bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 21:37 | Nahoru | #111811

assassin píše: Milan1963> podle me Ti nejspis nekdo z jawy věšel (tradicne) buliky na nos. Homologace motorky po částech, to slysim poprve…



Proč nazývat lži bulíky?

A i kdyby, tak je to další důkaz hrubé neschopnosti, když jim trvá každá komponenta několik let....

Navíc je to ultra píčovina, když si tyhle věci všichni kupují.... Nissin, Brembo.........

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 21:44 | Nahoru | #111812
pech.> Není to p... nikdo z těch velkých fabrice nic v kusovém až možná desítko kusovém množství ročně jako OEM neprodá, nebude dělat integraci do stávajícího systému atd atd.. není to tak jednoduché, jak to vypadá.. na to stejné zdechnula i 660. Když totiž po tak velkých chceš jednotlivé komponenty, s tím že teď vemeš pět kousků, za měsíc dalších pět a do konce roku možná i dvacet kusů nějaké komponenty, tak tě pošlou do háje a odkážou na public-domain maloobchod. Tudíž fabrika některé komponenty kupovala pomalu dráž jak ty na krámě.. a z toho pak stav motorku..

(reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 21:46 | Nahoru | #111813

Milan1963 píše:
Kdyby nebylo těchto problémů, už bych nejezdil na Jawě 660, která začíná trochu zlobit, ale na Jawě 1000 nebo 1200.



Já v tom problém nevidím, když si kopíš na benzince samolepící písmenka, tak tam můžeš nalepit i Jawa 3000 a nebude to o nic větší lež, než ty krumply z "rozvojových zemí" kde si nechávají razit svoje logo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 21:51 | Nahoru | #111814
hrnous> tak to taky neni uplne pravda, nam to takhle kusove dodávají i do auta…

(reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 21:57 | Nahoru | #111815

hrnous píše: pech.> Není to p... nikdo z těch velkých fabrice nic v kusovém až možná desítko kusovém množství ročně jako OEM neprodá, nebude dělat integraci do stávajícího systému atd atd.. není to tak jednoduché, jak to vypadá.. na to stejné zdechnula i 660. Když totiž po tak velkých chceš jednotlivé komponenty, s tím že teď vemeš pět kousků, za měsíc dalších pět a do konce roku možná i dvacet kusů nějaké komponenty, tak tě pošlou do háje a odkážou na public-domain maloobchod. Tudíž fabrika některé komponenty kupovala pomalu dráž jak ty na krámě.. a z toho pak stav motorku..



Ale to je právě další důkaz neschopnosti dementů z Týnce... Že nejsou schopni dost motorek ani prodat, natož vyrobit... To není obhajoba pro ně, ale jen trapná výmluva...

(reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 21:59 | Nahoru | #111816

assassin píše: hrnous> tak to taky neni uplne pravda, nam to takhle kusove dodávají i do auta…



Stačí to zaplatit...

Kusová zakázka je jen o jiné ceně, než seriová či hromadná...

Když děláme kusovky, tak holt stojí litr to, co by stálo v sérii stovku... Je to o časech přípravy....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.1.2024 v 22:11 | Nahoru | #111817
Jak přišlo nečekaně ABS? O tom určitě museli vědět předem, stejně jako ostatní výrobci, kteří se na to stihli včas připravit. To co říká Jawa jsou jen výmluvy. My za to nemůžeme, to oni atd. Pokud nedokážou dělat motorky s homologací pro běžný silniční provoz, proč nedělají třeba volnočasové motorky bez homologace? Různá lehká emdura a podobně jako to dělá AJP a další výrobci.

(reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 22:38 | Nahoru | #111818
TomElefant750> . Super. Byl jsem v muzeu Mainheimu na okruhu, taky paráda. Hlavně závodní věci.
Co napsat k Jawě ? Hoši fakt nevím. Přál bych si aby to vše a všem fungovalo ale to je v první řadě na těch v Týnci. Zatím na mě vše co se od tud ozývá působí dost falešně. Jako že si ti kluci se zákazníkem vytírají zadnici odshora až dolů.
Respektuji ale i názor lidí co se jich zastávají. Teda asi jen Milana.

Naposledy editováno 03.01.2024 06:07:13

(reakce na) Jawablázni

2.1.2024 v 23:35 | Nahoru | #111819

dave-lister píše: , proč nedělají třeba volnočasové motorky bez homologace? Různá lehká emdura a podobně jako to dělá AJP a další výrobci.



Protože tam by neměli šanci obstát v konkurenci. Tam už jde jen o jízdní vlastnosti a servisní dostupnost. To by pro jawu byla konečná.

(reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 05:48 | Nahoru | #111820

Milan1963 píše: hrnous> Ano, tak jsem to pochopil. Nejmenovaný zaměstnanec Jawy mi osobně říkal, že vyvinuli brzdy. Byly hotové, fungovaly by na motorce. Jenže přišla povinnost mít ABS. Takže brzdy co byly vyvinuté šly k ledu a vyvíjely se jiné, nebo se minimálně musely předělat. A navíc sháněl se dodavatel toho ABS. Celá práce na brzdách bez ABS tedy byla k ničemu. A tak dále a podobně.
Kdyby nebylo těchto problémů, už bych nejezdil na Jawě 660, která začíná trochu zlobit, ale na Jawě 1000 nebo 1200.



No to právě značí, že jsou neschopní. To, že bude povinné ABS zcela jistě museli vědět minimálně tři roky předem, pokud ale pořád vyvíjeli běžné brzdy, není k tomu co dodat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 07:46 | Nahoru | #111821

TomElefant750 píše: Jirka4137> Příští týden se chystám sem.
V únoru pak sem a sem
Čau, Tom



Lučanský muzeum je prý super. Mám to za barákem, ale plánuju ho až na jaro s kámošema.
Sinsheim a Speyer jsem dělal kdysi při služebce v Mannheimu, jsou od sebe asi jako Boleslav a Praha.
Obě za jeden den stihnout se asi dají, ale byl jsem tam tenkrát přes víkend, tak jsem je dal zvlášť.
V každém je toho na vidění dost.

Edit: Jo a dvě hodiny před zavíračkou se už nedá dostat dovnitř, což je celkem logický a pokud jste v půlce a je zavíračka, tak nezájem, normálně vás vyženou ven, takže to chce dorazit brzo.

Naposledy editováno 03.01.2024 08:06:59

Jawablázni

3.1.2024 v 08:04 | Nahoru | #111822
Zatím nejvíc hustý muzeum, ve kterým jsem byl, bylo Cité de l'Automobile ve Francii. Jen auta. Ale od počátku až po současnost. Obrovský krásný prostory, strašně aut. Pecka.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.1.2024 v 08:42 | Nahoru | #111823
Já byl nadšen z British national motorcycle museum , to člověk naprosto žasne, tam je snad kus od každý motorky co v Británii vyrobili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 08:45 | Nahoru | #111824

kuba350 píše: Já byl nadšen z British national motorcycle museum , to člověk naprosto žasne, tam je snad kus od každý motorky co v Británii vyrobili



Ale už je tam o něco méně vzácných motorek než před požárem. Byl jsem tam a za měsíc vyhořelo.

Jawablázni

3.1.2024 v 09:12 | Nahoru | #111825
Já tam byl v roce 2016, cestou když sme jeli na závody na Man.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 09:41 | Nahoru | #111826

FJRPEPA píše: Ale už je tam o něco méně vzácných motorek než před požárem. Byl jsem tam a za měsíc vyhořelo.



Když hořelo to na Rombo ,
tak to byl megaprůšvih, jednomu z toho krvácelo srdce, co tam zmizelo.
Byl jsem tam před i po a skoro se divim, že to dali tak do kupy a nevzdali to.

(reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 09:49 | Nahoru | #111827
Verdom> Já viděl závodní dvouvačku OHC koupenou zpět do čech, shořelou v tomto muzeu a to sem jen čuměl. Třeba karter se roztekl úplně na škvarek a zbyly jen setrváky kliky

Jawablázni

3.1.2024 v 09:51 | Nahoru | #111828
ABS se v motorkách používá cca 20 let... V autech cca 30let... Takže žádná novinka, žádné high tech, prostě už dlouho běžná věc...
Akorát lemplům z Týnce se prostě nechce...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.1.2024 v 09:57 | Nahoru | #111829
Školy nemám, ale řekl bych, že to ABS výrobce prostě hotové koupí a na motorku to jen namontuje. A jediný problém je, že se o to motorka zdraží.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 10:07 | Nahoru | #111830
Borntobewild> Školy taky nemám ( tedy kromě oboru ekonomika socialistického obchodu ) , ale řekl bych, že si mysleli jedno : to ABS nebude povinné, nýbrž dobrovolné. A protože Jawa jako lidový motocykl má býti jednoduchá, tak samozřejmě bez ABS. A potom najednou bylo ABS povinné.
Pokud se opravdu jen koupí a namontuje, je možné. Jenže - zrovnatak je možné, že platí to, co psal hrnous : chtěli koupit 20 kusů a tak malé množství jim nikdo neprodal. Tak vyvíjeli ABS vlastní.
Jsem rád, že Jawa 660 ABS nemá. Bylo by to zbytečné - motorka brzdí dobře a byl by to další zdroj poruch.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.1.2024 v 11:15 | Nahoru | #111831
K Jawě: z motorek, co mají na nádrži tohle logo mi na ježdění přijde nejlepší Jawa RVM 500 Scrambler, která dokonce vypadá i celkem pohledně. Určitou předností téhle motorky by mohla být i skutečnost, že se jí žádná týnecká ruka ani nedotkla.
Akorát by chtěla stříknout do Jawabarvy, aby měla kromě loga s Jawou alespoň něco společného, třeba takhle:


A taky ještě přidám jeden tip na muzeum, které se mi moc líbilo:
Louwman u Haagu

Na mapě zde:
mapa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:17 | Nahoru | #111832
Milan1963> Já myslím že přesně věděli od kdy bude ABS povinné. Například v roce 2005 jsem se bavil s panem Rainerem v jejich bývalé prodejně v Kodaňské ulici. Pan Rainer mi tehdy říkal, který rok přesně skončí prodej Jawy 650 s motorem Rotax kvůli emisím. Myslím že to byl rok 2010 nebo 2011, pak přišlo u motorek EU2 a bez vstřikování to nešlo splnit. Věděl to tehdy naprosto přesně.
Problém Jawy jsou peníze a odborníci na vývoj. Peníze by třeba někde sehnali, ale zkušené odborníky asi neseženou. Takže nezbývá než zavřít oči a nedívat se na ty paskvily z Týnce.

Naposledy editováno 03.01.2024 11:19:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:21 | Nahoru | #111833
dave-lister> Jenomže vy pořád nebrete v úvahu jednu věc - řada 660 a výše je homologovaná jako malá série, kde se jisté věci dají změkčit, vydupat výjimky a podobně.. takže je možné, že to někdo zkoušel hrát ve stylu co všechno tam být nemusí a ještě na to někdo dá štempl..

(reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:39 | Nahoru | #111834

Milan1963 píše: Borntobewild> Školy taky nemám ( tedy kromě oboru ekonomika socialistického obchodu ) , ale řekl bych, že si mysleli jedno : to ABS nebude povinné, nýbrž dobrovolné. A protože Jawa jako lidový motocykl má býti jednoduchá, tak samozřejmě bez ABS. A potom najednou bylo ABS povinné.
Pokud se opravdu jen koupí a namontuje, je možné. Jenže - zrovnatak je možné, že platí to, co psal hrnous : chtěli koupit 20 kusů a tak malé množství jim nikdo neprodal. Tak vyvíjeli ABS vlastní.
Jsem rád, že Jawa 660 ABS nemá. Bylo by to zbytečné - motorka brzdí dobře a byl by to další zdroj poruch.


Logika, že při malém počtu se nekoupí hotový díl, ale vyvíjí se vlastní je taková Týnecká
A ta povinost ABS má podle mě smysl v té snaze snižovat statistiky mrtvých na silnicích. Že prostě v opravdové prekérce u jednoho případu z mnoha zachrání lidský život. Mně tedy dává ABS smysl u auta. Tam mi to mockrát pomohlo. Na motorce většina lidí na silnici, kde se uplatní ABS, nevyjíždí.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:39 | Nahoru | #111835
hrnous> I tak se to dá pochopit.
Dave : poslední Jawa 650 se vyrobila v roce 2008. Má ji údajně kolega jezdící na naše srazy. A že má výrobní číslo 131 ? To nerozhoduje, protože v Jawě model 650 číslovali nějak náhodně , první měla např. číslo 18, druhá 73, třetí 21...proto nevědí, kolik kusů přesně vyrobili. Ale - možná už se dopočítali...
A k odborníkům : nezaplatili by je. Vím jen to, že v době kolem covidu bral dělník na montáži 19 tisíc hrubého. Vím to od jednoho zaměstnance a věřím tomu. Dnes jsou určitě výš, ale o kolik, nevím.
U nás ve fabrice je to tedy bída, platy máme jen lehce nadpoloviční v porovnání s republikovým průměrem, ale odešel od nás vývojář, strojař ing. 30 tisíc hrubého mu prý bylo málo. Tak kolik by měl v Týnci ?

(reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:45 | Nahoru | #111836
Milan1963> si delas prdel ze Ing. strojar delal ve vyvoji za 30tkc hrubeho to mel sedej zakal na obou ocich ne?

Jawa ma montazni linku??? Spis tak max jeden monatazni ponk. Mne by teda hanba fackovala na tom to smontovat tak krive a nahovno.

Naposledy editováno 03.01.2024 11:45:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:55 | Nahoru | #111837

Milan1963 píše: hrnous> I tak se to dá pochopit.
Dave : poslední Jawa 650 se vyrobila v roce 2008. Má ji údajně kolega jezdící na naše srazy. A že má výrobní číslo 131 ? To nerozhoduje, protože v Jawě model 650 číslovali nějak náhodně , první měla např. číslo 18, druhá 73, třetí 21...proto nevědí, kolik kusů přesně vyrobili. Ale - možná už se dopočítali...
A k odborníkům : nezaplatili by je. Vím jen to, že v době kolem covidu bral dělník na montáži 19 tisíc hrubého. Vím to od jednoho zaměstnance a věřím tomu. Dnes jsou určitě výš, ale o kolik, nevím.
U nás ve fabrice je to tedy bída, platy máme jen lehce nadpoloviční v porovnání s republikovým průměrem, ale odešel od nás vývojář, strojař ing. 30 tisíc hrubého mu prý bylo málo. Tak kolik by měl v Týnci ?



Za 30 000 Kč hrubého dělají uklízečky v nemocnici, většinou i za víc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 11:59 | Nahoru | #111838
FJRPEPA> Jdu uklízet do nemocnice...
Uklízeč s vyučením a dvěma maturitami, to by byl goool...

Naposledy editováno 03.01.2024 11:59:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.1.2024 v 12:05 | Nahoru | #111839
Milan1963> U nás na firmě jsme měli uklízečku, která měla vystudovanou Karlovku řikala, že už má dost stresu z dobře placené práce, tak si jen tak něco pošontá a prdí na to.

Já ještě nedávno neměl ani těch 30 - taky Ing. strojař peníze jsou k prdu důležitý je se nepředřít, mít trochu volnosti a vyjít

Naposledy editováno 03.01.2024 12:14:03

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.1.2024 v 12:08 | Nahoru | #111840
Vzhledem k tomu, ze nedokázali vyvinout ani vlastni stojan co by fungoval tak si myslim, ze teorie o vlastních brzdach atd jsou úsměvné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist