Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Tohleto všechno víme, i to tu bylo napsané, kromě toho, že některým slovům nerozumím.
Upravovat hodnoty oblbnutím pomocí svindlování teploty vzduchu nebo čehokoli jiného fakt dělat nebudu.
Raději si upravím předstih přesně o kolik chci a korekce vstřiků si taky nastavím jak chci
LPG jednotky opravdu předstihem hejbat neumí. Řeší se to další krabičkou. A nemontuje se to standardně, páč bez úpravy předstihu klesne výkon a stoupne spotřeba o pár procent, takže na to úpravci dlabou.
Stejnětak ta emulace lambdy se řeší dalším emulátorem. A další emulátory mají na další čidla a všechnomožný podle daného motoru.
Možná máš pravdu. Kdyby bylo potřeba hejbat předstihem, proč tu funkci nemá hlavní řj.? Ale na druhou stranu, kdyby nebylo potřeba hejbat předstihem, proč přímo výrobce řj. vyrábí variátory předstihu?
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
assassin píše: pac je to nakej psonskej zjeb
Jasně, všichni přece víme, že Poláci jsou šmelináři, Němci fašouni, Rakušáci ekoteroristi, Italové mafiáni , Rusáci komunisti, Francouzi teplouši, Dánové vochlasti, Angličani mimozemšťani a Češi zloději.
Borntobewild píše: kerut>
Já tomu přece nevěřím protože to bylo na internetech, ale protožes to psal ty.
To jedeš na tý dváce?
hele pokud chces fakt polemizovat nad objektivnima pricinama blikani kontrolky, tak ti nezbude nez se do toho trosku dostat a neco nastudovat (postahovat alespon clanky a prace na dany tema je fakt minimum, nicmene samozrejme chapu ze ne kazdej ma mcmurryho jako oblibenou literaturu).. pokud to hodlas resit prakticky a pragmaticky, pak prelep nebo vysroubuj tu kontrolku, šak jezdi to ? jezdi...
jj, na dvace na cem jinym a hele pohoda, ty k66 luxusne drzej (klep klep klep), jediny takovy nejsity misto byly (asi trochu) namrzly "betony" kolem vorecha a reporiji na velkym okruhu.. normalni asfalt je v tech rychlostech do kila (vic to nejede ) uplne v pohode i s trosku snehu.. zatacky sjezdu a najezdu samo opatrne pomalu, bez velkyho naklaneni, to je jasny,... v beroune jsem projel ulicku ktera se pod snehem trosku leskla, cekal jsem kdy to prijde, a neprislo.. ale pak sem si tam malem rozbil hubu kdyz jsem sel (v kanadach) od garaze ke garazi, takze tak..
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Co ale je hodně znat.. je když jsem si na atmosféře benzín/lpg nechal udelat tzv chip. Musí to byt ale člověk co tomu fakt rozumí. Vím že se hýbalo s předstihem a trošku se to přikrmilo... žralo to pak tak o litřík víc. Byl to třílitr.
Tam byl rozdíl cítit na lpg dost. prostě na lpg to jelo fakt líp.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Když se řeší směs na lpg, tak na lambda sondě se nic nepozná. ŘJ auta reguluje směs tak, aby to bylo na lambdě v pořádku. Předstih bude nejjednodušší nechat tak, ja je.
Když se jede na plyn, je důležitý je sledovat v datalistu položky LONG a SHORT. Jsou to položky v procentech - o kolik reguluje ŘJ auta směs tak, aby to právě na tý lambdě bylo v pořádku. Vlastně kolik přidá, nebo ubere o proti vstřikovacím mapám nastaveným z výroby. Když jí tam třeba jednotka LPG dává vadnou směs...
Pokud je SHORT třeba 25%, ŘJ auta přidává 25% směsi navíc v aktuálních otáčkách a zatížení, tak aby to na lambdě bylo v pořádku. Takže směs kterou dává LPG jednotka, je chudá. Mínus 25% je zase směs z LPG bohatá a ŘJ auta 25% zase ubírá.
Pokud je LONG (dlouhodobá regulace) třeba 20% , ŘJ auta přidává v celým rozsahu motoru oproti normalu 20% směsi navíc. Je ovlivněna hodnotami SHORT.
Tak jednodušší je nejdřív dorovnat LONG celým rozsahem jednotky LPG. A pak podrobnějš dorovnavat SHORT - ve kterých otáčkách ubrat nebo přidat.
Tyhle položky datalistu umí origo diagnostika Techstream od Toyoty. Nevím jak ostatní. S touhle diagnostikou jsem vyřešil úplně stejný problém i na mém Oplu. (fungovalo to přes obd)
Tak doporučuju najít někoho s touhle diagnostikou. LONG a SHORT dorovnat co nejblíž nule při jízdě na plyn, upravou vstřikování v LPG jednotce. Na mém autě automatická kalibrace LPG jednotky taky nepomohla, přidali jsme v celem rozsahu, od ty doby klid.
Každopádně předstih jsem zvednul o 30%. Uvidím, jak se to bude dlouhodobě chovat.
Jo a v garáži už mám skoro uklizeno.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |