globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda na sucho a klapání z motoru
Předem bych chtěl poděkovat všem za odpovědi. Dneska jsem byl na delší projížďce (cca 300km) a po příjezdu jsem kontroloval olej a bylo uplně sucho(přibližne před 1000km jsem kontroloval a bylo vše ok). Kontrolka nesvítila, ale na rysce nebylo nic vidět. Olej+ filtr jsem měnil před 2000km, takže mi je divný kam to všechno zmizelo. Musim se přiznat, že jsem zkoušel dneska na dálnici kolik to jede max, takže sem jí chvíli držel v maximu. Dolil jsem přibližně 1.5l oleje. Chtěl bych se zeptat jestli s tim může souviset pravidelné klapání z motoru po nastartování za studena? Když se motor ohřeje tak to utichne. Potom další problém co jsem objevil je, že mi při vysokých otáčkách a rychlém řazení občas vypadne rychlost, ale ihned sama zaskočí( zatim se mi to stalo asi 3x) nejvíc ten problém se spojkou je znát při rozjíždění , motorka má slabší rozjezd než tomu bylo cca pul roku zpět. Jenom bych chtěl říct, že po zadnim nejezdim ani to nezkoušim a gumovačky taky ne. Neni to žádnej starej křáp, r.v. 2007 a momentálně najeto 50 000km.

Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 01:21 | Nahoru | #1
Né, že bych z tebe chtěl dělat vola, ale nechal jsi to trošku odstát než jsi tu hladinu kontrolova, žejo ? :) (počkal, až rozstříkaný steče do vany).
[Jestli ne a dolil jsi tam ten litr a půl, tak to vylej a znova nalij kolik tam patří (nastartovat s takhle přelitým olejem teda nevím nevím :))]

Klepání by s tím potom teoreticky mohlo být spojené (se špatným mazáním). Nicméně kolem 50ti tisíc je většina motorek, co jsem tak čítával docela zralá na rozvody, napínáky... (Z tama taky může nějaké řachání jít, otázka je té teloty atd.)

2 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 10:54 | Nahoru | #2
Naposled jsi kontroloval před tisíc km? Čili ten litr a půl zmizel někde v průběhu 1000km - to naprosto není problém takováhle spotřeba na GS, aniž by sis všiml. Třeba častěji kontrolovat. jak začne mizet tak pak už to jde rychle. A ta kontrolka se fakt rozsvítí až když máš prázdno uplně, je jen na tlak. Nelze se na ni spolehnout.

Klepání je snad jen rozvoďák, vypadávací rychlost určitě není spojka, línější na rozjezdu je též spíš vyběhaný motor než něco jiné. Hoď ji do servisu, minimálně rozvoďák se dá poznat když se jen zhodí víko ventilů, na vačkách se podívat jestli to tou jízdou na sucho bylo přidřené hodně nebo ještě víc, a pak zvážit opravy dál.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 11:11 | Nahoru | #3
dj_hroch> uz jsem mu to psal: vzduchac, horko, tezka ruka na plynu = pri delsi vyjizdce kontrolovat pri kazde cigarpauze - vlastni zkusenost!

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 13:18 | Nahoru | #4
Zrovna tento motor je ohledně mazání dost zrádný. Pokud je v dobrém stavu, tak olej skoro neubývá, ale jak pojedeš stylem palba-kudla-brzda-plyn , tak začne žrát olej jako nezavřený a je to u něj normální.
Kontrolka tlaku je tam dobrá leda tak na indikaci zastavení motoru za jízdy (třeba při řazení), jak za jízdy problikne, je už pozdě - při nejmenším už budou v háji vačky. Proto je třeba pořád udržovat hladinu na maximální hodnotě a kontrolovat před každou vyjížďkou a radši i na zastávkách (počkat 10 minut, než olej steče).
Jestli byl motor opravdu na suchu, tak se modli. Ale přidřená klika by nepravidelně kovově klepala, pravidelné klepání udělají ventily, i když tady nejsou vahadla, vačky zabírají přímo do zdvihátek. Nedá se ovšem vyloučit, jestli se podložky chodem na sucho nevydřely.
Šponovák a řetěz bys měl zkontrolovat každopádně, ale jestli bude řetěz na výměnu, tak nezávidím - vede prostředkem motoru, takže jeho výměna není zrovna hračkou.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 14:49 | Nahoru | #5
Stefix> Jak poznat zadírající se motor, to nejde popsat jednoznačně. Může v něm zaskřípět, klepat, každopádně, pokud se začíná přidírat při nedostatku oleje, začne ztrácet výkon, může i vibrovat a pokud zjistíš, že třeba při přidání plynu už jede jen jakoby na půl plynu, dost pravděpodobně se po vymáčknutí spojky zastaví a už jej neroztočíš (při puštění spojky zablokuješ kolo). Pak se po vychladnutí uvolní a třeba půjde i natočit, ale bude v něm "mlátit" a bude to drahá oprava (jelikož dost pravděpodobně bude průser na klice).
V nejhorším případě se motor může "hryznout", "zadrbnout", kdy se zadřením během vteřiny zastaví (zadní kolo půjde do smyku). Tehdy se zadře na tvrdo a je zralý na kompletní repasi. Takové "tvrdé kousnutí" se stane spíše u dvoutaktu (kor při prudkém ubrání plynu ve vysokých oáčkách - to bývá pro dvoudobý motor smrtelné), nicméně ani u čtyřtaktu to nejde vyloučit.

Každopádně, pokud se v opravách motoru nevyznáš, tak po takovémto incidentu zavez motorku na dílnu co nejdřív.

Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 24.5.2013 v 00:41 | Nahoru | #6
Hodně se tam projeví náklady na práci... řešil jsem před časem lehce přidřený motor XV535, navíc s vadnou volnoběžkou a náklady na dílně - výměna volnoběžky, změření kompresních tlaků, pak demontáž motoru, rozborka, přehonování válců, výměna kroužků, přetěsnění, sborka, seřízení ventilů, svíčky, olej, montáž motoru do rámu... a bylo to na 20000,- jen to hvízdlo.

Jinak, jak píšeš o té "rýze v liště", tak nejspíš máš na mysli vodicí lištu, přes kterou šponovák napíná řetěz. Pokud je vydřená, tak každopádně vyměnit, když už se musí měnit šponovák a při tom už bude lepší vyměnit i řetěz. Důvod pro půlení motoru jest ten, že řetěz vede nešikovně prostředkem motoru, takže máš dvě možnosti - buď sundat válce, motor rozpůlit a řetěz navléct přes píst a kraj kliky, nebo v lepším případě řetěz rozpojit, navléct a znovu snýtovat. Ovšem snýtování pochopitelně musí být provedeno kvalitně, jelikož přetržení řetězu má za následek zničení ventilů, hlavy, pístů a leckdy i válců (tzv. "potkání motoru") , což je sakra drahá oprava.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 9 Dnes v 10:22 ViraxRider
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist