paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Zdravím,

renovuju si MZetu a řeším 300ccm válec. Tento válec lze bez úprav namontovat na 251 motor. Výkon by se měl zvětšit cca z 15.4kw na 17kw (stejné trysky v karburátoru). Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?

---------------------

Motivace:

Honda CRF 250cc má 22Nm/7000ot./min a 17kw. Průměrnou spotřebu uživatelé udávají 3.5l.
Suchou hmotnost má 143kg

MZ ETZ 251 má 27.4Nm/5500ot./min a 15.5kw (17kw s 300ccm válcem). Podle příručky spotřeba 3.5l..5l a ta půjde ještě zlepšit s BING 84 karbcem a něco máličko určitě udělá i VAPE. Suchá hmotnost jen 125kg!!!

---------------------

Žádám místní diskutující, kteří nemají nic kloudného k věci nebo tomu nerozumí, aby mi NESPAMOVALI vlákno. DĚKUJI za pochopení.

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2015 v 21:46 | Nahoru | #1
Tady se zase některým bude dneska dobře spát, jak to mladýmu natřeli. Btw, JurassMo: rovněž nechápu, proč to skrýváš, když to navíc lze stejně přečíst?

K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.

Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.

Naposledy editováno 25.01.2015 21:53:29

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2015 v 22:09 | Nahoru | #2
Podle příručky spotřeba 3.5l..5l

Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?

Výše jen citace původního dotazu pro potrefené husy. Myslím, že se ptal jasně. A sám pětilitrovou spotřebu zmiňuje.

K tomu VAPE - jde o generátor s permanentními magnety bez buzení, takže jeho odpor se se změnou zatížení nemění, narozdíl od buzenýho altíku, který zatěžuje podle toho, kolik odebírá. VAPE zatěžuje furt na max a přebytek mění na teplo. Odtud tedy úsporu nečekej. Jestli máš na motorce funkční německej altík a elektronickou EBZA, tak bych ani za VAPE neutrácel.

Naposledy editováno 25.01.2015 22:10:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 8 26.2.2022 v 17:47 2stroke
MZ 251 MZ ETZ 251 Petan69 7 7.2.2022 v 08:54 Petan69
MZ 251 ETZ-majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 3 2.4.2021 v 18:26 Boss.trx850


TOPlist