globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 12:19 | Nahoru | #92011

Koudy01 píše: To jo. Ale ten hošík by na to měl dojít sám. Nebo rodičové. Místo toho se člověk řídí pravidlama, zákazama, zákazama zákazů a soudnost a zodpovědnost se otupuje a vytrácí. Pač ji nepotřebuješ, když je tolik pravidel a mantinelů. Pak jedinec, kterej soudnost a zodpovědnost ještě nevytratil (třeba já ), musí dělat milion řidičáků. Přitom by mi stačila jedna zkouška z dopravních předpisů na všechno Řídit (jakože ovládat vozidlo) tě v autoškole stejně moc nenaučí. A nebo bych to dal volitelně pro ty, co o to mají zájem nebo to potřebují (zase soudnost).



To máš naprostou pravdu, nicméně je nutno si přiznat, že většinový člověk je tupý dement... Bohužel je to tak. Došel jsem k tomu zjištěním a zkušenostmi s řízením těchto běžných lidí, kdy z 30-50 kusového kolektivu jich ten mozek má a je schopno smyslupně využívat tak 5-7 jedinců.... Možná by to fungovalo jako přírodní výběr, že vleze li nekdo v 17 na Hayabusu a zabije se, místo toho aby začal na nějaké motorce o 15 koních, že to zlepší genofond. Nicméně to je proti morálnímu pohledu...

(reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 12:20 | Nahoru | #92012

PetrL3 píše: Taky vidím problém v tom, že čím víc zákazů/povinností je definováno zákonama, tím to lidí demotivuje k používání vlastního rozumu.
Je to vlastně trochu ochrana většiny před určitým malým podílem těch největších idiotů. Věřím, že většina lidí je jakš takš rozumná.



Není... Bohužel není....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.8.2021 v 12:42 | Nahoru | #92013
Přidám mojí zkušenost. Začínal jsem pionýr, cbf125 a pak Jawa 350. A pro nezkušeného, který sedí na moto poprvé je ta Jawa 350 max, co kdo dokáže zvládnout a nějak rozumně využívat její potencionál. Cb500 nebo nedej bože gpz500 je overkill. Prostě nevyježděnému capartovi motorka s výkonem 50hp nepatří.
Sám se nepovažuji za vyježděného, ale nějaké zkušenosti mám a příští motorka asi bude gpz500, protože už ta válí jako hovado.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.8.2021 v 12:54 | Nahoru | #92014
Auta jsou dnes s malým motorem, ale výkon většinou větší než dříve u velkých motorů. Motorky "musí" dnes mít obsah většinou větší než současná auta a výkon pro běžný povolený provoz nevyužitelný. Nějak tomu nerozumím. My jsme dříve jezdili na 175 ccm a v provozu to těm 105 a 120-kám stačilo, nejvýkonnější auto byla Lada s 55 Kw, dnes naprosto nedostatečný výkon, přitom povolená rychlost se víc omezila.

Naposledy editováno 18.08.2021 12:57:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 13:16 | Nahoru | #92015

mito7 píše: Auta jsou dnes s malým motorem, ale výkon většinou větší než dříve u velkých motorů. Motorky "musí" dnes mít obsah většinou větší než současná auta a výkon pro běžný povolený provoz nevyužitelný. Nějak tomu nerozumím. My jsme dříve jezdili na 175 ccm a v provozu to těm 105 a 120-kám stačilo, nejvýkonnější auto byla Lada s 55 Kw, dnes naprosto nedostatečný výkon, přitom povolená rychlost se víc omezila.



Zase "zlatý komunisti"?

Jawablázni

18.8.2021 v 14:05 | Nahoru | #92016
https://www.garaz.cz...ad-umite-je-21001958
Mám 8/8
V praxi to ale funguje takto: Zlín- s předností zprava nepočítej. Plzenˇ-pozor dodržuje se přednost zprava.
Morava -vyhrává drzejší příp. větší auto. Policista řídí křižovatku -je potřeba zvolit objízdnou trasu .

Naposledy editováno 18.08.2021 14:19:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 14:19 | Nahoru | #92017

PetrL3 píše: Zase "zlatý komunisti"?


Nevím, jestli na to měli vliv komunisti, ale možná, že ano. Nedovolili nám to vidět a tak nám to nechybělo. Ale těžké motorky mně nelákají ani dnes. Kdo by se s tím tahal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 14:30 | Nahoru | #92018

mito7 píše: Nevím, jestli na to měli vliv komunisti, ale možná, že ano. Nedovolili nám to vidět a tak nám to nechybělo. Ale těžké motorky mně nelákají ani dnes. Kdo by se s tím tahal.



Tak jasně, když existuje mito...Nic lepšího stejně není...

Ne ale vážně, já to myslel spíš na ty auta. Taky jezdíš něčím normálním. S nadprůměrným výkonem pokud si vzpomínám. I ta rychlost reálných 130 (takže na tachu 140) se dá jet stylem "pohoda" nebo "motor chce vyskočit ven a z hluku mě bolí hlava". No logicky raději pojedeš daleko supem než volhou, žejo.

No a s motorkama je to stejný. Nechci vyhrát závod, ale silnej motor = komfort. Je to prostě větší pohoda.

Naposledy editováno 18.08.2021 14:31:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 22:09 | Nahoru | #92019

SkotyCZ píše: Přidám mojí zkušenost. Začínal jsem pionýr, cbf125 a pak Jawa 350. A pro nezkušeného, který sedí na moto poprvé je ta Jawa 350 max, co kdo dokáže zvládnout a nějak rozumně využívat její potencionál. Cb500 nebo nedej bože gpz500 je overkill. Prostě nevyježděnému capartovi motorka s výkonem 50hp nepatří.
Sám se nepovažuji za vyježděného, ale nějaké zkušenosti mám a příští motorka asi bude gpz500, protože už ta válí jako hovado.



Další člen rozšiřují debatu "možná si koupím..." ?

(reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 22:11 | Nahoru | #92020
PetrL3> No co tak sleduji tak poslední desítky let ne že by třeba motorka 600ccm nezvládla dobře cestovat ale raději uděláme užší sedlo. Prostě kdo chce cestovat koupí 1300cm s pohodlnější sicnou a připlatí.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.8.2021 v 22:21 | Nahoru | #92021
Když tu byla debata o benzinu do populáru a pod,, tak by mě zajímaly zkušenosti s provozem veteránů na technický benzín resp. čistič. Údajně to má sice oktanové číslo asi 60, ale po přidání náhrady olova v mém případě pro moto čtyřtakt uvažuju o tom, jestli to není lepší než biosračky, které mi žerou mosazn= díly v karburátoru, vytváří zelené úsady a sople, nádrž mosazná je taky už hmusná s úsadama, Je to hnus. Přitom dříve byla motorka prvozovaná klempířem, který ani nevěděl, že je nějaký jiný benzín než technický, co lil do letlampy a motorka to přežila mnohem lépe, než úosledních 10 let..

Podle např. odkazu zde, je to samozřejmě dražší, ale většinu roku veteráni stejně stojí a jestli vyjedu jednu nádrž, tak mě to nezabije.
zde

U dvoutaktů se kdysi traby a warty normálně tankovaly techničákem, jednu dobu stál asi půlku co normální speciál, akorát radili dát víc oleje. Neboť techničák je soché....

(reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 22:29 | Nahoru | #92022

laďa-prášil píše: Další člen rozšiřují debatu "možná si koupím..." ?


motorek hodně, peněz málo

(reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 22:46 | Nahoru | #92023
laďa-prášil>
co zkusit toto.U nás to doporučují do sekaček.Osobní zkušenost nemám

https://www.zbozi.cz/vyrobek/aspen-4t-5-l/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 22:54 | Nahoru | #92024

mito7 píše: Nevím, jestli na to měli vliv komunisti, ale možná, že ano. Nedovolili nám to vidět a tak nám to nechybělo. Ale těžké motorky mně nelákají ani dnes. Kdo by se s tím tahal.


Vyrostl jsem v 70. a 80. letech. Největší a nejlepší motorka pro mně byla Jawa 350. Nic jiného , resp. většího nebylo. Známý měl ( a má ) Zundappa 700, je to motorka z roku 1935, do 90. let ji používal běžně, ale to je mimo běžnou kategorii. Ještě v roce 2000 jsem si říkal známé heslo - že s Jawou 350 na věčné časy. Potom přišla Jawa 650 a já ji chtěl. Mám 660, jsem spokojen, ale je těžší naž 350 a s její hmotností mám co dělat. Např. na stojan ji sám téměř nedám. Prostě těžká motorka. Na motorkách mám naježděno cca 230 tisíc kilometrů. Nevím, není-li to málo, ale měl jsem možnost svézt se na BMW 1200 GS. Odmítl jsem . Tak těžký stroj bych nezvládl. Na to mám příliš málo zkušeností. Takže - sohlasím. Těžké motorky mně taky nelákají.
Jen podotknu, že s věkem se pohled na věc mění. Dřív u mně byla těžká ( ale zvládnutelná ) Jawa 350, ted' Jawa 660.

Naposledy editováno 18.08.2021 23:08:55

(reakce na) Jawablázni

18.8.2021 v 23:06 | Nahoru | #92025
laďa-prášil> S technickým benzínem nemám osobní zkušenost, ale s leteckým ano. Koncem 80. let na něj jezdila snad všechna předválečná čtyřtaktní auta. I můj Popular. Speciál stál asi 8 korun. Má 91 oktanů. Letecký benzín stál 3 koruny, má 70 oktanů. Přes Svazarm jsem si vyřizoval objednávku ( jako soukromá osoba jsem samozřejmě nesměl ) u Benziny a do skladu Benziny jezdil s dvěma 200litrovými sudy. Ty mi stačily někdy na půl roku, jindy méně.
Popular chce těžký benzín , optimálně se 72 oktany. Letecký benzin oktanově vyhovoval, je sice lehčí, ale úpravou předstihu a karburátoru auto jezdilo opravdu nádherně. Tak jezdil i bratr s Tatrou 57, kamarád s Adlerem Junior a jiní.
Proti dnešním benzínům se zcela zbytečnými 95 oktany je letecký benzín pro předválečné auto ( běžná komprese 4,5 až 6 ku 1 ) ideálním palivem. Problém je jediný - cena. Pokud mi bylo řečeno, stojí litr leteckého benzínu přes 50 korun.

(reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 00:04 | Nahoru | #92026

mito7 píše: Auta jsou dnes s malým motorem, ale výkon většinou větší než dříve u velkých motorů. Motorky "musí" dnes mít obsah většinou větší než současná auta a výkon pro běžný povolený provoz nevyužitelný. Nějak tomu nerozumím. My jsme dříve jezdili na 175 ccm a v provozu to těm 105 a 120-kám stačilo, nejvýkonnější auto byla Lada s 55 Kw, dnes naprosto nedostatečný výkon, přitom povolená rychlost se víc omezila.



Ty stodvácou dneska taky nejezdíš.... Ta auta poněkud ztěžkla a nároky se zvýšily... Ta 55kw Lada byla sice z fleku živější než stodváca ale při rychlostech 100+km/h v ní byl strašný kravál... Už Favorit byl mnohem lepší a dnešní auta jsou mnohem lepší než Favorit...

Auto s 55kw může i dnes jet slušně, pokud bude spíše menší a tím i lehčí...

Ale je to přesně jak píše Petr-L.... POkud budeš mít stodvácu, tj. auto s výkonem kolem 40Kw, tak s ním pojedeš v dnešním provozu na doraz, tj. kravál, nepohodlí, spotřeba.... Když budeš mít podobně malé auto třeba i těch 55Kw, tak pojede i po dálnici v klidu, trvale plnou rychlostí a komfortně... Když motor pojede v částečném zatížení, bude lepší i ta spotřeba. Když bude mít výkon vyšší, tak pojede přímo relaxovaně a bude mít rezervu výkonu pro řešení situací.

Je mnohem příjemnější jet rychle, ale v pohodě, než mít nějaký slabý jeb a muset ho neustále drtit aby to aspoň rochu odsejpalo nebo se pleskat jak Milan.... To prostě nikdo nechce...

A u motorek je to stejné... 15motorka je u 100km/h na konci sil, předjet kamion co jede 94km/h je velký problém, manévr je zapotřebí aby jsi něco viděl, aby to s tebou nemrskalo ve víru, manévr je riskantní, trvá příliš dlouho a mezitím je mnoho příležitostí, jež situaci změní... Ta motorka o výkonu třeba těch zmíněných 50 koní toto řeší rychle, bezpečně a přehledně...

Takže ta padesátikoňová motorka je nakonec bezpečnější, než nějaký slabý jeb, ale také je už poněkud těžká, takže to chce nějakou zkušenost, protože když dostane nějaký dement do ruky tuto věc, která umí 0-100 za 5s, tak to není úplně OK. Zásadní je ale to, že ta motorka jede pořád jen tak rychle, kolik přidáš plynu.... A jízdní mofort té těžké a výkonné motorky je zase úplně jinde. Má vždy dost výkonu, nemusíš to trvale honit jak nadmutou kozu, ale když chceš, můžeš a pak je dynamika velmi briskní, lépe péruje, je stabilní....

Naposledy editováno 19.08.2021 00:06:14

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 06:32 | Nahoru | #92027

pech. píše: Jako že mladý rybízek němůže řídít supersport, který má 150-200k, stovku dělá za ti vteřiny a než se ochomejtneš jede 300km/h, je skutečně dobře... Vysral bych se snad jen na AM, když o rok dýl můžeš mít 125ccm, která je v podobě skůtru i k autu, přijde mi skupina AM zbytečná ve všem krom toho, že s tím lze jezdit v 15 letech.


Ahoj tohle právě řeším doma protože mám 15ti letého syna. AM je totální blbost protože nemůžeš řídit Dachla, Simsona a podobné stroje, ale zase můžeš jezdit kromě babety na skútru 50ccm a když si pořídíš něco staršího ve 2T a zainvestuješ do toho nějaké prachy tak to letí kilo. Další problém ( pro mě ten hlavní, protože padinka skútr je v mé garáži) je že mezi A1-A2, A2-A existuje rozšíření takže platíš cca 3000 a mezi AM-A1 takového nic není takže zaplatíš celou autoškolu což momentálně znamená +-10000Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 07:53 | Nahoru | #92028
BurnesOldman> ŘP dnes stojí co stojí. Řešil jsem to před pár lety u syna taky. Prošel si to od 16 let A1, (AM se neřešilo) přes A2+B v 18 po A+C+T ve 20 letech a ty poslední s už platil i jako študent sám takže tehdy cca 35.000 kč u zámých v AŠ a o komárech nic nepíšu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 08:06 | Nahoru | #92029
cmiral>
V 1988 jsem si sám platil skupinu B + C, ke kterým bylo automaticky T + E.
Stálo mne to 3500,-Kčs (mám někde v pokladech uloženou složenku )
Tehdy jsem jezdil na ČZ 125/476 z roku myslím 1975 koupené za 1700,-Kčs, ale s vadou převodovky / a po opravě převodovky se zjistila i spojka KO
(Pokud byla ČZ v pořádku - stála stejně jako onen ŘP).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 08:34 | Nahoru | #92030
Franky> to je v pořádku , ale na ty časy se už ani tady nesmí vzpomínat

Naposledy editováno 19.08.2021 08:52:28

6 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.8.2021 v 08:35 | Nahoru | #92031

Mám 660, jsem spokojen, ale je těžší naž 350 a s její hmotností mám co dělat. Např. na stojan ji sám téměř nedám.


Jestli ono to nebude spíš konstrukcí toho stojanu. Třeba 350 se na stojan dává dost blbě. Přitom 2x těžší motorky tam jdou jak nic. Nevím, jak to má 660, ale pokud s tím zápasíš, bude to asi podobně "dobře" udělaný jak na té 350.

měl jsem možnost svézt se na BMW 1200 GS. Odmítl jsem . Tak těžký stroj bych nezvládl. Na to mám příliš málo zkušeností.


To rozhodnutí chápu. Nejspíš bys totiž zjistil, že i 2x težší motorka je 3x ovladatelnější. A to zjistit nechceš

(reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 09:04 | Nahoru | #92032

Koudy01 píše: To rozhodnutí chápu. Nejspíš bys totiž zjistil, že i 2x težší motorka je 3x ovladatelnější. A to zjistit nechceš



Jednak to a jednak kamion v protisměru najednou není problém a člověk furt krásně drží stopu. Za mě klady převažují (na silnici).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 09:27 | Nahoru | #92033
Koudy01> Mýlíš se. Z té 1200 GS mám opravdu strach. Líbí se mi třeba i Yamaha Super Tenere, ale to je to samé. Usedal bych na ni se strachem, co budu dělat třeba u semaforů, neudržel bych ji na kolech. Ta motorka váží třikrát tolik co já...za jízdy bych ji možná zvládl, ale na místě rozhodně ne. A usedat na stroj se strachem, to není dobré.
Když jsme u toho, zrovna tu BMW 1200 bych rád vyzkoušel, píšou se o ní samé superlativy, ale mám pocit, že bych se na ní ani nerozjel...
K tomu stojanu : Nikdy jsem na stojan nedával jinou motorku než Jawu nebo ČZ. J 350 jde podle mně na stojan bez problémů. J 650 sice chce trochu síly, ale jde to taky. O Jawě 660 jsme tady už kdysi psali. Mává i s metrákovým chlapem, bohužel.

Naposledy editováno 19.08.2021 09:30:59

(reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 09:44 | Nahoru | #92034
Milan1963> Ale ta motorka, když zastavíš na semaforech, stojí kolmo a síla, kterou potřebuješ na to, aby kolmo zůstala je potřeba nulová! (resp s náklonem roste podle funkce sinus a sinus 0 = vždy 0. Jde jen o to dát si kdyžtak třeba nižší sedlo, pokud seš menšího vzrůstu a nedosáhneš pořádně na zem. Ale pokud dosahneš na zem, tak ty motorky mají těžiště tak, že prakticky každej s tím jezdí bez problému. Nevidím jediný důvod, proč zrovna ty bys to neměl zvládnout.

Naposledy editováno 19.08.2021 09:46:07

(reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 09:50 | Nahoru | #92035
Milan1963> Měl jsem ji jednu sezonu, konkrétně tedy BMW R 1200 GS Adventure r.v.2006,
rozjel bys to v pohodě, když to jede, je to super. Ale souhlas, že na manipulaci na místě je to už celkem těžký,
na druhou stranu zase nic horší jak s jiným cendurem.
Prostě je potřeba (pokud nemáš dva metry a chasnickou figuru) to zastavit tak, abys to zvládnul a dá se.

Ten můj kousek nakonec ode mě koupil kamarád a já šel pak do litrového Varadera, což mi nějak nesedlo
a tak jsem nakonec skončil u V-Stroma a ten zatím měnit nechci a když, tak za něco slabšího a lehčího.
Ne že bych ho neutáhnul, navíc pro jízdu ve dvou je super, ale spíš něco na hovadění v terénu. (KLX 250 a tak)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 09:53 | Nahoru | #92036
Koudy01> Jestli ono to nebude spíš konstrukcí toho stojanu. Třeba 350 se na stojan dává dost blbě. Přitom 2x těžší motorky tam jdou jak nic. Nevím, jak to má 660, ale pokud s tím zápasíš, bude to asi podobně "dobře" udělaný jak na té 350.

Co jsem viděl obrázky, tak na 660 je stojan jednoduchý, řekl bych placatý bez kolíbky i bez páky, která ti pomůže motorku postavit působením hmotnosti těla. Nevím, jestli je na t= motorce místo, když se sklapne, že by se to dalo dodělat, Takhle taháš celou váhu motorky. Dalo by se tomu pomoct třeba sklopnou rukojetí domontovanou na rám, kterou motorce pomůžeš nahoru. Je to jednoduché a praktické, Ale co budeš dělat, když vyřešíš problém? :)


(reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 10:12 | Nahoru | #92037
Koudy01>

To rozhodnutí chápu. Nejspíš bys totiž zjistil, že i 2x težší motorka je 3x ovladatelnější. A to zjistit nechceš


Slepota z aury národní značky je věc,která nemá smysl s postiženým řešit ale musíš s ní počítat, kamarád obnovoval flotilu aut (nákladní terénní) tak vzal i jednu Tatru (v nejvyšší řadě prezident, navzdory se špatnou zkušeností),její provoz sice dotuje zbytek flotily ale jako lapač kontraktů funguje za 1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 12:01 | Nahoru | #92038

BurnesOldman píše: Ahoj tohle právě řeším doma protože mám 15ti letého syna. AM je totální blbost protože nemůžeš řídit Dachla, Simsona a podobné stroje, ale zase můžeš jezdit kromě babety na skútru 50ccm a když si pořídíš něco staršího ve 2T a zainvestuješ do toho nějaké prachy tak to letí kilo. Další problém ( pro mě ten hlavní, protože padinka skútr je v mé garáži) je že mezi A1-A2, A2-A existuje rozšíření takže platíš cca 3000 a mezi AM-A1 takového nic není takže zaplatíš celou autoškolu což momentálně znamená +-10000Kč


Přesně to samé jsem řešil s dcerou v 15-ti letech a holt si jednu sezonu počkala na A1 a to má již 5 let a ani si nechce nic většího dodělávat. Ona ta váha je pořád znát. A při 50 kilech a 159 cm výšce, nemůže tahat nic těžšího, ono je pro ni i těch 130 kg natankované malé motorky hodně. Se synem budu mít ten samý problém, ale dle postupu jeho sestry již je smířen, že si řidičák udělá až v 16-ti. U něj je ale asi předpoklad, že postoupí dál, protože už nyní má 170 cm a 60 kg a stále roste.
Na druhou stranu hodně starších lidí prodává těžké motorky a kupuje si lehčí, nebo dokonce tříkolky. Oni ty bolavé kolena (v mládí celou zimu na motorce mráz, nemráz) ani po výměně neslouží bezbolestně.
Nevím, proč neexistuje možnost rozšíření z AM na A1 s menším doplatkem? Pokud by toto šlo, určitě by se našlo o hodně více zájemců v 15-ti letech.

Naposledy editováno 19.08.2021 12:04:40

(reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 12:10 | Nahoru | #92039

Milan1963 píše: Vyrostl jsem v 70. a 80. letech. Největší a nejlepší motorka pro mně byla Jawa 350. Nic jiného , resp. většího nebylo. Známý měl ( a má ) Zundappa 700, je to motorka z roku 1935, do 90. let ji používal běžně, ale to je mimo běžnou kategorii. Ještě v roce 2000 jsem si říkal známé heslo - že s Jawou 350 na věčné časy. Potom přišla Jawa 650 a já ji chtěl. Mám 660, jsem spokojen, ale je těžší naž 350 a s její hmotností mám co dělat. Např. na stojan ji sám téměř nedám. Prostě těžká motorka. Na motorkách mám naježděno cca 230 tisíc kilometrů. Nevím, není-li to málo, ale měl jsem možnost svézt se na BMW 1200 GS. Odmítl jsem . Tak těžký stroj bych nezvládl. Na to mám příliš málo zkušeností. Takže - sohlasím. Těžké motorky mně taky nelákají.
Jen podotknu, že s věkem se pohled na věc mění. Dřív u mně byla těžká ( ale zvládnutelná ) Jawa 350, ted' Jawa 660.


Ono se to s věkem mění i jinak, v 25 letech jsem 639 vytlačil po nájezdech na schodech sám, dneska nevytlačím ani tu 125ccm. A to vážím o 20 kg víc, než tenkrát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.8.2021 v 12:17 | Nahoru | #92040
mito7> nemožnost rozšíření je samozřejmě špatně. My začínali v sotva v 15 na AM/50 a v 17 dál na A, T atd. Hold nikdo u svýho poslance neloboval za takovou možnost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Včera v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist