bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 13:03 | Nahoru | #108181
PetrL3> Je to asi jak píšeš, například mně žádný pionýr nikdy nikde nenechal. A že jsem na své první dvacítce najezdil tisíce kilometrů. A nikdy jsem se v nich nehrabal. Poslední léta je už i repasuju ( když nechci říkat renovace ) a jsou spolehlivé. Pravdou je, že už na pionýru nejezdím daleko, jen do sta kilometrů.
To samé Jawa 350 / 634. Měla deset majitelů, každý se v ní hrabal, jezdit se jí moc nechtělo, já amatér co tomu absolutně nerozumí jsem ji seřídil podle Návodu a motorka jezdila a jezdila, než jsem ji prodal a koupil úplně novou 640. Podobně 632 - první majitel ji ojezdl, neprošel STK. Já ji za 3000 korun koupil, seřídil podle knížky, vyměnil pár věcí za originální a motorka ožila. Koupili ji v roce asi 2005 manželé od Liberce a tvrdili, že jede lépe než jejich původní, ukradená 632.
Jak se říká - nejblbější sedlák má největší brambory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 16:16 | Nahoru | #108182
Medved> Tak jsem dohledal, že ČZ 125 T se takto linkovali do poloviny roku 1948

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 16:23 | Nahoru | #108183
FJRPEPA> Zajimave, takze jenom prvni pulrok vyroby ... docela by mne zajimalo, co je vedlo k tomu, to pak zmenit. Ty trubky mi prijdou stejne jako na pozdejsich motorkach, ktere uz tu picu nemaji. Mozna do CZ nastoupila nova baba na linkovani .

edit: a cim vic na to koukam, tim mi to s tou picou prijde hezci.

Naposledy editováno 18.09.2023 16:24:15

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 17:00 | Nahoru | #108184
Medved> Ono se také nějaký čas dělala linka s přerušením přes nýty a nějaký čas se linka vedla vcelku. Na blatníku.

Naposledy editováno 18.09.2023 17:01:23

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 19:07 | Nahoru | #108185
Milan1963> nejsem znalcem, ale Jawa Californian se snad po motorové /elektrické stránce nemůže moc lišit od ostatních 350 které zmiňuješ jako bezporuchové 350/634, 640,632. Když jsi je mohl seřídit dle knížky tak proč to nešlo s Califem?

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 19:36 | Nahoru | #108186

Milan1963 píše: PetrL3> Je to asi jak píšeš, například mně žádný pionýr nikdy nikde nenechal. A že jsem na své první dvacítce najezdil tisíce kilometrů. A nikdy jsem se v nich nehrabal. Poslední léta je už i repasuju ( když nechci říkat renovace ) a jsou spolehlivé. Pravdou je, že už na pionýru nejezdím daleko, jen do sta kilometrů.
To samé Jawa 350 / 634. Měla deset majitelů, každý se v ní hrabal, jezdit se jí moc nechtělo, já amatér co tomu absolutně nerozumí jsem ji seřídil podle Návodu a motorka jezdila a jezdila, než jsem ji prodal a koupil úplně novou 640. Podobně 632 - první majitel ji ojezdl, neprošel STK. Já ji za 3000 korun koupil, seřídil podle knížky, vyměnil pár věcí za originální a motorka ožila. Koupili ji v roce asi 2005 manželé od Liberce a tvrdili, že jede lépe než jejich původní, ukradená 632.
Jak se říká - nejblbější sedlák má největší brambory.


Jo, mě ani Mustang, ani 350/634 nikde nenechala. I když jsem z jednoho výletu s 350/634 dojel tak, že jsem s jinou motorkou měnil akumulátor, protože nedobíjela. Co mám Vape, bez problému.Jawení je podle mě pouze záležitost zapalování. Pokud je čistá nádrž a filtr před karburátorem.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 19:42 | Nahoru | #108187

Milan1963 píše: MartinED250> ČZ - čekej zradu - to jsem ještě neslyšel. Sám to bohužel mohu potvrdit...V mých očích byla Jawa vždy o kategorii výš. Vlastní zkušenost.
S výjimkou Jawy 650 a jednou 660 jsem vždy nějak dojel, s ČZ mám zkušenosti přesně opačné - jednou dojel a čtyřikrát pro mně musel někdo jet.



Jawa je, vždycky byla a navždy bude jen podřadný zgarb smontovaný z kdečeho, prostě národní ostuda a totální hnůj...

Čz byla je a vždy bude lepší... Už proto, že si byli schopni to motorku vyrobit celou, nikoli jen špatně smontovat z dílů, co vyrobili jiní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 19:45 | Nahoru | #108188

Milan1963 píše: PetrL3> To je pravda, ale Calif mně vždycky - možná s jednou výjimkou , přesně si to nepamatuju, byla 80. léta - do cíle dovezl, i když jsem cestou hodně jawil ( výměna kladívek, kondenzátoru, cívek...) na silnici. Že je Californian nejhorší motorkou, kterou Jawa vyrobila, na tom trvám. Nespolehlivost Jawy 650 odpouštím, přece jen první čtyřtakt po 300 letech ...učili se to..
Seklá převodovka u ČZ 150 C nebo prasklé těleso karburátoru u ČZ 125 T - to na silnici neopravíš. Probitou cívku v zapalování i ČZ 175 Standard , což se mi stalo na srazu vozidel do roku 1945 250 km od domova - to taky nelze opravit za 10 minut kdesi v cizině...
Mnozí mohou míti opačnou zkušenost, nikomu svůj názor nenutím, jen píšu , jak to vidím.



Lžeš.....

Pokud jsi po cestě musel montovat, tak tě zkrátka Calif nedovezl, protože měl závadu...

To že jsi jí byl schopen opravit v terénu, už je jiný příběh, ale na skutečně dobrých a spolehlivých strojích, se jen dotankovává benzín a jednou za rok údržba...

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 19:46 | Nahoru | #108189

Milan1963 píše: Bimbam> Jo, to jsem ani nepsal - faktem je, že ČZ 180 i asi i tu 487 mi opravoval motoopravář, opravdu dobrý motoopravář , jenže na mojí motorku se dostal, když vypil 15 plzní....



Takže to nebyl žádný, natož dobrý opravář, ale vylité hovado, neschopno ovládat ani sám sebe, natož cokoli dalšího...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2023 v 19:51 | Nahoru | #108190
Tak jsem dneska rozebral motor z Jawy. Ten můj střep 175/356 jak jsem tady psal o tom, že mě nechala na cestě. Je tam vymlácené spodní ložisko na ojnici, v jednom místě má ojnice několik milimetrů vůli. To jsem už věděl a čekal to. Klika lehce zkleplá, 52mm na jedný straně u čepu ojinice, na protilehlé straně 51,5mm. Levý čep klikovky má rýhy od labyritnu. Podle mého měření válec zatím bez výbrusu a není nijak zvlášť opotřebený. Převodová kolečka vypadají dobře, mezi bloky někdo dal papírové těsnění. Vymezovací podložka z převodovky byla pod vačkou poloautomatu.
Zbytek motoru, tedy bloky je takový otloukánek, že nevím jestli to mám vůbec opravovat nebo rovnou hodit do sběru. Kdyby byl zájem, můžu sem poslat pár fotek. Sice dosedací plochy jsou dobré, ale lůžka pro ložiska jsou poklované jako od slepic.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2023 v 19:54 | Nahoru | #108191
ta kalená podložka pod tu vačku patří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 20:10 | Nahoru | #108192

pech. píše: Lžeš.....

Pokud jsi po cestě musel montovat, tak tě zkrátka Calif nedovezl, protože měl závadu...

To že jsi jí byl schopen opravit v terénu, už je jiný příběh, ale na skutečně dobrých a spolehlivých strojích, se jen dotankovává benzín a jednou za rok údržba...


Tys to nečetl.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 20:22 | Nahoru | #108193
kuba350> Aha, to jsem nevěděl. Ale v převodovce, kde je poměrně důležitá nebyla žádná.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 20:32 | Nahoru | #108194
kuba350> Teď na to koukám v knížce a každá podložka má jiný vnější průměr. Podle toho bych mohl zjistit odkud skutečně pochází.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 20:46 | Nahoru | #108195
dave-lister> Dříve než ti to třeba Plech netaktně vpálí, řeknu ti tu pravdu já a klidně …. 175/356 není Jawa, ale Číza vyrobená v ČZM ve Strakonicích, prodávaná pod obchodní značkou Jawa-ČZ

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 20:53 | Nahoru | #108196
elevator> Já vím, je to napsaný ve velkym techničáku.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2023 v 21:03 | Nahoru | #108198
Dneska už je to jedno jestli Jawa nebo ČZ. Mladí už budou prohánět jiné stroje a názory Jawabláznů skončí na smetišti dějin.
Číza byla lepší hlavně 472 ale co z toho když jsme si nemohli koupit ani 639 které se po vsjutce posílaly jen na ostrov svobody. Je to za náma a na opravdové ježdění už to není.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 21:06 | Nahoru | #108199
Jirka4137> Tohle co mám já teď na ponku je takzvaná národní řada motocyklů Jawa-ČZ. Někdy od 1960 se pak značky znovu oddělily.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2023 v 21:20 | Nahoru | #108200
MartinED250-> Jelení? to sem zjistil až teď že tam je taky Jelení, to sem měl za to že je na šumavě :) A nenašli, večer sme přijeli celkem pozdě a ráno vzhledem k jinovatce sem spíš spěchal udělat kafe a teplou polívku, než hledat samolepky :)

Sema-> Ono by to nejspíš dojelo, funkce byla naprosto v pořádku, akorát jak byly ty stěny vylomený, tak to v otáčkách klepalo o kartery :D

Pech.-> Docela mi překvapil jak na tej čůze letěl. Motorka moc hezká a svižná. Jen co sem jel předtim do chorvatska s druhym kolegou, tak v kopcích bylo znát o pár koní víc na 639. Při souběžný jízdě do kopce kolega držel plnej a držel rychlost, já sem přidal a předjel. Jediný co je na 639 problém je kyvka. To uložení na metaloplastu je prostě naprd. Kámoš za velký peníz koupil kyvku s jehličkovym uloženim a prej mnohem lepší. Budu mu to muset na chvíli čórnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 21:40 | Nahoru | #108201
Akamu> 639 je už docela slušná až právě na ty rozplácnuté trubky s děsným uložením. Když se to posílí sajdou tak s tím jde žít .
Ne opravdu obyčejná 487 když je udělaná jak má být tak je v zatáčkách o level jinde. 472 bych chtěl ale už do toho asi nepůjdu.
Další stroj který skončí v dílně bude tento.
https://www.svarecky...jXHT1ghoCYoIQAvD_BwE

Naposledy editováno 18.09.2023 21:47:21

Jawablázni

18.9.2023 v 21:48 | Nahoru | #108202
Pechu lžeš! To zelený auto je Challenger.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.9.2023 v 21:56 | Nahoru | #108203
K 356: líná mdlá ale celkem spolehlivá. Nejvíc se mi u ní líbilo, jak pěkné lícovaly boční plechy s laufama, nicméně na Simsonu jsem jezdil radši. Kam se na něj hrabaly kozí dechy.

Jawablázni

18.9.2023 v 22:08 | Nahoru | #108204
Pech má zas dneska výstřiků, na to se ani nedá reagovat.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 22:12 | Nahoru | #108205

350_634 píše: Tys to nečetl.



Četl.

Jak se dotkneš nářadí, znamená to, že tě to nechalo... Prostě porucha.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 22:13 | Nahoru | #108206

elevator píše: dave-lister> Dříve než ti to třeba Plech netaktně vpálí, řeknu ti tu pravdu já a klidně …. 175/356 není Jawa, ale Číza vyrobená v ČZM ve Strakonicích, prodávaná pod obchodní značkou Jawa-ČZ



Doba nehlubšího temna.... Červené a ještě špatně...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 22:37 | Nahoru | #108207
maraton> Jawa-ČZ 175 / 356 : Líná, mdlá, ale spolehlivá. Výstižné, taková je i moje zkušenost.
Kolega k ní připojil side. Čtyřku skoro nedal, do kopců za jedna. Já seděl v té side a připadalo mi, že na kole bych byl rychlejší.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 23:12 | Nahoru | #108208
Milan1963> To asi byl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.9.2023 v 23:16 | Nahoru | #108209

Jirka4137 píše: Dneska už je to jedno jestli Jawa nebo ČZ. Mladí už budou prohánět jiné stroje a názory Jawabláznů skončí na smetišti dějin.
Číza byla lepší hlavně 472 ale co z toho když jsme si nemohli koupit ani 639 které se po vsjutce posílaly jen na ostrov svobody. Je to za náma a na opravdové ježdění už to není.

Tady bych trochu oponoval, na Jawách i Čízách potkávám mlaďase často. A dost jich má i různé YT kanály, kde se taky v tomhle starým železe vrtají. Takže o pokračovatele bych se nebál. Ale jasně, masovka to nebude.

A to opravdové ježdění si mám představit jak? Minulý týden jsem najel nějakých 1200 km, půlku na Africe, půlku na třindě. A krásně jsem si užil oboje.

(reakce na) Jawablázni

19.9.2023 v 03:52 | Nahoru | #108210
Sema> Mladase co jezdí veterány nám závidí i v německu. Užívat si ježdění na dvoutaktech půjde jen co budou kvalitní díly. Spočítej někdy kolik potkáš Jaw na celkový počet potkaných motorek. Zatím stále jsou ale tak 1 ku 10. Jestli teda nejezdíš jen na Jawasrazy .
Další věc je kolik těch Jaw je vyrobených u nás. Tím neříkám že jezdit ty co sjely z pásu jinde je špatně. Jenom logicky s postupujícím časem bude ubývat původních strojů z let socíku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist