bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

15.8.2020 v 00:09 | Nahoru | #83341
Dnes přišly podložky pod gufera. Jeden tlumič mám složený a druhý jsem začal rozebírat. Po vyšroubování zátky jsem ho nevysypal kýblu na olej ale postupně odkládal součástky jak to někdo poskládal. Kromě toho že trubka která má být nad pružinou byla pod pružinou bez podložek které na ní mají být. Navíc pružina otočená hustějším vynutím dolů. Dál jsem se nedostal. Šroub ze dna tumiče je zakousnutý v hliníkovém protikusu. Někde na to mám svařený přípravek dovnitř tlumiče Pohledám to za světla.

(reakce na) Jawablázni

15.8.2020 v 11:08 | Nahoru | #83342

PetrL3 píše: Milan1963> Netroufám si posuzovat tvou pamět a technické znalosti, ale bez úprav padesátky v roce 1988 stovkou nejezdily. A žes měl v roce 88 peráka za vrchol techniky... občas tvůj humor nechápu (resp. nepřijde mi vtipnej).
V roce 88 se vyráběly motorky jako DR600, XT600, ZX-10, FJ1200....



No padiny s motorem Sachs v silnější verzi (který se pak montoval v obou verzích do Dandy) byly schopny vytlačit kolem 80 km/h. Pérák je líná veš a Milan zase spící panna co to nepobídne, takže se to táhne jak smrad tuplem... Spíš si myslím že ho ale brali mladíci na dvoutaktních 125, které koncem 80s podávaly výkony kolem 25 koní, k tomu 5-6-7kvalty a díky tomu mazaly pomalu 150km/h. Trojnásobný výkon proti péráku, který má navíc nesmyslně dlouhé převody, což jeho dynamiku dále omezuje, do toho liknavý řidič, to by bylo aby mu neuměli...

(reakce na) Jawablázni

15.8.2020 v 11:12 | Nahoru | #83343

Jirka_S píše: Chtěl bych zeptat, zda jste někdo poslední dobou nezprovozňoval akumulátor. Koupil jsem do ČZ180 novou Vartu 6V, nenaplněnou s kartuší elektrolytu. V návodu píšou, že náplň je přesně pro daný aku. Když jsem nalil elektrolyt po rysku max, tak mi pořád v kartuši cca 1/3 náplně zbývá.



Ono se to ještě trochu vsákne a kousek ještě doplníš, ale rezerva tam je.... Postupně jsem to spotřeboval při dolévání v provozu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.8.2020 v 13:23 | Nahoru | #83344
Mám jen dotaz - před časem ( vloni ? ) ode mně někdo chtěl kolo , Ukrajinu. Nevím už kdo přesně, (Béd'a ? ) ale byl to někdo z nás Jawabláznů. Vyklízíme s dcerou celé patro stodoly, našli jsme 5 Ukrajin, poválečného Stadiona-Turist, předválečná kola, dětská a další ....je to vesměs rozebrané, ale díly mám. Tak - čteš-li a máš zájem, dej vědět. Do sběru je to škoda, tak chci kola někomu rozdat.

Naposledy editováno 15.08.2020 13:27:36

(reakce na) Jawablázni

15.8.2020 v 16:00 | Nahoru | #83345
Milan1963> To jsem byl já.Píši sz.

Jawablázni

15.8.2020 v 17:18 | Nahoru | #83346
Když je to tu o těch starejch věcech, nechce někdo za odvoz nepoškozenou stěnu? Bzdu ji vyhazovat.

Jawablázni

15.8.2020 v 19:36 | Nahoru | #83347
Zítra pojedu na malý sraz předválečných vozidel. Dnes končí 1000 mil československých. Zdenál se zatím neozval, tak věřme, že "jeho" posádka s Tatrou 57 dojela do cíle. Od kamarádů mám zprávy jen z pátku, prý asi 8 aut skončilo už během prvních asi 150 kilometrů...poruchy. Nato, že celá trat' měří asi 800 km, je to brzo. Jo, když někdo žene veterána co to dá, nebývá to dobré, tedy kromě sportovních a závodních aut.
Snad Zdenál podá zasvěcené informace.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.8.2020 v 08:31 | Nahoru | #83348
Milane a kolik těch aut dohromady jelo?

(reakce na) Jawablázni

16.8.2020 v 08:40 | Nahoru | #83349
Milan1963> Kamarád skládal retro kolo a hned jak to bylo složené ho od něj koupila nějaká retro půjčovna kol v Uherském Hradišti. Zeptám se ho jestli něco nechce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.8.2020 v 11:15 | Nahoru | #83350
Bimbam> Jelo jich 97.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.8.2020 v 11:43 | Nahoru | #83351
Milan1963> Viděl jsem video z nějaké rychlostní zkoušky a byla to dost ostrá jízda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.8.2020 v 20:29 | Nahoru | #83352
Sema> Ted' jsem také něco viděl. Sportovní vozy ( Lagonda, Bugatti , Aero 50...) - to byl opravdu "mazec", těm by nestačilo kdejaké modernější auto. Běžné vozy, Praga , Popular, Aero 662 - ti jeli normálně, do kopce 35 až 50 km. / h.
Ten kopec je Pezinská baba - u Bratislavy.
Já byl dnes na malém srazu předválečných aut/motorek, vyjížd'ka 30 km, počasí krásné, cestou jsme potkali a předjelo nás ( jeli jsme po silnici 1. třídy 40 až 50 km / h. ) snad 100 motorek. Potkali jsme mezi Telčí a Třebíčí asi 6 Jaw, naložených, nejspíš někdo na dovolené. Všiml jsem si jen 250 Travel a kývaček.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.8.2020 v 21:20 | Nahoru | #83353
Ahoj,
Můžete mi prosím pomoci s identifikací Jawy na fotografiích?
Kamarád našel po dědovi několik fotek.
Řekl bych, že je to Jawa 350OHV - nožní řazení, ale co ty tlumiče? Nějaký dobový tuning?



Díky

(reakce na) Jawablázni

16.8.2020 v 22:17 | Nahoru | #83354
CZJawa> Odhadl jsi to dobře. A ty tlumiče jsou opravdu "tuning" z 50. nebo 60. let. Tehdy se to dělalo vcelku běžně, viděl jsem dost motorek z doby kolem války, kde tato úprava - podle péráka- byla. Můj otec měl v 50. letech Ariela 557 a modernisoval ho taky, ve stylu kývačka.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.8.2020 v 22:53 | Nahoru | #83355
Pozdravujem všetky zo Slovenkej Republiky.

(reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 05:14 | Nahoru | #83356
kehaj>

(reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 06:27 | Nahoru | #83357
Milan1963> Včera jsem byl na motorce v Břeclavi¨. Kluci tam montují optiku a málem mě ukecali abych zůstal na brigádu. Cestou jsem potkal asi 5 péráků na výletě.
V městě pak dvojici na Jawetách .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.8.2020 v 13:25 | Nahoru | #83358
Kehaju, neprodal jsi náhodou svoji třindu někam sem do okolí? Hrozně podobnou třiapůli jako jsi měl občas potkávám Tuhle jsme se potkali na kruháku tři - já na černé Světlušce, ta červená co vypadá jak bývalá Kehajka a modrá 634. A měli jsme z toho takovou srandu, že jsme přijeli každej z jiný strany, že jsme si ten kruhák objeli dvakrát

edit - písmenko

Naposledy editováno 17.08.2020 14:02:28

(reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 13:46 | Nahoru | #83359
Bimbam> Nene ta šla u nás do Slavkova, ale čert ví kde už jí je konec.

Jawablázni

17.8.2020 v 14:04 | Nahoru | #83360
Vídám ji zhruba od května či června, předtím jsem jsme se nepotkávali.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.8.2020 v 15:05 | Nahoru | #83361
Hlásím, že Tatra dojela, naprosto bez problémů. Jen se dolíval benzín (s trochou oleje pro vrchní mazání - pro sichr) a kontroloval olej.
Opět se potvrdilo staré známé pravidlo, že závody se vyhrávají v dílně...
Na Babě se jel onen kopec coby jízda pravidelnosti...ale jet pomalu je pro mnohé závodníky nedůstojné, tak jedou trap.
Tenhle nápad, udělat uprostřed etapy tohle je čin velice chvályhodný, páč tam se dala vidět tahle auta v akci a než se po první jízdě vracela důle na start druhé jízdy, tak je bylo možné prohlédnout i staticky...
Jinak sme jeli (sem jim "kryl záda") - i s tou Tatrou- celkem svižně a neměl jsem dojem, že bysme byli na okreskách špunt.
Na hlavnějších komunikacích jo, ale žádná tragédie to nebyla.
A že jsou někteří šoféři drsní chlapíci - kukněte na kokpit Bugatti 13 Brescia - r.v. 1921...
To světýlko vlevo je voština chladiče - takže mezi šoférem a okolní přírodou néni lautr nic, co tama proletí a cestů sebů vezme - to má řidič na kombinéze...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.8.2020 v 15:54 | Nahoru | #83362
Ještě drobný přípodotek k výkonům sériových padesátek ve vzpomínaném NSR - údaje jsou z roku 1972:
Kreidler Florett - výkon 6,2 koně, akcelerace 0-52 km/h za 5s, 70ka za 10s a maximálka - údaj výrobce - 95km/h.
Ing. Pavel Husák ve své knížce "Upravujeme motocykl pro závod" též píše o zkoušce těchto strojů: "...přímo z výrobního pásu byly vybrány namátkou dva motocykly, byly krátce zajety a dva jezdci podnikli non-stop jízdu Hamburg - Vídeň.Cesta trvala 14 hodin a 22 minut a bylo dosaženo průměrné rychlosti 83 km/h."
V sousedním Rakousku se vyráběla taky dobrá padesátka, jeden z jejich modelů se jmenoval Puch Monza GT 50. Mělo to šestku skříň a v závodech na čtvrt míle ve sprintu byla koncová rychlost stroje přes 120 km/h.
Tento stroj má kapotáž ve stylu "Jawa Speciál", takže má lepší aerodynamiku a jezdec taky neměl metrák jak průměrný český chasník.
Jo, jel s ní kamarád tady na závodech v Čechách...
Nahoře zmíněný výkon asi 6,2-6,25 koně byl tenkrát v Německu "normovaný" či "povolený", který dosahoval aj standardní motor Sachs,tzv. "Breitwand", kerý byl posléze coby licenční strojek vyráběn - s mírnými úpravamu - coby motor do padesátky Dandy.
Ta výkonnější verze se od svého vzoru liší ve výfuku (velmi málo) a v tom, že Dandy má přidané dva přefuky a ohlodané sací potrubí, aby na něj nešel větší karbec, než dvacítka.
Ale i tak, pokud se použije tlumivka jak má, tak tento motor dává výkon kolem osmi koní...
Tím chci říct, že pokud není i sériová Dandyna nejak moc napadená kutilem a v dobrém stavu, tak by měla pelášit kolem stovky taky...
Nicméně taky je potřeba říct, že pro normální použití je lepší ta míň výkonná varianta s koňmi polovičními. Líp se s ní jede...pokud teda není člověk zběsilým závodníkem...

(reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 17:27 | Nahoru | #83363
Zdenalbenal> Pěkný report ! Hlavně, že lidová Tatra jela dobře a neudělala ostudu před těmi Bugatkami, De Soty a jinými , které by těch 1000 mil měly jet jako "lahůdku".
K těm padesátkám: Je to už 32 let, nepamatuju si to přesně, ale jel jsem pérákem ve dvou, naloženým co se vešlo, do kopců - možná padesátkou. Tak potvrzuješ, že to co nás v NSR předjíždělo, mohly být opravdu padesátky. Já v té době znal z padesátek pouze pionýra a Simsona. To je - jak píšeš - proti Kreidleru apod. rozdíl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 19:19 | Nahoru | #83364
Zdenalbenal> Koukám na ty pedály u té Bugatti a hledám plynový.Přijde mi,že se tam už nevejde,ale možná klame fotka.Aby to mělo jen ruční plyn je asi hloupost že?

(reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 20:23 | Nahoru | #83365
Béďa17> Dobrý postřeh. Určitě tam bude i plynový pedál. Vpravo. A jen malý. Bugatky jsou vesměs sportovní a závodní auta, ale toto by měly mít standardní. To třeba naše předválečné škodovky nebo Pragy mají pedály v pořadí ( zleva) brzda, uprostřed plyn, spojka. Kdo to nezná, nebo je zvyklý na dnešní auta, ani se nerozjede....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.8.2020 v 23:11 | Nahoru | #83366
1000miles - www.1000miles.cz/aktuality/den-35-cil-cile
Kolega z práce se také účastnil závodu 1000 miles .... .

(reakce na) Jawablázni

17.8.2020 v 23:42 | Nahoru | #83367
Jirka_S> Tenhle závod sleduju, to jsou extra blázni

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.8.2020 v 07:44 | Nahoru | #83368
Spolupráce s JAWA Argentina dostává nový rozměr. Zřejmě se příští rok dočkáme cestovního endura o objemu 500 ccm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2020 v 07:49 | Nahoru | #83369
elevator> To vypadá jako Benelli TRK.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.8.2020 v 08:06 | Nahoru | #83370
On se zase někdo najde, kdo si koupí cizí motorku jen proto, že na to někdo nalepí samolepku JAWA.
A Milan bude mít radost, že jawa žije !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Včera v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist