globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2024 v 18:12 | Nahoru | #113311

Borntobewild píše: pech.> Lžeš. Teda si myslím, že lžeš. Teplotu motoru hlídá termostat. Ten termospínač má za úkol sepnout ventilátor jakmile stoupne teplota na chladiči. Na hlavě motoru by byl k prdu. Otázka je, pokud byl umístěn na správném místě chladiče. Ale pokud si správně pamatuju, jakmile jsem tam dal ten opravdický od Helly, či koho, fungovalo to správně. Důvod byl asi i ten, že ten opravdický byl vodotěsný kovový odlitek zalitý plastem, zatímco originál byla nějaká jakoby krabička ve které všechno korodovalo a oxidovalo.



Nechápeš tu funkci. Nechápeš ten problém, jen vidíš důsledky..

U aut se vstřikováním, často neřídí saharu další čidlo, ale to jedno jediné teplotní čidlo vody pro ř.j.

Je totiž úplná píčovina spínat dle teploty na chladiči, když jde o teplotu motoru a ještě když je kilometr daleko.. Základní provozní teplota motoru š742 je 80st.. čidlo bylo na 86, jenže na tej trubce nastane, obzvlášť v zimě, takový tepelný spád, že když je na chladiči 86, tam na motoru může bejt klidně 110.... Rešeníse spínačem na chladiči se dá přivřenýma očima tolerovat, pokud jsou hned vedle a té hadice mezi motorem a chladičem je třeba půl metru, ne 4 metry...

Takže řídit se to musí podle teploty motoru, kdy když motor začne stoupat na teplotě, ventilátor sepne, zvýší tepelný spád chladiče a do motoru přijde chladnější voda a teplota motoru se sníží.. Když už je to čidlo an chladiči, ale jsou vedle sebe, dojde tam sice k výkyvu, ale zpoždění je malé a dá se to uchodit... Pokud jsou od sebe 4 metry, tak je zpoždění takové, že když to dojde k čidlu, je už často vymalováno a vaříš... Ona se ta voda v tom systému taky netočí žádným velkým fofrem a dokářžeš si představit, jak dlouho potom trvá, než oběhne maraton ev š120.. To jsou řádově minuty...

I proto se dneska řídí sahary rovnou z řj, protože to reaguje okamžitě na zvýšení teploty motoru a teplota motoru je zásadní i pro řízení spalování a emisí...

(reakce na) Jawablázni

30.1.2024 v 18:14 | Nahoru | #113312

Jirka4137 píše: Sjezdil jsem s Rapidem půl Evropy a jediná závada bylo opotřebené těsnění ve hlavním spojkovém válci. Jako u těch stopětek asi ano ale u Favorita? To jsem nezažil. Měl jsem 89,93 Fáčko a 93 Formana, nic takového neznám. U Rapida jsem žádný ruční spínač na saharu neměl, nebyl třeba.
K Jawám. Nebyl to nikdy Japonec ale nikdy bych neřekl že ty starší byly lepší, právě naopak. Až u 640 to byl krok zpět.1. žádný úložný prostor nebo minimální 2.nepohodlné sedlo. Byly tam ale i dobré věci. Plovoucí kotouč a asi modernější vzhled.
.



Jenže Fáčko je jednak úplně jiný motor ( i když se to na první pohled nezdá) kde jsou všechny nekoncepční problémy vyřešeny a Fávoje úplně jiné auto, které s chlazením nemá problémy až do té doby, než shnije těsnění pod hlavou, což se stane vždy, ale až po letech, což je dáno všem Opendeck motorům...

(reakce na) Jawablázni

30.1.2024 v 18:16 | Nahoru | #113313

SkotyCZ píše: To můj tatík má zase eskapády s duchovním nástupcem 120 - Felicii. Prasklo těsnění pod hlavou, brutálně. Takže praskl chladič, nejspíše i topení a expanzka. Ničeho si nevšiml, až když mu na červené bouchla expanzka. Takže buď opravit, dát už asi 4. motor nebo do hutí.
Při tahání se porouchalo i moje auto, vypadlo táhlo které tahá za zámek a neotevřu si dveře. Prostě blbej den.



Vsrat se na to, pokud to nechal zajít takhle daleko, je nataženej blok a nebude to dobrý už nikdy...

Podložíš vložky, vepředu je moc a vzadu málo... Tak se na to přijde...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2024 v 18:21 | Nahoru | #113314

Milos1 píše: Ověřená kopie veřejné listiny


Je to hrozně dlouhý tak sem dám jenom tu pasáž o ověřené kopii:

1.4 Kopie a ověřené kopie
Zcela specifickým problémem je uplatnění „veřejnosti“ a tedy i presumpce pravosti a
správnosti u kopií veřejných listin a u ověřených kopií veřejných listin. Veřejnou vírou je
nadán pouze originál veřejné listiny, nikoli již její kopie. Bude-li kopie veřejné listiny
opatřena ověřovací doložkou, bude situace lehce odlišná. Ověřovací doložka představuje
prohlášení státního orgánu o shodě opisu nebo kopie s předloženou listinou. Sama kopie
listiny či její opis tedy svůj soukromý charakter nezmění, ale jejich součástí se nově stane
veřejná listina v podobě ověřovací doložky. Účinky veřejné listiny dle OSŘ nebo dle SŘ se
však vztahují pouze k ověřovací doložce, nikoli k listině, jejíž je součástí.

Jawablázni

30.1.2024 v 19:14 | Nahoru | #113315
Pech
Jenže Fáčko je jednak úplně jiný motor ( i když se to na první pohled nezdá) kde jsou všechny nekoncepční problémy vyřešeny a Fávoje úplně jiné auto, které s chlazením nemá problémy až do té doby, než shnije těsnění pod hlavou, což se stane vždy, ale až po letech, což je dáno všem Opendeck motorům...

Více na: https://www.motorka...=102467&pgr=3778
Copyright © Motorkari.cz
Souhlasí ale někdo přede mnou psal že problém s chlazením byl i u Favorita. Nebyl jen jednou jsem měnil na 89 termostat ale to už je hrozně dávno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2024 v 19:28 | Nahoru | #113316

pech. píše: Nechápeš tu funkci. Nechápeš ten problém, jen vidíš důsledky..

U aut se vstřikováním, často neřídí saharu další čidlo, ale to jedno jediné teplotní čidlo vody pro ř.j.

Je totiž úplná píčovina spínat dle teploty na chladiči, když jde o teplotu motoru a ještě když je kilometr daleko.. Základní provozní teplota motoru š742 je 80st.. čidlo bylo na 86, jenže na tej trubce nastane, obzvlášť v zimě, takový tepelný spád, že když je na chladiči 86, tam na motoru může bejt klidně 110.... Rešeníse spínačem na chladiči se dá přivřenýma očima tolerovat, pokud jsou hned vedle a té hadice mezi motorem a chladičem je třeba půl metru, ne 4 metry...

Takže řídit se to musí podle teploty motoru, kdy když motor začne stoupat na teplotě, ventilátor sepne, zvýší tepelný spád chladiče a do motoru přijde chladnější voda a teplota motoru se sníží.. Když už je to čidlo an chladiči, ale jsou vedle sebe, dojde tam sice k výkyvu, ale zpoždění je malé a dá se to uchodit... Pokud jsou od sebe 4 metry, tak je zpoždění takové, že když to dojde k čidlu, je už často vymalováno a vaříš... Ona se ta voda v tom systému taky netočí žádným velkým fofrem a dokářžeš si představit, jak dlouho potom trvá, než oběhne maraton ev š120.. To jsou řádově minuty...

I proto se dneska řídí sahary rovnou z řj, protože to reaguje okamžitě na zvýšení teploty motoru a teplota motoru je zásadní i pro řízení spalování a emisí...


Myslím, žes ten princip špatně pochopil. Termostat počítá s tím, že dosáhne-li motor požadovanou teplotu, pustí do motoru chladnější vodu z chladiče. A termospínač hlídá, aby ta voda právě byla chladnější. A hlavně primárně se počítá s tím, že chladič se ochlazuje náporem a tu teplotu reguluje termostat. Úplně stejně jako regulace topení, akorát obráceně. Teplotu reguluje termostat a teplotu otopné vody buď reguluje termostat na kotli nebo ekvitermní regulace.

(reakce na) Jawablázni

30.1.2024 v 21:05 | Nahoru | #113317

Milos1 píše: Ověřená kopie veřejné listiny



Dobře ty

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2024 v 07:33 | Nahoru | #113318
Kamarád je bývalý policajt a ke své radosti si koupil repliku auta, ve kterém jako bengo jezdil. O té Škodovce ví úplný, ale úplný hovno. Přesto s tím ročně najede stovky kilometrů pro zábavu. Mimo jiné nás doprovází na motosrazy, apod. V tom autě je vše původní včetně teplotního snímače na chladiči. A nikdy, opakuji nikdy s tím neměl problém. A to každý rok poskakujeme v Boleslavi v zácpách po metrech. Nikdy nevařil. Nikdy.. Když je vše v pořádku, funguje to jak má.


Naposledy editováno 31.01.2024 07:33:41

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 07:39 | Nahoru | #113319

DesperateDan píše: Je to hrozně dlouhý tak sem dám jenom tu pasáž o ověřené kopii:

1.4 Kopie a ověřené kopie
Zcela specifickým problémem je uplatnění „veřejnosti“ a tedy i presumpce pravosti a
správnosti u kopií veřejných listin a u ověřených kopií veřejných listin. Veřejnou vírou je
nadán pouze originál veřejné listiny, nikoli již její kopie. Bude-li kopie veřejné listiny
opatřena ověřovací doložkou, bude situace lehce odlišná. Ověřovací doložka představuje
prohlášení státního orgánu o shodě opisu nebo kopie s předloženou listinou. Sama kopie
listiny či její opis tedy svůj soukromý charakter nezmění, ale jejich součástí se nově stane
veřejná listina v podobě ověřovací doložky. Účinky veřejné listiny dle OSŘ nebo dle SŘ se
však vztahují pouze k ověřovací doložce, nikoli k listině, jejíž je součástí.

Poslední věta říká vše. Takto ověřenou veřejnou listinu nelze uplatnit k účelu k jakému byl určen originál. V případě VTP se touto listinou na STK nebo úřadu nebudou vůbec zabývat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 08:34 | Nahoru | #113320
MartinED250> Měl jsem stodvácu LS užovku, eMkovou stotřícu a nikdy jsem nevařil taky, měl jsem sice vyvedený spínač na větrák, ale nebyl moc potřeba, spíš z prevence jsem dochlazoval u popojíždění v Chorvatsku, když se stálo hodiny u Macelje, ale asi by to dala taky, když byla soustava odvzdušněná, netlakoval motor fouklým těsněním do vody, případně nebyl seknutý termostat, bylo vše OK. Jediný co jsem změnil byly ty ropovody pod autem, co vedly od motoru k chladiči, byl to plech pozinkovaný a jednou prorezly od soli a vytekla z auta chladící kapalina, tak jsem je nahradil párem tlakových hadic a byl na věky klid.

Edit: Teplotní snímač, termostat, palec do rozdělovače, fajfku, metr VN kabelu, svíčku, indučku a pár blbin jsem za sedačkama vzadu samozřejmě vozil, ale potřeba za těch sto tisíc co si pamatuju nebyly.

Naposledy editováno 31.01.2024 08:42:32

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2024 v 08:34 | Nahoru | #113321
Elevator: Ta ověřená kopie velkého TP by nebyla určena pro STK nebo magistrát. Bylo to myšleno tak, že pokud bych to auto ( skoro veterán ) prodával nebo jel na STK a tam by si ho nechali, abych měl důvěryhodnou kopii pro případného kupce.
Je to dovoz a mám k autu veškeré původní doklady , jak z DE tak i ze Švýcarska kam se potom původní majitel na důchod přestěhoval.

Naposledy editováno 31.01.2024 08:35:05

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 08:53 | Nahoru | #113322
Verdom> Taky jsem tam měl spínač sahary. Jen z prevence.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 09:27 | Nahoru | #113323

DesperateDan píše: Elevator: Ta ověřená kopie velkého TP by nebyla určena pro STK nebo magistrát. Bylo to myšleno tak, že pokud bych to auto ( skoro veterán ) prodával nebo jel na STK a tam by si ho nechali, abych měl důvěryhodnou kopii pro případného kupce.
Je to dovoz a mám k autu veškeré původní doklady , jak z DE tak i ze Švýcarska kam se potom původní majitel na důchod přestěhoval.



Na STK techničák rozhodně neodeberou.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2024 v 14:41 | Nahoru | #113324
Pro pamětníky brnkačka
https://autobible.eu...&dop_id=25705484

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 15:12 | Nahoru | #113325
DesperateDan> 9/10 To poslední jsem nikdy neviděl.

Jawablázni

31.1.2024 v 15:16 | Nahoru | #113326
Jirka4137:já 9/10, to poslední jsem taky spletl.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 15:24 | Nahoru | #113327
DesperateDan> 9/10 To poslední jsem nikdy neviděl.
Zajímavý je i članek o závodnim Gardečku. Jenom v Boleslavi to tenkrát nemohli nějak rozdýchat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 15:33 | Nahoru | #113328
MartinED250> Věřím tomu, co píšeš. Potom ale nevím, proč moje stodvacítka vařila už jako zcela nová a nikdy se toho úplně nezbavila. Přitom to auto za svůj život bylo v několika servisech, už otec se o ní poctivě staral, pravidelně nechával měnit chladící kapalinu a asi dvakrát termostat, vše odvzušněno, tak není důvod k přehřívání. A stejně...
Asi bude pravda co mu kdysi řekli při garanční prohlídce ve značkovém servisu v Telči - a to bylo auto sotva zajeté : asi máte horší kus, výroba není naprosto přesná a existují perfektní , ale i horší auta...dnes už je to jedno, na moje ježdění Š 120 stačí.
Kvíz : devět z deseti. Tu Tatru jsem určil jako 77 a ona je to prý 87. Docela bych se přel, že to je opravdu 77 a v kvízu je chyba. Nejsem ale vševědoucí a i když v předválečných, obzvlášt' čs. autech si hodně věřím, mýlit se můžu.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 15:39 | Nahoru | #113329
Milan1963> Tvoje Škodovka asi tolik nevaří, když to auto přežilo 40 let v provozu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 15:52 | Nahoru | #113330

DesperateDan píše: Pro pamětníky brnkačka
https://autobible.eu...&dop_id=25705484



7 z 10 vy šprti.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 16:22 | Nahoru | #113331
PetrL3> Já 8/10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2024 v 17:13 | Nahoru | #113332
Vostuda spletl jsem Tatru 9/10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 17:23 | Nahoru | #113333

Borntobewild píše: Myslím, žes ten princip špatně pochopil. Termostat počítá s tím, že dosáhne-li motor požadovanou teplotu, pustí do motoru chladnější vodu z chladiče. A termospínač hlídá, aby ta voda právě byla chladnější. A hlavně primárně se počítá s tím, že chladič se ochlazuje náporem a tu teplotu reguluje termostat. Úplně stejně jako regulace topení, akorát obráceně. Teplotu reguluje termostat a teplotu otopné vody buď reguluje termostat na kotli nebo ekvitermní regulace.



matláš pojmy s dojmy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 17:27 | Nahoru | #113334
kehaj> To není ostuda. Tu Tatru 77 nebo 87 jsem vzal jako omyl, dvacet minut bádal a vyplatilo se. I kolega z klubu, Tatrovák, jasně řekl, že je to 77, takže v testu je chyba. Je ale možnost, že jde o první T 87 nebo zkušební vůz - a ta teoreticky jako 77 vypadat mohla. Teoreticky...
Je vidět, že ani testy nedělají neomylní lidé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 18:16 | Nahoru | #113335
Milan1963> No já jsem dal nejdřív taky 77 ale pak jsem to přepsal že jsem váhal. Na to co nejezdilo za mého života nejsem odborník a třeba kývačku bych asi neopravil.
Haluz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 18:49 | Nahoru | #113336

pech. píše: matláš pojmy s dojmy.


Může někdo kdo má základní povědomí o MAR, vysvětlit Pechovi, že spínat ventilátor sahary termospínačem na hlavě motoru je píčovina?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 18:50 | Nahoru | #113337
Jirka4137> Kdyby mě nezajímala předválečná vozidla, taky bych nevěděl, a to kousek od nás, ve vesnici u Počátek jedna Tatra 87 jezdila ještě kolem roku 1980. Někdy po vojně mi byla T 87 nabízena, tehdy asi za 5000 kčs ( a ceny dnes ?? ) a já ji nevzal - spotřeba nad 12, ale i 18 litrů, velké auto a pro samotného mladého kluka ? Zbytečné. A dnes mám jen obyčejného, malého Populara. Vědět tehdy co bude....určitě bych si nechal Pragu 350 , těch je opravdu málo a cení se podobně jako ta Tatra 87 ( 77 ). Kdyby....

(reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 19:09 | Nahoru | #113338
Milan1963> Já u podobných otázek více méně odhaduji stáří podle designu. Konkrétně tady není vidět vozidlo ze předu.
https://search.sezna...cId=fda096742f83adae

Naposledy editováno 31.01.2024 19:12:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 19:09 | Nahoru | #113339

Borntobewild píše: Může někdo kdo má základní povědomí o MAR, vysvětlit Pechovi, že spínat ventilátor sahary termospínačem na hlavě motoru je píčovina?


Co kdyby ste šli do prdele oba dva?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2024 v 19:15 | Nahoru | #113340

kuba350 píše: Co kdyby ste šli do prdele oba dva?



Zvlášť když poslední mrd, co měl spínač na chladiči byla Felicie a to jenom proto, že to zdědila po favoritů a ten to měl proto, že se ze začátku dělal s karbcem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist