globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

6.5.2015 v 10:04 | Nahoru | #49651





Chystá se někdo o víkendu do Mariánek na závody co sem dával odkaz Hawker před pár dny?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.5.2015 v 10:32 | Nahoru | #49652
Verdom, Milan - taky celej život jezdím starejma pixlama, jsem zvyklej na zemědělský vůle řízení, řazení a podobně, kdo jezdil někdy s vejtřaskou nebo espětkou či tatrovkou 148 tak ví že i když se to seštelovalo nebo povyměňovalo, že to za dva měsíce až půl roku bylo zase stejně rozglajdaný A ke žravosti oleje, volha 24 mi žrala na tisíc kiláků litr oleje a to jsem byl rád že jen tak málo - něco sežral motor a něco ruská přesnost výroby s netěsnostma motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.5.2015 v 10:37 | Nahoru | #49653
Ti co uvedli v mastné anketě JINÝ,tak mi napište prosím do pm o jaké se jedná ať to zkonkrétizujeme,tedy pokud to neni tajné a nebo nějaká domácí alchymie

(reakce na) Jawablázni

6.5.2015 v 11:22 | Nahoru | #49654
Bimbam> :) Inu Rusko. Si vzpomínám, že když jsem měl moskviče tak ke mě přišli tenkrát Rusáci, když je vyháněl Kocáb z kasáren v Turnově a ptali se proč je to na rampě. Řekl jsem jim, že to olej, benzín a brzdovku žere ve stejném poměru (tak 18litrů na 100km) a že to musím dát do kupy nebo střelit. Reakce byla překvapivá, že dají 8tis. Nebylo co řešit, druhý den byl z domu. Ale citroena co mám ted, tam musí být vše v cajku. Jezdívá s ním dcera i manželka a to by mě neprošlo a i sám bych se bál je s tím někam pustit, kdyby to nebylo OK. A na dnešních silnicích těch 5 airbagů může taky lecos zachránit. U 120 kde před tebou jsou jen plech a prázdno není moc šancí při čelním střetu s nějakým SUV... I když asi nikdo nejezdí aby boural.

Jawablázni

6.5.2015 v 11:42 | Nahoru | #49655
tak já na výlet nejedu, zítra ráno odjíždím do práce...

Jawablázni

6.5.2015 v 12:53 | Nahoru | #49656
Měl jsem všechny modely Škodovek od 1OO(tu jsme měli s kámošem tak nějak na pul) až po dnešní Fabii a ikdyž je Fabka jen desetiletá z fleku bych ji vyměnil za něco novějšího,ale jak píše Verdom,zas tolik výbavy ,ale taky nepotřebuju,ke štěstí mi stačí klimatizace,dalkovej centrál a okna v elektrice,zbytek nejni potřeba,pokukuju po Nissan Note,Suzuki SX4 popřípadě Octavia Scout,ale naštěstí nemám peníze a tak Fabka ještě bude chvilku jezdit hu nás.

Akamu-to je škoda.

Jawablázni

6.5.2015 v 15:32 | Nahoru | #49657




(reakce na) Jawablázni

6.5.2015 v 16:14 | Nahoru | #49658
skodovak> Jen pro doplnění: dílů ke Škodovkám 105 / 120 (zvlášt' starší, užší model) mám tolik, že už je nemám kam dávat. Motor mezi nimi však není. Zato plechařinu, tedy novou, asi na 3 auta.
Podobné to bylo s pérákem - jedna motorka k ježdění, dvě na díly a k tomu patro nad stodolou plné dílů , i nových. To se mi (naneštěstí) podařilo rozprodat kolem roku 90, za dnes velice lidové ceny , třeba novou nádrž za stovku, totéž výfuky, jenže v té době o péráky ani součástky nikdo moc nestál. Boom přišel o 10 let později...
Stejné je to dnes s díly ke škodovkám 105 / 120. Nikdo o ně příliš nestojí, tak je kupuju za v podstatě symbolické ceny. A to beru jen nové věci, o starší použité nemám zájem. Naposledy jsem koupil minulý měsíc dvě nové pneu 14 '' po stovce.

Jawablázni

6.5.2015 v 17:12 | Nahoru | #49659
Milan: To je správné, zásoba dílů je první bod. Udělej ale výjimku a kup klidně ojetý motor, ale dobrý. Při téhle spotřebě oleje už totiž ten tvůj moc nenajezdí a pochybuji, že by oprava stála za to. Spíš ho odložit na dobu, až se oprava vyplatí a postupně na něj sehnat díly. Protože autu, které stojí pro poruchu motoru je tuna plechařiny na dvě věci. Já zas jdu hlavně po dílch, které doma nevyrobim. Zadní ramena na Trabanta si doma repasuji a není problém vyrobit rameno i nové (které lze taky koupit za cca 1800kč). Prahy i další plechařina se dají vždy naohýbat, ale díly motoru ne. Nebo ne za rozumný peníz.
Věřím, že máš svoji škodovku rád, tak ji to dej najevo. Smířit se se spotřebou oleje jakou máš je pro mě jako smířit se s tím, že moje dítě nemůže normálně chodit. Pokud je totiž šance závadu odstranit, je chyba to neudělat.

Jawablázni

6.5.2015 v 18:29 | Nahoru | #49660
Kafi, mírné doladění bohatosti směsi se dělá úpravou výšky hladiny v plovákovce. I výrobci zpravidla uvádějí její toleranci...
Mezi sousedníma tryskama je odskok pět stovek standardní, stovka (Vlasťákův případ) je těžký nadstandard.
No a kolik tryska doopravdy dává, to by sis musel nechat u nejakého fachmana "odfůknůt", páč nekdy čísla na nich vyražená jsou poněkud mimo.
Jo, posunutím jehly se směs nikdy neobohatí při jízdě na plný plyn.
Na to je pouze a jen hlavní tryska.
A ta se zkouší při maximální zátěži, což je poslední kvalt, mírné stoupání či protivítr výsledný úkaz zvýrazní.
Když to dělá brikule už na nižší kvalty, ukazuje to na nepravost.
Pokud se neví, nepoznám, jestli je to bohaté či chudé, dám tam výrazně jinou trysku a zkusím to.
Zkušební jízda mě napoví, co to chce. Nebo by napovědět měla...

Naposledy editováno 06.05.2015 18:35:23

Jawablázni

6.5.2015 v 18:52 | Nahoru | #49661
Pro Čmouda - omastky:
- pro méně výkonné střepy jako Terra a podobně Sunoco, páč od nich kupuju v bečkách (sice jiné oleje, ale su loajální - nebo olejální - zákazník)
- pro více namáhané verky (Jawa 654 a velké štamprle) - Motorex.
Značky a jejich produkty mě doporučili lidi, keří s něma majů bohaté zkušenosti a vyzkoušeli ledacos.
Nemám důvod jim nevěřit, neboť v motoristické branži mnohé dokázali.

Jawablázni

6.5.2015 v 22:30 | Nahoru | #49662
Tak jsem si dneska zpříjemnil po práci podvečer - v muzeu v MB měl p. Hoštálek promítání a přednášku o své cestě s řemenovým motocyklem L+K z Paříže do Vídně. Motocykl měl fyzicky sebou a na závěr jej natočil a i s ním na ukázku po muzeu zajezdil. Super zážitek.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.5.2015 v 22:48 | Nahoru | #49663
For Milan - jestli ti ta Š120 kouří víc jak Trabant, tak mě tyhle auta docela vadí, že musím čuchat ty jejich smrady. Nemyslím jen staré škodovky - pokud jsou v dobrém stavu tak proti vůbec nic nemám, myslím i diesly s vykuchaným DPF a podobné rakovinotvorné smrady. Jediné a správné řešení - okamžité odebrání ORV a patřičná pokuta. Měl jsem taky Š120, na které jsem měl cca necelých 200 000km (LPG) a spotřeba mot. oleje byla cca kolem 0,5l na 10000km. A to jsem ji nijak nešetřil a velkou část najela s vozíkem, který byl většinou "lehce přetížený". Zásada byla jednou ročně výměna mot. oleje, seřízení ventilů, očištění kontaktů, předstih, nové svíčky a s motorem nebyl žádný problém. Na tvém místě bych spíš sháněl Š120 v lepším stavu a vyšlo by tě to levněji, než tebou plánované opravy (chápu, že k tomuhle autu máš srdeční vztah). Přístup, že na tvůj způsob užívání je to dobrý je zcela špatný a pro technicky založeného člověka nepřijatelný.
Jinak motor, který bere olej podle mě není dobrý motor - a jsou případy i u některých současných motorizací (vlastní zkušenosti z práce).

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.5.2015 v 23:25 | Nahoru | #49664
Ti co hlasovali v mastné anketě pro jiný,tak můžou už teď zahlasovat na konkrétní olej.Pokud se najde ještě jiná možnost,tak mi to pošlete jako PM a dopíšu ho tam.

Naposledy editováno 06.05.2015 23:26:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.5.2015 v 06:02 | Nahoru | #49665
Motory typu toho co tam má Milan má psanou spotřebu max 0,7L na 1000Km. Dnešní "supermoderní" auta mají normu 1L na 1000Km. Výrobci se jistí, protože se občas motor nepovede a opravdu i tem litr na 1000Km baští. Známý koupil novou Hondu CRV a ta od novoty brala 0,8L. Hádal se s prodejcem a servisem a neuhrál to... vysmáli se mu, že je to v normě. Motor v Milanovo škodovce, který bere 1,5l na 1000Km (nejčastěji kolem dříků ventilů) v provozu s touhle spotřebou tolik kouři nemůže. max. hodí obláček po přeřazení (změně otáček), ale souměrně jako dvoutakt kouřit nemůže... jestli ano, tak je tam špatně něco jiného - celkové seřízení, netěsné ventily, apod. jestli pokuřuje bíle, tak je to spíše voda prolínající těsněním pod hlavou.

(reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 06:12 | Nahoru | #49666
Jirka_S> Jinou Š120? To je s ekovýpalným dnes hodně drahý špás.Za ty peníze co bys dal za jinou Š120, která by k něčemu vypadala (jdou do kurzu jako jawy) by možná bylo pro běžný provoz a denní ježdění lepší sehnat auto modernější a bezpečnější (favorit, felicie, fabie resp. cokoli mladší). :) A Š120 si pošetřit na nostalgické vyjížďky. :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.5.2015 v 09:03 | Nahoru | #49667
To ekovýpalný je pěkná lumpárna, člověk se pak nemůže ani nepotřebnýho auta který ještě bez problémů jezdí zbavit jinak, než to hodit do šrotu, teda vlastně ani tam ne, musí se to ekologicky zlikvidovat aby se to dalo zrušit. Páč je to díky těm deseti tisícům výpalnýho neprodejný byť za symbolickej peníz.

Jawablázni

7.5.2015 v 09:44 | Nahoru | #49668
Noční vlci na cestě do Berlína




Jawablázni

7.5.2015 v 10:13 | Nahoru | #49669
Martin: Ale on ani dobře seřízený dvoutakt nekouří Pokud jsou tyhle motory v dobrém stavu, tak nikomu nemusí vadit, ani jako brzda provozu (škodovka i Trabant 90 dají, když jsou v dobrém stavu), ani jako smrad. Škodovka mi kouří pouze za studena když ji nastartuji po delší době. Trabant při ranním startu zahalí vesnici co oblaku, ale po prvních 4km ani nezakouří, leda do dlooouhého a táhlého kopce, jinak ne. Mazáno M2T 1:40.
Milan prostě má svoji škodověnku strašně rád, ale přijde mi někdy, že ji samou láskou umačkává a dusí. Radši mám majitele, který svoji škodovku nenávidí, ale pečuje o ni, a ta je v dobrém technickém stavu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 10:43 | Nahoru | #49670
MartinED250> s tím olejem je to trošku jinak
moderní diesly s longlife oleji jsou přímo navržený, aby ten olej "žraly"
Podle mně je to právě kvůli těm prodlouženým intervalům. Tím, že dolejváš, tak ten olej částěčně regeneruješ a nezůstane tam po těch 30.tisicích jenom černý mazut ale i snad ještě trochu toho oleje.
Proto taky mají tyhle motory hlídání hladiny oleje v několika stupních a hlásí dopředu, že např během 400 km musíš olej dolejt.
Dolejvá se většinou po půllitru tohodle příšerně předraženýho oleje (1l na pumpě v bratru 500 Kč) a vystačí to třeba na 3000 km (tady ten údaj berte s rezervou, je různý pro různý motory a asi i oleje).
Takže během interval doleješ 9x po půl litru a pak musíš stejně olej komplet vyměnit.
Tedy během těch 30 ti tisíc prodlouženýho intervalu stejně protočíš dvě kompletní náplně, což je v průměru běžných 15.000 na jednu výměnu. a ten olej je přitom 2x dražší a to se vyplatí.
(ano, ušetříš dva papírový filtry a hodinu práce)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 11:47 | Nahoru | #49671

Bimbam píše: To ekovýpalný je pěkná lumpárna, člověk se pak nemůže ani nepotřebnýho auta který ještě bez problémů jezdí zbavit jinak, než to hodit do šrotu, teda vlastně ani tam ne, musí se to ekologicky zlikvidovat aby se to dalo zrušit. Páč je to díky těm deseti tisícům výpalnýho neprodejný byť za symbolickej peníz.


Máš - bohužel - pravdu. Koupit jinou stodvacítku ? Právě kvůli ekopoplatku nechci. Kdyby, tak jedině úzkou a když vidím ty ceny, až 40 tisíc za opravdu hezkou, plus ekovýpalné, jsem na padesáti !! Pro sběratele snad, ale k ježdění ne. To vyměním blatníky, prahy, opravím podlahu a dveře, udělám domácí lak, něco s motorem a vím, že mám všechno v pořádku. Vyjde to třeba na 30 tisíc, ale vím, co mám.
Škodovák: možná to vypadá, že mám auto místo manželky, ale tak to není. Věnuju mu měsíčně chvíli času, projdu vše, co je třeba a jezdím. Koroze se tím oddálí, ale stejně je tady. Po 35 letech ježdění není divu. A motor po 200 000 kilometrech, i když každých 6000 km měním olej, má taky své odslouženo. Původní kroužky, vůle v rozdělovači, asi i vodítka ventilů volnější, prostě opotřebení. Tomu nezabráním. Předloni jsem investoval do podvozku ( čepy, brzdy, tlumiče...) ted' do dalšího.
Ta úvaha o jiném autě je mimo. Nemít doma tohle auto je asi stejné jako nemít Jawu.

(reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 11:54 | Nahoru | #49672

maabo píše: MartinED250> s tím olejem je to trošku jinak
moderní diesly s longlife oleji jsou přímo navržený, aby ten olej "žraly"
Podle mně je to právě kvůli těm prodlouženým intervalům. Tím, že dolejváš, tak ten olej částěčně regeneruješ a nezůstane tam po těch 30.tisicích jenom černý mazut ale i snad ještě trochu toho oleje.
Proto taky mají tyhle motory hlídání hladiny oleje v několika stupních a hlásí dopředu, že např během 400 km musíš olej dolejt.
Dolejvá se většinou po půllitru tohodle příšerně předraženýho oleje (1l na pumpě v bratru 500 Kč) a vystačí to třeba na 3000 km (tady ten údaj berte s rezervou, je různý pro různý motory a asi i oleje).
Takže během interval doleješ 9x po půl litru a pak musíš stejně olej komplet vyměnit.
Tedy během těch 30 ti tisíc prodlouženýho intervalu stejně protočíš dvě kompletní náplně, což je v průměru běžných 15.000 na jednu výměnu. a ten olej je přitom 2x dražší a to se vyplatí.
(ano, ušetříš dva papírový filtry a hodinu práce)



To je blbost.. Máme v práci nového trnazita a ten už má 25 000Km od novoty na jeden olej. Nedolévalo se nic - nebylo potřeba zatím si počítač servis nevyhlásil. Táta má novou benzinovou Octávii VRS. Má 10 000km a nedoléval taky nic. Ty velké tolerance spotřeby oleje výrobci píšou jako sichr. Měla už to 1,6 felicie.

(reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 11:58 | Nahoru | #49673

milan1963 píše: Máš - bohužel - pravdu. Koupit jinou stodvacítku ? Právě kvůli ekopoplatku nechci. Kdyby, tak jedině úzkou a když vidím ty ceny, až 40 tisíc za opravdu hezkou, plus ekovýpalné, jsem na padesáti !! Pro sběratele snad, ale k ježdění ne. To vyměním blatníky, prahy, opravím podlahu a dveře, udělám domácí lak, něco s motorem a vím, že mám všechno v pořádku. Vyjde to třeba na 30 tisíc, ale vím, co mám.
Škodovák: možná to vypadá, že mám auto místo manželky, ale tak to není. Věnuju mu měsíčně chvíli času, projdu vše, co je třeba a jezdím. Koroze se tím oddálí, ale stejně je tady. Po 35 letech ježdění není divu. A motor po 200 000 kilometrech, i když každých 6000 km měním olej, má taky své odslouženo. Původní kroužky, vůle v rozdělovači, asi i vodítka ventilů volnější, prostě opotřebení. Tomu nezabráním. Předloni jsem investoval do podvozku ( čepy, brzdy, tlumiče...) ted' do dalšího.
Ta úvaha o jiném autě je mimo. Nemít doma tohle auto je asi stejné jako nemít Jawu.



Milane litinové hlavy vodítka ventilů nemají. Mají jen vývrt a následné stružení přímo v hlavě. Dá se to odvrtat a montovat klasická vodítka i s dávkovacími gufery jako mají škody favorit a novější verze.

Jawablázni

7.5.2015 v 11:58 | Nahoru | #49674
Milan: Já to chápu, jediné o co mi jde je, že jsi napsal, že jsi spokojen se svou spotřebou oleje. A věř mi, že sice to někdy není od věci, ale věčný přístup stylem "stejně může být hůř, tak tohle zkousnu taky" vede jen a jen do ho*en. Když opravíš motor a vyvaříš co je potřeba, máš krásné auto. Když na něj ale budeš srát, nikdo ti nebude věřit, že ho máš rád. A za chlapa mluví činy. Proto NIKDY nebudu věřit, že má někdo rád svoje auto, pokud to auto dává zjevně najevo něco jiného. Pokud majitel není zručný na to, aby to udělal, nechť ho svěří do rukou odborníků (tím nemyslím zrovna autorizované servisy), a auto si bude chrochtat blahem. Můj Trabant musí být s mou péčí spokojený, jinak nejsem spokojený já. A myslím, že krom garáže mu nechybí nic

Jawablázni

7.5.2015 v 11:59 | Nahoru | #49675
Martin: Toho Tranzita prosím nevozit k nám do servisu Hrabání se v motorech, ve kterých je olej přes 20 000km patří mezi fujtablovou činnost.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.5.2015 v 12:43 | Nahoru | #49676
To já samozřejmě vím, ale taková je doba. Auto si počítá čas, počet startů a počet km. Tranzit jezdí dálky a nemá ještě rok a už má 30 000Km. Počítač to vyhodnocuje jako OK, ale ten olej už musí být fujtajblovej. Ve svém autě s long tarifem bych ho taky měnil po 15 000Km...

(reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 15:44 | Nahoru | #49677
MartinED250> Martine, není 15 tisíc moc ? Jak píšu, ve své 120 ho měním po 6 tisících (Super Mogul), v Jawě 650 každý podzim (cca 7 až 11 000 kilometrů ročně, Motul 5100). Na oleji se nevyplatí šetřit. Kdysi jsem si půjčil Octavii, měnil jsem v ní olej. Vytekl ne olej, ale vazelína, tam byl ten M 6 A snad od roku 62, tedy nového auta...něco podobného jsem už nikdy neviděl.
A právě jsem dovezl novou baterii do auta. Rozměrově jako 44 Ah, ale má 86 Ah ! Staré bylo 6 let. Jen podražili, stojí 1790 korun.Ještě mě čeká nová baterie do Jawy 650. Té co v ní mám, je už také 6 let. Startuje, ale už je na hraně. Kolik vám vydrží baterie? Jedna mi v pérákovi vydržela 11 let. Bylo to v 80. letech.

Jawablázni

7.5.2015 v 16:00 | Nahoru | #49678
Akumulátor v 650 jakožto velkému jednobuchu se 100mm pístem má naprosto jiné podmínky, než v čemkoli jiném.. Dovolil bych si doporučit Yuasu Umicron. Origo 650 má většinou 9 nebo prý podle manuálu může mít i 12Ah / nikde ale není zmíněno v jakých případech / originál BMW má 14Ah..

Jawablázni

7.5.2015 v 16:02 | Nahoru | #49679
Jarda Šoul si na Kolama dolů povídal o tom, jak se jelo na sportce přes Jižní Ameriku. Sledoval jsem tu jeho jízdu na facebooku a celkem si jí užil.

e: Milan: Na motorkách průměrně po 5 letech baterie po smrti. (mám VAPE, tak příště asi u většiny strojů nahradím baterii kondenzátorem a bude) U auta tak do 8 let. (Dýl jej většinou ani nemám.

Naposledy editováno 07.05.2015 16:02:46

(reakce na) Jawablázni

7.5.2015 v 19:15 | Nahoru | #49680
Čmoud> Repsol Competition
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 6 Včera v 16:43 kuzmič
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist