globalmoto_kveten





Téma: Aké cestovné enduro 1000 ccm + vybrať ?
7.8.2014 v 10:17
Ahojte

Nastal čas, zmeniť motorku. Hľadám nejaké "staršie" jazdené cestovné Enduro. Skúsim popísať účel využitia:

- motorku budem osedlávať ja + ladvinka. Ja 190 cm a niečo nad 110 kg, polovička je vyššia, tj cca 180 cm.
- motorka bude na občasné dochádzanie do práce (cca 60 km ráno tam, cca 60 km ráno späť). Občas po normálnych cestách, občas pri časovej tiesni aj po diaľnici.
- okrem toho obľubujem moto turistiku, tj víkendové akcie po SK,CZ a okolí, 2-3x ročne nejaké Chorvátsko + 1x ročne nejaká väčšia turistika (nie nejaké peklo až do Turecka či Ruska, skorej čierna hora, albánsko, grécko, možno nejaké taliansko atď)
- z toho vyplíva ,že motorku budem chcieť mať "full" dovybavenú ak sa to dá tak nazvať = padáky, hlavný stojan, 3x kufor, vyššie plexi s deflektorom, vyhrievané hefty, kryty na rajdy, klin pod motorom, 12V zasuvka možno gelova sedačka ...

Z vyššie popísaných dôvodov hľadám preto niečo 1000 ccm plus a niečo "pohodlnejšie". Motorku nechcem do terénu, sem tam možno po nejakej poľnej ceste prebehneme, ale žiadny terén ani bláznenie sa v ňom. Tj cestovanie "vyslovene" po asfalte.

Zároveň nepotrebujem ani nejaké zvláštne športové vyžitie, časi keď som slintal za superšportami, ma už dávno prešli.

A hlavne by som bol rád, aby to bolo bez problémov servisovateľné a čo najviac bezproblémové moto.

Z dostupných zdrojov, čo som kde naštudoval, videl atď, my vyšli do môjho finančného rozpočtu zhruba 3 modely.

Honda XL 1000 Varadero
Suzuki DL 1000 V Strom (resp. Kawasaki KLV 1000)
Aprilia ETV 1000 Caponord

Ak by som si to mal sám zhodnotiť, najviac sa mi páči Aprilia, avšak obávam sa práve tej servisovateľnosti. Je jasné, že spotrebné veci ako olej, filtre, brzdy či reťaz nebudú problémom, jedná sa skorej o to ostatné. Počul som o odhcádzajúcich relé, cievkach, palivových spojkách a čo je horšie, videl som už nejaké prípady uloemných hlinníkových držiakov zadnej sedačky.

Honda - o nej sa dočítam, že je to "nudný" overený stroj, s perfektným motorom. Tu vystáva otázka, či pozerať po modeloch do roku 2003 alebo po roku 2003. Ak som to správne pochopil, do 2003 mali karburátor, následne mali priame vstrekovanie ? Ako je to u nej zo servisom ?

Suzuki (resp. KAWASAKI) - tu je počuť samú chválu na DL 650 tku, ale o 1000 cke sa hovorí, že nebola až tak vydarená. Nejak má táto motorka oslovila najmenej, hlavne ak viem, že by som chcel už nový model ktorý bol myslím od roku 2004 alebo 2005 tak sa mi zdá že majitelia nevedia, čo od dobroty za to pýtať ...

Čo by ste s tohoto vybrali Vy, aký ročník a prečo ?

Za akýkoľvek konštruktívny názor vopred ďakujem.

Aké cestovné enduro 1000 ccm + vybrať ?

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2014 v 12:18 | Nahoru | #1
Tak dle mého názoru z těchto tří motorek není žádná vyloženě špatná. Každá má ale své plusy a mínusy.

Aprilia: se prostě musíš zamilovat. Jak zaznělo, je u ní trochu svérázná elektrika, ale rozhodně to není něco co by se nějak sériově sralo. Samozřejmě má poněkud "jiný" design, kdy zejména přístrojová deska leckomu nesedne. Ale jinak je to ze všech těch tří nejzábavnější motorka, s nejlepším podvozkem, s nejlepším motorem, kolama na drátech a samozřejmě s dobrou cenou. Jediné co se na nich hromadně sralo jsou hadicové spojky, ale v dnešní době je stejnak mají už všechny vyměněné, tak se není čeho bát. A kdyby náhodou ještě vyměněné nebyly, tak je to otázka pár euro. Velmi zřídka se dá koupit i speciální edice RAID, která je zejména podvozkově ještě lepší a i vyšší. Teď zrovna je v ČR jeden kus na prodej

Honda: sázka na jistotu. Že je těžší je zcela irelevantní. Je skvěle ovladatelná a má famózní ochranu proti větru. Podvozek je předu nenastavitelný a vzadu jen předpětí a útlum. Takže takové ehm nic moc. Ale z výroby sám o sobě funguje dobře. Každopádně rozhodně vybírat stříkačkový model od roku 2003 nahoru, kde je veliká spousta změn k lepšímu. Vyšel tady na Motorkářích o ní dobrý článek
Jízdně to je ovšem koncentrákovaná nuda. Žádná zábava ani emoce.

Suzuki: Na ní je vidět už od prvního pohledu že to je rozpočtové cenduro. Ano, leckto tvrdí že je skvělá už jen proto, že 2x vyhrála Alpen Masters (650ccm), ale v reálu to nic neznamená. Podprůměrný podvozek, nic moc brzdy, ale velmi dobré cestovní ambice a skvělá ochrana proti větru. A velmi široká nabídka doplňků, takže je ji čím dovybavit, když budeš chtít. Dobrej a zábavnej motor, ten fakt neomrzí.

Všechny 3 motorky jezdí cca za 6,2-6,5 litru bez rozdílu.

Já bych volil mezi Aprilií a Hondou .... Aprilii

Jiné alternativy za 4000€ moc nemáš.

Naposledy editováno 07.08.2014 12:23:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist