paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa - problém evidenčka
EVIDENČKA

Naposledy editováno 06.01.2017 19:20:43

Jawa - problém evidenčka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2017 v 18:59 | Nahoru | #1
Přerážení výrobních čísel je běžnou praxí kriminálníků při legalizaci vozidle z trest. činnosti, kteří se podle zpráv z webu Policie ČR stahují z celé EU do ČR, které je prý pračkou špinavých aut.

V podobných případech - pokud se v tom chceš vrtat - musí se výrobní číslo vyrazit stejně velkými písmeny a stejnými fonty a na stejné místo, jako z výroby, pak je dobré dát rám ještě do "komaxitu", rám je prostě po renovaci a nikdo nic nepozná, ...štítek lze bez poškození sundat opatrným vymáčknutím nýtů z vnitřní strany hlavy řízení tak, že po opětovné montáži na jiný rám budou nepoškozeny...není pak dvod kupovat jiné zářící novotou....

Nevím o co na tom úřadu budeš žádat, vyražení výrobního čísla bez úředního povolení má za následek technickou nezpůsobilost motocyklu ( §37) . Motorku tedy podle zákona 56/2001 Sb., § 38 nelze provozovat na veřejných komunikacích....ale dál se v zákoně už nepíše co s tím. a protože se každý úřad musí striktně řídit zákonem, který na rozdíl od legislativy jiných EU států problematiku identifikátrů neřeší KOMPLEXNĚ, ale jen okrajově...neví nikdo, jak má úřad postupovat, když zákonná úprava postupu neexistuje a postupovat se musí jen a jen podle zákona...a tento stav u nás trvá asi 15 let...úřad ani nemůže sám od sebe ( z moci úřední) tuto motorku vymazat z evidence, a Ty jí sešrotovat nechceš...

Na Slovensku byl novelizován trestný zákon a za nedovolený zásah do VIN nebo do výrobního štítku jsou 3 roky vězení , případně 5 let, podle závažnosti. U nás za to kdysi / až do konce roku 2014/ byla v zákoně pokuta až do výše 50 milionlů Kč,. ale pochybuji že jí někdo někdy udělil, navíc při poslední novele zákona jí někdo z odborníků MDCR z pracovního týmu exminisra Stanjury z tohoto zákona vymazal...zřejmě jako první a zatím jediné konkrétní "opatření" proti zločinnosti a zločincům u nás...

Jsou jen 2 možnosti, takzvaná bezpečná identifikace motorky především rámu / dělá se to běžně u celých aut nebo motorek / pokud technik STK zjistí že na autě najednou není VIN, dělá to zpravidla výrobce, pokud jde o jawu tak u nás je to snad Jawa brodce a.s...teoreticky by stačilo kdyby Jawa napsala že je to origo rám ale že se zřejmě někdo pokusil nečitelné / zrezlé VIN / zrenovovat a dopadlo to tak jak to dopadlo, a že doporučují povolit ražbu náhradní technologií... pak by mohl úřad vydat písemné povolení k ražbě s tím, že by se tato zpackaná ražba znehodnotila přeražením křížky a vyrazila by se nová, pak by se to zapsalo do TP, stojí to 50,- Kč...
Samozřejmě Jawa Brodce si to bude účtovat i s DPH a za podobný cár papíru se dnes u výrobců platí i tisícikoruny...žijeme v kapitalismu...

Bohužel jsou i značky které už nemají v ČR zastoupení proto je nutné podobné "renovace" a klonování" provádět rozvážně a se znalostí faktů...

Druhá možnost je udělat to znovu a pořádně...buď použít jiný rám a vyrazit to pořádně, někým kdo tomu skutečně rozumí / jsou lidé co mají ficht - motokrámky a slušnou sbírku podbných rámů - kostřiček/ takže není problém zjistit podrobnosti...nebo tu zpackanou ražbu obrousit, rám opískovat, vyrazit tam kde to má být a tak jak to má být, dát do komaxitu, řádně upevnit štítek a tradá na STK...

Upozrňuji že STK mají Centrální Informační Systém, kde jsou uloženy protokoly...proto na kterékoliv jiné STK budou vědět, že byl problém s identifikátory motorky....Bylo by dobré napsat sem, co uvedl techik do protokolu...jednotlivé závady z evidenční kontroly se nevypisují ručně, ale tzv. výběrem z elektronického číselníku závad, kliknutím myši na číslo závady....a ten text se tam / do elektronického textu/ sám vloží, jde o doslovné formulace závady tak jak jsou obsaženy v příloze číslo 7 vyhlášky č. 302 o technických prohlídkách...pak se to jen vytiskne jako protokol......Výhodou je skutečnost, že text označující závadu je obecný a může znamenat jednak to, že VIN bylo poškozeno korozí, neúplné, nečitelné, nebo tam vůbec nebylo...při další prohlídce se každý technik na toto VIN zaměří...stačí pak přijít s nějakou legendou, že rám z motorky byl v práškové lakovně, s tím že bude hotový až za 14 dnů ale nový majitel to chtěl rychle přepsat proto bez vědomí starého majitele / bez méhop vědomí/ proto nastrojil vše na jakýsi jiný rím o kterém nic nevím , asi to měl doma v kůlně....a dopadlo to tak jak to dopadlo...

Menší problém by mohl nastat v situaci, kdyby technik STK psal ještě nějaký další text do části POZNÁMKY ... podrobně by poplsa v čem je problém . tedy že VIN bylo vyraženo jinak, na jiném místě jiným písmem atd, pak by to někdo mohl kontrolovat důkladněji....V každíém případě má STK foto takže stejně má podklady o tom co a v jakém stavu bylo přistaveno...Proto bych to řešil asi tak že bych vše hodil na toho hňupa s tím že jsem o tom nic nevěděl a origo rám s origo ražbou byl prostě v komaxitu...a teď je tady a je ok...

.

Naposledy editováno 05.01.2017 19:38:04

Jawa - problém evidenčka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2017 v 20:08 | Nahoru | #2
Na motocyklu Jawa 250 typ 353 se v letech 1956-1957 razilo číslo relativně často pod sedlem. Nikoliv na krku. Je kritizováno vlastně co? Špatný font? Špatně umístění - skládání číslic? Špatná velikost číslic? A nebo jen umístní toho čísla jako takového??? Pokud pouze to umíštění tak bych technika poslal do rici,....ale bohužel to bude muset řešit s Jawou. Lejstro od pana Krafta s potvrzením originality umístění - 500CZK

Zde jeden příklad z mnoha co mám doma.......







Naposledy editováno 05.01.2017 20:09:07

(reakce na) Jawa - problém evidenčka

Skvělá odpověď, děkuji! 6.1.2017 v 10:29 | Nahoru | #3

OnluCBR píše: Ve velkým tp je 1959 v malym 1960 byl to přelom.



příteli zajdeš na úřad a řekneš že si cheš vyrazit vin náhradní technologií, oni ti k tomu dají papír a pošlou tě do servisu který je oprávněn toto dělat, natříská ti tam číslo které ti na úřadě přidělí, zaplatíš zajdeš na úřad číslo vyraženo náhradní technologií a je to

nijak jinak to nepořežíš, protože vin máš na stk vyfocený se zápisem že je na kokot,

nikdo jiný už stím nic neudělá

jediný průser co hrozí že by na rámu někdo našel číslo které je úředně zrušeno autovrakovištěm,
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3899, 3900] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116972 Dnes v 09:55 skodovak
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist