globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tipy pri výbere cruisera
5.7.2012 v 14:09
Zdravím všetkých,

chceme si s manželkou kúpiť cruiser na spoločné jazdenie (obaja chceme jazdiť).
Rozhodujeme sa medzi Hondou 750, Suzuki 800 a Kawasaki VN900. Hľadáme skôr trvácnejšiu investíciu. Keďže to bude naša prvá, potešíme sa akýmkoľvek skúsenostiam so značkami, nová vs. jazdená (staršiu ako 2006 by som až tak nechcel), príslušenstvo atď.

Tešíme sa na všetky príspevky.

2 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 15:21 | Nahoru | #1
Nebude pro ježdění ve dvou lepší něco nad litr?

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 15:43 | Nahoru | #2

todvora píše: Nebude pro ježdění ve dvou lepší něco nad litr?

TEN HOCH MA PRAVDU - JESTLI POCITAS VETSINOU JIZDU Z BATOHEM KOUKEJ PO NECEM NAD LITR

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 16:46 | Nahoru | #3
potvrzuju. obcas se vozim na vn 900 ve dvou (80+50 kg) + neaky veci a rychlost nad neakejch 110 je trapeni...

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 16:55 | Nahoru | #4
Honda VTX 1300

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 19:18 | Nahoru | #5

potvrzuju. obcas se vozim na vn 900 ve dvou (80+50 kg) + neaky veci a rychlost nad neakejch 110 je trapeni...



gehenne_ins> Hmm, to se mi nějak nezdá...jezdíme s přítelkyní pravidelně (95+65kg) a nějaké "trápení" jsem vážně nepozoroval. Určitě je to na jízdních vlastnostech trochu znát, VNko trochu ztratí na mrštnosti, ale ani jízda po dálnici stabilní 130-140kou nebyla žádná tragédie, pod krkem jsem ji fakt nedržel a když jsem zatahal ještě víc, tak bylo pořád znát, že se jí pořád za plynem chce.

Možná bych zkusil spíše seřídit váhu u vás doma .

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 19:33 | Nahoru | #6
nesmysl nevim jak ta VN ja jel na honda black widow 750ccm chorvatsko a z5 ve dvou celkem cca 150 kg a tempo po dalnici 150 neni vubec problem.Samo jsem se dalnici co nejvice vyhybal a prumerna spotreba ve dvou byla do 5l na 100 .50 ci 150kou porad za 5 pohoda.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 21:35 | Nahoru | #7
Vejfuk> tak jasně že se dá ject 140 v klidu, ale prostě už tam není ten pohodlnej přebytek výkonu. Do jistý míry je to i daný tím, že máme na tý naši rašpli laďáky, který dost přidávaj vibrace a hluk ;)

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 21:51 | Nahoru | #8
a já se přikláním k VN 1500, vlastní zkušenost, jen samé klady
každopádně obsah ničím nenahradíš

3 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 22:30 | Nahoru | #9
Kup kvalitu.Yamaha,Honda nad litr.Jezdim ve dvou(110+70)a jsem spokojenej.
Suzuki,Kawasaki jsou napodobeniny.Váleji se toho plný bazary a cena hovoří
za vše.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 00:57 | Nahoru | #10

Suzuki,Kawasaki jsou napodobeniny.Váleji se toho plný bazary a cena hovoří
za vše.



pepa119> Jej, chlape, ty očividně nevíš, netušíš nebo úspěšně ignoruješ...

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 01:39 | Nahoru | #11
Fakt se mrkni na nějakýho "nadlitra" , protože obsah opravdu ničím nenahradíš , VN 900 sice už trochu upaluje , ale etě to není to pravý ořechový ...

2 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 05:32 | Nahoru | #12
Čau, nejprve obecně:

Motoricky kategorie 750-900 pro jízdu ve dvou podle mě vystačuje. Sice tam nebude taková výkonová rezerva třeba na předjíždění, ale na dobrý poježdění to stačí. Problém bude spíš s pohodlím spolujezdce. Třeba Hondu 750 nepovažuji za ideální stroj na dlouhé jízdy ve dvou. Samožřejmě jde dost o to, jakou postavu máte ty a manželka.

Něco kolem 1300-1500 pojede samozřejmě líp a bude na tom víc místa. Ale taky jsou tyhle motorky větší a težší, hůř se s nimi manipuluje. Píšeš, že začínáš. Netříkám, že se nedá začít rovnou na něčem nad litr, ale s malou to asi půjde snáž - to je dost individuální, někdo to prostě má v rukou hned, jiný jezdí se 125 jak s traktorem...

Jako první stroj bych (nejen z hlediska ztráty ceny při prodeji) volil nějakou kvalitní ojetinu.

a teď konkrétně:

Honda Shadow - má jí táta, ujel jsem na ní cca 1000km. Má teda verzi Shadow Spirit, což je spíš čoproidní varianta. Motorka je velice dobře ovladatelná, zatáčí to skoro sama, rychlejší jízda po zakroucených silnicích není problém. Na můj vkus je hodně měkká přední vidlice. Zadní odpružení má naopak krátký zdvih a je dost tvrdé, ale to je problém skoro všech cruiserů. Přední brzda je dobrá a přiměřeně účinná, zadní se mi špatně dávkuje. Rám je dostatečně tuhý, ani při rychlé jízdě se nevlní. (což podle mě třeba o DragStar 1100 říct nelze). Motor při normální jízdě dělá dojem, že má spoustu síly, ale při plném otevření plynu se žádné orgie nekonají. Taktéž vytáčení nemá moc smysl. Nicméně na pohodové ježdění v cruiser stylu stačí a nějaký lenoch to taky není. Výhodou je kardan. Vibrace se přenášejí do nárže, kde to ovšem nevadí, řidítka a stupačky jsou celkem bez vibrací. Plusem je malá spotřeba, bez problémů se dá vejít do 5-ti litrů, při klidné jízdě okolo 4. Zpracování bez větších nedostatků, spoustu dílů i na motoru je ale z plastu.

Problematická je ale pozice spolujezdce, úzké tvrdé sedlo (verze cruiser je na tom asi líp) a hlavně stupačky jsou dost blízko - nutnost hodně ohýbat kolena. Spolujedec je taky nalepen dost na řidiče, takže musí dost roztahovat nohy. Po instalaci opěrky je komfort spolujezdce lepčí, ale i tak se to hodí jen na kratší cesty. Mě osobně tedy přijde dost zvláštně tvarované i sedlo řidiče, pořád na něm sklouzávám dopředu do zúžené části. Celkově bych řekl, že je to hodná motorka ideální pro začátečníka. Na můj vkus až moc hodná...

Kawasaki 900 - ujel jsem na ní asi jen 50km, na verzi Custom. Výborný motor, 150 kubíků proti Hondě je znát a navíc je takový spontálnější. Oproti Hondě působí motorka při jízdě daleko masivnějším a uvolněnějším dojmem,přitom ovladatelnost je taktéž bezproblémová. Na nějaké detailnější hodnocení je 50km málo, tak to přenechám povolanějším. Na mě ale udělala motorka výborný dojem, kdybych nešel do Harleye, tak jí mám v garáži.

Ve dvou jsem na ní nejel, ale od oka bych hádal, že to taky žádné terno nebude.

Určitě si zkus vytipované motorky ve dvou projet. A doporučuji zkusit si jízdu i na něčem větším a objemnějším, možná zjistíš, že to také jde ukočírovat. A jak už tu zmínili předemnou, na jízdu ve dvou jsou to vhodnější stroje. Podle mě ani ne tak tím motorem (ten vyhovuje i v nižší kubatuře), ale hlavně prostorem a pohodlím spolujezdce.

Šťastnou ruku

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2012 v 00:48 | Nahoru | #13
Ahoj,
jezdíme ve dvou s manželkou VN 900 r.v. 2008
Na pohodlí jsou dostatečně velká a dobře ušitá obě sedadla, společně s vahou stroje to není kostitřas
Výkon nás nijak nelimituje,rychlosti nad 100 km/h nás baví jen chvíli,ale motorka je umí dobře a zvládá je bez "vypětí". Jsme z Krkonoš a všechny kopce vyběhne máša v pohodě. Každopádně vibrace minimální (v porovnání s DragStarem - XVS 650).
Spotřebu máme do 5-ti litrů/100km.
Do zatáček jde majestátně,ale ochotně.
Mým kriteriem výběru bylo : kotouč i vzadu, kardan,nebo řemen,tacho na nádrži,dlouhý rozvor,vstřikování a klasický vzhled ....

Nezaznamenal jsem větší pokles ceny oproti jiným podobným Japoncům - spíš naopak
Tak šťastnou ruku při výběru !

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2012 v 12:06 | Nahoru | #14
Jsem koukal, že máš napsáno, že nechceš starší jak 2005. Nevím proč, když zrovna tyhle motorky netrpí tím, že by stářím a najetými kilometry nějak zvlášt trpěly, protože jsou to nízkoobrátkové motory. Ale to je jedno, je to tvůj výběr.

Osobně se přikláním k tomu, aby jsi pro ježdění ve dvou koupil něco s obsahem nad 1000ccm
Já mám sice Introše VS 800 tedy "starou" , ale po zkušenostech bych uvítal větší obsah. Zase na druhou stranu i na 650 se dá ject ve dvou a nechceš-li jezdit nad 100Km/h tak to půjde. Věř, že ale časem změníš názor.
Při výběru bych ale dál preferoval:
- kardan - má rozhodně bezúdržbový provoz a takměř se o nic nestaráš
- řemen - skoro to samé, jen se časem vytahá a je nutná výměna
pohon řetězem bych vynechal, ,usíš se hodně starat a mazat a napínat a měnit.

Brzdy:
samozřejmostí by měl být kotouč i vzadu, cruisery jsou poměrně těžké

Ventily:
Tak tady bych upřednostnil hydroštosy, nastavují se samy.

Vstřik :
samozřejmě že ne karbec, ale elektronické

Obsah:
nad 1000ccm
lepší zvuk, krouták, ( osobně si myslím, že 1200-1600 je plně dostačijící, vše kolem, je bud málo, nebo zbytečně moc.

Nádrž:
co největší kapacita

Přeji dobrý výběr a hlavně dobrý kup

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2012 v 08:40 | Nahoru | #15
Velice dobře situaci popsal JohnnyS08. Myslím tím pohodlí spolujezdce. Volil bych něco nad litr ( ne z hlediska výkonu, ale právě pohodlného sedla ). Nedoporučuji Dragstara 1100. Má opravdu jen nouzové sedlo spolujezdce.
Mimochodem, motorka je pro jednoho a nejlepší řešení je koupit 2.

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2012 v 09:27 | Nahoru | #16
Za mne Dragstar, klidne v kubature 650. Dle slov meho batuzku je to autobus (cimz narazi na pohodli ve srovnani s VN cimz VN nijak nehanim!). Z meho pohledu vykonove dostacujici minimalne pro zacatek. V pripade potreby neni problem s predjizdenim ani v kopci. Samoze bude-li silnejsi (to je jen na tobe jestli si troufnes, ale CCC jsou hodne stroje takze proc ne) jen lepe. Stroj pohodlny, bezproblemovy, pekny, cenove dostupny.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2012 v 09:39 | Nahoru | #17

alespilot píše: .... Každopádně vibrace minimální (v porovnání s DragStarem - XVS 650)...



V zájmu objektivity musím jako majitel XVS 650 potvrdit, že nad 100km/hod vibruje víc než by se někomu mohlo líbít, ale není to žádná hrůza.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2012 v 18:45 | Nahoru | #18
mfence> tady někdo chtěl radu, jaký cruiser. Proč se sem cpeš s názorem, že choppery jsou naprd. Zaděláváš vlákno nesmysly, které sem nepatří. Na tuto debatu si založ svoje vlákno a blinkej tam do aleluja.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2012 v 03:18 | Nahoru | #19

todvora píše: Nebude pro ježdění ve dvou lepší něco nad litr?



s přítelem jsme jezdili 3 roky na Hondě CB 750 - najeto nějakých 40 000 - 50 000 km a jelo to bez problému. A nejen okolo komína ( Albánské hranice ).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist