bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 15:56 | Nahoru | #111121
kuba350> Vyšší spotřebu na ČZ máš z toho že jezdíš jak prase s rukama protože pod sebou cítíš pořádný stroj. Na Jawě jezdíš podvědomě citlivě aby se to nerozsypalo hnedle ale až napříště.

Naposledy editováno 21.12.2023 21:33:22

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 17:29 | Nahoru | #111122

assassin píše: to z toho ale zavodak neudela ja uz mam auta s motorem uprostred plny zuby



Myslím, že někdo z autíčkáře se s tím pokoušel jet na Trackday... Dopadlo to ale špatně, byť už si nepamatuju, jestli to překotili, nebo to zkurvili jinak, ale výsledek byl mimo hru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 17:33 | Nahoru | #111123

Jirka4137 píše: FJRPEPA> Soláry se samo nehasí. Kamoš je u profíků a když jsem se ptal jak to řeší když to blafne tak říkal že to nechají vydunět.
Mimochodem nechce někdo fotovoltaiku? Domluvím vám slevu ?



Všichni mně poslali do píči,když mám eternit....

na druhou stranu se mi nechce shazovat krytinu, která i přestože je na střeše 110 let, vydrží patrně ještě dýl než já a i kdyby náhodou ne, dělají se na to asfaltový pásy s životností dalších 15-20 let... Jelikož už jsem tutově za půlkou životní čáry, tak se mi nechce dávat celou střechu kvůli pár panelům, co se vejdou na malou střechu, kolem 4 oken......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 17:41 | Nahoru | #111124
pech.> zkusit nekoho jineho - nas prave vsichni taky poslali do haje kvuli eternitu a pak jsme sehnali firmu co to tam normalne namontovala... prijeli dokonce driv nez slibili a vse OK. Nechavali jsme to od nich namontovat bez dotace takze takova naka docela neprepalena cena ... ale mati to nakonec nedalo, dotaci si vyridila sama, takze nakonec to vyslo uplne v poho...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 17:59 | Nahoru | #111125

kuba350 píše: Sám provozuju 634 i 472 a můžu říct, že číza (1986) je o kategorii dál, pořád ale na úrovni 70.let... Jediný co mě na tom vyloženě sere je, jak ten motor kurevsky žere a nic se s tim nedá dělat



Já mám praktickou spotřebu na Smolíku cca 6,5 litru... je pravda že ten motor není úplně sériovej, ale chlastal vždycky, i když seriovej byl, jakmile jsi za to začal tahat a tahat za to musíš, protože to má prostě cca 20 koní...

Za stejnou spotřebu mi jede auto, to menší ještě za míň a ve stejným tempu jako jede smolík, bere i ta čtyřválcová Honda o litr míň a když bude brát stejně, tak to už na tom pojedu jak prase....

Chtěl bych vidět ty prcaly, co tvrdili, jak na 350 jezdí pod 4... Když na tom jedu klasickou magorjízdu stylem furtkilo, tak to prostě žere jak auto a to pořád není styl, že bych to držel pod krkem furt....

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 18:02 | Nahoru | #111126

Krautkopf píše: A kategorii dál totiž znamená, že chtěli přidat dva koně výkonu a povedly se přidat akorát dva litry benzínu na spotřebě. Po jednom slovenském testu to dostalo dokonce přezdívku Žralok.



tak když vezmeme kubaturu 250, tak proti předchozím jednoválcům, přibyly koně cca 3-4, spotřeba se zvedla o litr a to že ten číza jednobuch hospodárností taky nevynikal a chlastal bůra i když se na tom jelo normálně, když jsi to začal popohánět, tak jsi ujel na nádrž 150km do rezervy....

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 18:07 | Nahoru | #111127

assassin píše: pech.> zkusit nekoho jineho - nas prave vsichni taky poslali do haje kvuli eternitu a pak jsme sehnali firmu co to tam normalne namontovala... prijeli dokonce driv nez slibili a vse OK. Nechavali jsme to od nich namontovat bez dotace takze takova naka docela neprepalena cena ... ale mati to nakonec nedalo, dotaci si vyridila sama, takze nakonec to vyslo uplne v poho...



No já to zatím nehoním. Ale poptávky jsem poslal...

Mezitím jsem přeorientoval svoje cíle k doplacení diskotéky, než ty prachy sežere inflace, abych měl volnější ruce, což se podařillo, takže v tuhle chvíli jsem skoro všechny ty volný prachy vystřílel do toho, abych na baráku nedlužil, takže se z toho budu muset trochu srovnat.... Aspoň se uklidní ten frmol kolem toho a pak bude jednání taky jiný, když nebudou mít frontu zakázek na dva roky dopředu...

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.12.2023 v 19:10 | Nahoru | #111128
Hele a co si vlastně vy všichni od té FVE slibujete? Co jsem tak propočítával, tak když půjde vše podle plánu, dostanu dotaci, nic se nevysere, využiju všechnu vyrobenou elektřinu a neklesne cena elektřiny, tak za nějakých 8 let jsem na nule. V té době budou baterie po smrti a panely za polovinou životnosti.

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 19:13 | Nahoru | #111129
Borntobewild> a co teprv, když si na to jdeš půjčit...

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 21:39 | Nahoru | #111130
Borntobewild> Je to běh na dlouhou tratˇ. Možná někteří počítají s prodejem do sítě. Neodrazuje ani tak bezpečnost jak návratnost. Brzo očekávám ukecávání od banky.
Banky toiž taky jedou na zelené dotační vlně a to jako největší hráč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 21:53 | Nahoru | #111131

pech. píše: Já mám praktickou spotřebu na Smolíku cca 6,5 litru... je pravda že ten motor není úplně sériovej, ale chlastal vždycky, i když seriovej byl, jakmile jsi za to začal tahat a tahat za to musíš, protože to má prostě cca 20 koní...

Za stejnou spotřebu mi jede auto, to menší ještě za míň a ve stejným tempu jako jede smolík, bere i ta čtyřválcová Honda o litr míň a když bude brát stejně, tak to už na tom pojedu jak prase....

Chtěl bych vidět ty prcaly, co tvrdili, jak na 350 jezdí pod 4... Když na tom jedu klasickou magorjízdu stylem furtkilo, tak to prostě žere jak auto a to pořád není styl, že bych to držel pod krkem furt....



Jawa furt kilem bez silneho protivetru 5-5,5l i ve dvou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 22:18 | Nahoru | #111132
Borntobewild> myslim, ze nasim ta ekonomická rozvaha vycházela lip. Penize meli a nez aby ležely na uctu, tak jsou na střeše … to je taky dilek do skládačky - penize na uctu ktere požírá inflace … samo pokud dokážeš ty penize použit lip… proc ne ;)

S tou životnosti baterky a panelu si myslim, ze jsi taky prehnane pesimistickej.

Naposledy editováno 21.12.2023 22:19:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 23:03 | Nahoru | #111133
Chtěl bych vidět ty prcaly, co tvrdili, jak na 350 jezdí pod 4...

Neboj, přes sezónu se snad někde potkáme. Já jsem jeden z nich, na té mašině, co vidíš na profilu, jsem jezdil i za 3,5 l/ 100 km, v průměru pod 4 litry. Rok 1997 + Oilmaster, v době koupě (2002) najeto asi 12 000 km. Je pravda, že jsem jí moc nehonil, nejlíp si lebedila kolem 80 km/hod, devadesátka už nebyla kvůli vibracím a pohodě nic moc, kupodivu kolem stovky se to zas pak vždycky trochu srovnalo. Jo a měl jsem tam vepředu plexi, to na těhle vydechlinách dost pomáhá.
A taky patřím k těm, co si na spolehlivost nemůžou moc stěžovat, akorát kolem 16 tisíc jsem musel opravit spojku a jednou i vadné čidlo na brzdové světlo u páčky přední brzdy, jinak jenom spotřebák - gumy, řetěz + rozeta s pastorkem a kosmetiku (ošetřil jsem zevnitř chromované blatníky proti korozi).
Motorka už je dávno pryč (měl jsem ji asi dva nebo tři roky, teď jezdím Hondu, to tě určitě potěší , konkrétně 650 FMX, protože krásně žehli zatáčky a jízda na ní je fakt z jiného světa, akorát sedlo není tak pohodlné), na tu Jawu ale vzpomínám v dobrém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 23:05 | Nahoru | #111134
Borntobewild> Co fotovoltaikou nahřívat vodu někde v nádrži? Vyplatí se to?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 23:13 | Nahoru | #111135
Dan250> jako uloziste energie je to levnejsi nez baterky... ale otazka je, jestli pak dokazes tu energii teple vode sebrat ve chvili kdy ji potrebujes... ja myslim, ze spis ne.

kazdopadne ohrivani TUV solarama je urcite prostor k usporam... ono treba v lete mas prebytky a nez je za par drobnych posilat do site tak je lepsi si nahrat vodu v bojleru...

mame ve sklepe nadrze od puvodniho akumullacniho topeni s 3500l vody a nepouzivame je, dnes nemaji smysl...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 23:25 | Nahoru | #111136
assassin> s vodou se cmrndá furt, tam by to nějakou kačku ušetřilo, spíš jsem hodně skeptickej k době provozuschopnosti a aby se časem nejak rapidnějc nesnižovala. Vím, jsem zpátečnickej a nejspíš ani k realizaci nedojde, ale hraju si aspoň trošku s takovouhle nějakou myšlenkou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.12.2023 v 23:27 | Nahoru | #111137
Ty dny v roce, kdy ta FVE dodává alespoň 80% svého nominálního výkonu mi TUV pro celou domácnost dodá absorber na střeše s asi dvaceetinovou celkovou pořizovací cenou.

(reakce na) Jawablázni

21.12.2023 v 23:29 | Nahoru | #111138
Dan250> to si asi musi kazdej spocitat a rozhodnout sam... ja bych si to neporidil... ja nemam rad setreni

(reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 01:51 | Nahoru | #111139

pech. píše: Já mám praktickou spotřebu na Smolíku cca 6,5 litru... je pravda že ten motor není úplně sériovej, ale chlastal vždycky, i když seriovej byl, jakmile jsi za to začal tahat a tahat za to musíš, protože to má prostě cca 20 koní...

Za stejnou spotřebu mi jede auto, to menší ještě za míň a ve stejným tempu jako jede smolík, bere i ta čtyřválcová Honda o litr míň a když bude brát stejně, tak to už na tom pojedu jak prase....

Chtěl bych vidět ty prcaly, co tvrdili, jak na 350 jezdí pod 4... Když na tom jedu klasickou magorjízdu stylem furtkilo, tak to prostě žere jak auto a to pořád není styl, že bych to držel pod krkem furt....


Teď mám na 350 spotřebu taky kolem 6-7 litrů. Před rokem jsem jezdíval do 5. Do ničeho jsem nehrabal, jen vyměnil filtr vzduchu. Místo MANNu jsem tam dal tureckou repliku, kterou jsem ještě musel upravit (asi k 0,5cm kratší, nedoléhala). Opravdu se vyplatí koupit ten Mann. Jak to jelo, to se teď nedá srovnat.
Lze ho koupit na partdecku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:34 | Nahoru | #111140

Borntobewild píše: Hele a co si vlastně vy všichni od té FVE slibujete? Co jsem tak propočítával, tak když půjde vše podle plánu, dostanu dotaci, nic se nevysere, využiju všechnu vyrobenou elektřinu a neklesne cena elektřiny, tak za nějakých 8 let jsem na nule. V té době budou baterie po smrti a panely za polovinou životnosti.



tak ekonomickej zázrak s tím neuděláš.... Jde mi jen o to, aby když vypadne proud, což se tady stává naprosto běžně, když fouká vítr, tak jsem nemusel hned startovat centrálu abych si rozsvítil a nezkazilo se mi jídlo v lednici...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:35 | Nahoru | #111141

Kafi píše: Jawa furt kilem bez silneho protivetru 5-5,5l i ve dvou



Kilo podle Jawatachometru.... Takže asi tak 80-85....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:36 | Nahoru | #111142

assassin píše: Borntobewild> myslim, ze nasim ta ekonomická rozvaha vycházela lip. Penize meli a nez aby ležely na uctu, tak jsou na střeše … to je taky dilek do skládačky - penize na uctu ktere požírá inflace … samo pokud dokážeš ty penize použit lip… proc ne ;)

S tou životnosti baterky a panelu si myslim, ze jsi taky prehnane pesimistickej.



U baterky ani ne... U panelů to není tak jednoznačný, protože ukončení životnosti není úplná ztráta funkčnosti, ale zhorší se účinnost / výkon.

(reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:42 | Nahoru | #111143

maraton píše: Chtěl bych vidět ty prcaly, co tvrdili, jak na 350 jezdí pod 4...

Neboj, přes sezónu se snad někde potkáme. Já jsem jeden z nich, na té mašině, co vidíš na profilu, jsem jezdil i za 3,5 l/ 100 km, v průměru pod 4 litry. Rok 1997 + Oilmaster, v době koupě (2002) najeto asi 12 000 km. Je pravda, že jsem jí moc nehonil, nejlíp si lebedila kolem 80 km/hod, devadesátka už nebyla kvůli vibracím a pohodě nic moc, kupodivu kolem stovky se to zas pak vždycky trochu srovnalo. Jo a měl jsem tam vepředu plexi, to na těhle vydechlinách dost pomáhá.
A taky patřím k těm, co si na spolehlivost nemůžou moc stěžovat, akorát kolem 16 tisíc jsem musel opravit spojku a jednou i vadné čidlo na brzdové světlo u páčky přední brzdy, jinak jenom spotřebák - gumy, řetěz + rozeta s pastorkem a kosmetiku (ošetřil jsem zevnitř chromované blatníky proti korozi).
Motorka už je dávno pryč (měl jsem ji asi dva nebo tři roky, teď jezdím Hondu, to tě určitě potěší , konkrétně 650 FMX, protože krásně žehli zatáčky a jízda na ní je fakt z jiného světa, akorát sedlo není tak pohodlné), na tu Jawu ale vzpomínám v dobrém.



Takže "prcal" 80k/h....

Takhle já jezdit nechci a ani se to v dnešní době moc dobře nedá...

Jedu kilo GPS, není s tím problém...

Na vibrace si zase nestěžuju já.... Mám karpály v prdeli a Smolík běží hladce, naopak velký jednoválce už jsou pasé, právě kvůli vibracím.

Sedlo je ale hrozný... Molitan po těch 50 letech nějak ztvrdnul a po hodně jízdy máš prdel jak zmaštěnou jak buzerant v báni.....

(reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:47 | Nahoru | #111144

assassin píše: Dan250> jako uloziste energie je to levnejsi nez baterky... ale otazka je, jestli pak dokazes tu energii teple vode sebrat ve chvili kdy ji potrebujes... ja myslim, ze spis ne.

kazdopadne ohrivani TUV solarama je urcite prostor k usporam... ono treba v lete mas prebytky a nez je za par drobnych posilat do site tak je lepsi si nahrat vodu v bojleru...

mame ve sklepe nadrze od puvodniho akumullacniho topeni s 3500l vody a nepouzivame je, dnes nemaji smysl...



Jeden takovej systém jsem rozbíhal... Resp jsem k tomu dělal rozvaděč, co ten Temelín ovládá.... Začne svítit, mrdá se do boileru (má cenu i v létě) a do velký akunádrže, do dvou patron... Když se boiler nahřeje, tak se mrdá do akučky do třech patron... Když nesvítí a bolier se nenahřeje do času X, tak se dohřeje ze sítě... navačer, když přijdeš domů, tak si z akučky vyjebeš teplo do podlahy a radiátorů, tím že otevřeš ventil a spustíš čerpadla, když v akučce teplo není, pošle se z kotle... To vše automaticky pomocí Wattrouteru a kýble spínacích prvků...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.12.2023 v 06:48 | Nahoru | #111145
Mě se líbí kombinace domácí FVE a nabíjení vlastního e-auta. Pak skutečně může člověk říct, že jezdí ekologicky. Ale vůbec nemám páru kolik těch pár panelů na střeše dodává šťávy, aby to v zimě nenabíjelo Enyaqa 14dní.

Naposledy editováno 22.12.2023 06:48:50

(reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:49 | Nahoru | #111146

Dan250 píše: assassin> s vodou se cmrndá furt, tam by to nějakou kačku ušetřilo, spíš jsem hodně skeptickej k době provozuschopnosti a aby se časem nejak rapidnějc nesnižovala. Vím, jsem zpátečnickej a nejspíš ani k realizaci nedojde, ale hraju si aspoň trošku s takovouhle nějakou myšlenkou.



Jako to jsem psal výše, vstačí na takový ty podzimy, a jara, kdy není zrovna mlha a není brutál mráz... Ale prosinec / leden / únor stejně topíš.

(reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:52 | Nahoru | #111147

Borntobewild píše: Ty dny v roce, kdy ta FVE dodává alespoň 80% svého nominálního výkonu mi TUV pro celou domácnost dodá absorber na střeše s asi dvaceetinovou celkovou pořizovací cenou.



Jako vodní solár?

Tak čím míň převodů energie, tím lepší účinnost...

Když uděláš elektriku s nějakou účinností, pak jí převedeš jinam, kde jí s další účinností převedeš na teploa pak zase s nějakou účinností z toho tepla uděláš TUV, je ztrátovější, než vzít tu vodu a ohřát jí rovnou....

ideál na TUV je vodosolár a vedle něj panel, co bude dělat elektriku pro čerpadla...

Akučku na to TUV musíš mít tak jako tak, takže s elektrikou místo neušetříš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:54 | Nahoru | #111148
dave-lister> Jo v zime bys to nabijel i dyl

V zime pojedes z 10m čtverečních hrubým odhadem 40kWh za mesic… to auto bude mit tak 80kWh baterku… tzn pri tehle velikosti FVE nabijis auto dva mesice

Naposledy editováno 22.12.2023 07:00:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:54 | Nahoru | #111149

dave-lister píše: Mě se líbí kombinace domácí FVE a nabíjení vlastního e-auta. Pak skutečně může člověk říct, že jezdí ekologicky. Ale vůbec nemám páru kolik těch pár panelů na střeše dodává šťávy, aby to v zimě nenabíjelo Enyaqa 14dní.



Si to spočti...

nabíjecí křivku Enyaqa seženeš ve stěvě motorů, měli tam test...

A výkon elektrárny si sleduj...

(reakce na) Jawablázni

22.12.2023 v 06:55 | Nahoru | #111150

pech. píše: U baterky ani ne... U panelů to není tak jednoznačný, protože ukončení životnosti není úplná ztráta funkčnosti, ale zhorší se účinnost / výkon.



To cerpas z nějakých dat nebo mas zkusenosti s tímto typem baterii?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist