globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Ahoj,
kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.

Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.

Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:32 | Nahoru | #1
Kup třeba tohle, zbytek dílů prodej a nebo si nech, až se zase něco posere...a nebo motor...

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:37 | Nahoru | #2
Proc si nezadas po motoru poptavku? Od toho je sekce koupim na inzertnich serverech - nikdy nemuzes vedet, co se komu vali doma. Vyzadat si zaruku na ozkouseni je imho to nejmensi...

Proc by nemela oprava cenu? Jak moc to nechal zadrit? Jestli to jenom tak poklepavalo, kdyz to vypnul, tak by to mohlo spravit presalkovani a prelesteni klikovky... i pokud to nechal kousnout na tvrdo, tak nemusi byt nic ztraceno (je to jenom dvouvalec = polovicni naklady oproti ctyrvalci), neznam GS, ale treba neni klikovka z jednoho kusu a jde precepovat...

Vsechno jde, chce se to trochu snazit - kdyz se na to bude koukat jako na prilezitost se neco naucit, tak na to bude vzpominat v dobrem.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #3
jojo, jak říkáš je to noční můra a cena je na urovni dalšího géesa. budte rádi, že se mu to nestalo u dražší mašiny za mě prodat na díly a koupit jinej bike.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:52 | Nahoru | #4

ZeeDee píše: Dal jsem si inzerát, děkuji za radu...

Motor se úplně zakousnul. Prý v něm začalo klepat a pak ztratil výkon a zdechnul. Po zdechnutím už s ním nešlo otočit.

Moto je v servisu, ale prý je lepší sehnat nový motor. Jenže nový motor 10 tisíc a práce tak 5-10 tisíc a je to skoro cena motorky.

Zvažujeme možnosti.


desitku za prehozeni motoru? dyt to udelas doma za dopoledne, ja jsem takhle menil v suze

kup paroubka a zbytek rozproda, za budiky ti lidi utrhnou ruce

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:55 | Nahoru | #5

DRN. píše: desitku za prehozeni motoru? dyt to udelas doma za dopoledne, ja jsem takhle menil v suze

kup paroubka a zbytek rozproda, za budiky ti lidi utrhnou ruce



+1

A priste vypnout pri jakemkoli naznaku, ze neco neni s motorem v poradku!

Edit: To je to nejrychlejsi pokud chce jezdit tuhle sezonu. Druhy motor si zatim muze pomalinku treba davat do poradku...treba sezene druhy s vadnou prevodovkou atd... ale to hrozne trva...

Naposledy editováno 26.03.2012 09:57:49

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:00 | Nahoru | #6

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.



Spíš kamarád naprosto totálně nezvládl základní kontrolu před jízdou Kor u starší mašiny jsou úniky oleje docela běžné -kolem řadičky, u víka ventilů, napínáku, náhonu otáčkoměru etc. Je třeba sledovat kolik to žere. Ta kontrolka je pouze na tlak a varuje před špatným čerpadlem, není na hladinu. V jakém stavu je čerpadlo nevidíš, zatímco olej si zkontroluje každý.

Pohlédni bazar, motorů i dílů na GS je naštěstí dost. Bych se té opravy nebál - smysl to má určitě.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:01 | Nahoru | #7
Zkus napsat kámošovi nějaké díly z motoru (rok 98) má doma hanys500

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:43 | Nahoru | #8
Tak to Vám nezávidím, mně se stalo prakticky totéž na Viragu. Během cesty z Rakous, v těch serpentinách u Rožmberka jsem začal pozorovat pozvolnou ztrátu výkonu, motor začínal vibrovat, až několik km před Krumlovam zastavil úplně (zdechl při podřazování a už se neroztočil ani přes spojku - bloknul kolo). Starterem ale točit šel. Po zastavení jsem zjistil, že motorka na cca 30km sežrala všechen olej, nikdy jsme nezjistili kudy... Po zhruba hodině motorka chytla, ale silně klepala. Takže sehnat dodávku a odvoz dom. Prvně jsem doufal, že to snad budou jen kroužky, ale když jsem zjistil, že pravděpodobně bude průser i na klice, stál jsem před rozhodnutím, zda nechat motor opravit, nebo sehnat jiný, třeba z bouračky... ovšem po zjištění, že obojí by vyšlo cca na 20000,- (navíc koupě jiného by mohla být koupí zajíce v pytli), jsem se rozhodl motorku odstrojit a za třetinovou cenu prodat.

Takže bych zkusil ten motor, co sem nahodil Dr.Houba, ale vyžádal bych si záruku na vyzkoušení, 7500,- zas taková pálka není, nicméně pozor na zajíce v pytli. Původní motor pak můžete střelit na díly, nebo si s ním vyhrát a zkusit jej opravit. Kupovat celou motorku (to přirovnání ke známé osobnosti mne velmi pobavilo) mi přijde zbytečné.

Jinak je pravda, že kontrolka mazání u GS500 je dobrá maximálně k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení). Motor GSa je velmi citlivý na hladinu oleje a rozsvítí-li se kontrolka tlaku za jízdy, je téměř vždy už přinejmenším chycená vačka.
Proto kontroluju hladinu před jízdou, někdy i na zastávkách a vždy vozím v kufru flašu oleje.

E: Ohledně toho "aby cena za opravu nepřesáhla cenu motorky"... jiný motor za 7500,- není zas tak moc a pokud jste oba alespoň trochu zruční (kor jestli máte servisní příručku), je výměna motoru, kor ve dvou, otázkou pár hodin a nemusíte utrácet za servis.

Naposledy editováno 26.03.2012 10:47:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 00:20 | Nahoru | #9
ZeeDee> Prvně bych zjistil co tomu přesně je, kde se to zadřelo. Pokud to není píst-válec(tohle je totiž nejdražší opravovat) ale je jen chycený na klice, tak bych to opravil. Ona to zas tak hrozné ani drahé není jak se na první pohled zdá. Nějaký pátek nazpět sem generálkoval motor jednomu klukovi na 4válcové 750ce kde byla klika hotová na všech čepech, takže oprava 4 ojničních čepů + ojnic, 5 hlavních čepů + 9 párů kluzných ložisek(šálků) a nestálo to ani 8000Kč! Vzhledem k tomu že ty máš jen 2 ojnice a předpokládám 3 hlavní čepy na kterých je klika v bloku, tak musí být cena opravy min. poloviční, tzn. 4000Kč a máš to nové, žádný jetý motor do kterého nevidíš.
Mrkni sem na tohle vlákno dával sem tam pár fotek jak taková oprava motoru probíhá
Škoda že to máš ke mě daleko, bych ti s tím klidně pomohl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 15:22 | Nahoru | #10
mischa638> No, rafla klika byva vetsi problem kvuli pripadnym deformacim po zadreni, po oprave to nemusi byt uplne ono, nebo nejsou nadstandartni saly, to je lepsi sehnat jetou dobrou. Pri opravovani vrsku bych to resil obdobne, sehnat jetej ale OK valec s pistama, novy pistni sady jsou samozrejme raketa jak prase.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist