globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 00:30 | Nahoru | #33811
Sema> Pro takové to cestování po naší republice stačí třeba 250 nebo 350. Pokud to ale člověk myslí s cestováním vážněji, myslím cesty po světě, je třeba něco silnějšího. Pro mě je objem 650 asi ideální. Pravda - na ničem silnějším jsem nikdy nejel.
Taky jde o to, s kým se jezdí. Jawy 350 ve skupině jsou dobrou volbou. Pokud ale jako já začneš jezdit na Jawě 350 s motorkami 650 a víc, je to špatné. Skupina by měla být vyrovnaná.
DAN 250: Je to tak, koncem 70. let se takové Tatry 57 prodávaly za pár stovek, max. tisíc. Bratr jí měl, koupil ji v pěkném stavu za 3 tisíce....kde jsou ty časy. Dnes za ní dostával 200 tisíc. Vloni jí prodal.

Naposledy editováno 22.11.2013 00:31:12

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 00:52 | Nahoru | #33812
milan1963>S nutností vyrovnanosti strojů ve skupině naprosto souhlasím. Kombinace několika motorek s výkonem 50-100 koní a dvou Jaw s výkonem polovičním až čtvrtinovým se i v naší partě (hodně sježděné) ukázala jako nadále neudržitelná. Loni jsme do Holandska jeli na třech Jawách 639/640 a to byla pohoda. Ale v nesourodé skupině jezdíme už jen na krátké cesty.

A ještě k tomu výkonu. Zatím jsem dojel na J350 jen do Holandska, a do Monaka přes Alpy. Nepovažuju se za Jawacestovatele, to jsou jiní borci, před kterými smekám, ale rozhodně jsem ve své jednočlenné skupině netrpěl pocitem nedostatku výkonu. Přizpůsobil jsem tempo a denní rozvrh vlastnostem motocyklu a náramně jsem si to užil. A trasu jsem naopak neupravoval vůbec, jel jsem přesně tak, jak bych jel na BMW, čili přes největší kopce a průsmyky. Pokud by nás jelo víc, bylo by to možná jiné.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 06:34 | Nahoru | #33813
Není to tak až o výkonu.. Na cesty se jezdí o dovolených a člověk si to chce užít, něco vidět a pamatovat si. Když na dovolenou vyrazíš na silný mašině, tak se za chvilku přistihneš, že jedeš trap jako blázen a z okolní přírody nemáš nic... Jedeš rychle a sleduješ jen silnici. Takový Rumunsko co jsme jeli bylo ideální na cestovní průměr panelky. Jedeš si, rouzhlížíš se a vychutnáváš..

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 09:44 | Nahoru | #33814
MartinED250> zrovna nedávno jsem se přistihnul když jsem jel na Č175/487,že bych na ní rád i cestoval,je na tom příjemné povožení,ale pokud na to člověk nabalí všechno co potřebuje a má na to nějaký čas,tak ten obsah a výkon musí nahoru,kor když sebou tahám 20kg a nemůžu a nemůžu je nechat doma Já bych rád někam dál i na tom Mýmstandovi,ale to fakt až bude těch 20kg v bagáži a né v tom airbagu

Kafi> tu středu jsme dávali protože jsi ve čtvrtek nemohl

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 10:13 | Nahoru | #33815
Přesně tak. Méně výkonná motorka je samosebou i o dost lehčí a co si budeme povídat. na dovolené je váha všeho nepřítelem. Na lehké motorce se člověk cítí svobodněji a volněji. Stíhá si výce vychutnávat okolí, apod. Navíc jsme se všichni shodli, že se na těch lehkých jawkách třeba v RO dostaneme v terénu dál než na naložených GéSech a ostatních mastodontů. Kluci si to minulý rok vyzkoušeli a odsouhlasili to. Je to ale o lidech. Někdo tu pomalejší cestu nesnese. Já preferuju radši projet méně, ale poznat z okolí více. Když jsme valili do Alp celý den po německé dálnici tak jsme si výce koní přáli, ale nakonec to taky šlo. Za 1 den ujeto na 559 s pávíky více jak 500Km. Sokolov - Švýcarsko.



1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 12:24 | Nahoru | #33816
Jawy v terénu (myšleno cestovním). Na to bude mít deset lidí deset názorů. Několik Jaw po návratu z cest do končin s horšími nebo téměř žádnými cestami jsem viděl a všechny dostaly těžce na prdel a potřebovaly urgentně repasi kdečeho. Nákladu vozím stejně na Jawě i na GS, akorát to každá motorka jinak snáší. A nikdo mi nenamluví, že plně naložená Jawa bude v terénu lepším strojem než pololožené GS.

Jawablázni

22.11.2013 v 12:44 | Nahoru | #33817
Bimbo-něco pro Tebe,až budeš stavět 350VB.

http://aukro.cz/jawa...-vb-i3717904804.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 12:50 | Nahoru | #33818
MartinED250> Máš pravdu. Jenže je tu ALE... moje letošní dovolená je příkladem. Měl jsem 2 týdny , ne víc a chtěl jsem se dostat do Estonska a když to vyjde, do Finska. Po úvahahách mi vyšlo, že Polsko "obětuju" a jenom ho projedu. Ono je to 900 km a chtít prozkoumat Polsko prostě nešlo. A těch 900 km jsme jeli místy co to dalo - po dálnici 130 až 140, po silnici sice nejdřív 90, ale potom po zvyku Poláků taky až 120. Tohle by Jawa 250 nemohla, no a 350 asi taky ne. Litvu a Lotyšsko jsme si projeli podrobněji, v Estonsku jsme z Narvy do Tallinnu jeli taky - až 140 km /h. Díky tomu jsme byli ve Finsku. Jet tuhle trasu na pérákovi, Finsko by prostě nešlo navštívit. Chce to určitý kompromis. A mě (nám) se letos tento kompromis opravdu vyplatil. Do Polska se mohu podívat v podstatě kdykoliv, do Finska už to tak jednoduché není.
Plánuju už pomalu příští motodovolenou. Jedna z úvah je, že pojedu na Gibraltar a možná do Afriky. Jenže s Jawou 650, ne s pérákem. Sice na 3 týdny, ale takových 8000 km bude i na 650 dost. Obětuju Německo, Švýcarsko, možná i Francii. Prohlédnout bych si chtěl hlavně Španělsko, no a Afriku. Bližší země se dají projet jindy. Zase je to o tom, co člověk upřednostní.
Říkám si, že po okolních zemích (tak do 3000 km) se podívám v důchodu
Mimochodem, nechtěl by někdo jet příští léto se mnou ??

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 12:51 | Nahoru | #33819
milan1963>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 13:45 | Nahoru | #33820

Sema píše: Jawy v terénu (myšleno cestovním). Na to bude mít deset lidí deset názorů. Několik Jaw po návratu z cest do končin s horšími nebo téměř žádnými cestami jsem viděl a všechny dostaly těžce na prdel a potřebovaly urgentně repasi kdečeho. Nákladu vozím stejně na Jawě i na GS, akorát to každá motorka jinak snáší. A nikdo mi nenamluví, že plně naložená Jawa bude v terénu lepším strojem než pololožené GS.



559 s pávem naloženým na dovolenou vyjela (náklad nikoliv na motorce, ale v pávu což je nesporná výhoda) vyjela v těžkých rozbahněných výjezdech dál než okufrovanej dvanáctkovej edvenžr. Fór byl v tom, že jezdec na jawě seděl, krtkoval nohama a kličkoval mezi vyjetými kolejemi - motorka díky nákladu v Pávu byla klidná. GS naložené na zadku v kufrech se ve finále začalo stavět na zadní a tím pádem sjíždět do rozbahněných vyjetých kolejí kde končilo. Neřídil to žádný blbec. Nakonec to vzdal a objel to jinudy. Nikdy nezapomenu na ten náš zlomyslný smích.. Jo a uznal to i brácha co s námi v RO byl na jawce a druhý rok si to střihl na svém 5 let starém GS. Ten Páv je totiž strašná výhoda . neměni težiště motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 13:47 | Nahoru | #33821
Milane četl jsi článek co sem dal nedávno Sema? I na Simsonu jde ujet 900Km za den.. Je to jen o lidech, co vydrží a jaké si připustí pohodlí.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 14:08 | Nahoru | #33822
MartinED250>Zase si nedovedu představit co provedou dlouhé kamenité výjezdy, kde jsem šel do stupaček a naložil tomu, s těžkým PAvem a jeho závěsem. No, ale nechal bych to plavat, já nepojedu nikam do terénu s Jawou a PAvem, Ty tam zase nepojedeš na GS.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 15:07 | Nahoru | #33823
Tady bylo bláto a koleje. Uzoučkej pruh mezi kolejema uprostřed. V kolejích se jet nedalo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 15:09 | Nahoru | #33824
čmoud> když tam budete i po osme tak dorazim...
sema> myslím to tak, že ty stroje nemají už český motor, spousta dílů co odchází...třeba praskání drátů v kole, elektrika a tak...já na těch motorkách nejel, takže je to jedna bába povídala, ale myslel jsem to tak, že to nemá český motor a když se dřív řekla jawa řpedstavil sis spolehlivý motocykl....ale to je můj názor :)

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 15:10 | Nahoru | #33825

MartinED250 píše: Tady bylo bláto a koleje. Uzoučkej pruh mezi kolejema uprostřed. V kolejích se jet nedalo.

S boxerem je jízda v blátivých kolejích obecně problém. Krásně jsem takhle lehnul v Albánii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 15:12 | Nahoru | #33826
Kafi>Já bych řekl, že budem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 15:32 | Nahoru | #33827
Sema> chápu co Martin chce říci,s Jawickou je prostě lepší manipulace a při jízdě mám lepší pocit,jistější.GSo je uzasnej cestovatelsky stroj a už mně několikrát pozitivně překvapila,bylo to v terénu i na silnici.Tam kde jsem si vduchu říkal,že tady koncim,tam se projevil Beda jako neuvěřitelný partak,který mně podržel.Každá má svoje a je to čistě můj subjektivní názor,tak na Jawicce se cítím jistější a víc si užívám okolo jak říká Martin,ale Beda je prostě vybornej partak na delší streky a myslim,že ho budu ještě dlouho objevovat a ucit se na něm.Tož tak

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 15:44 | Nahoru | #33828

MartinED250 píše: Milane četl jsi článek co sem dal nedávno Sema? I na Simsonu jde ujet 900Km za den.. Je to jen o lidech, co vydrží a jaké si připustí pohodlí.


Ano, to je to, co myslím : pokud ujedu tolik km za den je jasné, že jenom jedu a jedu a jedu...a nemám čas podívat se po památkách, zajít na oběd do restaurace atd.
K Pavu : když jsem byl před 7 lety na Ukrajině jel jsem na svojí 350 ( 640 ). Dva kolegové měli Jawy 250 s Pavy. Byl jsem o dost rychlejší, ale to tak nevadilo. Vadilo, že v kopcích Karpat jednomu u Pava odešel kříž, druhému kyvka...těžce jsme sháněli po horách autogen, abychom mohli pokračovat dál a oni tam Pavy nemuseli nechat. Pav je jistě dobrý, ale po nezpevněných cestách bych byl moc opatrný. Určitě dávám přednost kufrům. Jet do Švýcarska, kde je to samý perfektní asfalt, proč ne s Pavem? Ale na východ...nevím, nevím

Naposledy editováno 22.11.2013 15:50:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 15:52 | Nahoru | #33829
Čmoud>Já mám dlouhý haksny a jezdím na pekaře i na Hrochovi. Ale souhlas, hmotnost Jawy je velké plus. Kolikrát jsem si říkal, že teď se dostat do úzkých, tak jawičky vezmem do teplejch a přeneseme

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 20:56 | Nahoru | #33830
Máš pravdu Semo, ty dokážeš krtkovat i na BMW. Dlouhé nohy jsou výhoda. U těch expedičních motorek je strašné mínus váha a ještě naložení. Když jedeš tak dobrý, ale když manévruješ na patičce, tak s kuframa, nádrží a tím vším je problém. Fyzika. Milane co přesně odešlo na Pávech? Kloub je jednoduchej. Tam se maximálně peojeví je veliká vůle, která rozvibruje tahače (motorku) vždy kolem vyšší rychlosti. To samé páví kyvka. Ale nikdy to páva nevyřadí z provozu. Já to poznal právě v Rumunsku a pak jsem trpěl letmou "rychlou" cestou domů kdy mi kolem devadesátky trdla prdel při vlněni podvozku panelky.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 21:28 | Nahoru | #33831
Sema> ale zase když si zvykneš na těžší motorku a naučíš se s ní a pak přejdeš na něco lehčího a slabšího,tak ti to připadá jako když slezeš z Panelky na Babetu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2013 v 21:42 | Nahoru | #33832
Přesně. A to hraničí s průserem. Havel taky jezdil svět a pak se zabil na kývačce cestou z práce..

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 22:00 | Nahoru | #33833
MartinED250> Co bylo za závadu na PAVU ? Nevím to už na 100 %, ale upadlo kolo i s blatníkem a potom praskl kloub, co je v místě spoje motorka - vozík. Vím jen, že to svařovali nějací vojáci, do kasáren mě nepustili.Od té doby si říkám, že s PAVEM jedině na asfalt.

Jawablázni

22.11.2013 v 22:04 | Nahoru | #33834
Aha. To musely být dosedací plochy kyvky a kloubu hodně prodřeny provozem. To je o kontrole. Není tam dobré ložisko. Všude je kov na kov. Chce to mazat a mazat.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 22:31 | Nahoru | #33835

MartinED250 píše: Přesně. A to hraničí s průserem. Havel taky jezdil svět a pak se zabil na kývačce cestou z práce..


To je fakt strašný.Prej mu tam skočila nějaká baba,jel 40km/h a ještě ke všemu na Silvestra

Naposledy editováno 22.11.2013 22:33:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 22:53 | Nahoru | #33836

Čmoud píše: To je fakt strašný.Prej mu tam skočila nějaká baba,jel 40km/h a ještě ke všemu na Silvestra


Prej v tom měl prsty MOSAD.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2013 v 23:28 | Nahoru | #33837
bimbo750> no pokračuj

(reakce na) Jawablázni

23.11.2013 v 08:35 | Nahoru | #33838

Čmoud píše: To je fakt strašný.Prej mu tam skočila nějaká baba,jel 40km/h a ještě ke všemu na Silvestra



Jojo, přesně tak. Bill Ivy se taky nezabil na Jawě 350 V4 v plném tempu. V tréningu dojížděl poslední kolo už na pohodu, rovnal si brýle na očích, tím nedržel obě řídítka. Motor se mu hryznul a on klepnul hlavou o obrubník.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2013 v 08:51 | Nahoru | #33839

Čmoud píše: To je fakt strašný.Prej mu tam skočila nějaká baba,jel 40km/h a ještě ke všemu na Silvestra


Údajně vezl kolegům na Silvestra do práce na ochutnání zabíjačku. A taky vzal hlavou obrubník. Kvůli babě, která nemohla chvilku počkat. Takové malé Slavnosti sněženek.

Jawablázni

23.11.2013 v 16:23 | Nahoru | #33840
Cesty Páně jsou nevyzpytatelné..

Naposledy editováno 23.11.2013 16:23:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist