předčasný konec sezony pro mě a já se pomalu pouštím do generálky motoru - nemáte někdo konexe nebo tip na lidi nebo firmu, která je mi schopná vyvážit klikovou hřídel pro dva válce + rotor alternátoru ( nejspíš vyvážit samotnou kliku a potom rotor nasazeny na klice ) - mám právě podezření na nevyvážený rotor.
Od tématu ještě dotaz - když je motor vybavený vyvažovákem - jak to je s vyvážením hřídele ( bude tomu vadit, nebude tomu vadit )
Všude po Brně po servisech dostávám kontakty ale tam mě řeknou, že dělají jenom čtyřválcové kliky ( tak nevím )
Díky
vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Nejdřív k několika tvým poznámkám. Klikovka čtyřválce se zalomením po 180° se vyvažuje samotná. V podstatě jde jenom o dovyvážení nerovnoměrně rozložených hmot opracovaného odlitku nebo výkovku. Velikost protizávaží na jednotlivých ramenech je daná konstruktérem, a pak technologií výroby, která je u odlitku či výkovku relativně nepřesná, ale u čtyřválce to zas až tak moc nevadí, protože nevyvážené momenty prvního řádu zde nejsou. Naopak tříválec musí mít momenty prvního řádu přesně vyvážené protizávažím na klikovce a proto jsou klikové hřídele nejmodernějších tříválců kompletně obrobené.
U twinu s klikami po 180° jsou nevyvážené momenty prvního řádu. V principu je motor vyvážený jako dva částečně vyvážené jednoválce (oba tyto jednoválce stejně) a a na vzniklé momenty prvního řádu se použijí vyvažovací hřídele, které se otáčejí obráceně proti klikovce. Na motorkách se pro jednoduchost používá jen jeden hřídel, takže ani tady není vyvážení 100%. Protizávaží vyvažovacího hřidele musí být podle následujícího obrázku.
Správná poloha vyvažovacího hřídele na GS je vidět v manuálu. Protože osa válců není kolmá k dělicí rovině karterů, tak v případě, že kliky budou natočené do osy válců, vyvažovací hřídel je proti karterům trošku pootočený. Odstraněním vyvažovacího hřídele se vyvážení motoru jenom zhorší.
Pokud je vyvažovací hřídel v jiné poloze, zkontroluj Woodruffovo pero a pružiny na spojce hřídele.
Naposledy editováno 02.09.2018 10:44:27
vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Rotor je relativně kompaktní kus hmoty a musel by chybět magnet, aby to vibrovalo.
Excentricitu samotného rotoru nepředpokládám, ale mohlo dojít k ohnutí krajního čepu klikovky. Házení čepu poznáš hodinkama, když dáš klikovku na podpěrky v místě ložisek. To by nebylo dobré, protože by to znamenalo i vychýlení čepu v místě ložiska a uložení by v provozu dlouho nevydrželo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |