globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 14:35 | Nahoru | #102121

Milan1963 píše: Knipex - to je něco jako Mercedes mezi auty ? Nikdy jsemto neslyšel. Kombinačky mám dvoje, jedny jsem kdysi v 80. letech koupil s Popularem a používám je stále. Mají ale vyběhaný čep, už jsou volnější a zoubky mají obroušené. Druhé mám nevím odkud,ale jsou malé ,mají malý úhel otevření.
Uvažuju o jiných, pořádných - klidně dražších . Knipex lze doporučit ?



Ano...

Ale dobrý kombinačky koupíš i od Zbirovie, nebo Goly... Na těch není až tak co vymyslet, takže si hlavně vyber ty, co ti padnou dobře do drápy, nebudou se na nich přetáčet rukojetě (někdo preferuje jen potah bužírkou, jiný rukojeť s dorazem a aby to nebyl materiálově nějaký trash....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 14:37 | Nahoru | #102122

assassin píše: Jirka4137> kupuju na netu, vetsi ověřené obchody, projedu treba tri, čtyři co mam ověřené a vyberu podle ceny a skladových zasob.

Naposledy jsem bral myslim tady:
https://www.bo-import.cz/
Ted jsem bral neco od proxxonu tady, tak jsem tam prihodil i neco od knipex:
https://www.naradiprofesional.cz/

Milan: nevim jestli mercedes je neco extra :) ale knipex kleste urcite patri k tem lepsim a pomer cena vykon je fakt dobrej.



Jako Mercedes má pořád navrch, pokud budeme brát klasickou nabídku repre sedanů... Sice se trochu pohorčil, jako všichni, ale protože se pohoršili všichni, BMW je často ohavný krám s konstrukčními vadami na motoru a AUDI (VAG) mu v tom šlape na paty, tak je to pořád top značka mezi sériovými vozy...

(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 14:40 | Nahoru | #102123

Jirka4137 píše: Výhody různých sad vidím hlavně v tom že např. u gola sad člověk nemusí pořád hledat to nebo ono. Prostě sáhne a má přesně co potřebuje. Základ je ovšem po použití nástroj vrátit do místa kam patří. Na vánoce jsem si naježil sadu nůžek na plech od Parkside. Můžu tak šáhnout zrovna po těch které se tvarem hodí k tomu co vytvářím.



Ano, nejhorší je, když jdeš něco k někomu dělat, přesvědčí tě, že všechen cajk má, tak nemusíš autem s cajkem v kufru, ale na kole nebo motorce, pak tam přijedeš, chybí základní věci a gola je nasypaná v plechovce od zavináčů......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 15:39 | Nahoru | #102124
pech.> s tebou se moc o autech diskutovat neda, tvuj subjektivni pohled totiz stavis jako objektivni stanovisko. A to, ze je pro tebe nejdulezitejsi spolehlivost, jednoduchost a co ja vim co dalsiho, neznamena, ze to je nejdulezitejsi pro zakazniky v kategorii premiovych vozu. Design je dost subjektivni vec, ale treba me se mercedesy nelibi skoro zadnej.

Ad konstrukcni vady motoru - bmw ma(melo) problemy u osmivalcu a malejch cytyrvalcu, sestivalce zase daleko prekonavaji sestivalce u konkurence a male ctyrvalce zas nenajdes u premiovych sedanu tak casto.

Ja mam bmw rad a jizdne jim z meho pohledu mercedesy nekonkuruji a audi mozna vrcholne stroje s S a RS v oznaceni, ale jsou zase na muj vkus brutalne tezke.

Ad stipacky od knipexu - zadne se mi nepodarilo ztupit, mozna mas nejake male elektrikarske, u kterych je ale specifikovano, ze jsou na strihani mekkych kovu a ne oceli…
Za me si za ty prachy premiovou kvalitu koupis a to uz jsme meli na dilne ruzne drahe zazraky vcetne tech s dozivotni zarukou od wurthu apod…

Naposledy editováno 07.01.2023 15:40:30

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.1.2023 v 17:35 | Nahoru | #102125
No BMW má dost hezký desig a dá se mu lecos odpustit. Mercedes je pro ty co na to mají. Osobně jestli do něčeho půjdu tak Audi nebo Volvo. Zatím než vyřeším práci musí stačit škodovky ale jezdí dobře.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.1.2023 v 19:33 | Nahoru | #102126
Když už se tu zas řeší auta, tak přidám fotky náklaďáku , co sem dneska dodělal Soudruzi v ČZM byli vážně borci



(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 19:46 | Nahoru | #102127
kuba350> Podobný bez budky jsem jako kluk viděl jen jednou. Podobný v zelenomodré vyšel někde v časopisu. V padesátých letech prej tyto čezety hodně plnily funkci podnikové dopravy.
Jo a jako kluk jsem to měl na setrvačník solo.
https://pragos.cz/veterani/clanek?id=669

Naposledy editováno 07.01.2023 20:01:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 19:50 | Nahoru | #102128
kuba350> To vypadá pěkně, v životě jsem to neviděl.

(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 20:23 | Nahoru | #102129
Miraz250> V 80. letech jsem tuto "hrůzu" mohl mít. Příbuzný s ní jezdil do lesa, měl i záhumenku, takže v ní svážel brambory, ale ten motor je slabý, tak mi to nabízel tehdy snad za pětistovku, bylo to bez SPZ. Jenže co s tím ? Veterán - ne, na silnici to může ? Ne. Tak to rozebral, karoserie šla do šrotu a motor někomu prodal. Jinou jsem od té doby - a je to 40 let - neviděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 20:46 | Nahoru | #102130
pech.> mně přijde, že ten Wurth dělá co nejširší sortiment a hraje si na hogofógo značku. Někdy asi v 16ti jsem dostal k Vánocům gola sadu Honinton a je to moje jedinná dodneška. Zažila se mnou první pokusy o renovace a pořád žádný problém . Je to poklad .

(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 21:11 | Nahoru | #102131

assassin píše: pech.> s tebou se moc o autech diskutovat neda, tvuj subjektivni pohled totiz stavis jako objektivni stanovisko. A to, ze je pro tebe nejdulezitejsi spolehlivost, jednoduchost a co ja vim co dalsiho, neznamena, ze to je nejdulezitejsi pro zakazniky v kategorii premiovych vozu. Design je dost subjektivni vec, ale treba me se mercedesy nelibi skoro zadnej.

Ad konstrukcni vady motoru - bmw ma(melo) problemy u osmivalcu a malejch cytyrvalcu, sestivalce zase daleko prekonavaji sestivalce u konkurence a male ctyrvalce zas nenajdes u premiovych sedanu tak casto.

Ja mam bmw rad a jizdne jim z meho pohledu mercedesy nekonkuruji a audi mozna vrcholne stroje s S a RS v oznaceni, ale jsou zase na muj vkus brutalne tezke.

Ad stipacky od knipexu - zadne se mi nepodarilo ztupit, mozna mas nejake male elektrikarske, u kterych je ale specifikovano, ze jsou na strihani mekkych kovu a ne oceli…
Za me si za ty prachy premiovou kvalitu koupis a to uz jsme meli na dilne ruzne drahe zazraky vcetne tech s dozivotni zarukou od wurthu apod…



Že BMW je jízdně top, jsem tu mnohokrát psal.... Ale ani kupující základní verze se čtyřválcem (nově už i s tříválcem nacpaným v kdečem) si nezaslouží to, aby to padalo na rozvodech, protože jsou udělány prostě blbě... Ano, šestiválce jsou lepší, ale taky jsou to celkem krúťata co se nesmí ofouknout... Ty osmiválce, to už je totální vrchol, kdy prodáš sráč tomu, kdo přihodil hodně peněz za to, aby měl lepší auto než ostatní a je to jako kdyby za to dostal trest...

Audi nekonkuruje jízdně ani Mercedesu, ani BMW. Je to dáno tím, že doposud nepochopili, že pokud chtějí udělat jízdně vyvážené auto, nemůže být motor a zpravidl\ poměrně velký motor, hozený až za nápravou, kdy s epotom v konstrukci podvozků, spíš než hranice komfortu a přilnavosti, řeší jak to udělat aby to někoho nezabilo a potlačilo se vrozené chování ve stylu "hodili jsme kladivo"

Mercedes je vždy nejkomfortnější a to je pro kupující dost podstatná vlastnost. Výkony nikdy nezaostávaly a přilnavost je srovnatelná... Jen BMW kolem toho dělá větší divadlo a jsou na světě tací, kteří to divadlo chtějí... Ale i kvalita a spolehlivost je věc, kterou u prémiovky očekávají zcela automaticky... Pokud se to posere nějakému xichtovi v kšiltovce, co si to koupil po 15 letech za pár korun, protože to ostatní chudí prostě nechtěli, na to se výrobce opravdu může vysrat, ale tyhle věci se kazily i v rukou majitelů prvních a to je prostě průser.... A zbytečný, protože když už si můžou dovolit, dělat auta klasické koncepce a s plnotučnými motory, tak proč to nedělají pořádně... Teď nenapíšu jako dřív, protože BMW byla vždycky trochu skleníková květinka, ale to byla daň za to divadlo, za ten sportovní nádech... Tohle už je ale moc...

Knipexky se tupí ty nejmenší, ale ono je to dáno tím, že jsou z plechu... Štípu s tím všechno to, co je tam, kam se ničím jiným nedostanu... Stanoveno je pro to asi 0,75 nebo 1mm2, ne vždy se tomu dá vyhovět a namakají dost na to, jak málo stojí...

(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 21:13 | Nahoru | #102132

Jirka4137 píše: No BMW má dost hezký desig a dá se mu lecos odpustit. Mercedes je pro ty co na to mají. Osobně jestli do něčeho půjdu tak Audi nebo Volvo. Zatím než vyřeším práci musí stačit škodovky ale jezdí dobře.



Na audi se spíš vyser.

U Volva je to o konkrétním kuse a konkrétní specifikaci.....
Dají se tam vybrat auta vynikající, ale i podprůměrná....

U Volva je příjemné to, že ačkoliv je interiér zpracovaný pěkně, nepůsobí tak křečovitě a pouťově jako v Audi... Ale oni to začínají s cingrlátkama trochu přehánět i ti ostatní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 21:15 | Nahoru | #102133

kuba350 píše: Když už se tu zas řeší auta, tak přidám fotky náklaďáku , co sem dneska dodělal Soudruzi v ČZM byli vážně borci





Ona je vlastně ukrutná píčovina, ale pěkná...

Mám tu z toho na stole motor na rozchození a nemám vnitřní schéma toho křížového relé a dynamostarteru, takže budu laborovat, jak to zapojit, když stačí aby to startovalo a vrčelo na jednu stranu, protože motor je, ale zbytek ne, tak bude vrčet v jiném wehementu...

(reakce na) Jawablázni

7.1.2023 v 21:21 | Nahoru | #102134

Dan250 píše: pech.> mně přijde, že ten Wurth dělá co nejširší sortiment a hraje si na hogofógo značku. Někdy asi v 16ti jsem dostal k Vánocům gola sadu Honinton a je to moje jedinná dodneška. Zažila se mnou první pokusy o renovace a pořád žádný problém . Je to poklad .



Pokud vím, tak Würth, stejně jako HOfmann, to rozhodně nedělá všechno a hodně přeprodává cizí věci, ale zpravidla ne úplně sračky....

Jinak zrovna ráčna Würth teleskopická, je udělaná docela pěkně, ale obyčejná se mi provedením vůbec nelíbila, je taková volná a má kroužek navrch....

Honiton, když na ot koukám, je prakticky totéž, co ten Extol Premium, akorát odstříkli kufr ze zelenýho plastu, místo červenýho...

Jawablázni

7.1.2023 v 21:26 | Nahoru | #102135
Wurth preprodava pod svoji značkou i cizi vyrobky, treba zavitove vložky jsou americké time-sert a je podle me top z toho co se da sehnat. Je jasny, ze neco je pak lepsi, neco horsi…

Jawablázni

7.1.2023 v 21:31 | Nahoru | #102136
Tak jasně Když nemáš čas, objednáš u nich a víš, že to nebude úplná sračka, že by to mělo nějak fungovat.... Pokud máš čas hledat reference, tak můžeš najít lepší za stejné peníze, nebo stejné za lepší peníze...

Ale třeba řezný kotouče Würth jsou absolutně top... Vyzkoušeno mnoho náhradních variant, ale žádná neměla na to, aby byla lepší.... Kdo je pro ně dělá, to se ale nedozvíš...

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2023 v 10:01 | Nahoru | #102137
Ahoj po dlouhé době,
přeji všem lepší rok 2023, než byl ten předchozí.
Přišel jsem poprosit o radu, zda jste někdo neřešil přihlášení veteránské motorky v Německu.
Koupil jsem motorku na veteránských číslech, ty majitel chce vrátit, protože jsou propojené nejenom s motorkou, ale i s ním.
Když si motorku ode mě koupí Čech, žijící v Německu, dokáže to tam přihlásit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 10:38 | Nahoru | #102138
Grošák> v pripade prodeje motorky na V se ta motorka tvari jako stroj bez papiru - tzn si musi zjistit, jak to funguje v DE, jestli jde u nich prihlasit stroj bez papiru na neco jako veteransky čísla.

Duvod, proc ja bych nic na Veckach nechtel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 10:43 | Nahoru | #102139

Grošák píše: Ahoj po dlouhé době,
přeji všem lepší rok 2023, než byl ten předchozí.
Přišel jsem poprosit o radu, zda jste někdo neřešil přihlášení veteránské motorky v Německu.
Koupil jsem motorku na veteránských číslech, ty majitel chce vrátit, protože jsou propojené nejenom s motorkou, ale i s ním.
Když si motorku ode mě koupí Čech, žijící v Německu, dokáže to tam přihlásit?



Jakmile koupíš cokoliv na veteránských číslech, tak ty veteránský čísla prodejem zanikají.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 11:12 | Nahoru | #102140
Grošák> Myslím, že dokáže. I v Německu znají něco jako historická vozidla a jejich značky jsou stejné jako běžné, jen s písmenem H. A protože jsme v EU a naše úřady respektují úřady v Německu, tak si myslím, že to je i naopak.
Tady v ČR platí od letoška novela zákona o historických vozidlech, čeká se jen na prováděcí vyhlášku, ale snad v Německu žádná novela není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 11:53 | Nahoru | #102141

assassin píše: Grošák> v pripade prodeje motorky na V se ta motorka tvari jako stroj bez papiru - tzn si musi zjistit, jak to funguje v DE, jestli jde u nich prihlasit stroj bez papiru na neco jako veteransky čísla.

Duvod, proc ja bych nic na Veckach nechtel.



Véčka jsou k hovnu... Jediné smysluplné využití je to, když úůvod werglu je neznámý, wergl čísla neměl a nebo nemá, jiná možnost řešení není na obzoru a majitel se chce občas trochu svézt, protože i to využití je legislativně silně omezené...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 12:28 | Nahoru | #102142
pech.> Už to dávno není omezené. Můžeš s tím jezdit jak chceš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 12:32 | Nahoru | #102143

Grošák píše: Ahoj po dlouhé době,
přeji všem lepší rok 2023, než byl ten předchozí.
Přišel jsem poprosit o radu, zda jste někdo neřešil přihlášení veteránské motorky v Německu.
Koupil jsem motorku na veteránských číslech, ty majitel chce vrátit, protože jsou propojené nejenom s motorkou, ale i s ním.
Když si motorku ode mě koupí Čech, žijící v Německu, dokáže to tam přihlásit?



Poslal sem ti návod do zpráv.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 12:35 | Nahoru | #102144
PetrL3> Nemůžeš. Například s vozidlem "V" nelze podnikat. A nemáš ho užívat k běžnému ježdění. Pokud jde třeba o traktory, nejsou už určeny k běžnému užívání ( orání , svoz dřeva z lesa..) .
Jako předseda testační komise jsem odmítl otestovat Zetora 25, protože majitel s ním chtěl pracovat - orat na záhumenku a vozit po silnici na voze za traktorem brambory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 12:35 | Nahoru | #102145

pech. píše: Ona je vlastně ukrutná píčovina, ale pěkná...

Mám tu z toho na stole motor na rozchození a nemám vnitřní schéma toho křížového relé a dynamostarteru, takže budu laborovat, jak to zapojit, když stačí aby to startovalo a vrčelo na jednu stranu, protože motor je, ale zbytek ne, tak bude vrčet v jiném wehementu...



Na zapojení křižáku nic neni, najdi si schéma z velorexe a pochopíš to. Jestli to máš do nějakýho traktůrku co bude jezdit jen dopředu, tak se na křižák vyser a dej tam jen startovací relé ze skůtra. Navíc na couvání musíš mít i stator s vývodem na couvání...

(reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 12:38 | Nahoru | #102146

Milan1963 píše: PetrL3> Nemůžeš. Například s vozidlem "V" nelze podnikat. A nemáš ho užívat k běžnému ježdění. Pokud jde třeba o traktory, nejsou už určeny k běžnému užívání ( orání , svoz dřeva z lesa..) .
Jako předseda testační komise jsem odmítl otestovat Zetora 25, protože majitel s ním chtěl pracovat - orat na záhumenku a vozit po silnici na voze za traktorem brambory.



Jo takhle, to samozřejmě. Měl sem na mysli, že se s tím můžeš projet bez omezení, nic nevypisuješ atd. Je hezky, tak si řekneš, že pojedeš do práce veteránem a můžeš.

Nějaké "mělo by se" mě nezajímá.

Naposledy editováno 08.01.2023 12:39:18

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2023 v 13:41 | Nahoru | #102147
Ten kapotovaný skůtr -rikša samo jízdně nic moc -(slabé na přední kolo co se týká uložení a vedení). V dobách kdy byl ale velký nedostaek vehyklů to v podnikové dopravě mohlo mít smysl. Dnešní elektrokáry které křižují neosvětlené Barum -Conti proti němu zas tak velký posun nejsou.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 14:24 | Nahoru | #102148

PetrL3 píše: pech.> Už to dávno není omezené. Můžeš s tím jezdit jak chceš.



Pravdu máš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 14:28 | Nahoru | #102149

Milan1963 píše: PetrL3> Nemůžeš. Například s vozidlem "V" nelze podnikat. A nemáš ho užívat k běžnému ježdění. Pokud jde třeba o traktory, nejsou už určeny k běžnému užívání ( orání , svoz dřeva z lesa..) .
Jako předseda testační komise jsem odmítl otestovat Zetora 25, protože majitel s ním chtěl pracovat - orat na záhumenku a vozit po silnici na voze za traktorem brambory.



Ale s vozidlem na V se normálně podniká, vozí se oficiálně svatby, V Praze na veteránských číslech vozí za úplatu turisty zcela běžně, tak jak, že nelze podnikat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2023 v 14:30 | Nahoru | #102150

kuba350 píše: Na zapojení křižáku nic neni, najdi si schéma z velorexe a pochopíš to. Jestli to máš do nějakýho traktůrku co bude jezdit jen dopředu, tak se na křižák vyser a dej tam jen startovací relé ze skůtra. Navíc na couvání musíš mít i stator s vývodem na couvání...



Je to tenhle. Jsou tam na těch vývodech u sebe konce vinutí, na třetím je kostra. Takže musím spojit jeden konec vinutí s kostrou, druhý na pól, a tím určit směr otáčení startéru. Ale co rotor....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist