globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie
30.1.2011 v 20:39
Nazdar chci se zeptat jak je to s kapacitou a vykonem baterie v pomeru k jeji velikosti??

Napr. mam v moto stare AKU s 12V/ 12Ah, ktera by sla v dnesni dobe nahradit mensi (lehci) AKU se stejnym startovacim proudem. Co se stane, kdyz pouziji napr. pouze 8 Ah??

Diky za rady a nazory

Baterie

30.1.2011 v 20:47 | Nahoru | #1
může se stát že pokud bude slabší, tak startéru nebude dodávat potřebný proud k nastartování a prostě to nenaškytneš

Baterie

30.1.2011 v 21:10 | Nahoru | #2
A k čemu je dobrý že budeš mít kolem baterky o 2cm místa navíc?
Jinak stát by se nemělo nic, možná lehce zkrácená životnost.....

Baterie

30.1.2011 v 21:10 | Nahoru | #3
důvod?
dal bych tam to co tam má být, ale je fakt že jde spíš o startovací proud než o kapacitu..

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

30.1.2011 v 21:34 | Nahoru | #4
Vždycky jsem dával do každýho stroje největší možnou (ve významu - o největší dostupné kapacitě) baterii, která se mi do kastlíku vešla, bez ohledu na to co předepisoval výrobce, takže běžně sem měl třeba v autě baterii 74 Ah, i když tam původně byla 55 Ah a nikdy sem s tím neměl problém - třeba co se dobíjení týče. Naopak sem měl rezervu ve výkonu, třeba při popojíždění ve městě, kdy není problém startovat třeba 30x za sebou, když něco zařizuju, nebo při startování někde na horách, kdy auto stálo týden v - 20.
Takže buď tam dát to co předepisuje výrobce, nebo já osobně bych tam dal klidně i o větší kapacitě, pokud by se vešla do kastlíku, ale menší kapacitu určitě ne. Sice může mít napsanej dostatečnej startovací proud, ale to je u nový baterie při optimálních podmínkách a časem ten proud se stárnutím baterie klesá. Nebo se ti stane, že ti to napoprvý nenaskočí a malá baterie už nemusí třeba 5 pokus zvládnout, protože už bude vymlácená.
Ale je to jen můj názor a mý zkušenosti.

Baterie

30.1.2011 v 21:50 | Nahoru | #5
Jedna věc je startování, navíc baterie by měla být dimenzována tak, aby ji ten start nehnal do mezních parametrů, což by se podepsalo na životnosti - čili určitě nahrazuj se stejným nebo lepším startovacím proudem. Druhá věc je regulace, v motorce samozřejmě máš altík s permanentím buzením tak je to se stabilizací horší jak v autě a silnější baterka pomáhá líp stabilizovat. V praxi stejně jakou má skutečnou kapacitu baterie třeba po roce provozu? Jsi na těch 8, 6, ... stejně.

Hlídej si ale typ - pokud máš v originále klasický akumulátor, tak jej rozhodně nenahrazuj bezúdržbovým (pokud nevíš co děláš a nemáš tomu uzpůsobené dobíjení atd. ale to by ses neptal Slabším stejného typu nahradit můžeš, byť riskuješ, že třeba po čase, jak se ještě zhorší její skutečné parametry od jmenovitých, nenastartuješ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

30.1.2011 v 21:55 | Nahoru | #6
charlie.vtx1800>Naprostý souhlas!Mě třeba na mašině štve že hned po otočení klíčkem se zapnou všechna světla .Je to třeba bezpečné a vůbec ale stejně to už řeším .Ono se slabší baterka teoreticky rychlej dobije(záleží hlavně na altíku a zátěži)ale aj rychlej vybije.Další otázkou je cena která s kapacitou roste ale to je všude,že?

(reakce na) Baterie

30.1.2011 v 22:00 | Nahoru | #7
Boda> a to svítí na potkávačky i před startem?

mě jen parkovací, vzadu jsou LED-ky, takže mi to nějak neva, ale nemožnost je zhasnout při nastartovaném motoru mě taky trošku sere..

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

30.1.2011 v 22:12 | Nahoru | #8
Tak tuším že při samotmém startování zhasnou(nevím ted jistě,mám ji chvilku a od podzimu už daleko ale jinak svítí furt ale už nebudou !Dám tam relé,elektroniku a rozsvítí až "mi stoupne"napětí samo +ruční ovládání.No a dozadu pujdou Led a možná i další žárovky pudou .Na baterku 10Ah je tam toho dost

Baterie

30.1.2011 v 22:21 | Nahoru | #9
Při startu zhasínaj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

30.1.2011 v 22:46 | Nahoru | #10
Boda> Baterce je třeba z očí do očí důkladně domluvit jako chlapi! Ještě musí zvládnout zásuvku na navi, mobil a rychlovarnou konvicu, vyhřívané hefty, masážní podprdelník, ale hlavně - cestovní lednicu do kufru na lahváče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

30.1.2011 v 22:54 | Nahoru | #11
dj_hroch> lednička nemusí byt musíš jezdit rychle aby se to chladilo vzduchem :D

já taky nemůžu vypnout světla otočím klíčkem a hned svítí tlumený (vzadu LED) při startu samozřejmě pohasnou, ale když dělám něco v garáži a potřebuju mít třeba zapnutej klíček nebo se chce člověk podívat na hodiny či km tak mu všechno svítí

(reakce na) Baterie

30.1.2011 v 22:59 | Nahoru | #12
dohoja> Čéče já o ni hodně uvažoval než jsem si faceliftem odlehčil o kufr Ale velké rezervy tam nebudou, budu rád když mi též zvládne leda tak na jedné zásuvce sem tam dobít mobil...

Baterie

31.1.2011 v 15:55 | Nahoru | #13
Obecně platí, že 15Ah je silnější baterie. Ta s těmi 8Ah bude fingovat stejně, jen prostě se může stát, že to nenaškytněš, neboť 100% kapacita baterie netrvá věčně.
Osobně bych tedy raději vyhledával baterii, která je stejně velká jako ta stávající, ale s vyšší kapacitou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist