globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spolehlivost, s...
Zdavím zkušenější motorkáře. Začínám a chci kupovat novou motorku na cestování plus občasné cesty do práce (ty do 50km) a výběr jsem zúžil na BMW F 650 GS (twin, tedy dvouválec s 800cm3) a Hondu Transalpa 700. Suzuki 650 V-strom jsem vyřadil kvůli zanechání možnosti lehčího offroadu.

Jelikož jsem technický antitalent rád bych se zeptal, zda lze říci, který z těchto strojů je spolehlivější, má obecně bezproblémovější údržbu a levnější náklady na servis (je my jasné, že záleží na koho kdo by mi dělal servis narazím, autorizovaný vs neautorizovaný atd.). Jinýma slovama, co mě míň sežere na následných nákladech

Z toho co se ke mně zatím dostalo jsou oba stroje držáky, s tím, že BMW má téměř o 2x menší spotřebu (cca 3,5 vs 6,5).

Pouze si chci douzavřít obrázek, který z těchto strojů nakonec vzít, takže ostatní kritéria výběru už mám vnitřně víceméně hotovy a zde mi jde pouze o ty následný náklady Díky za veškerý podněty.

Naposledy editováno 18.09.2022 16:00:29

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 18:25 | Nahoru | #1
No úplně nechápu proč 650, když je to stejně jen škrcená 800, ale i tu radši než TA. Ty motory měly problémy, ale tipnul bych si, že ty co doteď jedou už nekleknou. Spotřeba 3.5 nevím nevím. Neříkám, že to není možný (pro mě teda není) ale než se takhle mrdat, jedu radši vlakem. Nicméně do 5 myslím se dá.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 19:26 | Nahoru | #2
Nemyslím si,že vyřazení Stromka v tom kontextu výběru má nějaký smysl.
TA 700 má stejně jako V-Strom i BMW (vyjma Dakaru) předky 19" kola.
Ta světlá výška bude víceméně stejná.

Před týdnem jsme se vrátili z Balkánu a kolega na TA 700 měl spotřebu lehce přes 5 litrů.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 20:00 | Nahoru | #3
mám to bmw F 650GS z roku 2008, sjíždíme na tom s přítelkyní půl Evropy, už máme najeto 92360km a furt to jezdí za průmer 4.l
a jedeto všude, vyzkoušeno v Rumunsku

Naposledy editováno 18.09.2022 20:01:52

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 20:21 | Nahoru | #4
BMW F 650 GS TW, r.v .rozvody 40000, olej 10000 s fitrem, ostatní podle tohoho jak jzdíš

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2022 v 09:28 | Nahoru | #5
Hele už je to nějakej pátek, co jsem se po tom pídil, pro účely týhle diskuse jsem úplně nepovažoval za důležitý to hledat znova, protože obecně myslím platí to co jsem psal výš, ty motory co měly vadu se sešrotovaly sami a ten zbytek funguje v pohodě. Nechytej mě za slovo, můžu se mýlit jak já, tak zdroje co jsem tenkrát četl, ale některý G650 (jednoválec) ještě měli původní rotax, což můžu potvrdit, protože ho mám a zároveň zmršený víko spojky, který mě teď čeká, to už měli ty čínský napravený.
Dvouválce byly myslím od začátku dělaný nejdřív myslím v Kymcu a potom Loncin. Ty vůle byla nadsázka, podle fotek pár motorů by to opravdu spíš odpovídalo problémům s mazáním. Já jsem F800R, který se mi doteď moc líbí vyřadil kvůli posazu, kterej je na můj vkus hrozně skrčenej a nakonec jsem objevil X moto a byť šilhám po něčem silnějším, byla to dobrá volba.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2022 v 10:17 | Nahoru | #6
... pokud chceš jezdit. mimo cesty, nebral bych 19" na loukotovejch kolech... ale vzal bych plnotucny F800GS

žena měla F800R, teď má na off F800GS, a motorove jsou obě v pohodě... měly svoje problémy, ale kus co přežil doteď, tak je ok, a může být případně unavenej věkem, ale ne výrobní vadou... cena spotrebaku je stejná jako u jiných značek...

Naposledy editováno 19.09.2022 10:17:33

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2022 v 16:39 | Nahoru | #7
Jestli budeš pořizovat BMW tak mrkni na výpůšťák oleje, ty první motory 2008-2011 ho měly na plochý klíč. Od konce 2011 a dále pak na imbus a o těch se dá říct, že už mojí odstraněné dětské nemoci.
Osobně bych se nebál ani jedné, TA 700 jsem měl 5 let a GS 800 jako skutečnou 800 s 21 kolem 3 roky.
Kupovat na základě debat na netu je stejně o ničem, na to časem přijdeš. Takže si je všechny vyzkoušej. A vyřadit V-Strom jen díky tomu, že je "břichoplaz" jak se o něm píše je nesmysl, naopak si myslím, že z daného výběru je to asi nejlepší volba.

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.9.2022 v 10:43 | Nahoru | #8
Kubajz36> Řešil jsem před dvěma lety to samé co ty a vybral Twin. Ale co sedí mně, nemusí druhému. Osobně zastávám názor co už tu zazněl. Co jezdí do teď bude mít problémy za sebou, to ostatní se už rozpadlo. Oba jsou to dobré stroje.
Co u mě rozhodlo pro BMW byl nižší posez, nižší těžiště, vyhřívané hefty v základu a s tím spojené ovládání bez další krabice na řídítkách, 6 rychlostních stupňů vs 5 na Hondě (+ukazatel zař. rychlosti), k motorce byly origo vario kufry (skvělá věc zvětšit/zmenšit objem a velikost, dole jsou raz dva), a samozřejmě vzhled. Včetně možnosti zakoupit spoustu doplňků.

Na co jsem přišel časem:
Origo výfuk není vůbec k zahození. Zvuk a nerezové provedení.
Při kochačce to žere 3,2-3,5l a plně naloženej dálniční rychlostí 6-7l.
U origo světla se časem začne vypalovat parabola.
Kolují zvěsti, že alternátor trpí více než na jiných strojích. Údajně tím, že výfukové svody vedou kolem víka. Někomu odešel v 50k někomu ve 100k. Mně v 70k.
Někomu jdou kolem 5000 ot. prý šílené vibrace z motoru (jak F650 tak F800). U mě je to snesitelné. Z části je to dané konstrukcí motoru
Vyhřívání heftů taky není nesmrtelné. Už jsem měnil levý.

Kupoval jsem od kluka, kterého motorky baví a dovozem se živí. Dal mi vcelku symaptický argument proč koupit "Proč bych ti prodával vylítanou vránu ve špatným stavu a pochybnou minulostí, to tě pak budu mít pořád na telefonu a je to špatná reklama". Pak už je to jen otázka důvěry. A že se může něco podělat o čem prodejce neví, to může u každé motorky.
Mám ten "nejhorší" ročník, "nejhorší" dovozovou zemi (IT) a jsem naprosto spokojenej
Nejlépe uděláš, když si obě omrkneš, posadíš, pojezdíš.

Naposledy editováno 20.09.2022 10:45:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37


TOPlist