Skvělá odpověď, děkuji!
27.3.2012 v 07:29
|
Nahoru | #1
Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.