paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Problém s nastartováním
Ahoj Chlapi
Včéra jsem koupil Vnko 900 custom byla v teple v krámě chytla na poprvé když jsem ji přivezl na přívěsu domů cca 200km tak jsem ji už nenatočil myslel jsem si že je to tím že je skoro suchá nádrž tak jsem ji dnes dotankoval do plné s pocitem dobře odvedené práce a holka stále protestuje v garáži netopím takže je tam kolem 4 stupňů celsia...bezín tam jde celá garáž je cítit vypadá to jako by z ničeho nic neházeli svíčky jiskru...Než začnu odstrojovat motorku abych se juknul na svíčky tak se radši zeptám odborníku aby to nebyla nějaká drobnůstka.

Uzavřeno 14.04.2013 v 11:39 uživatelem Machy84

Otevřeno 15.04.2013 v 21:51 uživatelem Machy84

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 22:03 | Nahoru | #1
Když vve větším teple chytne, tak by mohl být problém se sytičem. A motor se protáčí úplně "na mrtvo", nebo má alespoň tendeci chytnout, občas blafne?

Demontáži svíček se stejně nevyhneš, možná budou ulité a pokud jsou to NGK, můžeš je rovnou vyhodit - "uchlastání" zpravidla nepřežijí. Zda mají jiskru, poznáš tak, že svíčku nasazenou ve fajfce položíš šestihranem na válec, protočíš motor starterem a uvidíš, zda přitom budou jiskry padat. Pozor všek na to, že svíčka může mít jiskru ve vzduchu, ale uvnitř, ve stlačené směsi, již ne. Trochu se to dá poznat dle barvy jiskry - musí být modrá, fialová, přípustná je i trochu do zelena. Pokud je jiskra spíše červená, je to špatně a uvnitř válce s velkou pravděpodobností svíčka jiskru nedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 22:36 | Nahoru | #2
Machy84> Spíš svíčky rovnou vyndat, nechat motor "větrat", i párkrát bez svíček protočit starterem. Svíčky osušit a klidně i "vypálit" nad plynovým hořákem nebo horkovzduškou. Klidně je pak můžeš rychle namontovat ještě teplé (ne rozpálené), narazit fajfky a zkusit zastartovat napřed bez sytiče a když nechytne, tak sytič pomalu přidat.

A koukni, co je tam za svíčky a jak už jsme zmínil, pokud budou NGK, tak je rovnou zahoď a dej nové. Jsou pověstné špatnou kvalitou izolátoru, na kterém se při ulití povrchovými výboji vypálí "cestičky", po kterých potom jiskry "utíkají" i po vypálení, takže svíčka jest na odpis. U svíček Denso nevím zatím o nikom, kdo by s nimi takové problémy měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 23:40 | Nahoru | #3
Machy84> Tak to nezávidím, jestli musíš rozebrat půl motorky kvůli párminutové záležitosti ... zlatá klasika s karbcem. V případě stříkačky by při nejhorším mohlo být vadné čidlo teploty, v důsledku čehož může být směs pro studený motor chudá. Přidávání plynu u stříkačky je při studeném startu zbytečné, pokud je tato dobře seřízena. Ještě záleží na tom, zda je v tělese klapek i obtokový kanál s elektricky ovládaným plunžrem, který ovládá průtok vzduchu pro volnoběh (při zavřených klapkách). Pokud tam není, záleží jen na poloze klapek při volnoběžném dorazu a pak při chybném seřízení to může dělat brikule.

Každopádně zkus počkat do druhého dne, nabít baterku a pak strtovat prvně bez plynu a když nebude chtít chytit, tak pomalu mírně přidávat, jestli to s motorem něco udělá. Jinak svíčky ven, vypálit, motor vyvětrat a nebo raději svíčky vyměnit.

A jestli na netu nacházíš pro tento typ jen svíčky NGK, tak toho bych se nebál - v každých slušných autodílech mají srovnávací tabulky (nebo cosi na ten způsob), dle kterých snad dokážou najít vhodný ekvivalent od jiného výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 23:54 | Nahoru | #4
Týý jo, VN900 Custom jsem vlastnil něco přes rok, na svíčky jsem ani nemrknul (při koupi 3600km, při prodeji 9500 km). Neměl jsem žádnej problém se startama, ani s ničím obdobným. Jinak podle serv. manuálu jsou tam z výroby NGK CPR7EA-9. Kdybych Ti mohl nějak pomoct, pošlu Ti serv. manuál. Ale asi to Tvůj problém nevyřeší ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:08 | Nahoru | #5
Machy84> Já mám taky pouze anglickej. Mě to výrazný problémy nedělá. Pokud bys ho chtěl, napiš mi do PM svůj mail a já Ti ho pošlu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:08 | Nahoru | #6
Machy84> U stříkačky dost pravděpodobně bude čerpadlo na přírubě namontované zespodu na nádrž, takže klasický kohout tam není. Nejsnazší by asi bylo benzin odsát hadicí, ale pozor, ať si nelokneš - moc bezpečné to není. Mám na tohle doma šikovnou "pumpu na hadici" - plastový "měch-balonek" s jednosměrnými ventily ("zpětňáky"), který má na výstupu krátký a na vstupu dlouhý (cca metr) kus hadice (celé je to odlitek z průhledného měkkého plastu). Mačkáním balonku se tak dá kapalina pumpovat a když dáš balonek výškově pod nádrž, stačí jen párkrát máčknout, aby se benzin přehoupl přes úvrať a pak už teče sám (princip spojitých nádob).
Snad je to z popisu jasné, oč jde - strejda Google jest v případě klíčových slov, která mne napadají, zcela bezradný.

E: Tak je to něco na tento způsob , akorát že laciný supermarketový verk, ne pořádný z gumy a s kovovými nátrubky.

Naposledy editováno 31.03.2013 00:12:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:29 | Nahoru | #7
Machy84> Tak to holt dopadá, když konstruktér nemyslí na opraváře a rozhodně se to nestává jen v motocyklové branži. Zlatá XV535, tam se (s vyjímkou výfukového ventilu zadního válce) v pohodě dostnaneš ke všemu. Pokud jde o svíčky, tak jen sundáš ty chromované kryty na hlavách a jseš u nich a nic rozebírat nemusíš.

Ale možná to ani nebudeš muset rozebírat - jestli se snadno dostaneš ke konektoru na vstřiku, tak jej odpoj (aby vstřik nedával benzin) a při plně otevřeném plynu párkrát protoč motor starterem - leckdy takové provětrání stačí. Ale pozor na to, aby ECU odpojení vstřiku nevyhodnotila jako chybu, která pak zůstane v paměti a stále Tě bude otravovat kontrolka FI - záleží na tom, jak je ECU konstruovaná. To by spíš věděl někdo, kdo tu motorku má.

Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:33 | Nahoru | #8
Možná to s tim nebude souviset - letos v únoru jsem koupil velkýho skútra Piaggio X9 500 Evolution. Od října stál, naposled natankovanej mohl být někdy v žáří nebo srpnu, možná i v červenci 2012. V prodejně (téměř pokojová teplota) normálně chytil a běžel. Když jsem ho přivezl domu, bylo lehce pod nulou, po dvou dnech (pořád pod nulou) jsem se ho snažil nastartovat. A nešel a nešel. Točil jako blbej, svíčka házela jiskru jak o život a motor ne a ne chytit. Nakonec jsem ho klukům přivezl zpátky. Za hodinu mi volali, že normálně běží a že byl blbej benzín. Nechtěl jsem tomu věřit, ale když jsem přijel (starej benzín vyčerpali a nalili čerstvej), skútr chytal na první otočení startérem (je to taky stříkačka). Od tý doby chytá na první otočení startérem i v mrazech (najel jsem s nim na několikrát asi 300 km). Když mi ukázali jakej benzín z něj vylili, byla to hnědá voda a když jsem si čuchnul, po benzínu to nemělo ani náznak.

Stejnej problém jsem měl loni na jaře se Stadionem S11 (to samozřejmě stříkačka neni ). Nechtěl chytat, přitom všechno v pořádku. Teda až na benzín - vylil jsem z něj hnědou vodu, takovou divně zatuchlou - taky tam byla nějakou (mě neznámou) dobu. Nalil jsem čerstvej natural s olejem a staďák šlapal jako švýcary.

Edit: Kupodivu jsem před pár dny našlápnul Simsona skútra, po téměř roce nečinnosti, benzín je v něm asi 2 roky, smrdí stejně tako tamty "hnědý vody" a Simál šel na první cvrnknutí. Sice chytil a běží, ale smrad je to neskutečnej ...

Naposledy editováno 31.03.2013 00:39:16

3 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 11:06 | Nahoru | #9
Možná by Ti mohl poradit jiný VN-kář

Takže : svíčky vyndáš bez demontáže čehokoliv. Za fajfky musíš někdy dost zabrat-jsou dlouhé. Sáhni do sady nářadí pod sedlem,je tam speciální klíč na svíčky s kloubem
Dále svíčky by měli mít odtrh 0,8-0,9 mm.

Určitě jsi to uchlastal ! je to stříkačka a na plyn před startem ani při něm nasahej
Po otočení klíčku slyšíš bzučení paliv.čerpadla a nastavení škrtící klapky - pak startuj.
Pro úplnost doplním,že palivový filtr je přímo v čerpadle jako celek - nejde vyčistit (jen komplet i s čerpadlem vyměnit).

Když bys nechtěl NGK,tak doporučuju BRISK - na jejich stránkách máš vhodný typ do této motorky

Čau na cestě

(reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 14:24 | Nahoru | #10

alespilot píše: Možná by Ti mohl poradit jiný VN-kář

Takže : svíčky vyndáš bez demontáže čehokoliv. Za fajfky musíš někdy dost zabrat-jsou dlouhé. Sáhni do sady nářadí pod sedlem,je tam speciální klíč na svíčky s kloubem
Dále svíčky by měli mít odtrh 0,8-0,9 mm.

Určitě jsi to uchlastal ! je to stříkačka a na plyn před startem ani při něm nasahej
Po otočení klíčku slyšíš bzučení paliv.čerpadla a nastavení škrtící klapky - pak startuj.
Pro úplnost doplním,že palivový filtr je přímo v čerpadle jako celek - nejde vyčistit (jen komplet i s čerpadlem vyměnit).

Když bys nechtěl NGK,tak doporučuju BRISK - na jejich stránkách máš vhodný typ do této motorky

Čau na cestě


Souhlas a hlavně s těma svícema, já už nechci NGK z Číny ani vidět a Brisk mi plně vyhovují. Před pár roky jsem byl u známých ve Francii a chtěli na mě, jako dárek BRISKy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2013 v 14:28 | Nahoru | #11
Machy84> Nemačkej si zbytečně břicho, vezmi zrcátko a kontroluj stav oleje vsedě na rovině. Nedávej víc oleje, než mezi ryskama. Jak dáš až na max. tak počítej s tím, že to po 100km vylítá přepadem a budeš se lekat, že to žere olej.

Naposledy editováno 01.04.2013 14:30:06

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2013 v 18:55 | Nahoru | #12






To je ten svíčák z originál sady

(reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2013 v 23:54 | Nahoru | #13
pro B..> Teď už ale naposled
Píšu to sem proto,že to mám několikrát vyzkoušené,takže výměna svíček originál svíčákem opravdu bez (jaké-koliv) demontáže nádrže !
Klíč má nejen kloub,ale i oválné díry kloubu,takže klíč nasuneš a pak i se svíčkou vytáhneš z poměrně hluboké díry i hodně z boku

Nádrž přizvedávám vzadu jen při synchronizaci podtlaků klapek. Celá se sundá jen při seřízení ventilů.

Když píšu"rada jiného VN-káře" myslím tím sebe a svou motorku dobře znám Můj profil,narozdíl od Tvého není tajný,takže tam VN uvidíš

(Speciálně pro Tebe : v návodu k obsluze píšou výměnu svíček svěřit odborném servisu )

Naposledy editováno 06.04.2013 22:48:43

Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2013 v 10:04 | Nahoru | #14
Celý problém je že ti motorka,při převozu vystydla, v garáži taky namáš teplo.Jak tu píší kolegové,je to jen uchlastané.Při startu, jeli to stříkačka nepřidávej plyn,ono si to samo udělá.Vidím to tak že po vyndání svíček,vyvětrat motor.To znamená,vyndat svíčky,osušit případně dát nové.Při výměně není nutné sundavat nádrž,je však nutno použít originál svíčák.Svíčky jsou hodně hluboko.S NGK nejsou probémy.Já osobně ctím,to co je předepsané výrobcem(jistě to mají vyzkoušené. Přeju jen radost z krásné motorky,kterou jsis koupil

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 18.4.2013 v 20:38 | Nahoru | #15
Ne, že bych měl nějaký problém, ale nedalo mi to a musel jsem zkusit, jestli je třeba k výměně svíček sundávat nádrž. NENÍ !. Rozhodně není nezbytně třeba originální klíč, který doporučuje alespilot. Použil jsem ořech na svíčky 16 mm z goly, s nástavcem je to úplně akorát a jde to jako víno. Pouze jsem musel gumovou vložku přilepit přibližně do středu ořechu, aby byla v kontaktu s izolátorem a svíčka šla vyjmout. Svíčky po 12 tis km se zdají v pořádku, tak jsem je vrátil na místo.
Třeba to někomu pomůže, protože servisní manuál, když doporučuje nádrž dolů, je úplně mimo.



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Teflonový sprej - na řemen Kawasaki VN 900 Custom riderr3 14 26.10.2023 v 21:58 riderr3
vyřazení spojkového spínače Kawasaki VN 900 Custom ZdeněkZsP 20 17.8.2023 v 21:05 crestik
Palivoměr Kawasaki VN 900 Custom OHO 14 14.4.2022 v 21:31 riderr3
padáky a zkušenosti Kawasaki VN 900 Custom kmotras 7 6.4.2022 v 19:10 kmotras
Kawasaki VN 900 Custom Kawasaki VN 900 Custom Ford-Radr 5 2.1.2022 v 21:24 kmotras


TOPlist