AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Akamu-to je škoda.
Podobné to bylo s pérákem - jedna motorka k ježdění, dvě na díly a k tomu patro nad stodolou plné dílů , i nových. To se mi (naneštěstí) podařilo rozprodat kolem roku 90, za dnes velice lidové ceny , třeba novou nádrž za stovku, totéž výfuky, jenže v té době o péráky ani součástky nikdo moc nestál. Boom přišel o 10 let později...
Stejné je to dnes s díly ke škodovkám 105 / 120. Nikdo o ně příliš nestojí, tak je kupuju za v podstatě symbolické ceny. A to beru jen nové věci, o starší použité nemám zájem. Naposledy jsem koupil minulý měsíc dvě nové pneu 14 '' po stovce.
Věřím, že máš svoji škodovku rád, tak ji to dej najevo. Smířit se se spotřebou oleje jakou máš je pro mě jako smířit se s tím, že moje dítě nemůže normálně chodit. Pokud je totiž šance závadu odstranit, je chyba to neudělat.
Mezi sousedníma tryskama je odskok pět stovek standardní, stovka (Vlasťákův případ) je těžký nadstandard.
No a kolik tryska doopravdy dává, to by sis musel nechat u nejakého fachmana "odfůknůt", páč nekdy čísla na nich vyražená jsou poněkud mimo.
Jo, posunutím jehly se směs nikdy neobohatí při jízdě na plný plyn.
Na to je pouze a jen hlavní tryska.
A ta se zkouší při maximální zátěži, což je poslední kvalt, mírné stoupání či protivítr výsledný úkaz zvýrazní.
Když to dělá brikule už na nižší kvalty, ukazuje to na nepravost.
Pokud se neví, nepoznám, jestli je to bohaté či chudé, dám tam výrazně jinou trysku a zkusím to.
Zkušební jízda mě napoví, co to chce. Nebo by napovědět měla...
Naposledy editováno 06.05.2015 18:35:23
- pro méně výkonné střepy jako Terra a podobně Sunoco, páč od nich kupuju v bečkách (sice jiné oleje, ale su loajální - nebo olejální - zákazník)
- pro více namáhané verky (Jawa 654 a velké štamprle) - Motorex.
Značky a jejich produkty mě doporučili lidi, keří s něma majů bohaté zkušenosti a vyzkoušeli ledacos.
Nemám důvod jim nevěřit, neboť v motoristické branži mnohé dokázali.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak motor, který bere olej podle mě není dobrý motor - a jsou případy i u některých současných motorizací (vlastní zkušenosti z práce).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 06.05.2015 23:26:03
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan prostě má svoji škodověnku strašně rád, ale přijde mi někdy, že ji samou láskou umačkává a dusí. Radši mám majitele, který svoji škodovku nenávidí, ale pečuje o ni, a ta je v dobrém technickém stavu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
moderní diesly s longlife oleji jsou přímo navržený, aby ten olej "žraly"
Podle mně je to právě kvůli těm prodlouženým intervalům. Tím, že dolejváš, tak ten olej částěčně regeneruješ a nezůstane tam po těch 30.tisicích jenom černý mazut ale i snad ještě trochu toho oleje.
Proto taky mají tyhle motory hlídání hladiny oleje v několika stupních a hlásí dopředu, že např během 400 km musíš olej dolejt.
Dolejvá se většinou po půllitru tohodle příšerně předraženýho oleje (1l na pumpě v bratru 500 Kč) a vystačí to třeba na 3000 km (tady ten údaj berte s rezervou, je různý pro různý motory a asi i oleje).
Takže během interval doleješ 9x po půl litru a pak musíš stejně olej komplet vyměnit.
Tedy během těch 30 ti tisíc prodlouženýho intervalu stejně protočíš dvě kompletní náplně, což je v průměru běžných 15.000 na jednu výměnu. a ten olej je přitom 2x dražší a to se vyplatí.
(ano, ušetříš dva papírový filtry a hodinu práce)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: To ekovýpalný je pěkná lumpárna, člověk se pak nemůže ani nepotřebnýho auta který ještě bez problémů jezdí zbavit jinak, než to hodit do šrotu, teda vlastně ani tam ne, musí se to ekologicky zlikvidovat aby se to dalo zrušit. Páč je to díky těm deseti tisícům výpalnýho neprodejný byť za symbolickej peníz.
Máš - bohužel - pravdu. Koupit jinou stodvacítku ? Právě kvůli ekopoplatku nechci. Kdyby, tak jedině úzkou a když vidím ty ceny, až 40 tisíc za opravdu hezkou, plus ekovýpalné, jsem na padesáti !! Pro sběratele snad, ale k ježdění ne. To vyměním blatníky, prahy, opravím podlahu a dveře, udělám domácí lak, něco s motorem a vím, že mám všechno v pořádku. Vyjde to třeba na 30 tisíc, ale vím, co mám.
Škodovák: možná to vypadá, že mám auto místo manželky, ale tak to není. Věnuju mu měsíčně chvíli času, projdu vše, co je třeba a jezdím. Koroze se tím oddálí, ale stejně je tady. Po 35 letech ježdění není divu. A motor po 200 000 kilometrech, i když každých 6000 km měním olej, má taky své odslouženo. Původní kroužky, vůle v rozdělovači, asi i vodítka ventilů volnější, prostě opotřebení. Tomu nezabráním. Předloni jsem investoval do podvozku ( čepy, brzdy, tlumiče...) ted' do dalšího.
Ta úvaha o jiném autě je mimo. Nemít doma tohle auto je asi stejné jako nemít Jawu.
maabo píše: MartinED250> s tím olejem je to trošku jinak
moderní diesly s longlife oleji jsou přímo navržený, aby ten olej "žraly"
Podle mně je to právě kvůli těm prodlouženým intervalům. Tím, že dolejváš, tak ten olej částěčně regeneruješ a nezůstane tam po těch 30.tisicích jenom černý mazut ale i snad ještě trochu toho oleje.
Proto taky mají tyhle motory hlídání hladiny oleje v několika stupních a hlásí dopředu, že např během 400 km musíš olej dolejt.
Dolejvá se většinou po půllitru tohodle příšerně předraženýho oleje (1l na pumpě v bratru 500 Kč) a vystačí to třeba na 3000 km (tady ten údaj berte s rezervou, je různý pro různý motory a asi i oleje).
Takže během interval doleješ 9x po půl litru a pak musíš stejně olej komplet vyměnit.
Tedy během těch 30 ti tisíc prodlouženýho intervalu stejně protočíš dvě kompletní náplně, což je v průměru běžných 15.000 na jednu výměnu. a ten olej je přitom 2x dražší a to se vyplatí.
(ano, ušetříš dva papírový filtry a hodinu práce)
To je blbost.. Máme v práci nového trnazita a ten už má 25 000Km od novoty na jeden olej. Nedolévalo se nic - nebylo potřeba zatím si počítač servis nevyhlásil. Táta má novou benzinovou Octávii VRS. Má 10 000km a nedoléval taky nic. Ty velké tolerance spotřeby oleje výrobci píšou jako sichr. Měla už to 1,6 felicie.
milan1963 píše: Máš - bohužel - pravdu. Koupit jinou stodvacítku ? Právě kvůli ekopoplatku nechci. Kdyby, tak jedině úzkou a když vidím ty ceny, až 40 tisíc za opravdu hezkou, plus ekovýpalné, jsem na padesáti !! Pro sběratele snad, ale k ježdění ne. To vyměním blatníky, prahy, opravím podlahu a dveře, udělám domácí lak, něco s motorem a vím, že mám všechno v pořádku. Vyjde to třeba na 30 tisíc, ale vím, co mám.
Škodovák: možná to vypadá, že mám auto místo manželky, ale tak to není. Věnuju mu měsíčně chvíli času, projdu vše, co je třeba a jezdím. Koroze se tím oddálí, ale stejně je tady. Po 35 letech ježdění není divu. A motor po 200 000 kilometrech, i když každých 6000 km měním olej, má taky své odslouženo. Původní kroužky, vůle v rozdělovači, asi i vodítka ventilů volnější, prostě opotřebení. Tomu nezabráním. Předloni jsem investoval do podvozku ( čepy, brzdy, tlumiče...) ted' do dalšího.
Ta úvaha o jiném autě je mimo. Nemít doma tohle auto je asi stejné jako nemít Jawu.
Milane litinové hlavy vodítka ventilů nemají. Mají jen vývrt a následné stružení přímo v hlavě. Dá se to odvrtat a montovat klasická vodítka i s dávkovacími gufery jako mají škody favorit a novější verze.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A právě jsem dovezl novou baterii do auta. Rozměrově jako 44 Ah, ale má 86 Ah ! Staré bylo 6 let. Jen podražili, stojí 1790 korun.Ještě mě čeká nová baterie do Jawy 650. Té co v ní mám, je už také 6 let. Startuje, ale už je na hraně. Kolik vám vydrží baterie? Jedna mi v pérákovi vydržela 11 let. Bylo to v 80. letech.
e: Milan: Na motorkách průměrně po 5 letech baterie po smrti. (mám VAPE, tak příště asi u většiny strojů nahradím baterii kondenzátorem a bude) U auta tak do 8 let. (Dýl jej většinou ani nemám.
Naposledy editováno 07.05.2015 16:02:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 6 | Včera v 16:43 kuzmič |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |