Ahoj. Už se mi jednou stalo něco podobného, jako tomu klukovi na videu. Já to naštěstí ustál. Ani nevim jak, pamatuju si jen, že jsem dělal na motorce holubičku a modlil se, at jsem co nejdál od svodidel. Ten svůj přičítám tomu, že jsem při průjezdu zatáčkou dal plynu příliš moc a zadek tak uklouzl (a urval držák SPZ)
Na tom videu mi ale přijde, že ten kluk žádnou chybku neudělal. Nebo ano?
A jak se dá něco takového ustát? štěstím?
P.S.: snad nikoho neurazím, moc zkušeností nemám
1 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
Tady bude veselo, až přijdou hustokrutostřelci a začnou dělat chytrý
Naposledy editováno 10.01.2011 19:39:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) highsider - jak předejít / jak ustát
Naposledy editováno 10.01.2011 20:12:44
2 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
Naposledy editováno 10.01.2011 20:11:38
1 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
1 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
2LEKO píše: ....základ všeho je :"srát tám dost hodně plynu,a mít to tak nějak trochu v píči!"...a nemůže se nic stát!...a kdyby náhodou se něco stalo...."tak to je teda potom dost hodně v píči!"
mam dojem, ze tohle uz sem nekde videl/cet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) highsider - jak předejít / jak ustát
Petřičák píše: Pro jistotu jsem si to několikrát prohlédl a podle všeho je primární příčinou prudké a necitlivé přidání plynu... Stačí sledovat jeho pravou ruku udělala rychlý pohyb směrem dolů a následně ustřelilo kolo. Sekundární příčinu vidím v tom, že měl na výjezdu příliš velký náklon. Místo toho aby citlivě přidával a rovnal motorku, držel ji pořád na koleně a tvrdě přidal.
No to přidání plynu má za následek utržení kola do smyku a mohl by pokračovat po zadku ve skluzu. Ono se pak ale asi při ubrání plynu to zadní kolo "chytne" a pak následuje kopanec a highsider
1 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) highsider - jak předejít / jak ustát
karf píše: No to přidání plynu má za následek utržení kola do smyku a mohl by pokračovat po zadku ve skluzu. Ono se pak ale asi při ubrání plynu to zadní kolo "chytne" a pak následuje kopanec a highsider
Po smyku ještě nemusí nutně následovat highsider, pokud není jezdec křečovitý a plynule ubere plyn. Kopanec většinou přijde proto, že pilot leknutím zaklapne plyn, čím ztratí i ten zbytek adheze zadní pneumatiky.
Mě se podařil highsider na podzim, kdy jsem brutálním bržděním zablokoval přední kolo abych se vyhnul srážce s autem. Normálně dokážu včas brzdu pustit, ale tady bylo auto pořád nebezpečně blízko a tak jsem si nedovolil tlak na páčku snížit. Proto následovalo, co následovat muselo.
2 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
kazdej zaklapne a piste si co chcete
1 reakcí na tento příspěvek highsider - jak předejít / jak ustát
Sleeper1 píše: joooo, ted ti jsem prijde asi tak tisic rad od znalych borcu
kazdej zaklapne a piste si co chcete
To je právě chybná reakce vyvolaná pudem sebezáchovy. Cílem tréninku jízdy je tyhle chybné reakce potlačit. Najdeš to prakticky v každém vážně míněném zdroji o sportovním ježdění.
Petřičák píše: Po smyku ještě nemusí nutně následovat highsider, pokud není jezdec křečovitý a plynule ubere plyn. Kopanec většinou přijde proto, že pilot leknutím zaklapne plyn, čím ztratí i ten zbytek adheze zadní pneumatiky.
No ve smyku tu adhezi právě ztratí tím, že dá moc plynu. Když trochu ubere, tak se buď veze po prdeli dál a nebo se chytne
A když ubere ještě víc, tak se adheze zase vrátí a je z toho buď hajsoš pro diváky a nebo pro dochtory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) highsider - jak předejít / jak ustát
Sleeper1 píše:
kazdej zaklapne a piste si co chcete
už jsem měl taky to "štěstí"... a nezaklapnul!!!
(mám totiž tak pomalý reflexy, že než jsem si všiml že se něco děje, tak se to nějak samo porovnalo )