Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
mě byl vyloženě nepříjemný vyhybný manévr. A rychlý slalom taky nic moc. Prostě po těch 12 hodinách jsem si zdaleka s motorkou nepřipadal tak sebejistý, abych hodil plný knedl, rozjel se na 50 a dělal tam nějaké smyčky. Tohle mi fakt přišlo trochu přehnané až nebezpečné.
S brzděním jsem neměl problém od prvního pokusu.
A pomalé manévry celkem vklidu, to už je spíš o citu. Kdo řidil auto, tak hrát si se spojkou brzdou plynem, tak to pro něj není zas takový problém myslím.
Faktory které podle mě dost ovlivňují dojem ze zkoušek na cvičišti jsou: jakou motorku si řídil a jakeho komisaře jsi dostal.
Některé motorky se ovládají líp než jiné. Stejně tak komisař, některý je pohodář, kterého zajímá spíš jestli v tom máš jistotu a jsi připraven na reálný provoz, jiný ti bude mířit do xichtu radarem a měřit jestli náhodou nejedeš o 2 km pomalej než je podle zákona nutné(a podobně i u pomalých manévrů).
No a napoprvé jsem to neudělal, nás komisař byl trochu akční a některé věci bral trošku dost nad rámec zákona (abych mu nekřivdil - jiné přehlížel). Takže se mu něco nepozdávalo a polovinu z nás povyhazoval na zastavování/rozjíždění (a že jsme byli nasraní )
Ale buď vklidu, to určitě zvládneš. Pokud nemáš jinou možnost jak trénovat, tak se vyplatí třeba víc času strávit na tom cvičišti, třeba na úkor provozu(*za předpokladu, že už jsi vyježděný řidič v autě!). Cvičiště je těžší podle mě . A klidně dělat pořád dokola to, v čem nemáš úplně jistotu, než ji získáš.
Jinak trochu offtopic příhoda z mojí autoškoly: poprvé tam přijedu a autoškolák na mě - "už si někdy řídil motorku?" Říkám popravdě-- "párkrát chvíli." A on:" jó, to je dobrý, tak sedej, rovnou si to odvezeš na cvičiště" co na tom, že jsem na tom seděl všeho všudy 2 hodiny tak před 100 lety a ještě jsem se ho musel pro jistotu ptát kde je spojka a kde brzda. Neřešil
Naposledy editováno 12.04.2021 00:36:47
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Osobne si myslim, ze pro nekoho, kdo na motorce jeste nesedel, je to teda dost tezky. Sice te nikdo nespis nebude merit radarem ci hlidat, jestli jsi pri osmicce nekde o kousek nevyjel mimo obrys, ale zas ti komisari maji trochu v oku, jestli tu techniku davas, nebo ne.
Na rychlej slalom a vyhybny manevr me poslal 2x, mozna i 3x, protoze se mu zdalo, ze jedu pomalu.
Osobne bych doporucil si sehnat kamose, ktery ma nejaky vrak nebo aspon neco s padakama a jit trenovat. Kdyz uz mas par desitek tisic odjezdeno, tak zacnes byt na motorce jisty a uz tyhle prostocviky zvladnes ve vetsi pohode, ale pravda je takova, ze ti, kdo ma ji ridicak podle starych zkousek a dneska rikaji, jaka to je pohoda, ze to musi dat kazdy, tak by to nejspis nezvladli.
Jizdy samotne jsou vetsinou tezce v pohode (pokud uz mas ridicak na neco a nejsi v provozu totalni novacek), ale ta technicka stranka je docela tezka. Pokud uz ridicak mas a v provozu jsi v pohode, tak bych uprime rekl instruktorovi, ze jizdy davas, ale necitis se na tu technickou cast a vic bych treboval na technickou cast. Blby je, ze ti treba instruktor nerekne, jak zachazet s telem, prestoze to hraje v te technicke casti obrovskou roli. Pokud nevis, co mas s telem delat, tak se u toho nejspis zapotis.
Jestli cekas, ze te utesime, ze to je macek, tak te musim zklamat. Fakt to neni jednoduchy.
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
než jsem se dostala k zápisu tak jsem nakroužila 600km.i tak jsem dala u zkoušek výhybnej manévr až napotřetí.Můj chlap jezdí od mládí a když zkoušel jednotlivý úkony tak se taky pěkně zapotil.P.S...s jízdou na kole se fakt nedá srovnat
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Tady video ze cvičáku:
Naposledy editováno 14.04.2021 10:06:11
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Chápu že v Praze je situace s placem složitější tak se jde rovnou na bojiště..
Ukazatel kvaltu nepovažuji za nějakého extra pomocníka, dle mého to jen odvádí pozornost.
S tím dojížděním na křižovatku - tam hodně záleží jak moc rychle musí člověk zastavit, ale ve městě stačí většinou první tři kvalty a tim se to dost zjednoduší.
Ale obecně platí, řadit s citem.
Pak prostě jedu pade, nevím úplně přesně co tam mám za kvalt, ale vymacknu spojku, plynule brzdim a do toho levá noha cvaká dolu.
Dejme tomu že tam máš pětku, tak na čtyřku to cvkane potichu, trojka už je víc nahlas, dvojka už docela rána a pak stačí lehce ťuknout a je tam N.
Když to prezenes az na jedničku, tak už je to rána jako prase (záleží samozřejmě na aktuální rychlosti motorky).
Je to vše o zvyku, vydrž, ono si to sedne a spoustu věcí začneš dělat automaticky a pujde to.
Já žáky tak trochu nutim čumět na přístrojovou desku co nejméně, naučit se tyhle věci řešit ušima a citem.
Na jaké moto jezdíš?
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Co se týče řazení před křižovatkou tak určitě za jízdy nedávat jedničku, maximálně při hodně pomalé jízdě. Jak píše kolega nahoře, když tam vrazíš za jedna, je to už dost velká rána. Je to taky o citu - prostě čím víc toho na stroji najedeš tím víc budeš cítit jak funguje a veškeré úkony pak budou automatické.
Pokud jezdíš na ER6 tak ta má mj. takovou fičurku zvanou neutral finder. Funguje to tak, že když stojíš a máš tam jedničku, tak dáš řadičku nahoru a jde tam dát jenom neutrál. Dvojka na stojícím motocyklu nejde zařadit. Pokud ti nejde najít neutral z dvojky za jízdy, tak můžeš úplně zastavit na dvojku se spojkou, hodit při stání jedničku a pak snadno neutral nohou nahoru.
2 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1. ti, kteří to umějí na první dobrou (během 2 minut se jim řekne, co a jak, načež bez problémů slaní 100 m hluboký lom a na zpáteční cestě již odstrojují lano),
2. ti, kteří se to naučí za dlouhou dobu na bezpečném trenažeru metr nad zemí, pak se berou postupně na malé a delší trasy, ale po čase jim to takříkajíc přejde do krve a nakonec se stanou stejně dobrými, jako ti první,
3. ti, kteří se to nenaučí vůbec. Takovou jsem poznal jen jednu (byla to holka, která kdysi při lezení utrpěla úraz a od té doby měla mentální blok).
Myslím, že u motorek to bude dost podobné. Na tvém místě bych nic nelámal přes koleno, místo předepsaných 12 jízd bych jich podstoupil třeba 30 nebo kolik bude potřeba, pak na pohodu udělal zkoušku, koupil nějakou ojetinu, ale hlavně aby měla ABS, a začal jezdit po známých trasách.
Jsi-li ten druhý typ, ze začátku budeš trochu zdržovat provoz, ale věř tomu, že do 2 let jej budou zdržovat ti ostatní.
Jenom znovu opakuji: Až budeš vybírat první mašinu, důsledně trvej na tom, aby měla ABS!!! Jestliže se na něj v autoškole naučíš spoléhat a pak sedneš na motorku bez něj, může se velmi snadno stát, že známá slova Karla Kryla o tom rytí držkou v zemi přestanou být metafora.