Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
[Jestli ne a dolil jsi tam ten litr a půl, tak to vylej a znova nalij kolik tam patří (nastartovat s takhle přelitým olejem teda nevím nevím :))]
Klepání by s tím potom teoreticky mohlo být spojené (se špatným mazáním). Nicméně kolem 50ti tisíc je většina motorek, co jsem tak čítával docela zralá na rozvody, napínáky... (Z tama taky může nějaké řachání jít, otázka je té teloty atd.)
2 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Klepání je snad jen rozvoďák, vypadávací rychlost určitě není spojka, línější na rozjezdu je též spíš vyběhaný motor než něco jiné. Hoď ji do servisu, minimálně rozvoďák se dá poznat když se jen zhodí víko ventilů, na vačkách se podívat jestli to tou jízdou na sucho bylo přidřené hodně nebo ještě víc, a pak zvážit opravy dál.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru
Kontrolka tlaku je tam dobrá leda tak na indikaci zastavení motoru za jízdy (třeba při řazení), jak za jízdy problikne, je už pozdě - při nejmenším už budou v háji vačky. Proto je třeba pořád udržovat hladinu na maximální hodnotě a kontrolovat před každou vyjížďkou a radši i na zastávkách (počkat 10 minut, než olej steče).
Jestli byl motor opravdu na suchu, tak se modli. Ale přidřená klika by nepravidelně kovově klepala, pravidelné klepání udělají ventily, i když tady nejsou vahadla, vačky zabírají přímo do zdvihátek. Nedá se ovšem vyloučit, jestli se podložky chodem na sucho nevydřely.
Šponovák a řetěz bys měl zkontrolovat každopádně, ale jestli bude řetěz na výměnu, tak nezávidím - vede prostředkem motoru, takže jeho výměna není zrovna hračkou.
(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru
V nejhorším případě se motor může "hryznout", "zadrbnout", kdy se zadřením během vteřiny zastaví (zadní kolo půjde do smyku). Tehdy se zadře na tvrdo a je zralý na kompletní repasi. Takové "tvrdé kousnutí" se stane spíše u dvoutaktu (kor při prudkém ubrání plynu ve vysokých oáčkách - to bývá pro dvoudobý motor smrtelné), nicméně ani u čtyřtaktu to nejde vyloučit.
Každopádně, pokud se v opravách motoru nevyznáš, tak po takovémto incidentu zavez motorku na dílnu co nejdřív.
Jinak, jak píšeš o té "rýze v liště", tak nejspíš máš na mysli vodicí lištu, přes kterou šponovák napíná řetěz. Pokud je vydřená, tak každopádně vyměnit, když už se musí měnit šponovák a při tom už bude lepší vyměnit i řetěz. Důvod pro půlení motoru jest ten, že řetěz vede nešikovně prostředkem motoru, takže máš dvě možnosti - buď sundat válce, motor rozpůlit a řetěz navléct přes píst a kraj kliky, nebo v lepším případě řetěz rozpojit, navléct a znovu snýtovat. Ovšem snýtování pochopitelně musí být provedeno kvalitně, jelikož přetržení řetězu má za následek zničení ventilů, hlavy, pístů a leckdy i válců (tzv. "potkání motoru") , což je sakra drahá oprava.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 9 | Dnes v 10:22 ViraxRider |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |