díky za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák Hornet
Holmis píše: StiefTomas> jj to jsem viděl i v origo servisním manuálu je napsáno že si máš udělat taký bazmek (jsou tam popsaný rozměry atd) kterým zajistíš aby už dál nevyjížděl)
tak já teda nevim jestli i řetěz nebo jen napínák
Nic si nedělej a natoč ho klasicky plochým šroubovákem.Jen ho musíš celou dobu držet,ale to není žádnej problém.Hele dám ti radu,vyměň napínák a uvidíš.Když motorka stichne,je to o.k. a když bude za studena šustit tak je vytahanej rozvoďák.Já ho měnil teď na jaře,ale jen z důvodu,že jsem měnil i lišty,jinak bych to nedělal.Rozvoďák ti nepraskne.Napínák mě taky,ale čeká.Při brždění motorem se trošku ozývá.Jinak ti neporadím.Prostě jestli máš přebytečnejch 1500,- tak to vyměň,ale já osobně bych se nato ani nevykašlal.Řikám,mají vysokou životnost.
Eddie666 píše: No právě, na pružině se nic nevysere. Já mám rozvoďák měněný teď a to máš slyšet, jak je to hned tišší
A na jak dlouho?Začne ti šustit znovu.Hlavní neplechu dělá napínák.Ten je slyšet.Ten jsi taky měnil?Jinak,že se na pružině nic nevysere,tak se drobet pleteš.Pružina neudrží zpětné rázy např.při brždění motorem a proto je rozvoďák hlučný.
Naposledy editováno 24.12.2011 08:30:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák Hornet
Eddie666 píše: StiefTomas-> Fajn, tlumočím jen slova mechanika. Dával mi ať ten napínák stisknu, řeknu ti, že je to kurva tuhá pružina. Takže ten jsme tam nechali. Se špatnými napínáky se prý moc často nepotkává. To spíš odejde ten řetěz, já už jsem ho měl poměrně dost vytahaný a deformovaný.
napínáky na hondě jsou proslulý nespolehlivostí, naopak rozvoďák vydrží většinou hodně přes 100 tis. Taky je k zamyšlení, jestli náhodou ten napínák co se tváří že je ok, nekurví řetěz.
A navíc není nic jednoduššího než před výměnou zkontrolovat toleranci protažení řetězu.
Ale je zajímavé že u novějších motorek třeba ty hodnoty v manuálu opravdu nejsou, výrobci asi počítaj že ten řetěz přežije zbytek motorky Jak už tu bylo řečeno, při správném zacházení a údržbě si myslím že rozvoďák u řadového čtyřválce těch 100kkm může vydržet.
Mám motorku starou 20let, na tachu je něco přes 20000mil, čemuž samozřejmě nevěřím, vzhledem k tomu že už sem nějaký 7mý nebo 8mý majitel. kdyby tam bylo 120000 tak tomu věřím víc a rozvoďák podle manuálu je pořád na hodnotě standart
1 reakcí na tento příspěvek Napínák Hornet
Tady odkaz na napinaky na Black Birda (cca $40) na X-11 pasuje napinak musel jsem vymenit jen ten palec (zajisteny pruznym kolikem) a nalakovat si ho. Za osm stovek je to set originalnich dilu vcetne sroubu a tesneni. Myslim ze na Horneta bude ten samy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |