globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Auto-motonabíječka
12.1.2011 v 16:34
Ahoj, pokud někdo nestihl koupit dobrou nabíječku za sranda peníze, tak v je opět v od zítřka nabídce.
Já jsem zakoupil loni a za mě je to super. Dobíjí i gelovku.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Auto-motonabíječka

23.1.2011 v 14:37 | Nahoru | #91
Nemfis> Přes žárovku to nedělám. To je používalo u baterii NiCd. Nabijeci baterie lion (ntb,mobily) se mají vybit uplně 3x a pak je nejlepší dobíjet třeba i při 40% to pak baterce prodložujete životnost

Auto-motonabíječka

23.1.2011 v 14:44 | Nahoru | #92
Za mě tuhle, je parádní a už šlape bez mála čtvrtej rok...
www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/autobaterie-nabijecka-ctek-xs-800

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka

24.1.2011 v 16:28 | Nahoru | #93

drtikol píše: Nevím jak u ostatních nabiječek podobného typu jako ta z lidlu, ale konec nabíjení není rozsvícený symbol "plně nabitá baterie" ale cvaknutí(rozepnutí) relé uvnitř nabíječky!!
Při odpojení svorky nesmí už v nabijěčce cvaknout. Jestli cvakne, tak ještě nabíjecí cyklus není dokončen a znovu baterii připojte. Toto výrobce lidl nabíječky poněkud nedomyslel!
Po cvaknutí relé jede na udržovací režim a už není nabíječka schopna přepnout na nabíjení.

Co sem tak odpozoroval tak nabíječka mi nabíjí moto baterii, která NENÍ úplně vybitá tak, že nejdřív nabíjí proudem 0,7A do napětí 14,4V to se rozsvítí symbol "plně nabitá baterie" a hned na to napětí klesne k 13,5V poté pomalinku opět leze nahoru (trvá to několik hodin). Nevím jakým proudem (asi hodně malým, 100-200mA??) nabijí v tomto režimu, jak dosáhne napětí baterie hodnoty 14,7V v nabíječce cvakne relé a je nabito, teď už je v udržovacím režimu.


Já bych měl mít v motorce gelovku a po 2 měsících stání v garáži s 15 stupni tepla, nabíječka, po připojení, cvakne behem cca 3 sekund a svítí jako full.

(reakce na) Auto-motonabíječka

24.1.2011 v 16:43 | Nahoru | #94
No-limits> Co to je za baterii že je to gelovka? Jinak dnešní baterky mají minimální ztrátu kapacity takže by měla být baterka ok. Kolik ti ukazuje na Voltmentru?

1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka

25.1.2011 v 11:25 | Nahoru | #95
Nezjišťoval jsem, co je to za gelovku (jaká značka). To, že je to gelovka mi řekl prodávající a jelikož je to šéf autoservisu, tak předpokládám, že ví, co tam koupil
Voltmetr bohužel nemám, takže právě nemůžu zjistit stav nabití. Ale i nějak na podzim, když nešlo asi měsíc a půl jezdit, tak potom baterka v pohodě nastartovala.

(reakce na) Auto-motonabíječka

25.1.2011 v 16:24 | Nahoru | #96
No-limits> No právě proto.. myslím že ti tam dal bezudržbovku

Auto-motonabíječka

26.1.2011 v 17:23 | Nahoru | #97
Dyť je to tu mockrát.Žádnej gel,pouze klasika,MF,AGM,VRLA atd.

Auto-motonabíječka

26.1.2011 v 20:13 | Nahoru | #98
Je to pologelovka

1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka

1.2.2011 v 13:52 | Nahoru | #99
Tak jsem už po druhé špatné zkušenosti s Lídlnabíječkou (tou "chytřejší" )koupil tuto nabíječku a konečně nabíjím, hurá . Po pár hodinách nabíjení Tronicem se Lídl furt nechytá, půjdu jim jí omlátit o hlavu

(reakce na) Auto-motonabíječka

1.2.2011 v 21:01 | Nahoru | #100
Ladis1> vidíš,a u mě to byla opravdu K O baterie (vadný jeden článek).Po zakoupení nové baterie jsem ji napíchl a Lidlnabiječka maká jak drak .

1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka

2.2.2011 v 09:30 | Nahoru | #101
Zrovna vcera jsem procital pomerne rozsahlej clanek o aku a zase jsem se neco dovedel. Pred rokem se zde vsichni domnivali, ze maji gelovku, dnes uz skoro kazdy vi ze ma AGM ale jak jsem se nove dovedel tak to take neni pravda. Baterie s oznacenim MF mohou byl jak klasicke s tekutym elekrolytem, tak gelove ci AGM, stejne tak VRLA mohou byt gelovky i AGM.
Zalezi ale na konkretnim vyrobci, treba YUASA dela AGM a nikoliv gel, VARTA ale dela stejne baterie jak AGM, tak i gel. Takze baterka se stejnym oznacenim od ruznych vyrobcu muze byt postavena na ruznych technologiich, ale uzivateli to muze byt naprosto jedno. V tom clanku byla i tabulka aku od ruznych vyrobcu s popisem jaky druh aku to je. Neni teda pravda, ze gelovky do moto se nedelaji, je pravda, ze je nedela YUASA. Jinak autor v zaveru prace uvadi nazor, ze pro moderni motocyklove aku je vrcholem technologie prave VRLA AGM.

EDIT: tak jsem to nasel.
http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/aku/obecne/akumulatory.pdf

Naposledy editováno 03.02.2011 08:53:23

(reakce na) Auto-motonabíječka

2.2.2011 v 09:40 | Nahoru | #102
petrvtr_new> Jo jo,taky lsem takovej článek četl,tak jsem se hned běžel podívat do bandasky co tam vlastně je a hle.Super MF,což znamená maitenance free a technologie AGM-elektrolyt ve skelném rounu.VRLA to prej schopnost rekuperace plynů zpět na elektrolyt,jsem se dočetl.Je to origo už třetí rok.

1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka

1.12.2015 v 20:43 | Nahoru | #103
zdar,
vyndal jsem před zimou baterku z motorky(10A) a doma jí před napíchnutím na nabíječku naměřil 12.5V.
Poté jsem jí připojil na nabíječku Tronic T4X (starší model co nabíjí pouze 12V, ale údajně spolehlivější, než ty novější co umí i 6V-verze SE), ta jí nějakou dobu nabíjela a pak se přepla do udržovacího programu.

Je v pořádku, že po cca 3 dnech (již udržovacího nabíjení) na baterce po odpojení z nabíječky naměřím pouze 12.8V?
Kolik by měla baterka po plném nabití mít voltů, aby se dalo říct, že je ještě v dostatečně ucházející kondici, nebo může být problém v samotné nabíječce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka

1.12.2015 v 23:16 | Nahoru | #104
mari: Je to naprosto v pořádku - plně nabitá odstátá baterie (tj. ne hned po ukončení nabíjení) by měla mít těch 12,7-12,8 voltů podle provedení (klasika vs. AGM).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka

2.12.2015 v 11:55 | Nahoru | #105
1100Virago> OK

čekal jsem jen, že proces nabíjení do doby, než se to přepne do udržovacího režimu bude trvat déle,než několik desítek minut a čekal jsem taky, že to nabije baterku na nějakých 13V.

To moje informativní měření probíhalo ihned po ukončení nabíjení.Hodlám jí nechat na nabíječce v udržovacím režimu celou zimu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka

2.12.2015 v 23:11 | Nahoru | #106
mari: Ten proces trvá podle momentálního nabití baterie a její kondice - pokud je za zenitem, doba nabíjení se zkracuje, u polomrtvé baterie to trvá jen sekundy až desítky sekund.

Píšeš, že měření probíhalo ihned po ukončení nabíjení, minule jsi psal, že jsi 12,8V naměřil po cca 3 dnech. Takže jak to bylo? Trochu se v tom ztrácím.

(reakce na) Auto-motonabíječka

3.12.2015 v 10:07 | Nahoru | #107
1100Virago> myslel jsem to tak jak jsem to napsal, tedy že jsem baterku změřil hned potom, co jsem jí po 3 dnech nabíjení odpojil z nabíječky, abych zjistil rozdíl v hodnotě před nabíjením(nenechal jsem ji odstát).Poté jsem ji opět připojil na nabíječku.

Zde jsem našel , jak o tom píše Sidonius78 a řešil tenkrát něco podobnýho Tronic T4X z Lidlu
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist