisává si falešně pod přírubou?
Není někde prasklina? (mám doma karburátor, kde prasklo tělo po 20 letech a samo od sebe, nevěřícím mohu nafotit ;) )

Věcí spojených s karbem je mraky a nemusí to být vžby jen zahumusený karb.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.10.2016 v 12:22 | Nahoru | #59597
Co tohle ? Nedávno jsem si to koupil do dílny a ještě to nezkoušel. Prý je to účinný a díky tlaku se dostane i do kanálků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 13:52 | Nahoru | #59598
MartinED250> To se myslim fouká do sání při volnoběhu, tudíž trysky a podobné části palivosystému to nezasáhne
a ovlivní to jen tam kde už jde hotová směs.

Klasickéčističe do benzínu palivosystém taky trochu pročistí, ale kekel z oleje a ekobenzínu usazený v dvoutaktu asi hned tak něco nerozpustí a vyhraje aceton na týden a následně ultrazvuk a kompresor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 15:20 | Nahoru | #59599
Verdom> A co ocet ? Prý pomáhá. Můj problém je s karburátorem z auta, škodovky, takže čtyřtakt, kde by tolik usazenin být nemělo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 16:08 | Nahoru | #59600
milan1963> Ocet napul s vodou a deset minut varit dostal u nas nazev. Karburatorova polivka ;) Ocet je agresivni a nektere slitiny poskodi a dojde k vykrehnuti. Asi bych to nedelal.

(reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 16:43 | Nahoru | #59601
marauder> M5x20 a M5x50 mám.
Osmičky jen délky 35, ale optám se, jestli by delší byly dostupné.

(reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 18:09 | Nahoru | #59602

Verdom píše: milan1963> Ocet napul s vodou a deset minut varit dostal u nas nazev. Karburatorova polivka ;) Ocet je agresivni a nektere slitiny poskodi a dojde k vykrehnuti. Asi bych to nedelal.

Vyděl jsem dokument jak čistí v depu na vlaku nějaký součástky, že daj na pár hodin do teplé vody s kyselinou citronovou tu která se koupí za pár korun v potravinách. Ten mechanik říkal že je to lepší jak nějaký chemikálie a skoro zadarmo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.10.2016 v 19:42 | Nahoru | #59603
Mě zas kdysi jeden můj šéf doporučil sodu bikarbonu, ale přiznávám že jsem to nikdy nezkoušel.
P.S. Taky v teplé vodě.

Naposledy editováno 20.10.2016 19:43:22

(reakce na) Jawablázni

20.10.2016 v 21:50 | Nahoru | #59604
kehaj> Bicarbona a nebo citronka funguje na bezpečnější odstranění oxidace (rzi) na oceli.
Pokud odrezuju, tak používám "ostřejší" kyselinu chlorovodíkovou.
Je to asi za pětinu času, ale stokrát nebezpečnější.
Hlavně pro obsluhu teda. ;)
Musí následovat neutralizace (stačí mýdlovou vodou) a pasivace (ideálně bezoplach s fosforečnou kyselinou a taninem, třebas od predixu)
Používám to hlavně u nádrží před vylitím.
U Al slitin je ale díky zinku a hořčíku, které jsou jako legury, nebezpečné hrát si s chemií.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.10.2016 v 13:16 | Nahoru | #59605
Něco ze sociálních sítí. O dvoutaktní 350 je u nás stále zájem




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.10.2016 v 21:35 | Nahoru | #59606
elevator> Fejskuk nevlastním, ale překvapilo mně, že retro Jawa 350 se vcelku dost prodává. Ale proč ne, není to špatný stroj. Sám mám na J 350, i když dvokomorovou 640, ty nejlepší vzpomínky.
Dnes jsem si po asi 3 týdnech vyjel na výlet. Na pionýru. Výlet skončil po ujetí 3 metrů. Ještě ve stodole jsem píchl zadní kolo. Už 6 let ( od cesty do Itálie s 650 ) jsem nepíchl a nelepil. Tak si to zítra připomenu...

(reakce na) Jawablázni

21.10.2016 v 22:14 | Nahoru | #59607
milan1963>



Jawablázni

22.10.2016 v 22:24 | Nahoru | #59608
Tak dneska pěkných cca 180km - jel jsem Vstromkem na 2. servisní prohlídku (po roce a najeto cca něco přes 7000km) do Kladna k Hamouzovi.
Ráno když jsem po osmé vyjížděl tak bylo asi 5st., ale drže se hesla - není zima, je jen špatně oblečený motorkář - a se zapnutým vyhříváním rukojetí cesta příjemně ubíhala a před desátou jsem byl v Kladně. Cca hodinka během níž mechanik (Ukrajinec) vyměnil olej s filtrem v motoru, překontroloval pár šroubových spojů, zkontroloval tlak v pneu (co kdyby za ten rok klesnul) a bylo hotovo. Razítko do servisní knížky za necelých 16stovek a mohl jsem vyrazit k domovu. Při zpáteční cestě jsem se zastavil v Praze ve Vrbovce v ASpiritu podívat se na Aprilie a MG, ostatní prodejci měli bohužel zavřeno.
Trošku víc železa na dvou kolech:

























http://www.motorkari...a-v-praze-35255.html

Naposledy editováno 22.10.2016 22:26:02

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.10.2016 v 01:36 | Nahoru | #59609
Jirka_S> hezké, ale já bych dal přednost tomuhle železu


Je to výstava tady v Argentině...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.10.2016 v 14:54 | Nahoru | #59610
Kafi> Jo, Jawa je Jawa ( a ČZ...)
Jirka S : Já dnes ráno jsem přišel k Adeniu, že najedu pár desítek podzimních kilometrů. Ani mě nepřekvapilo, že po 12 dnech stání jsem nenastartoval. . Zase baterie, měla 25 % kapacity , motorka si ji "samovybila"... tak jsem ji dal na nabíječku, za hodinu motorka chytla. Najel jsem necelých 80 km, teplota asi 5 stupňů, mlhavo, ale jsem spokojen. I na podzim je Vysočina hezká. Se spolehlivostí motorky v tomto chladném období je to tristní. Opět musím pochválit vyhřívané rukojeti, škoda, že tohle nebylo před 30 lety, když jsem za budoucí manželkou jezdil na pérákovi od března do listopadu 620 km měsíčně. Není špatné počasí, jen špatně oblečený motorkář.









Naposledy editováno 23.10.2016 14:58:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist