globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.

Tomáš.

Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 08:28 | Nahoru | #1
Tady bude zase veselo, jestli můžu doporučit, tak si zajeď někam na okruh na bezpečnostní akce, tam ti to všechno řeknou a vyzkoušíš si to, zrovna st+čt to bylo v Sosnové.

Z těch keců co sem budou všichni psát budeš mít stejně kulový

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 09:27 | Nahoru | #2

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž kozi znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta



1) Praxe ukázala, že po staru - tj. kolama šikmo dolů na silnici a ve svém pruhu - je to stále nejlepší
2) Máš-li kubaturu, motorem. Máš-li brzdy, brzdama. Selhal-li předchozí postup podrážky a modli se. Techniku si natrénuj - pokud nemáš ABS tak nejdřív brzdi míň, postupně přidávej, je to bezpečnější varianta jak přebrzdit a vzít přistávací dráhu čumáčkem.
3) Najet si doleva abys viděl kolik máš místa, přesvědčit se, že tam není nikde jakákoliv odbočka nebo cokoliv kam se dá uhnout abys nebyl sestřelen, ohulit co to jde a co nejrychleji zmizet. Odhad kam se vlezeš, jak dlouho to bude trvat atd. si musíš vypěstovat, nejdřív se vejdeš jen na rovince na místě, kde předjedou i dodávky, po nějaké době ukličkuješ v pohodě medi okolním provozem. Preferovaný způsob zleva. Pokud někdo moc zavazí tak zprava.

V koloně kde je volno zleva, pokud jsou to dva pruhy co se někam sbíhají tak raději vedle uplně bokem - třeba v odstavném, ale hlavně ne skrz - pokud pojedeš středem kolony kuř že to tam nakouří někdo, kdo zrovna chce jet z jednoho pruhu který stojí do druhého, který též stojí, případně se už řadí kilometr před překážkou.

4) Mašina je pro jednoho... nejdřív se nauč jezdit sám
5) Nepanikařit a zvolnými pohyby se vyhnout. Pokud moc změníš styl jízdy - brzdy či náklon či prudké vychílení - spíš to podjede. V malém náklonu se nestane vůbec nic. Obecně když vidíš překážku tak brzdi co to půjde a nakonec vše povol, jen se odlehči v sedle a nedělej nic - přeskočit je pořád lepší jak hrkat se zabržděným kolem
6) Asi tak na autobus a dva - zvykni si, že to kurwa jede, ale nezatáčí a nebrzdí

A vůbec - srat na net, jezdit, jezdit, jezdit

3 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 09:50 | Nahoru | #3
Jak to dělám já:

1) jak projíždět zatáčku
-razím heslo, pomalu do ní, rychle z ní ven
2) jak brzdit
-brzdím v pořadí: motorem, přední, dlouho nic, zadní
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
-blinkr, čučka do zrcátka, čučka co jede oproti, podřadit, jedu, jedu, řadím vejš, jedu jedu, blinkr, čučka do zrcátka, jedu dál
4) jak poučit batůžka (ukaž kozy znám.... )
-pár pravidel, co říkám přísavkám před jízdou:
Neřídíš ty, řídím já.
Neklopíš ty, klopím já.
Nechrápej tam vzadu.
Když bude problém, zmáčkni mě na stehně.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
-nezmatkuju, podřadím, brzdím minimálně, co jde, to přejedu
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
-závisí na stavu vozovky, počasí, ale obecně si držím odstup na dýlku auta, který mám před sebou

ed.: dovolila jsem si opravit tu hrubajznu...měkký kozi fakt né

Naposledy editováno 19.08.2011 09:52:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 10:30 | Nahoru | #4

baruš20 píše: Jak to dělám já:

1) jak projíždět zatáčku
-razím heslo, pomalu do ní, rychle z ní ven
2) jak brzdit
-brzdím v pořadí: motorem, přední, dlouho nic, zadní
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
-blinkr, čučka do zrcátka, čučka co jede oproti, podřadit, jedu, jedu, řadím vejš, jedu jedu, blinkr, čučka do zrcátka, jedu dál
4) jak poučit batůžka (ukaž kozy znám.... )
-pár pravidel, co říkám přísavkám před jízdou:
Neřídíš ty, řídím já.
Neklopíš ty, klopím já.
Nechrápej tam vzadu.
Když bude problém, zmáčkni mě na stehně.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
-nezmatkuju, podřadím, brzdím minimálně, co jde, to přejedu
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
-závisí na stavu vozovky, počasí, ale obecně si držím odstup na dýlku auta, který mám před sebou

ed.: dovolila jsem si opravit tu hrubajznu...měkký kozi fakt né



3) Nejdřív podívat, pak blikat - míň to děsí ostatní šoféry.

4) Doplnil bych: - pracky na zem nepatří, dokud neřeknu
- neklofat do přilby
- nekopat do paty
- ukázat, kde je lékárnička a jak se k ní dostat. Třeba bude po vyklopení narozdíl ode mě při vědomí.

5) To podřazení mi tam nesedí - na kluzkým mi mnohem líp funguje převod, při kterým mám co nejmenší otáčky, aniž by to ještě kopalo - líp se dávkuje výkon. (Zkoušeno bohatě na sněhu)

6) Pokud nejezdíš 30, tak je to kurva málo.

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 10:37 | Nahoru | #5
kurz bezpečné jízdy? co?? http://www.motorkar...ototravel-13628.html

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 10:45 | Nahoru | #6
1) jak projíždět zatáčku
- tak abys mel rezervu kdyz za ni bude stojici dodavka nebo v ni sterk a bordel
- kam nevidis, tam nespechej

2) jak brzdit
- to uz asi bylo vse receno, predni, postupne zesilovat, behem toho lze na suchu
lehce pribrzovat zadni, na mokru bych zadni nechal bejt

3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
- kazdy auto zvlast, aby se o tobe kazdy melo sanci dozvedet
- kdyz budes auto mijet velkou rychlosti, nezvladnes nic udelat, pokud tam vjede, takze 1. chvilku setrvat za nim, aby se o tobe dozvedel 2. zkontrolovat protismer 3. zacit predjizdet a primarne kontrolovat auto ktery predjizdis, dokud jsi za nim, tak jet jen o neco rychleji nez on, abys mohl zabrzit, kdyz ti tam vjede, kdyz zacne vybocovat tak troubit nebo zabrzdit a zrusit predjizdeni 4. jakmile vjedes na jeho uroven, kotel a rychle pryc

4) jak poučit batůžka (ukaž kozi znám.... )
- to uz tu bylo

5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
- nez na to vjedes, brzdit, abys na tom nemusel moc klopit, pak nebrzdit, nepridavat, moc neklopit, stahnout prdel

6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
- 2 vteriny

jinak predvidat, predvidat, vsichni jsou blby, slepy, chtej te zabit, vsichni ti tam vjedou a nikdo ti neda prednost ani na hlavni, pomalu jedouci auto je podezrely a muze zacit delat cokoli, krizovatka s blizcim se autem ze strany je nebeznecna, hlavni nehlavni, na blinkry nehledet, spis vnimat pohyb auta... kdyz se blizi autu pred nim, bude vybocovat a predjizdet, kdyz si najizdi ke kraji, muze klidne zacit otacet bez blinkru atd atd.

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 11:01 | Nahoru | #7
já teda zadní na suchu nebrzdim vůbec, ale je fakt, že na čopru to bude asi naopak

zadní používám na vodě a ve dvou (ve dvou nejezdim)

2 vteřiny jsou na motorce málo - málokdo umí na mašině brzdit na krev

k ostatním bodům se vyjadřovat nebudu, protože jezdim úplně jinak, než by se "mělo" a akorát bych te zbytečně blbnul

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 11:23 | Nahoru | #8
1) nadjet si před zatáčkou na střed a pořádně jí říznout,ale vždycky jezdit s rezervou kdyby za zatáčkou byl nahodou traktor nebo ta rozmázlá kočka
2) brzdim předkem ..jak už bylo řečeno nejdřív zlehka a pak přidávat aby se vytvořil klín a kolo nešlo do smyku ..zadní jen okrajově když si potřebuju přibrzdit a jsem línej šahat na páčku
3)Já sleduju člověka v jeho zpětnym zrcátku co dělá (jestli se věnuje řízení nebo žere bagetu) a hlavně sleduju provoz třeba o dvě auta dál kdyby nahodou začli brzdit aby bylo dost času na reakci ..jinak normálka blinkr levý zrcátko a pořádně zakotlit a co nejrychlejš pryč btw. dávej pozor na šedivý a blonďatý hlavy ..od těch si nech velkej rozestup
4)nesundavej nikdy nohy ze stupaček,nakláněj se semnou ikdyby si byl(a) podělana i za ušima jinak se vyválíme,nebouchej mě do helmy,nekecej mi do řízení ..
5)Před překážkou se snažit co nejvic zpomalit ..pak co nejvíc narovnat motorku,stáhnout prdel a modlit se
6)nevim ..jezdim nalepenej za prdelí

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 12:38 | Nahoru | #9
Jinak základní je mít respekt k mašině. Kam nevidím, nespěchám. Jezdím tak rychle, aby mi stačil můj anděl strážný, který má stejné zkušenosti s motorkou jako já.
Nebrzdím, nepřidávám a neubírám prudce plyn v zatáčkách (brzdný účinek motoru může blokovat zadní kolo), držím se v (hlavně nepřehledných) zatáčkách ve svém pruhu (a to i hlavou v levotočivé zatáčce), když jsem rychlý v zatáčce, lepší než brzdit je zmáčknout spojku, víc naklopit a sledovat kam chci jet a nepanikařit.
Sleduju provoz za sebou ve zrcátkách, abych nebyl překvapen že za mnou je auto/motorka/cyklista, při přejíždění do jiného pruhu se ještě ohlédnu vedle (viz. slepý úhel zrcátka). Myslím za ostatní a jsem při tom silně paranoidní (všichni jdou po mě a chtěj mě z mašiny sundat).

1) nejprve zkoukni Twist Of The Wrist

2) pak si zajeď zablbnout někam na letiště nebo jinou zpevněnou plochu v okolí , nakresli si na zem čáru a zkus jak to brzdí z jaké rychlosti (zkus brzdnou dráhu zkracovat, zjisti si kdy se ti blokujou kola), podle toho uvidíš jaký si máš držet nejméně odstup.
Zkus si náklony při pomalé jízdě (jako ve městě), zkus si zastavit a znovu se rozjet bez sundání nohou ze stupaček atp. Hodinka na letišti ti dá víc než několik vyjížděk po silnicích.

2) najdi si nějaký silniční okruh v okolí, kde je malý provoz a projeď si ho několikrát za sebou, opakovaným projížděním stejné trasy se naučíš jak nejlíp do zatáček

3) jeď s nějakým zkušenějším motorkářem a sleduj jeho jízdu, případně s ním prober svou jízdu.

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 13:09 | Nahoru | #10
Ještě k tomu brždění motorem, to platí u větších objemů.
Přečetl jsem si ostatní příspěvky a ohledně toho batůžku, ideálně první sezonu odjezdit sám (dokud máš ještě starosti sám se sebou a s motkou), batůžek vzít až když bys byl ochotnej si sednout sám za sebe.
Někde jsem četl/slyšel radu, že je dobré batůžka poučit, aby se v zatáčce díval vždy přes vnitřní rameno řidiče (aby nevyrovnával nebo neklopil opačně). Tuším, že to bylo tady (doporučuju zhlédnout celé):

3 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 13:46 | Nahoru | #11
Jelikož jsem začínal na motorce jezdit nedávno a to opravdu od malých objemů, tak si myslím, že bych ti snad mohl trochu poradit .
No, nejprve tvé body:

1) jak projíždět zatáčku
Dřív jsem to nedělal moc správně, ale teď se snažím hlavně mířit do cíle, zatáčet jakoby jedním tahem. Dříve se mi občas stalo, že jsem si blbě najel a během zatáčení se to už blbě koriguje. Takže, hlavně je cíl zatáčky, v zatáčce klidně, nepřidávat a hlavně nebrzdit, snažit se ideálně neměnit náklon, stejný poloměr zatáčení, nebát se náklonu. Pokud je to špatné, tak spojku a co nejvíce v klidu, žádné rychlé pohyby, vlnění, zmatkování...
2) jak brzdit
V krizových situacích jen přední. Zkoušel jsem si to na letišti, a pokud chceš opravdu zastavit, je přední ideální. Zadní totiž do smyku a ubírá na rovnováze a tak kromě brzdění musíš řešit ještě další věci a vzhledem k tomu, že je váha stejně hlavně na předním kole, tak ve výsledku jen přední zastavíš více. Také je dobré při krizovém brzděni zmáčknout spojku.
Osobně se mi při krizovém brzdění jednou podařilo zablokovat přední i zadní kolo, motorka rozhodně nezastavila nějak extra rychle, poskakovala jak splašená a zadní kolo jsem musel hodně hlídat.
Normální dobržďování je nejlepší motorem. Pokud je potřeba použít brzdu, tak já používám obě. Když dáš jen přední, tak jde váha na ruce. Zadní to pěkně vyrovná a celkově je to pohodlnější.
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
Koukám, že máš 125ccm, navíc docela těžká motorka a hlavně velký odpor vzduchu. Důležité je si uvědomit, že ten koho předjíždíš, ti rozráží vzduch a jen co vyjedeš, tak tě ten vzduch pěkně srazí zpátky. Kolikrát se mi stalo, že jsem si v pohodě vjel do protisměru a motorka zpomalila. Tady je důležité vyhlédnout přehledný úsek, udělat si trochu rozestup, podívat se, co jede naproti, pak se rozjet tak, abys toho koho chceš předjet, dojel ve chvíli, kdy ho míjí auto v protisměru a pak rychle předjet, zařadit. Pokud máš blbý pocit, radši přibrzdi, zvlášť u kamionů tam jsou značné turbulence a ten 125ccm motor už kolem těch rychlostí 100+ rozhodí každá prkotina.
Taky bacha na plyn, nikdy nedávej úplně plný, žádné zbrklosti, prostě rychle a v klidu předjet.
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
No, já vždy říkám spolujezdci, aby se hýbal tak, jak se hýbu já. Nevím, jak jsi velký, ale když vezeš nějakou holku s normálními proporcemi, tak to, že se blbě naklání sice je nepříjemné, ale já, se svými dvěma metry to dokážu docela vyrovnat. Ovšem pokud to nečekáš, tak z toho může být klidně nehoda. Takže kromě poučení také počítat s tím, že je tam někdo další a může klidně udělat nějakou blbost a ty na ní musíš správně reagovat.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
Spojka, hodně klidná vyrovnaná jízda. Motorka se nesmí vlnit. Samozřejmě, snažit se tomu vyhnout, ale ne za cenu stability.
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Když to auto zadupne, tak bude pravděpodobně brzdit o dost rychleji, než ty. Další věc je, že když jedeš blízko za autem, nevidíš bordel, výmoly, díry a další krásné věci, které si na tebe silnice přichystala, takže ty dvě sekundy jsou opravdu minimum. Samozřejmě, ve městě se to moc natahovat nedá, ale na okreskách je vždy dobré mít mezery, už kvůli problémům s vyhýbání se ve vyšších rychlostech.

Celkově doporučuji hlavně myslet hodně dopředu, jezdit s rozvahou a podle toho, jak se cítíš. Pokud máš přehledný úsek, jsi si jistý, tak klidně jeď rychleji, ale pokud nevíš, co je za rohem nebo zatáčkou, necítíš se, radši si zpomal.
Dobré je, zajet si někam na letiště, nebo jinou velkou plochu a vyzkoušet si tam nějaké ostré zatáčky, krizové brzděni a podobné věci.
No, už jsem toho napsal až, až. Ani nevím, co už jsem zmínil a co ne, tak to radši ukončím.
Snad ti ty rady k něčemu budou .

Naposledy editováno 19.08.2011 13:48:53

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 14:20 | Nahoru | #12
Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 17:33 | Nahoru | #13
1)Najedu si záleží jak se točí, ale s mírou nejezdi po půlící čáře. ( Kam nevidím tam nespěchám)
2)Brzdím přední brzdou, zadek už po pádu nepoužívám. (Koukám kam brzdím at nenajedu na šterk a podobné sračky) a když na to najet musím tak brzdím i zadní a docela dost lepší zadní do smyku než předek.
3)dojedu auto chvíli zaním jedu ( já jezdím na dalkové ) takže si mě většinou všimne rychle pak blinkr a valím snažím se najet co nejvíc do leva. Kdyby se mi náhodou chtěl připlést do cesty at je čas zareagovat.
4)Jak má nasedat a naklánět se do zatáček víc batoh neučím
5)Vyberu si nejlepší cestu a snížím o hodně rychlost před tím než na ten bordel vjedu moc to nebulím
6)Je to ruzné ale je nejlepší mít 2 prsty na pačce brzdy! Prostě tak aby si zabrzdil.;)

2 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 17:41 | Nahoru | #14
Tak jsem si přečetl většinu názorů k tématu a dovolím si jen něco dodat.Já osobně jezdím od 14ti let a to v bývalém Svazarmu později v RH Praha a ÚAMK a to na endůru.Celkem tedy s hobíkama po revoluci cca 18roků závodně na bahňáku.K tomu jsem samozřejmně jezdil i na civilkách.Když jsem sedl na prvního Japonce zjistil jsem,že vůbec nic neumím a učil se znova.Je to jako s každým řemeslem.Buďto jsi talent a naučíš se rychle a nebo jsi dřevo a pak Ti ani léta praxe nejsou nic platné.Takže jezdi,jezdit a jezdit...jinak se to nenaučíš a žádná škola bezpečné jízdy Ti nepomůže.A když tak jen coby teorie.
Nemusíte souhlasit...je to jen můj názor a sposty km na mašině.Všem přeji aby vždy dojeli do cíle bezpečně!!!Čauky.Motodědek vladyka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 19:53 | Nahoru | #15

DMRS píše: Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?




Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 20:02 | Nahoru | #16
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Tak par typu co jsem se za posledni rok naucil- mam taky dvacu, taky 'chopper':

1)Radsi brzdit driv, nez pozde. Pokud zacnes mit pocit, ze ti to jako ujizdi a vypadavas ze ztacky, zmackni spojku Jo, a jeste edit- v zatace se neradi
2)Ja vetsinou brzdim motorem- podradit, vrknou, pomalejc pustit spojku- dobrzduju predni brzdou. Bacha na mokrou silnici, mas vzadu teziste, predni kolo se lehce dostane do smyku.
3)Chce to dlouhou rovinku Me se osvedcilo nechat odstup, podradit plnej plyn, rozjed se a az pak vyjizdet z pruhu
4)Nedavat nohy ze stupacek NIKDY, a co nejpevnejc se chytnout tebe (kvuli naklonum)
5)Pred zatackou hodne pribrzdit, jinak plati to co s ujizdenim, kdyzje pozdej, tak radsi volnobeh a HLAVNE nebrzdit predni.
6) tak abys vedel, z kdyz to zaslapne, tak to ubrzdis

Naposledy editováno 19.08.2011 20:05:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist