globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

3.8.2022 v 21:42 | Nahoru | #99301
Jsou dovolené, tak pokud by to někoho zajímalo a byl v okolí Litomyšle...https://www.eurooldtimers.com/cze/akce/6417-5-rocnik-vzpominkove-jizdy-na-elisku-a-cenka-junkovy.html
https://www.eurooldt...a-cenka-junkovy.html

Naposledy editováno 03.08.2022 21:46:40

(reakce na) Jawablázni

5.8.2022 v 20:28 | Nahoru | #99302

PetrL3 píše: Milan1963> a neštve té teď, že si desítky let jezdil ve vibrujícím křapu a nenechal to udělat už dávno?

Ale stejně to není asi úplně normální. Moje 120 jela 140 km/h po rovině. 120 km/h byla běžná cestovní rychlost.



No však to jsme mu tady psali několikrát, že ten škondůr je sice trochu plíseň, ale když je po technické stránce v pořádku a
nestydíš se ho chytit pod krkem, tak to zas až taková lemra není, aby to nemohlo jet okresku s davem a dálnici alespoň uspokojivě...

Prej výrobní vada.... Kulový hovno, prostě všichni ti minulí servisáci byli buď úplně tupí, úplně slepí, úplně chromí a nebo píče líné, že to neuměli
nebo nechtěli dát do náležitého stavu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.8.2022 v 20:49 | Nahoru | #99303
Jak se pozná pokročilé stádium motoimbecility?

Když na dovolenou vyrazíte takto:


A aby nebyla škoda, jet s prázdnou zpátky, tak se vrátíte takto........


Aneb najdi deset rozdílů a děti se nepočítají.....



Kdo uhodne kde ten moped byl, získává zlatého bludišťáka....

Naposledy editováno 05.08.2022 20:53:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.8.2022 v 22:03 | Nahoru | #99304

Milan1963 píše: pech.> Ten Plastizol sice opadal, vše porezlo, ale naštěstí jen povrchově. Plechy drží. Shrnuto - 2 roky budu dál jezdit.



Zkus Luxol, dokud je teplo....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.8.2022 v 22:28 | Nahoru | #99305

pech. píše: Jak se pozná pokročilé stádium motoimbecility?

Když na dovolenou vyrazíte takto:

Ano ano, je to odvaha, jet někam Dacií. Proto si vezeš ten moped, kdyby něco?

(reakce na) Jawablázni

5.8.2022 v 22:41 | Nahoru | #99306

Sema píše: Ano ano, je to odvaha, jet někam Dacií. Proto si vezeš ten moped, kdyby něco?



Dacie je nejlepší auto. Nejhorší humpl je VW a BMW.. .

Moped měl závadu... Musel jsem ke Kordovi pro korek.... Ten v kohoutu to vzdal...

Naposledy editováno 05.08.2022 22:42:18

(reakce na) Jawablázni

5.8.2022 v 22:45 | Nahoru | #99307

laďa-prášil píše: Zkus Luxol, dokud je teplo....



Pokud se toho pustil i ten plastizol, není to povrchově, to podehnilo, že tam zbyla tak akorát planžeta, silná jak alobal...

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2022 v 09:34 | Nahoru | #99308
Dácie je jebka... Totálně mě zklamala. Koupili jsme do firmy krásné Sandero pro službu na dojíždění. Plný servis od Renaultu po ženské z Německa. Najeto 90 000Km, Volant ošahanej skoro až na drát - to mají všechny. Dali jsme potah. Začalo téci servo a za nedlouho hučet převodovka. Před STK jsem zjistil, že v zádu na pasech přestaly fungovat pastičky. pPostě pasy nedrží. A včera vypadlo táhlo ve dveřích a začalo blbnout el. stahování levého okna. Opět rozborka. Sto malejch blbostí. Furt se na tom něco řeší. Za málo peněz hodně malých problémů. Takhle se mi nesrala ani felice z roku 1995... Jo a firemni flotila co jezdí na TSI neřeší nic. Jen se vyměnili chrastící řetězy a od té doby klídek. Jeden Rapid už láme 240 000Km a neměnilo se ani čidlo. jen ten řetěz a to jednou... Já jezdím TSI taky. I táta. Opravdu bez problémů. Nikdy jsme neřešili žádný karbon, apod co píšou všude kolem.

Naposledy editováno 06.08.2022 09:37:26

(reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 09:51 | Nahoru | #99309
MartinED250> Soused, Dacii SUV, má koupil ji novou a má najeto 15000 km. Když se s ním bavím, tak říká, že do lesa a na nákup je dostačující, ale dál než 100 km by s tím nechtěl jet ani kdyby mu za to zaplatili.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2022 v 10:27 | Nahoru | #99310
Já když do toho sednu, tak se to nedá srovnat se škodovkou. Uvnitř ošklivý, jednoduchý... Ale to beru, je to auto v jiné cenové relaci. S tím počítám. Ale když se tam odchází banální věci. To mi vadí. Prostě dachna...

Naposledy editováno 06.08.2022 10:27:31

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2022 v 10:34 | Nahoru | #99311
Hoši já si na dovolené půjčil Citroen c3, rok starej, 30 tisíc najeto, asi 1000 tříválec, no ve větší mrdce jsem nejel, měl jsem pořád pocit, že je to pokažený, ze zatáček trochu do kopce žádní akcelerace ani na 2ku... a ono to zatím prostě nejelo... takových řečí co člověk slyší.. 130 drží na dálnici statečně, ve třech dokonce 110... a ani to není moc hlučné (asi už to přebíjí vítr..:) ) Pak se vracím po dálnici se Ceedem na kterej si pořád zvykám, 150 tempomat, za mnou polák s B5 passatem, což už je dnes 20-25 let oježděnina, těžko něco jiné jak 4válec nafta, obsazenej třema lidma od jadranu asi a najednou vidím, jak bystře smazal těch 100 metrů mezery a pomalu zmizel v dálce. Joooo, čekají nás těžký časy a všichni se nám snaží namluvit, že to je skvělé, Leda tak hovno

Jawablázni

6.8.2022 v 11:22 | Nahoru | #99312
Tak Forman zatím pořád jede slušně. Co ale může člověk čekat od nového auta . Hlavně servo nejeví žádné známky opotřebení. Sedadla jsou kvalitnějšínež ve Fábce i Feldě a když chci pustím si výýhřev nebo jeden ze 7 druhů masáže. Klimatizace je na kliku a funguje v pohodě. Spotřeba nízká a uveze fůru věcí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 12:40 | Nahoru | #99313

MartinED250 píše: Dácie je jebka... Totálně mě zklamala. Koupili jsme do firmy krásné Sandero pro službu na dojíždění. Plný servis od Renaultu po ženské z Německa. Najeto 90 000Km...



Takže klasický bazar hovna, ženská z Německa, serviska, málo najeto.... To jsou ti lidi opravdu tak slepí, že tomuhle ještě věří? Reálně auto po totálce v režimu pytlík od svačiny....

Jediným problémem Dácie, jsou její majitelé, kteří na všechno serou, v Německu obzvlášť.

Největší jebky jsou všechny produkty Vw, kdy krom dvou motorů, posledních 20 let, produkují jen a pouze problémové sračky a předhánějí se s BMW, kdo udělá na každém motoru víc konstrukčních chyb. To ať si potom ty svoje načančane interiéry strčí do prdele, dementi...

Naposledy editováno 06.08.2022 12:47:53

(reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 12:43 | Nahoru | #99314

MartinED250 píše: Já když do toho sednu, tak se to nedá srovnat se škodovkou. Uvnitř ošklivý, jednoduchý... Ale to beru, je to auto v jiné cenové relaci. S tím počítám. Ale když se tam odchází banální věci. To mi vadí. Prostě dachna...



Myslíš ty jejich krátký sedáky a tvrdý výplně? Ty ať si strčí do prdele. Škodovka je navrch huj, vespod fuj. Hezky to vypadá, ale uděláš líp, když si koupíš cokoli jiného, protože nic není horší než cokoliv z VAG posledních desítek let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 12:47 | Nahoru | #99315

laďa-prášil píše: Hoši já si na dovolené půjčil Citroen c3, rok starej, 30 tisíc najeto, asi 1000 tříválec, no ve větší mrdce jsem nejel, měl jsem pořád pocit, že je to pokažený, ze zatáček trochu do kopce žádní akcelerace ani na 2ku... a ono to zatím prostě nejelo... takových řečí co člověk slyší.. 130 drží na dálnici statečně, ve třech dokonce 110... a ani to není moc hlučné (asi už to přebíjí vítr..:) ) Pak se vracím po dálnici se Ceedem na kterej si pořád zvykám, 150 tempomat, za mnou polák s B5 passatem, což už je dnes 20-25 let oježděnina, těžko něco jiné jak 4válec nafta, obsazenej třema lidma od jadranu asi a najednou vidím, jak bystře smazal těch 100 metrů mezery a pomalu zmizel v dálce. Joooo, čekají nás těžký časy a všichni se nám snaží namluvit, že to je skvělé, Leda tak hovno



Ta bezturbo verze je hodně marná... Ale ono to není jen Citroen, takhle blbě jedou všichni konkurenti, ve jménu downsizingu....

Ceeda máš jakej motor? Ono u Korejců se ještě dá sehnat smysluplné auto, když už i ta Dácie jede výhradně v režimu litr na tři hrnce, což její dřívější výhody poněkud zmenšilo, když už to nejde koupit s normálním motorem, což byl největší důvod pro nákup .

Naposledy editováno 06.08.2022 13:19:19

Jawablázni

6.8.2022 v 13:18 | Nahoru | #99316
Nicméně zpět k motowehementům.

Má někdo zkušenosti, kdo a kde prodává funkční pakny spojek do Babetty? Já jsem se jim doposud vyhýbal a jediná informace co mám je ta, že ty z Motomaxu nefungují. Jde o startovací a rozběhové pro 207 r.v 1982

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 13:18 | Nahoru | #99317

pech. píše: Takže klasický bazar hovna, ženská z Německa, serviska, málo najeto.... To jsou ti lidi opravdu tak slepí, že tomuhle ještě věří? Reálně auto po totálce v režimu pytlík od svačiny....

Jediným problémem Dácie, jsou její majitelé, kteří na všechno serou, v Německu obzvlášť.

Největší jebky jsou všechny produkty Vw, kdy krom dvou motorů, posledních 20 let, produkují jen a pouze problémové sračky a předhánějí se s BMW, kdo udělá na každém motoru víc konstrukčních chyb. To ať si potom ty svoje načančane interiéry strčí do prdele, dementi...



Hele byl jsem pro to auto s kamarádem, co ty Dácie běžně tahá a prodává tady. Sám to projížděl. Vozí auta od revoluce...

Naposledy editováno 06.08.2022 13:18:57

(reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 13:24 | Nahoru | #99318
MartinED250> I mistr tesař se někdy utne.

No já mám první verzi Sandera, klasika 1.4 K7J, najeto skoro dvě kila, řeklo si to jen o kotouče, destičky, baterku a pár žárovek.... Ani to zatím nerezne a stojí to venku celorok...

Motor jede 150 po dálnici v klidu, žere to 6,5 a má to dobrý sedačky, dobrej podvozek a jsem happy, proti jakékoli Fabii lepší auto za stejné peníze.. Fabie má stísněný interiér, blbé sedačky a problémy s motory....

Naposledy editováno 06.08.2022 13:36:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 13:52 | Nahoru | #99319
[quote=pech.
Ceeda máš jakej motor? Ono u Korejců se ještě dá sehnat smysluplné auto, když už i ta Dácie jede výhradně v režimu litr na tři hrnce, což její dřívější výhody poněkud zmenšilo, když už to nejde koupit s normálním motorem, což byl největší důvod pro nákup . [/quote]

1,6 crdi 94 kw myslím. Motor jde pěkně ale papírovou spotřebu nedám ani náhodou, to bych musel jezdit 80... S lagunou jsem economy dokázal jet za 5L, to se ceedem ani náhodou. Zato na dálnici to celkem jde, když 150tacho je asi za 6,8l, ve městě o něco míň. Na dálnici je to motorově asi tak nejmíň, co jsem ochotný brát, slabší auto bych už jenom v nouzi.. Laguna měla 88kw, ale krouťák jinde a jiná jízda. Chtěl jsem Lag 2.0dci 127kw a pak jsem podlehl tomu, že kia je novější...že se to nebude srát, že to bude málo žrát... No dobře mi tak :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2022 v 14:39 | Nahoru | #99320
Za týden Sraz přátel starých strojů ve Vodici, kousek od Pacova. Kdyby to někoho zajímalo . Milane, přijedeš?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2022 v 14:43 | Nahoru | #99321
Je před barákem.

(reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 15:45 | Nahoru | #99322

laďa-prášil píše: [quote=pech.
Ceeda máš jakej motor? Ono u Korejců se ještě dá sehnat smysluplné auto, když už i ta Dácie jede výhradně v režimu litr na tři hrnce, což její dřívější výhody poněkud zmenšilo, když už to nejde koupit s normálním motorem, což byl největší důvod pro nákup .



1,6 crdi 94 kw myslím. Motor jde pěkně ale papírovou spotřebu nedám ani náhodou, to bych musel jezdit 80... S lagunou jsem economy dokázal jet za 5L, to se ceedem ani náhodou. Zato na dálnici to celkem jde, když 150tacho je asi za 6,8l, ve městě o něco míň. Na dálnici je to motorově asi tak nejmíň, co jsem ochotný brát, slabší auto bych už jenom v nouzi.. Laguna měla 88kw, ale krouťák jinde a jiná jízda. Chtěl jsem Lag 2.0dci 127kw a pak jsem podlehl tomu, že kia je novější...že se to nebude srát, že to bude málo žrát... No dobře mi tak :) [/quote]

Tak tady jsi narazil na to, že jsi šel že dvoulitra na menší motor. Mají sice podobný výkon, ale dvoulitr bude mít při stejném výkonu lepší průběh, tedy že bude mít hodnotu většiny dostupného výkonu, roztaženou do širšího spektra otáček a navíc ta laguna možná ještě neměla špunt ve vejfuk a roubík v sání.. Větší motor neznamená nutně větší spotřebu. Když je malý motor ve velkém autě, a to je u aktuální mainstream produkce vlastně vždy, je to spíše naopak. V měřícím cyklu, který je hrubě nereálný to vyjde, v reálném provozu to je pak jiná píseň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 15:46 | Nahoru | #99323

kehaj píše: Je před barákem.



No vida, ufo jak víno. Motor 1.8?

Naposledy editováno 06.08.2022 15:46:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 18:03 | Nahoru | #99324

pech. píše: Takže klasický bazar hovna, ženská z Německa, serviska, málo najeto.... To jsou ti lidi opravdu tak slepí, že tomuhle ještě věří? Reálně auto po totálce v režimu pytlík od svačiny....

Jediným problémem Dácie, jsou její majitelé, kteří na všechno serou, v Německu obzvlášť.

Největší jebky jsou všechny produkty Vw, kdy krom dvou motorů, posledních 20 let, produkují jen a pouze problémové sračky a předhánějí se s BMW, kdo udělá na každém motoru víc konstrukčních chyb. To ať si potom ty svoje načančane interiéry strčí do prdele, dementi...



Nevím co máš proti VW, mám dvě, koupené nové, jedno má najeto 350 000 km druhé 180 000 km a zatím pouze normální údržba, závada žádná. Obě staré osm a sedm roků

Jawablázni

6.8.2022 v 18:47 | Nahoru | #99325
Kehaj -- paráda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 19:46 | Nahoru | #99326

MartinED250 píše: Dácie je jebka... Totálně mě zklamala. Koupili jsme do firmy krásné Sandero pro službu na dojíždění. Plný servis od Renaultu po ženské z Německa. Najeto 90 000Km, Volant ošahanej skoro až na drát - to mají všechny. Dali jsme potah. Začalo téci servo a za nedlouho hučet převodovka. Před STK jsem zjistil, že v zádu na pasech přestaly fungovat pastičky. pPostě pasy nedrží. A včera vypadlo táhlo ve dveřích a začalo blbnout el. stahování levého okna. Opět rozborka. Sto malejch blbostí. Furt se na tom něco řeší. Za málo peněz hodně malých problémů. Takhle se mi nesrala ani felice z roku 1995...



Zvláštní, tohle číst.
Prvním Sanderem jsem jezdil osm let a kdybych měl vyzvednout tu nejlepší vlastnost, byla by to právě bezproblemovost a nenáročnost - mně se tam nekazilo nic.
A sjezdili jsme spolu i kus Evropy a nikdy jsem neměl ani blbej pocit, natož problém.
I s aktuálním Sanderem 3 už jsem otočil Dánsko a Maďarsko (u hranic s UA) a prostě normální auto ve svých třídě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 20:08 | Nahoru | #99327

FJRPEPA píše: Nevím co máš proti VW, mám dvě, koupené nové, jedno má najeto 350 000 km druhé 180 000 km a zatím pouze normální údržba, závada žádná. Obě staré osm a sedm roků



Proti VW mám všechno... Začalo to s motory SR, po dvou kilech, hotový na klice, po předělání na nižší tření a vyšší euro normu to žralo olej systémově. Potom příšly HTP, trvalo deset let, než to začalo fungovat a jako obvykle to záhy potom, co to začalo fungovat, zrušili ve výrobě. Pak 1,4 16V. 100k verze bez komprese před dvěma kily, slabší o něco déle, občas se nějaký kus povedl a vydržel dlouho, jak se to zrovna sešlo, protože ti čuráci nejsou schopni dodržet ani sami sebou předepsané vůle pístů a kroužků ve válcích. Pak 1,6-16V Krumpl nahovno, žere olej, žere víc benzínu, než by se slušelo, jak to na ten udávaný výkon nejede... Potom přišly TSI, rozvody na kaši po pár desítkách tisíc, tři revize, než to začalo fungovat a stejně je to motor, který ve větším autě a větším zatížení jede na doraz a žere pak jak kráva... Ve fábii se s tím ještě dá žít, v Oktávii nebo Yettině je to už celkem mrzutost... 1,4 Tsi průserář až na půdu, teprve když pochopili že bude lepší se vysrat na kompresor a trochu to podladit, začalo to fungovat, ale že by to byl nějaký zázrak, to taky ne.... Hezky to jede, ale stejně spíš tak nějak jednooký král, mezi ostatními slepci benzínových VW. Potom 1,8Tsi - po kile na rmdky vyhoněné karbonové peklo, s repasí za kilo, kdy už to dostalo lepší písty a celé stírací kroužky, nikoli jen polovinu, ale stejně je to i v novějších ročnících spíš stroj plný otazníků a je lepší se na něj vysrat... Pak přicházely nové generace, kdy sice udělali TSi lepší hlavu a mrdli tam řemen namočený v oleji, přestože si na tom už předtím vylámal zuby Ford a Peugeotem a BMW, kteří tou dobou sdíleli motory... Takže motory co už na dálnici neýžerou jak prokoplé, ale stačí jednou dát jiný olej, což nějaký nadšený kutil běžně udělá a je z toho akorát kopice šrotu. Pak přišly tříválce litry a 1,5... Konečně se po třech generacích dobrali toho, aby ty motory fungovaly, ale zase to hyne na spojky a převodovky, které mají problém s charakteristikou motoru a nevhodné převodové rozsahy pro malý motor na prvních stupních, takže vibrace a jiné laskominy...

Od takovýchto packalů, kdy dobré auto je spíše dílem náhody a nebo hledání jehly v kupce sena těch konkrétních verzí, vyráběných v úzkých časových pásmech, než samozřejmostí, auto prostě nechceš....

Jsou případy, kdy svědomitá péče dovede i horší auto udržet v provozu velmi dlouho a ledabylá nepéče to dobré zase rychle zabít, ale u Vw, jsou to neustále se opakující, systémové a hrubé konstrukční vady, v tom nejdůležitějším, co v autě je a to jest motor....

Proto oni se tak vehementně angažují v elektromobilech, protože už asi pochopili, že spalováky prostě dobře dělat neumí.....

Naposledy editováno 06.08.2022 20:09:22

(reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 20:21 | Nahoru | #99328

callowsick píše: Zvláštní, tohle číst.
Prvním Sanderem jsem jezdil osm let a kdybych měl vyzvednout tu nejlepší vlastnost, byla by to právě bezproblemovost a nenáročnost - mně se tam nekazilo nic.
A sjezdili jsme spolu i kus Evropy a nikdy jsem neměl ani blbej pocit, natož problém.
I s aktuálním Sanderem 3 už jsem otočil Dánsko a Maďarsko (u hranic s UA) a prostě normální auto ve svých třídě.



Však nejen já, ale i ty celkem slušné množství kusů v okolí nese pozitivní zkušenosti, byť jde o jedničky a dvojky Logany, Sandera, Dustery...

To auto není prosto chyb, ale podvozek, motor a drivetrain jsou skutečně dobře udělané, spolehlivé a trvanlivé...

Ty chyby jsou celkem malicherné... Že se o něco dříve prošoupe kobereček pod plynem? Že ovladač sklonu světlometů není umístěn úplně intuitivně? Že houkačka je na páčce a ne na volantu? Že palubka je tvrdá? Že v kufru není plast přes vstupní hranu? To jsou nepodstatné kraviny...

S palubkou se nemazlím, potřebuju od ní jen přehlednost, velký kastlík a to aby mi nepřekážela, splněno...
Koberečky tam mám stejně hozené gumové navíc, protože na vsi prostě bláto je a děti to neřeší... Naopak oceňuji, že zadní strana přední sedaček je omyvatelná...
Jestli v kufru odřu plast, nebo plech je jedno a při přechodu ze škodovek, jsem na tu houkačku na páčce zvyklý....

Oceňuji prostornou kabinu, velké dveře, takže se dovnitř dobře nastupuje, velké a pohodlné sedačky, dobrý zavazadelník, dobrý výhled i dozadu, stabilní podvozek co si nechá líbit pohyb vysokou rychlostí i po mizerných cestách, je dost vysoký i na polňačku a motor, za jehož výkon se u konkurence muselo připlácet, co slusně jede a nemá žádné zbytečné debility navíc...
To auto je skutečně absolutně spolehlivé, na poměry malých aut nadprůměrně pohodlné a i na dálnici dostatečně dynamické a do 150km/h včetně i docela tiché.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.8.2022 v 22:09 | Nahoru | #99329
No, musím se přiznat že není moje, koupil jsem ho pro dceru. Ale už se poohlížím po dalším takže tu budou dvě. Po zkušenostech s Nissanem, Toyotou a teď Hondou musím říct že Japonci umí nejen motorky ale i auta.

(reakce na) Jawablázni

6.8.2022 v 22:21 | Nahoru | #99330
kehaj> Tohle se mi vždycky hrozně líbilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist