AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Volkswagen Up ho má vedený poctivě už asi 100 000km, ze začátku jsem si říkal, že u nového auta na to kašlu, ale neodolal jsem. U Leganzy si navíc dovedu počítat zvlášť projetý benzín a plyn, u Saaba to samé, krásně vysleduji kde jsem vzal špatný benzín... a v tomhle si docela libuji tankování plynu obsluhou - obsluha tankuje a já zapisuji, takže nikdy nezapomenu. Jo, jinak u skútra si taky píšu, ale jen stav km a natankovaný objem. Navíc do mobilu, neb sešitek a propisku hledat pod sedačkou naloženého stroje a mít ho mimo podpalubí tak namokne...
Borntobewild: Lega jezdí za 10-10,5 litru... žere stejně když jedu normálně nebo jí trošku šlápnu.. jedinkrát jsem se dostal níž, a to rovnou na asi 8 litrů plynu, když jsem jel na moravu a zpět okreskama jako doprovod oné dodávky z 90. roku, která jede o něco maličko víc jak 1203 Kolega co jel semnou mi pak říkal, že ař on jezdí jinak o hodně pomaleji jako já, na tohle by trpělivost neměl, místy do kopce 30, rovinky 80-90, zatáčky pod 50...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: PetrL3> Když jsem měl 3jkovýho Golfa a snažil jsem se jet opravdu úsporně, dojel jsem z Česka až do Andorry. Nějakých 1650km
3.3 prumer, pocitano do uplne suche nadrze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 24.03.2021 23:33:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já bych plyn nechtěl. Jestli do Š 120 jde, nevím, asi ne, na to je dost stará. A při nájezdu 3 až 4 tisíce km za rok to nemá cenu.
Milan1963 píše: Borntobewild> Slušný LPG servis v roce 1997 nebo možná 1995 ? Nevím, že by byl. Ani neslušný. Auto si koupila , aniž věděla, že má plyn.
Já bych plyn nechtěl. Jestli do Š 120 jde, nevím, asi ne, na to je dost stará. A při nájezdu 3 až 4 tisíce km za rok to nemá cenu.
Ale byly... Jen se hůř sháněly reference... Tady se tím chlap živí od počátku 90. a je vyhlášený široko daleko, jako lepší řešení, než velký servis ve městě. Plyn má pak doložku v techničáku, se všemi údaji a schvaluje se jako přestavba. Plyn do š120 jde, mnoho lidí na to jezdilo, ale protože má š120 blbou, litinovou hlavu bez tvrzených sedel, musí se 2x tak často seřizovat ventily...
Tankování jsem si začal psát na škole kvůli prachům, abych se na konci roku mohl podívat, kolik jsem jen tak zbůhdarma projezdil. A nějak mi to zůstalo. Ťukám tam i auto. Ale spíš jen tak, než že bych tím něco sledoval.
Někdy v roce 92 si to kámoš svépomocí namontoval do 100vky. Nevyhříval se mu reduktor, takže mu to zamrzalo. Jeli jsme na Orlík, já seděl na zadní sedačce a zavíral a otevíral jsem kohout bomby, aby se plyn odpařoval už v hadici, ale stejně jsme pak museli dojet na benzín a on si pak nechal poradit od zkušenějšího a předělal to.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Můžeš mi, prosím vysvětlit výraz "S lehkou hohou"? I novináři to futr omýlají a já nechápu, jak to má souviset. Pokud zbytečně nebrzdím, předvídám, využívám správně charakteristiku motoru, mám spotřebu nižší. Pokud jezdím stylem brzda-plyn, nesprávně řadím, mám spotřebu vyšší. Já v tom nevidím žádnou souvislost s těžkou nebo lehkou nohou, ledaže by se tou různě těžkou nohou myslela hmotnost nohy při používání brzdy.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Takoví hlupáci. Cítili unikající plyn, přesto si matka zapálila v autě cigárko.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Moje žena se s jednou takovou rodinou, co jezdila na plyn a něměla to v pořádku setkala v jedné léčebně. Nejmenší dítě, syn, uhořel, dcera celá spálená, nadosmrti mrzák. Rodiče jen kus zad a ruce.
Takoví hlupáci. Cítili unikající plyn, přesto si matka zapálila v autě cigárko.
MartinED250 píše: Na LPG jsem s Feldou najezdil 160 000Km a nikdy nebyl problém. jednou jsem dělal repas reduktoru a výměnu nádrže. Dlouhodobá spotřeba 8,3L LPG. Mám jednobodku BMM, což je asi s plynem nejlepší varianta. Žádný protizášlehový klapky, apod. Je tam lambdou řízený podtlak BRC. Totální spokojenost. Teď už jsem si nechal Feldu jen na výlety na léto jako vzpomínku, protože jí za 15 let používání mám rád. Jezdím novou Fábii TSI. Byla tu řeč o spotřebě. Teď jsem jezdil díky Covidu jen do práce což je 6,5Km tam a 6,5Km domů. Půlka po městě a měsíční spotřeba 5,5/100Km Když jedu dálku, na tempomatu 95Km/h tak se dá jet i pod 5L/100Km Klidně za 4,8, apod. To je na auto které umí jet více jak 200Km/h paráda. Jsem s TSI spokojen.
Jo, ale jak už psal Pech. TSI je pro lpg zcela nevhodné. Moje stará Fábka 1,4 16V žere o pár deci víc, ale na plyn jezdí v pohodě. Dlouhodobě mám kombinovanou spotřebu, z půlky po Praze, 6,5l plynu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Smrkes>
Můžeš mi, prosím vysvětlit výraz "S lehkou hohou"? I novináři to futr omýlají a já nechápu, jak to má souviset. Pokud zbytečně nebrzdím, předvídám, využívám správně charakteristiku motoru, mám spotřebu nižší. Pokud jezdím stylem brzda-plyn, nesprávně řadím, mám spotřebu vyšší. Já v tom nevidím žádnou souvislost s těžkou nebo lehkou nohou, ledaže by se tou různě těžkou nohou myslela hmotnost nohy při používání brzdy.
Je to takové ustálené slovní spojení, jehož význam každý chápe (sem si doteď myslel). Třeba jako: "Ta fotka je vzhůru nohama!" Copak fotka má nohy?
To, že lidi u firemního auta na to všecí serou...to sů pak otázky, kdy kde co dělal, co tam napsal, co tam nalél, kdy...a tak hledajů po čertech ďáblech.
Kilometrový průběh je velký, jezdí s tým kde kdo a nestará se o to nikdo.
Jasně, že je to všeckým jedno - ale majů kliku, že dyž se veze auto do servisu, tak vím, co je potřeba udělat.
A to šetří peníze, mimo jiné. A dost.
S tema poznámkama - ve vítkovické ocelárně byl jeden předák před důchodem. Zašel za majstrem, esli by mu teda nepřidal, že tam už dělá roky...ten ho poslal do nekam.
Když odbila hodina odchodu do důchodu, dědek vzal deníček a hodil ho do pece.
Skoro rok nebyli schopní vyrobit kvalitní ingot...
Tož tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Je to takové ustálené slovní spojení, jehož význam každý chápe (sem si doteď myslel). Třeba jako: "Ta fotka je vzhůru nohama!" Copak fotka má nohy?
Ale verbálně je to úplná píčovina. Většina motorů má maximální účinnost cca. při 80-90% zatížení. Tzn. při sešlápnutí plynového pedálu téměř na podlahu. Ale nic proti. Verbálních píčovin, které se běžně používají je spousta. Třeba teploměrem se neměří teplo a mucholapkou se nechytá ten malíř.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a když jsem měl čínský enduro, tak jsme si první záznam udělal z nouze tužkou na zeď garáže (nějak jsem u sebe neměl ani papír, ani telefon...). No a bylo to hezky na očích, tak jsem si tak postupně na zeď napsal celou servisní historii týhle motorky Takovej Robinsonskej kalendář
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kehaj píše: ZASE NOVÁ JAWA
Trochu mi to připomíná nějakej film, kde hrál cameo Zdeněk Troška a jako šílenej režisér uděloval v zoo příkazy: "A teď ten krokodýl vyleze na strom, otočí hlavu doleva..."
Ono nakreslit se dá leccos.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Ale verbálně je to úplná píčovina. Většina motorů má maximální účinnost cca. při 80-90% zatížení. Tzn. při sešlápnutí plynového pedálu téměř na podlahu. Ale nic proti. Verbálních píčovin, které se běžně používají je spousta. Třeba teploměrem se neměří teplo a mucholapkou se nechytá ten malíř.
A rakvička se jí, ale nesmí v ní bejt to dítě.
Já jsem rád, že si u třech aut dokážu uhlídat servis a doklady od něho. U posledního nověho auta jsem si evidoval v mobilu tankování benzínu 3 měsíce než mě to přestalo bavit.
A ti plyňáci když jim to jezdilo byli mistři, ale když se jim LPG sralo drbali se za ušima . Zpravidla jezdili bez benzínu, čerpadlo se jim vrtělo na sucho , jeden mi hodně dávno donesl ze š120 úplně rozpadlý SEDR a nevěděl co s ním.
Naposledy editováno 25.03.2021 12:44:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | Včera v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |