globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komprese každé dvě otočky?
Ahoj! Narazil jsem trochu na problém u KLEčka co teď dělám. Měl jsem dojem že motor nemá moc kompresi, tak jsem chvíli laboroval a všiml jsem si, že motor sice má kompresi, ale pouze každou druhou otáčku klikové hřídele. To by bylo v pohodě, kdyby byl motor jednovál, ale když je to dvouvál, musí to být jinak, když je jakoby "jeden píst nahoře, druhý píst dole," nebo se pletu?

Tady je video, jak to vypadá:


Na netu jsem našel informaci o tom, že se jedná o možný projev poškozeného těsnění pod hlavou, takže to vypadá, že normální to není. Setkali jste se s tím někdo prosím?

Jinak kompresi bych změřil, ale nemám jak, manometr nemám. Jen jsem zjistil, že na otočení klikovkou je potřeba 13Nm, tam, kde dojde (kažedé dvě otočky) ke kompresi, je potřeba cca 20 - 21Nm, víc toho bez manometru asi nezjistím


Předem díky za jakoukoliv pomoc.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2017 v 18:12 | Nahoru | #1
Neznam tenhle motor, ale obyvykle tyhle radaky nemaj pravidelne rozlozeny pracovni doby - znamenalo by to ze jdou pisty spolu a motor by byl mechanicky nevyvazeny - musel by mit velkej vyvazovak. Takze z toceni rukou a odporu v klici tezko neco poznas, si vyndej svicku a kde je komprese poznas ikdyz to zkusis ucpat prstem. Kdyby motor nemel zadnou kompresi na jednom valci jak pises, pobezi na volnobeh na jeden...
Stejne tak za tim ze nema kompresi nemusi byt tesneni ale spousta jinych pricin - netesnici ventily, netesnici pisty....

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2017 v 19:17 | Nahoru | #2
co když jdou dvě pracovní doby po sobě? levý palí/půlotáčka dolů/ při této době jde pravý nahorua ztlačuje a pak zapálí/ tzn.,že jedna celá otáčka /360°/ je pracovní pro oba válce a druhá je výfuk a rozpínání /tedy takhle račnou bez tlaku. j.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 07:46 | Nahoru | #3

Ahoj,
nic proti, ale klika na tomhle motoru je pootočená po 180 stupních a tvůj motor se chová jako jednoválec.
Dle mého je jeden válec úplně bez komprese. Když sundáš ventilové víko a vše se chová jak má, tak bych hledal problém uvnitř válce.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 10:02 | Nahoru | #4
nema KLE automatickej dekompresor?

btw tesnenim pod hlavou ti komprese neutece. bud pres ventily - je to slyset ve vyfukovem kanalu, nebo pres pist...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 10:55 | Nahoru | #5
Tak to potom asi přestaň laborovat a sundej hlavu. Pokud jsi zkontroloval už vůle na ventilech, rozvody a motor při startování točí skoro naprázdno, nic víc nevymyslíš a musí dolu.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 16:33 | Nahoru | #6
Přesněěěě.
Jinak KLE dekompresor nemá, tak ho ani hledat nemusíš. Jsem stejného názoru, dle tvého videa tam něco není v pořádku a jinak než sundáním hlavy to nezjistíš a pak budeš prostě pokračovat dál. Je to minimální tah a dozvíš se celkem dost v jakém stavu motor je. Maximálně bych pak sundal ještě vanu a podíval se zespodu, popřípadě trošku prohlédl olej co jsi vypustil. Pokud s tím chceš jezdit dál, tak máš ještě hodně času do jara a pak budeš vědět jak na tom jsi.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 21:06 | Nahoru | #7
Promiňte ale, někdo si to prostě rád opraví, nebo aspoň zkontroluje. Těsnění ho stojí třeba kolem 700,-. Zabroušení ventilů 0,- (pokud to půjde). Gufera do 1000,- a těsnění víka dá se sehnat kolem 600,-. Pístní kroužky asi 3000,- (dali by se levněji) a rozvoďák 1000,-. Celkem tedy 6300,-, ale bude mít na dlouho klid. Já třeba teď, abych si udělal servis, tak dám 10 000,- a skoro nic nevyměním .... když prostě chceš, tak si klidně sáhneš hluboko do kapsy. Co třeba ostrý motard? Myslím, že se to nedá srovnat. Sice požitek z jízdy je jinde, ale tohle má každý jinak, takže bych za tohle nikdy neodsuzoval, ale spíše podporoval. Radši si pak koupím motorku, kdo jí servisoval a něco s ní najel, než sešitý vrak.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2017 v 13:26 | Nahoru | #8
Ve válci bylo dost jemného bordelu - buď odrbaná rez, nebo uvolněný karbon, ale válec vypadá v pořádku, zítra ho mohu vyfotit. Zatím to nevypadá na nějakou hrůzu, snad bude trocha poctivé údržby stačit. Jen nevím co s těmi kroužky, jen kroužky jsou tady přes 3 tisíce, takže moc se mi do toho nechce, ale pokud to bude nutné, samozřejmě je koupím. Jde nějak otestovat těsnost? Třeba až bude válec sundaný, vložit do něj píst, zvrchu nalít olej a zjistit jestli protéká, nebo něco na ten způsob? Prostě jak ověřit jestli těsní, nebo jestli to vyměnit?

Keď som sa ešte za čias Škodoviek 100-130, žigulákov, poľských Fiatov a Moskvičov hrabal v ich motoroch tak sa tesnosť krúžkov vo valci kontrolovala tak, že sa do valcov po zhodení hlavy nalial petrolej a čakalo sa ako rýchlo pretečie /potom sa samozrejme musel vymeniť olej ale ten budeš dávať nový aj tak/ ak si dobre pamätám tak na dobrom motore tam vydržal aj do druhého dňa. Porovnávať kompresiu na 2T a 4T mi príde ako vtákovina.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2017 v 22:09 | Nahoru | #9
Na tvůj dotaz jistě přijdou zcela protichůdné odpovědi. Z mé zkušenosti nevytahuj písty z válců, pokud to není nezbytné. Nebudou si potom muset sedat = přizpůsobovat = opotřebovávat.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2017 v 22:57 | Nahoru | #10
Nech je tam a res ventili
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist