globalmoto_kveten





Téma: nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
5.2.2011 v 12:28
Ahoj, už od loňské akce, kde jsme projeli alpy mě v hlavě vrtala myšlenka kouknout se na otočku co nejdál v Evropě. Sednul jsem si nad mapu Evropy a koukal že nejdál je asi Nordkap v Norsku. Po cestě tam i zpět samozřejmě uvidět i něco navíc, třeba město Kunda. Po svých známích jsem rozhodil informaci, že se chystám na sever, ale každý mě zatím odmítnul. Většinou kvůli financím. Raději bych jel s někým než sám. Když nikdo nepojede, pojedu prostě sám. Nerad se vzdávám Ono samotné místo nejni nic moc, ale myšlenka, že jsi za severním polárním kruhem několik set km je dobrá, ne? A ještě na konci evropy a je tam pořád světlo a to jsem taky zatím neviděl. A je to tam stejně daleko jako do Afgánistánu např.
Hodně jsem si o Norsku přečetl, také o Finsku, Švédsku a vlastně všech zemích kterýma bych projížděl. Myslím si, že jsem teoreticky připraven, ale jen teoreticky. Kudy tam a kudy zpět lze naplánovat dle dohody s ostatními. Rád bych přejel nejdelší most v Evropě - Dánsko - Švédsko, ale to taky nejni podmínkou.
Jestli se pojede kus trajektem, nebo to vezmeme přes Polsko a Finsko kolmo nahoru je také na dohodě.
Každopádně bych rád zbytečně nerozhazoval Kačky, nebo vlastně eura, případně i jinou měnu a rád bych se vešel z rozpočtem na cestu do 25.000,- a to nepočítám že po příjezdu budu muset udělat gumu, olej a tak na motorce a to bude taky něco stát.

b]A teď pár faktických informací/b]

Prosím opravdu jen ty, kteří mají opravdu zájem o cestu !

-Je mě 31 let a beru sebou kohokoli v jakémkoli věku. Na pohlaví nezáleží
-Moto XJR 1300
-Každopádně neberu nikoho za sebe!
-Počítám s tím, že by se spalo venku na divoko, nebo v kempu, když bude poblíž. V soukromí jen v nutném případě /usušit se a tak/
-Budu se snažit dodržovat max. dovolenou rychlost v daných zemích. Nejsem žádný střelec a mám dost najeto na to, abych věděl že spadnout 4 tis. km od baráku a pak koukat na motorku jak z ní teče olej nejni moc příjemný.
-Cestovat bych chtěl přes den, aby bylo něco vidět, ale nejni podmínkou. No a na severu bude den půl roku
-Odjezd a příjezd dle dohody, ale každopádně se musíme vejít do prázdnin, kvůli počasí na severu.
-Také se chci vejít do 14 dní cesty plus minus den.
-Mám GPS a budu perfektně připraven
-Dám k dispozici druhému interkom do přilby na cestu a zásuvku 12V na motorce taky mám
-Nemám žádné komplexy, myslím si, že je se mnou prdel a domluvím se německy, ale to mě, nebo nám bude asi na houby. Taky se domluvim s tužkou a papírem kdekoli na světě

Tel. na mě 737 285 255
mail. jirik.uchytil@seznam.cz
nebo sem na forum

na počtu zájemců nezáleží, pojedu tak i tak


Naposledy editováno 05.02.2011 12:38:29
Anketa: Je město KUNDA ve Finsku?
NE
47%
14
Nevím
7%
2
Spíš bude někde v ČR
0%
0
Možná
3%
1
Kundu nechci vidět
7%
2
Kundu bych chtěl vidět a projet
37%
11
ANO
0%
0

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

9.2.2011 v 16:44 | Nahoru | #61

Duc.695 píše: radím dobře jestli to máte v půlce června, já bych to posunula

Já vidím půlku července

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

9.2.2011 v 17:37 | Nahoru | #62

martin k píše: Jenom u těch mostů,až budete platit,tak pozor na chlíveček,do kterýho si najedete.Je v pravo a není modrej,ale takovej nažloutlej.Jinak zaplatíte taxu za auto.Viď Kedarosi.


No jo no už jsem to psal.Chce to jen nekoukat po vejrech a najet do pravého pruhu se žlutou cedulí kde je obsluha, jinak bez obsluhy se platí plná taxa za osobák. tj 285DKK. Přejezd přes první most Storebaelt stojí motorku 16E ceník Storebaelt
a podmořský tunel včetně mostu Oresund stojí moto 22E Ceník Oresund , takže zase taková katastrofa to není když celkem stojí průjezd něco přes 900Kč.
Teď koukám že jestli opravdu bouchne ta sopka na Islandu, tak to ani na sever dost dobře nepůjde.Nás zase loni strašili že bouchne Katla Odkaz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

9.2.2011 v 18:43 | Nahoru | #63

Kedaros píše: Přejezd přes první most Storebaelt stojí motorku 16E
a podmořský tunel včetně mostu Oresund stojí moto 22E, takže zase taková katastrofa to není když celkem stojí průjezd něco přes 900Kč.



No, mně to přijde relativně dost drahé! Když si představíš, že dálniční známka na osobák tě stojí 1.200 korun na celý rok a můžeš jezdit bez omezení po dálnicích a tady zaplatíš za motorku přes 900 korun za jeden průjezd dvou mostů a jednoho tunelu!

A to jsem někde četl, že musí projet několik tisíc osobáků, aby udělalo na silnici takové škody co jeden kamion (koleje, díry) a že musí projet několik desítek tisíc motorek, aby udělalo takovou škodu co jeden osobák, tak si vezmi jak relativně malý vliv na opotřebení vozovky má motorka. A za těch 900 korun mi to přijde přehnané.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

9.2.2011 v 19:27 | Nahoru | #64
Ota_M> Vem si kolik práce a peněz stálo tuhle mega stavbu vůbec vybudovat.Za tu krásu to stojí, Skandinávie je prostě na nás drahá a tak to taky musíš brát.Pro místní a Nory je to pakatel...

Naposledy editováno 09.02.2011 19:29:51

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

10.2.2011 v 07:05 | Nahoru | #65

Kedaros píše: Ota_M> Vem si kolik práce a peněz stálo tuhle mega stavbu vůbec vybudovat.Za tu krásu to stojí, Skandinávie je prostě na nás drahá a tak to taky musíš brát.Pro místní a Nory je to pakatel

Tak především pro místní je to významná úspora času ve srovnání s cestováním trajektem(zde tedy spíš přívozem), které používali desítky let předtím.. takže si jistě rádi připlatí. A v Rakousku si za tunely na dálnicích taky připlácíš a ne malé částky. Čili mě ten poplatek přemrštěný nepřijde, ale tato trasa pro dopravu CZ>N mi nepřijde výhodná...
Edit:písmenko

Naposledy editováno 10.02.2011 07:06:40

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

10.2.2011 v 12:38 | Nahoru | #66
To video je super, už se těším až se po tom mostě někdy projedu a určitě se tam projedu! Výhodná nebo nevýhodná, ale musí to být bezva za pěkného počasí jet po tak dlouhém mostě a mít po obou stranách moře. To já bych to na chopperu ocenil.
Co se týče ceny, vsadil bych se, že české dálnici kvůli korupci a předraženým zakázkám jsou mnohem dražší než ten most.

1 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

11.2.2011 v 19:50 | Nahoru | #67
Tak mě dneska na prodejnu přišel nový nepromok, protože starý byl prostě malej. Vloni v poho, ale 8-10 kg navíc udělá své. Pánové 4XL je prostě málo. Vlezl jsem do něj jen v trenýrkách, ale ani náhodou jsem ho nedopnul a malej přes ramena byl. Délka jakš takš, takže z toho plyne, že 5XL musím objednat a uvidím /potom už je to v prdeli a musím si do igelitového pytle na odpadky co bejvá na pouti udělat tři díry a je to /
Taky mě dnes došlo toto http://www.vybercty...dual-road-cerne/518/
Ahoj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

11.2.2011 v 20:56 | Nahoru | #68
jirik.uchytil> Ty kryty na tlapy jsou funkčně .Jen si něčím zakápni šroubky,co drží ty pásky s logem acebis proti povolení. Už jsem je jednou málem vytřepal,následně zakápnul nějakým patlákem od Loctite na závity.Aktuálně po nedělním výjezdu je jeden stejně v čudu.Takže spíš asi Chemoprén,alebovolačo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

11.2.2011 v 21:56 | Nahoru | #69

Malp píše: jirik.uchytil> Ty kryty na tlapy jsou funkčně .Jen si něčím zakápni šroubky,co drží ty pásky s logem acebis proti povolení. Už jsem je jednou málem vytřepal,následně zakápnul nějakým patlákem od Loctite na závity.Aktuálně po nedělním výjezdu je jeden stejně v čudu.Takže spíš asi Chemoprén,alebovolačo.


Děkuji ti za radu, udělám to. Měl jsem strach, aby byli funkční a splňovali to co mají. Takže jsem rád co čtu. Vypadají docela dobře. Díky Jiří

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

11.2.2011 v 22:07 | Nahoru | #70

jirik.uchytil píše: Děkuji ti za radu, udělám to. Měl jsem strach, aby byli funkční a splňovali to co mají. Takže jsem rád co čtu. Vypadají docela dobře. Díky Jiří

Je to perfektní vynález, tyhle chrániče

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

12.2.2011 v 20:26 | Nahoru | #71
Jiřiku tak jak na to kukám vono by to šlo,no popřemejšlim...

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

14.2.2011 v 10:07 | Nahoru | #72
Jako další krok http://www.topmoto....epromokava-kombineza velikost 5XL, z velikosti 2XL jsem přes zimu vyrostl, vlastně mě byla trochu menčí už vloni. Takže asi tak. Přišli mě ty chrániče a je to bomba. Vypadají fakt pěkně. Až přestane mrznout přes den, tak vyrážím na moto pár km s chráničema. Jestli fungujou. Dám vědět. Jiří

1 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

19.2.2011 v 08:17 | Nahoru | #73
Jako další: koupil jsem si za sebe ještě válec od LUISE, nebo jak se to píše. Dalšík 50 litrů nákladu se bude hodit. Už jsem vyzkoušel, že se tam vejde stan, karimatka /kterou ještě nemám, ale zkoušel jsem jinou/, spacák a min. 2 litry vodky. Joooo, abych nezapoměl !!! Dlouho jsem hledal, kolik je nosnost mašiny. Kolik vlastně můžu vézt? A byl jsem překvapen. Po dlouhým hledání jsem našel, že celková hmotnost mašiny i s nákladem může být 460kg, coč je na xjr docela dost. A teď součet.
Mašina i s náplněma a plnou benálu - 253 kg
Držáky kufrů + padáky cca - 20 kg
Já komplet oblečený - 147 kg
Zbývá na náklad max. -40 kg

... a to nevím jestli bude stačit když si vezmu, že 3 kufry váží cca 10-12 kg, tak mě potom zbyde 30 kg čistýho na jídlo na 14 dní, oblečení, stan, spacák, karimatka ... Válec s výše uvedenou karimatkou, stanem a spacákem a 2 litry něčeho obého tekutého s sebou váží 10 kg, to znamená, ž do třech kufrů můžu dát 20 kg nákladu na 14 dní a to bude asi tak-tak

To jen tak bokem

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 15:13 | Nahoru | #74
Prosím člověka, co mě psal maila, aby mě ho ještě jednou poslal prosím. Vymazal jsem ho navěky věků. Vím jen, že se jmenoval Matouš Havránek, nebo možná i jinak. Jsem pako. Dneska mě přišel a hned jsem ho vymazal. Díky Jiří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 15:36 | Nahoru | #75
jirik.uchytil> myslím že asi každý kdo cestuje, tak mašinu přetíží....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 17:40 | Nahoru | #76

Roman2bk píše: jirik.uchytil> myslím že asi každý kdo cestuje, tak mašinu přetíží....

Ve dvou asi určitě. Na motorku jsem věci nikdy nevážil, ale na vícedenní těžké treky jsem nosil batohy cca. 30-32 kg. Takže když to tak počítám, nezbývá než doufat, že jsou podsedlovky konstruované s rezervou I když GSo je na tom celkem dobře, podle dokladů užitečná hmotnost 207 kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 19:34 | Nahoru | #77

Sema píše: Ve dvou asi určitě. Na motorku jsem věci nikdy nevážil, ale na vícedenní těžké treky jsem nosil batohy cca. 30-32 kg. Takže když to tak počítám, nezbývá než doufat, že jsou podsedlovky konstruované s rezervou I když GSo je na tom celkem dobře, podle dokladů užitečná hmotnost 207 kg.


Já mám taky 207 kg, ale nevěřím, ani náhodou, že ve dvou tu mašinu nepřetížíš, když jedeš třeba na týden. Tedy v případě, že jste normálně těžký. Si vem kolik váží kufry, držáky, padáky, ty, baťůžek a tekutiny co vezeš a jsi na tom na hranici. Ale řeším to jen že mě to zajímalo. Občas se někde zvažte, budete překvapeni. Ahoj

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 19:39 | Nahoru | #78

jirik.uchytil píše: Já mám taky 207 kg, ale nevěřím, ani náhodou, že ve dvou tu mašinu nepřetížíš, když jedeš třeba na týden. Tedy v případě, že jste normálně těžký. Si vem kolik váží kufry, držáky, padáky, ty, baťůžek a tekutiny co vezeš a jsi na tom na hranici. Ale řeším to jen že mě to zajímalo. Občas se někde zvažte, budete překvapeni. Ahoj

Jojo, já s tebou určitě souhlasím. Uváděl jsem ten údaj jako jeden z lepších, Transalp (měl jsem ho předtím)má 172, takže tam to přetížení ve dvou už bylo značné. Aspoň v mém případě, mám v motohadrech nějakých 105 kg, holt skoro dva metry a pár kilo navíc je znát .

2 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 20:54 | Nahoru | #79
zdravím pánové, severní státy zní báječně. i těch 25 klacků člověk oželí na tu krásu. jedinej zádrhel je asi supersport GSX-R

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 21:30 | Nahoru | #80

mirek8 píše: zdravím pánové, severní státy zní báječně. i těch 25 klacků člověk oželí na tu krásu. jedinej zádrhel je asi supersport GSX-R


Jestli opravdu chceš jet, pořiď jinou motorku, jestli nechceš, nech si tuto. Nebo si kup k "supersportu" ještě cesťáka. Ale to je na tobě.

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 21:35 | Nahoru | #81
jirik.uchytil> no, uz mercim... uvazuju o gs 1200. ale obavam se ze letos uz to nestihnu. to asi az na pristi rok a novej.

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

22.2.2011 v 22:31 | Nahoru | #82
pračkař> Já bych jel. Čas i návrhy cesty mi vyhovují... Matouš

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

23.2.2011 v 16:42 | Nahoru | #83
Tak pro ty, co to nečtou celý: odjezd 15.7.2011 v 7:00 hod. ze Žďáru nad Sázavou směr Praha po D1. Dále směr Drážďany - Berlín ...

1 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

23.2.2011 v 17:59 | Nahoru | #84
Jiriku ja bych jel taky jestli se me podari koupit GS 1200.Pevne verim ze ano.Za tebou se pak zastavim do Zdaru to mam kousek.Zatim se mnou pocitejte na 70 procent.

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

23.2.2011 v 18:28 | Nahoru | #85

ZZZHonda píše: Jiriku ja bych jel taky jestli se me podari koupit GS 1200.Pevne verim ze ano.Za tebou se pak zastavim do Zdaru to mam kousek.Zatim se mnou pocitejte na 70 procent.


OK, až koupíš, tak dej vědět. Jiří

(reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

23.2.2011 v 18:57 | Nahoru | #86

mirek8 píše: zdravím pánové, severní státy zní báječně. i těch 25 klacků člověk oželí na tu krásu. jedinej zádrhel je asi supersport GSX-R



když to jde na R1 kolem světa, tak určitě když budeš opravdu chtít, tak ty severské státy projedeš i na GSX-R



Je to jen o obětování se.
A nebo to některým ani nepřijde.

O hodně kratší výlet , jen na pár dní do Alp, s námi jel kamarád na GSX-R 750 a jo, pořád bzučel s laďákem za námi, ta stovka byla asi pro něj nudná, ale když chtěl, dal to. A říkal že to bylo v pohodě


Naposledy editováno 23.02.2011 18:59:31

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

23.2.2011 v 19:19 | Nahoru | #87
jako alpy taky planuju na letosek. nicmene to je podstatne bliz. pocasi tam je taky ponekud vlidnejsi. ale kurna ted si mi nasadil brouka do hlavy:D musel bych trochu ponakupovat jelikoz nejsem moc vybaven. chybí stan, nejaky naradi, lepeni, atd. ale to bych musel koupit tak nebo tak. kurna.... co ted:D,

edit: k ten dlouhejm usekum.. to problem neni, me ztuhnou zada a nic necitim a muzu jet jak dloho chcu... takze s timto problem nemam.. jen je to preci jen trochu rozhodnuti.. navic nevim jak by to tam bylo v kuzi... jestli by to tam nebylo malo.. pod textil nacpes vic vrstev....

Naposledy editováno 23.02.2011 19:21:10

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

24.2.2011 v 14:45 | Nahoru | #88
V Norsku jsem byl 2x 2005 a loni 2010 kolem dokola na Nordkapp, jidlo a paliva se tam vubec nemeni, takze jidlo pokud planujes neco usetrit, vlastni, kupoval jsem jen chleba a ovoce. Okolo tankovani s kartama je to ve Finsku a Norsku uplne v pohode, neni potreba si brat kanistry jako my meli pro sichr, z obavy, ze by nebyla benzina. Ze samoobsluzny benzinky nejaky noname jsme tankovali jednou a nevzalo mi to teda Maestro kartu, ale kdykoli to byla klasicka benzinka s obsluhou, tak karta v klidu, v noci na Nordkappu na Shellce taky bez obsluhy poradku. Tam jde o to, ze cizi karty obecne neberou samoobsluzny stojany komplet ve Finsku a v Norsku jak kde, pritom ale na kase jde kartou platit vzdy. Dale ke kartam, platit jde kartou dokonce i prakticky vsechny trajekty, takze jsem si zbytecne menil 2000Nok, ktery jsem pak likvidoval, v podstate jsem je nepotreboval, stacilo by klidne i jen jako zeleznou zasobu 500. Celkove me vyslo 8500km a 21dni na 24tis CZK, coz mi tady X lidi vymlouvalo jako neuskutecnitelny, divim se ze se tu takovy nazory nezacaly mnozit. Tvuj plan na 14 dni vidim jako hodne nerealny, bude to silenej sprint! Roman to jel tam a zpet po rovinach, ale cesta dolu Norskem se protahuje, clovek stavi atd. Pritom prvni dny az na hranice Norska jsme jeli 500-650km denne a i nadale jsme drzeli prumer pres 300km, to proste nejde osalit a hlavne dole, kde jsou samy fjordy cas osalit nejde i kdyz se na trajekty moc cekat nemusi. Uz takhle me merzi, ze jsem tam nebyl 4 tydny, ale ono v druhy pulce srpna uz bylo hnusne, coz se dalo cekat, ale ja bohuzel nemel cas v cervenci, kdy tam je nejlepsi pocasi. Kdyz budes mit pekne, tak by byl hrich, nezastavit se treba na Lofotach na 3 dny, my meli pekny 1 a tak nemelo cenu cekat, kdyz jsme vedeli, co nas ceka za deste. Proste abych to shrnul, 14denni plan je totalne na hrane, kazdy den ujet prumerne 600km, to znamena nekdy vice nekdy mene a to je moc na to aby sis to aspon trochu uzil, nekonecny sprint bez dna aspon zdanlivyho volna ....pocitam to na svych jen 8500km, to okruh udela v klidu, kvuli pocasi jsem to zkratil a nejel vubec jizni pobrezi, to me ceka jindy. Jo a jeste jedna rada, pokud muzes, tak si zkracuj cestu trajektem, je to vytany odpocinek, treba nema cenu jet Lofoty tam a zpet, tou samou cstou, kdyz si je prohlidnes poradne, trajekt usetri cas a odpocines si na nem, to samy bych volil i ohledne mostu, lepsi trajekt nez mosty. Pravda, ja jel po mostech uz poprvy, takze podruhy tedka to bylo jen kvuli kolegovi.

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

24.2.2011 v 15:43 | Nahoru | #89
Už nějaký pátek tady sleduju všechny výpravy na Nordkapp, a Norsko obecně. Držím vám palce, ale i já zastávám názor, že jet to na dva týdny je fakt málo. Pokud to chcete pojat jako dobyvatelskou cestu, tak jo, ale nebude to o tom si to užít a poznat. Každopádně vaše volba.
Já mám letos naplánované Norsko jen po Trondheim na 16 dní. Trajekty Hirtshals-Kristiansand a zpátky ze švédského Nynashamn do polského Gdaňsku. Takže celkem velké úspory kilometrů a už tak to vychází na 5200-5500 km. Ale je fakt, že mám naplánovanou detailní trasu, nejen přesun po hlavních tazích. Mám v tom např. Preikestolen, Hardangerviddu, Voringfossen, Simu, Jostedalbreen, Bergen, Geiranger, železnici Flam-Myrdal, Dalsnibbu, Alesund, Malé Lofoty, Atlantskou cestu, Trondheim, Oslo, Stockholm a další další, hlavně hory, ledovce, majáky, vodopády...Prostě, když už tam budu, tak to chci vidět.Nordkapp je fajn, ale i když bych měl 3 týdny, tak už by to bylo pro přítelkyni moc (jedu ve dvou). Víc mě ale bude mrzet, že nedáme Lofoty a Vesterály s velrybím safari. Kdybych jel sám, neváhám.
Každopádně, přeju ať vám to vyjde a šťastnou cestu

nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?

24.2.2011 v 16:02 | Nahoru | #90
potvrzuju, 14dní na moto je nereálné. Jeli jsme to 12dní sž nahoru s obytňákem prumer 750km denne, tedy přes Norsko a stejnou cestou zpět, Finsko je dost nuda, celkem 9000km. Treba 3dny v kuse prselo, to si na motorce nedovedu 600km predstavit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist