globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 17:21 | Nahoru | #36991

Čmoud píše: T-1000> no jestli jsem Semovi dobře rozuměl,tak to chceme pojmout jako cdmv

Jojo, tak jsem to myslel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 18:57 | Nahoru | #36992

Dan250 píše: MartinED250> to je chytrý . Díky! Ještě udělám malej průzkum, kam dáváte chromovat? Myslim nádrže a menší věci.


Já chromuji běžné věci tady. Galvenn umí ale jen vybrousit a chromovat. Díly nevyrovnávají ani jinak neopravují.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 18:58 | Nahoru | #36993

Sema píše: Jojo, tak jsem to myslel.


Tak já vyndám Pařeza. A bude to ddmv....

(reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 19:27 | Nahoru | #36994
T-1000> Nádrže jim stačí poslat nepřipravený? A co ostatní díly (řídítka, páky..), jaký mají ceny a kvality? Díky za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.3.2014 v 19:48 | Nahoru | #36995
U Louise maj TUTY nepromoky máte s nima někdo zkušenosti?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 19:49 | Nahoru | #36996
T-1000> tak až se budeme vracet,tak si tě v Příbrami vyzvedneme
Kehaj> dneska jsme to se Zdenálem probírali a řikal,že kombinézu né,že prej se blbě loví

Naposledy editováno 24.03.2014 19:51:29

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.3.2014 v 19:50 | Nahoru | #36997
Dnes mi volali, že mají hotovou nádrž na Panelku pro kámoše. Chtějí 3.400,- Kč. Věci chtějí umyté od mastnoty. Můžou být ale v barvě, starém chromu, apod. Oni si ty vrstvy chemicky stáhnou a pak vybrousí a vyleští, nachromují. Jak jsem ale psal, nic nerovnají.
Drobné díly ti říct neumím. Není to úplně levné, protože čím menší díl, tím hůř se brousí. Nechával jsem teď chromovat asi 46 dílů typu, matky, páčky, kryty kluzáků apod. na půlitra. Chtěli tuším 5.600,- Chromuji tam už minimálně 7 let. Nic nerezne, ani se neloupe. Když se něco nepovede, tak jim to ukážeš a oni to předělají.
Je třeba se neleknout. Provozují to buď rusové nebo ukrajinci. Občas někdo koho jsem tam poslal poplašeně volal. Ale jsou spolehlivý.
Akorát to někdy trvá. Podle práce. Jednou je to hotové za 14 dní, podruhé za dva měsíce. Na to je třeba se připravit. Udělají to klidně přednostně, ale za příplatek. A ten je vcelku vysoký.
Živí je zakázky pro velké firmy. Tyhle drobné práce berou také, dělají je kvalitně, ale je s tím ten časový problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 19:56 | Nahoru | #36998
Čmoud> Já používám tyhle. Nepromok

(reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 19:57 | Nahoru | #36999

Čmoud píše: Kehaj> dneska jsme to se Zdenálem probírali a řikal,že kombinézu né,že prej se blbě loví



??? asi si dřepím na kabelu

Už mi to seplo.

Naposledy editováno 24.03.2014 20:00:35

Jawablázni

24.3.2014 v 20:03 | Nahoru | #37000
Zase když to pustíš, tak máš v dešti teplo v botech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 20:03 | Nahoru | #37001
T-1000> to vypadá dobře A co gatě?

(reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 20:04 | Nahoru | #37002

T-1000 píše: Dnes mi volali, že mají hotovou nádrž na Panelku pro kámoše. Chtějí 3.400,- Kč. Věci chtějí umyté od mastnoty. Můžou být ale v barvě, starém chromu, apod. Oni si ty vrstvy chemicky stáhnou a pak vybrousí a vyleští, nachromují. Jak jsem ale psal, nic nerovnají.
Drobné díly ti říct neumím. Není to úplně levné, protože čím menší díl, tím hůř se brousí. Nechával jsem teď chromovat asi 46 dílů typu, matky, páčky, kryty kluzáků apod. na půlitra. Chtěli tuším 5.600,- Chromuji tam už minimálně 7 let. Nic nerezne, ani se neloupe. Když se něco nepovede, tak jim to ukážeš a oni to předělají.
Je třeba se neleknout. Provozují to buď rusové nebo ukrajinci. Občas někdo koho jsem tam poslal poplašeně volal. Ale jsou spolehlivý.
Akorát to někdy trvá. Podle práce. Jednou je to hotové za 14 dní, podruhé za dva měsíce. Na to je třeba se připravit. Udělají to klidně přednostně, ale za příplatek. A ten je vcelku vysoký.
Živí je zakázky pro velké firmy. Tyhle drobné práce berou také, dělají je kvalitně, ale je s tím ten časový problém.



Perfektní práce.

(reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 20:07 | Nahoru | #37003
T-1000> Díky, tak to jim něco pošlu. Mám zkušenosti s Podobou, ale ted se nějak neozývá. Spíš mi jde o to, abych o ty díly nepřišel, taky jsem o tom už něco slyšel...

(reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 20:23 | Nahoru | #37004

Čmoud píše: T-1000> to vypadá dobře A co gatě?


Kalhoty k tomu mám taky. Nevím proč je nemají na webu. Mívali k tomu i návleky na boty. A fakt to neteče.
Ověřeno loni na OHC srazu, celý den venku a v dešti, cca 120km se zastávkami.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.3.2014 v 20:39 | Nahoru | #37005
Kehaj> Jednodílné kombi jsou lepší z hlediska ochrany proti vodě, ale hůř se navlékají. Mám od Louise dvoudílné nepromoky a fungují celkem slušně. Taky se chci podívat po nových, ty současné už mají něco za sebou.

(reakce na) Jawablázni

24.3.2014 v 21:17 | Nahoru | #37006
Sema> nepromok má tady odtud

Jawablázni

25.3.2014 v 00:13 | Nahoru | #37007
U Lujze mají kalhoty s celorozepínacími nohavicemi, což by bylo fajn při nasazování. Akorát je otázkou, jak kvalitní jsou ty zipy jak z hlediska voděodolnosti, tak z hlediska dlouhodobé funkčnosti. Motobunda od Psí vydrži dost intenzivní déšť sama o sobě, takže teď budu řešit hlavně nepromok kalhoty.

Jawablázni

25.3.2014 v 08:29 | Nahoru | #37008

V autech budou muset být nové bezpečnostní pásy. Experti je už testovali a překvapivě zjistili, že snižují počet dopravních nehod až o 95%, když jsou správně použité!

Naposledy editováno 25.03.2014 08:30:05

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.3.2014 v 10:52 | Nahoru | #37009
ahoj všem
...mam na vas dotaz....procházel jsem ruzně po netu inzeráty ohledne prodeje 350 a docela me udivilo jak se tam lidi při prodeji předvádí ruznýma opravama na motorech nebo i v 18000 km generálkama a pod je to normální ???
jak jste na tom vy s opravama zánovních motorek ?? dík P

Jawablázni

25.3.2014 v 11:12 | Nahoru | #37010
No, to je různé, je skupina lidí kteří se domnívají že je po 20 000 km na obyčejné dvoutaktní jawě ať už dvěpade či třipade nutnej výbrus.A tak ho udělaj i když to třeba potřebné není. Pak je skupina lidí, kteří vědí že když je to dobře udělané a člověk se o motor trochu stará a nehoní ho jak nadmutou kozu natož studenej, tak že jawa bez problémů dá 50 000 a jezdí vesele ještě dál. To třeba dokázal teď nedávno Pavel Suchý co s třindou objel svět - Motor mu po té cestě šlape furt jak hodinky. Moje stará hranatá číza 477 má najeto bezmála 70 000 - ta už by pomalu první výbrus potřebovala, krom spojky a oleje nebylo měněný nic, už ale nemá výkon jako dřív. Moje černá třinda Světluška šla na generálku motoru (výbrus plus klika) v téměř 100 000 km.Jezdila ještě dobře, ale už se špatně startovala při nižších teplotách než zhruba +10. Ptal jsem se na tohle i pár lidí co se opravama živí a vyznají se v motorech - bylo mi řečeno, pokud to někdo honí jak prase, tuní to do 30 kobyl a myslí si že stará třinda dokáže jezdit na vejlety se suprsportama, tak ten motor prostě během patnácti či dvaceti tisíc či ještě dřív oddělá. Když je motor poskládanej dobře a jak má být, měl by bez problémů 50 000 dát. Ty naše cestovací či přesouvací stroje nejsou přece žádný soutěžáky, aby se po jednom závodě dělal motor.

Naposledy editováno 25.03.2014 11:14:51

(reakce na) Jawablázni

25.3.2014 v 11:14 | Nahoru | #37011
šedivka> záleží co to je za tip,18 t. to vypadá na střeový ložisko,ale generálka motoru se dělá od 50 tis dál pokud je potřeba a některé nájezdy jsou i větší,záleží na zacházení majitele.Při koupi u mně hraje dost velkou roli.

Jawablázni

25.3.2014 v 11:20 | Nahoru | #37012
Dobré je mít na 638-40 motoru plné čelo. Odlehčené čelo vytlučené do karteru nesvědčí ani ložiskům. Zbytek mechaniky - tam se skoro nemá co pokazit...

Jawablázni

25.3.2014 v 11:55 | Nahoru | #37013
hm to je lepší snad koupit novou...asi fakt blazni se honi za motorkama co točí 13000 ot a po pár letech je prodávaj...jaký bych mel sehnat papíry, aby se dala nová tady přihlásit ??

Jawablázni

25.3.2014 v 12:45 | Nahoru | #37014
Šedivka-no je to typ 640 tak asi tento asi by to šlo i na 639,ale spíš než vrazit 10 do papírů a pak 6O do nové motky,bych šel cestou koupě co nejmladší 640(Trampa) klidně za cenu mezi 20-30ti(40ti Tramp) tis kč,popřípadě ti na pořádnou go motoru stači cca 1Otis a seš furt na pulce nového stroje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.3.2014 v 13:00 | Nahoru | #37015
Šedivka - no , ne každá třinda co je v nabídkách v prodeji a různě po bazarech netovejch měla jako majitele takovýho cvoka co by ji huntoval závoděním , tůrováním na místě a plamenama z vejfuku nebo pálením gumy. Často je to tak, že si třindu koupí nějakej mlaďoch aby se trochu naučil jezdit anebo z důvodu nedostatku financí a převážně lacinejch dílů a oprav, nebo to po někom podědí, rok dva pojezdí, mnohdy to i sešteluje nebo si to nechá opravit a potom zjistí že už mu pomalá a slabá třipade nestačí, že chce něco jinýho a tak ji pak lidi prodávaj - a nemusí být ta motorka ve špatným stavu. Nebo zasedne místo za řídítka za volant a motorka už jenom někde stojí, tak ji po čase prodá aby nepřekážela v garáži. A může být fakt v dobrým stavu. A koupíš ji za deset či patnáct tisíc a můžeš v klidu kolik let jezdit. Jasně, je to postarší stroj s neznámou historií, ale kolikrát to žádná vražda není. A většina problémů se dá celkem jednoduše opravit.

Jawablázni

25.3.2014 v 13:23 | Nahoru | #37016
jo díky za námety k myslenkám...neco pravdy na tom bude...

(reakce na) Jawablázni

25.3.2014 v 13:25 | Nahoru | #37017
Bimbam> ideální levnou a pěknou, mechanický věci se dají opravit, aspoň pak člověk ví, na čem je. Dávat do originálu něco zprasené je těžší než dělat normální GO

Jawablázni

25.3.2014 v 13:38 | Nahoru | #37018
Ony totiž nejsou kilometry jako kilometry. Když někdo jezdí 10 let do práce 10km tam a 10km domů, tak motor naběhá znatelně méně kilometrů, než když se jede za den v průměru 250Km skoro v kuse. Vemte si, že všechny testované motorky Šímou najely obrovské porce kilometrů, ale v poměrně krátkém časovém úseku. V běžném provozu, kdy se motor používá na krátké vzdálenosti a mezi tím má přestávky nikdy takovou porci km nenatočí. Střídání teplot, koroze, apod, kdežto na větších dálkách běží ustálenou rychlostí v ideálních teplotách, apod.

Jawablázni

25.3.2014 v 13:40 | Nahoru | #37019
Šedivko, jestli to chceš na cesty do práce atd. a nemáš garáž, enom ten kotevní řetaz , tak dobrým zabezpečením proti krádeži je typ a vzhled stroje.
Můj známý je cvok, co jezdí po světě na bicyklu. V Sobotíně mu nachystali super extra union kolo se špičkovým lakem lesk jako blesk. A to chtěl jet na Východ.
Po poradě s vedením firmy mu "vyrobili" lak á la ruský kombajn. Co se týče výbavy, tak na nepromokavé kabele navleče režné pytle a podobně. Důležité sů mimikry .
Takže stroj opticky šrot, technicky perla.
Pokud si manuálně zručný se základníma technickýma znalostma, tak opravit třindu zvládneš sám. Když si netrůfáš poskládat motór, tato banda ví o lidech, keří to umí.
Ostatní zvládne lépe cvičený jezevčík.
Já kupuju stroje buď funglovky (se záruků) a nebo totální vraky, keré opravím a vím, co sem s tým udělal.
Když se to posere, dobře mě tak a aspoň se poučím z teho, co sem zmrvil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.3.2014 v 14:11 | Nahoru | #37020

kehaj píše: U Louise maj TUTY nepromoky máte s nima někdo zkušenosti?


Mám ho. Je dobrý, ale po jízdě 3 hodiny v prudkém dešti jsem měl v rozkroku vlhko. Nevím ale,jestli to nebylo tím, že jsem ho špatně zapnul.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist