globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Supermoto slide
6.11.2014 v 10:40
Zdar moc rád bych se na svém motardu naučil supermoto slide ale nevím jak se to dělá nemůžemi někdo poradit? :/

příklad: ....luc1

Edit. Myslím slide přez brzdu při nájezdu do zatáčky.

Naposledy editováno 06.11.2014 13:27:00

2 reakcí na tento příspěvek Supermoto slide

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 11:15 | Nahoru | #1
No, sice už je to pár pátků co jsem takto sem tam projížděl zatáčky, ale pamatuju si, že to přišlo docela samo bez mého přání... První dojem FUJ-padám, druhý dojem JUJ-paráda...

Popsal bych to asi takto: najet do zatáčecího manévru a než zatočíš, tak zlomíš (sklopíš) motorku do zatáčky a současně přidáš plyn... v momentu, kdy se dostane zadní kolo do podkluzového smyku (uklouzne na hraně-ujíždí ven ze zatáčky a současně se zadní kolo protáčí), dáš řídítkama "kontra" a pak plynem a řídítkama reguluješ sklon a délku řízeného smyku.

Pro lepší levo-pravou orientaci si představ toto:

Zatáčka doleva, nachystáš se, podřadíš o kvalt níž, sklopíš motorku doleva, zároveň přidáš plyn, zadní kolo se protáčí a ujíždí ti pod zadkem doprava, současně dáš "kontra" t.j. zatočíš řídítka lehce doprava a pak už jen plynem a řídítkama reguluješ ten sklon a délku smyku... Čím víc plynu, tím víc kolo ujíždí, když plyn zaklapneš, motorka se postaví do normální polohy...

Bacha, připrav se na pády, takže ochranné pomůcky s sebou (nemyslím kondom )...

Dlužno dodat, že k tomu musíš mít vhodné gumy, povrch (já měl drapák a hladký asfalt) a taky dostatečný výkon. Absolvoval jsem to na ostré KTM 2T 300 ccm a šlo to skoro samo...

Zkušení motarďáci mi to možná strhají, ale já si to pamatuju takhle...

Edit:
jo a šlo to i na gumách MITAS E 07, ale pořád to bylo o tom výkonu...

Naposledy editováno 06.11.2014 11:55:55

1 reakcí na tento příspěvek Supermoto slide

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 11:15 | Nahoru | #2
Ahoj, přesně jak píše KubaLC8.
Začal jsem jezdit letos na jaře a taky furt hledal "jak na to" a podobné (nejčastější) rady mě pěkně sr**y Ale je to bohužel pravda.
Já se to (trošičku, zdaleka né jak na tom videu) naučil na okruhu - bezpečí že ti tam nic nevletí, neustále se snažit projet zatáčku rychleji a brzdit co nejpozději. No a ten zadek tak nějak začal lítat sám...

Ideálně najít nějaký bezpečný plac mimo silnic/provoz, vyznačit si zatáčku a furt do ní najíždět. Při tom zkoušej pořád zrychlovat (respektive brzdit později a později) a ono to přijde samo.
Obecně prostě přilítneš k zatáčce, jdeš ostře na přední brzdu a dáš kvalt dolů. Pořád jsi na brzdě, začneš zatáčet a trošku pustíš spojku (jenom tak, aby ti plynule klouzalo zadní kolo; pokud ji pustíš úplně, tak začne zadek skákat).

Edit:
To co píše BorekS je slide na výjezdu (tuším akcelerační), to co píšu já je slide při nájezdu (brždění)

Naposledy editováno 06.11.2014 11:20:27

Supermoto slide

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2014 v 20:05 | Nahoru | #3
Zdarec, musíš to prostě zkoušet furt a furt a furt..
Já to dělal na Hornetu takto: rozhulit to, zamáčknout předek (nadlehćí se zadek), jemně šlápnout na zadní brdu, zadek se utrhne, pustit přední.. Do toho všeho pomoc maśině tělem ji jakoby podkopnout a tradá..
Pak už to umíš na všem
Na motardu by to mello jít snadněji
Edit: foto


Naposledy editováno 06.11.2014 20:09:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supermoto slide

Skvělá odpověď, děkuji! 7.11.2014 v 08:15 | Nahoru | #4

BorekS píše: Podívej se na jezdce č. 9 v sekundě 0,37 máš pocit že brzdí zadní kolo?



Určitě se tu nechci s nikým dohadovat, ale Honza má pravdu. V tom videu se zadní kolo opravdu otáčí pomaleji (brzdí ho kvalt přes spojku), než to přední. Klidně si to zpomal a podívej se, jak je napnutý řetěz. Kdyby v tu chvíli přidával, nemohla by být prověšená jeho horní část. Pokud nejezdíš vyloženě "show", co sem dal Hus, tak je vždycky nástřel do zatáčky tak, že zadní má menší otáčky, než přední. To, co předvádí borec v čase 0,37 je už hodně agresivní styl jízdy, kdy jde tak prudce na brzdy, že mu k tomu slide stačí už jen to, že podřadil a pozvolna pouští spojku a na zadní brzdu už šahat nemusí. To jsou ale věci, které jde jezdit jen na okruhu, na silnici by si to určitě netroufnul ani on. Většina jezdců to jezdí tak, jak už tu bylo řečeno, přes brzdu, protože tam není potřeba tak agresivně brzdit.

Jinak powerslide na silnici jde, ale to už je hodně za hranou rozumné jízdy i pro pacienty, kteří jezdí na motardech. Mně se to podařilo jen párkrát na okruhu a párkrát na Strahově, když jsem to trénoval na volné ploše, než jsem z toho za jízdy vystoupil do kotrmelce : ). Ten slide při nájezdu do zatáčky je relativně hodně snadně korigovatelný, pokud teda nelítáš úhly co borci ve videu, ale ten powerslide na výjezdu je tak 50/50, spíš 30/70 že to zahodíš. Z powerslide mám bohužel jen jednu fotku, kde je vidět i namalovaná čára na asfaltu. Ovšem to bylo ještě na silničních gumách. Na slickách jsem se nikdy ani nepřiblížil tomu, že bych to utrhnul. Jinak na MZ je naprosto nereálné, abys provedl něco jako powerslide na výjezdu ze zatáčky. Samozřejmě na silničních gumách a na asfaltu.

StillFlyingMust> Určitě se nenech odradit. Klasický slide při nájezdu do zatáčky se dá určitě zvládnout i na MZ, jen to chce trénovat. Samozřejmě na půllitrovém 4T to jde daleko snadněji, protože víc brzdí motorem, ale aspoň ten základní grif v klidu chytneš. Hlavně si to chce najít vhodný plac. Jen tak při vyjížďce ti strach nedovolí to tam pořádně pustit a moc se toho nenaučíš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist